Brazilie Nieuws: Bloomberg: Brazilië mogelijk het nieuwe Turkije

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Bloomberg: Brazilië mogelijk het nieuwe Turkije

Bericht door Redactie » di aug 21, 2018 01:54

Brazilie Nieuws: Bloomberg: Brazilië mogelijk het nieuwe Turkije
door Redactie

Het financiële dienstverleningsbedrijf Bloomberg publiceerde een artikel met als titel “A Left-Wing Return in Brazil Is Investors’ Worst Nightmare”, zeggende dat de grootste pessimisten spreken over Brazilië als het nieuwe Turkije. Het tijdschrift Exame nam het artikel over en vertaalde het naar het Portugees. U leest de Nederlandstalige versie hieronder. Wanneer beleggers zeggen dat ze […]
Lees meer



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4951
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Brazilie Nieuws: Bloomberg: Brazilië mogelijk het nieuwe Turkije

Bericht door quasimodo » di aug 21, 2018 13:49

Als je dit artikel moet geloven maakt het niet zo veel uit welke kandidaat er gekozen wordt en gaat de Reaal zakken naar 5 voor een dollar. Alleen als een onwaarschijnlijk rechtse partij wint minder en bij de partij van Lula meer. Dat is voor 1 Euro toch 5.75 Reaal. Een 20% waardedaling op een munt die al zoveel gezakt is. Ben benieuwd dit zijn geen kleine voorspellingen. Ben ook wel benieuwd hoe Progresso dit ziet. Hij deed in het verleden ook wel eens voorspellingen over de waarde van de Reaal.

https://brazilienieuws.online/2018/08/2 ... #more-2679



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Bloomberg: Brazilië mogelijk het nieuwe Turkije

Bericht door borsjea » di aug 21, 2018 16:20

Voor velen geen onverwacht verhaal maar ik hoor de aanhangers van de PT en Lula helaas al "GOLPE" roepen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bloomberg: Brazilië mogelijk het nieuwe Turkije

Bericht door Progresso » di aug 21, 2018 19:49

Ik zou me als investeerder eerder druk maken over een rechtse overwinning. De door Bolsonaro voorgestelde minister van financien is een volidioot.

Die rs5 voor een dollar. Onzin. We gaan het jaar uit met Rs4. Ik denk dat we wel heel eventjes in aanloop naar de verkiezingen en net daarna de 4.25 aan gaan tikken.

In Euros zal het allemaal wel meevallen. Het het gepruts in Europa zal zorgen voor een euro/dollar die naar 1 op 1 tendeert in de komende maanden.

Wat iedereen vergeet is dat door Trump alle agriculturele handelsstromen volledig overhoop liggen. Bijvoorbeeld, China moet nu de veel duurdere soja in Brazilie kopen.

Ook de export van olie loopt met de huidige olieprijzen op rollletjes, hoewel dat altijd een tweesnijdend zwaard is voor Brazilie.

Het handelsoverschot zou in 2018 en 2019 wel eens heel fors kunnen zijn. Brazilie koopt daarmee tijd om haar enorme pensioentekort iets te verzachten.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4951
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Brazilie Nieuws: Bloomberg: Brazilië mogelijk het nieuwe Turkije

Bericht door quasimodo » wo aug 22, 2018 01:49

Dat de dollar sterker wordt t.o.v. de euro verwachten ze al vanaf 2016 toen de rente in de Vs werd verhoogd. Maar de beleggers lijken hierdoor nog niet overtuigd om hun euro om te zetten naar dollar. Ik denk dat ze toch meer vertrouwen hebben in de Eu. Voor landen als Brazilië met veel schulden in dollar lijkt dit beleid wel desastreus. Het gaat nu goed met de economie in de Vs maar ik ben benieuwd hoelang dit blíjft duren als geld lenen duurder wordt en de prijzen van import goederen stijgen door de handels belastingen.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Bloomberg: Brazilië mogelijk het nieuwe Turkije

Bericht door borsjea » wo aug 22, 2018 14:14

Wat de Braziliaanse schulden betreft, mijn is ooit eens verteld dat er in het verleden veel sociale projecten zijn gefinancieerd met leningen uit het buitenland en dat men daar nu de lasten van draag, klopt dit verhaal?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bloomberg: Brazilië mogelijk het nieuwe Turkije

Bericht door Progresso » wo aug 22, 2018 18:58

De voorspelling van Goldman Sachs van een paar maanden geleden is ook wel grappig:

https://www.bloomberg.com/news/articles ... al-by-july




Plaats reactie