Philips betaalde steekpenningen in Brazilië

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie

borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Philips betaalde steekpenningen in Brazilië

Bericht door borsjea » wo aug 21, 2019 18:13

Vraag me alleen wel eens af moeten we dit betalen niet zien als een vorm van afpersing.
Voor vele gold, betaal je niet dan doe je niet mee.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Philips betaalde steekpenningen in Brazilië

Bericht door Progresso » wo aug 21, 2019 18:23

Ik heb zelf in mijn actieve carrière bij 2 Amerikaanse multinationals gewerkt. De instructies trainingen en gevolgen voor niet naleving van de anti-corruptie maatregelen waren destijds al overduidelijk. Gewoon ontslag op staande voet van betrokken management.

Onbegrijpelijk dat Philips op deze wijze heeft gehandeld.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Philips betaalde steekpenningen in Brazilië

Bericht door borsjea » wo aug 21, 2019 18:56

bedrijf waar ik bij werk werkt voor een groot aantal internationale parfum en cosmetica merken. Regelmatig moet je dan voor hun administratie vragenlijsten invullen. Opvallen was dat vanaf de bekendmaking van de schandalen rond Lula daar wat vragen bij kwamen. of je ook aan werkzaamheden voor de overheid deed, of er persoonlijke bindingen waren met politici, of er bij de aanbestedende partij familie werkte etc



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Philips betaalde steekpenningen in Brazilië

Bericht door Progresso » do aug 22, 2019 21:12

Oud-medewerker geeft inzicht in vermeende betrokkenheid Philips bij omkoping Brazilië

Details van zijn relaas maken duidelijk dat verdenkingen serieus en ernstig zijn

Philips vraagt advies bij jurist die betrokken was bij Braziliaanse fraude door SBM Offshore

Soms kunnen details veelzeggend zijn.

Kan een Braziliaanse zakenpartner van Philips bijvoorbeeld een serieuze partij zijn als dat bedrijf een kleine buurtwinkel gebruikt als postadres? Een winkeltje in een vervallen wijk van São Paolo, met afbladderende paarse verf op de voorgevel?

Bron: https://fd.nl/ondernemen/1313488/pijnli ... ak-philips



Plaats reactie