Visum nodig voor taalcursus?

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
TravelBug
Artikels: 0
Berichten: 2
Lid geworden op: do feb 21, 2019 10:41

Visum nodig voor taalcursus?

Bericht door TravelBug » do feb 21, 2019 10:52

Hoi allemaal! Ik ben Noelle, nieuw hier, en ik ben bezig met het plannen van een reis van ca. 1,5 - 2 maanden naar São Paulo. Ik wil daar een taalcursus gaan volgen en gewoon een tijdje "wonen" en leven. De taalcursus is niet aan een universiteit of instituut, maar gewoon een immersie cursus van 5 weken (bij Aprenda2 of Escola Casa Brasileira). Ik ga dit ook niet via een Nederlands bedrijf regelen maar gewoon via de taalschool zelf. Ik vroeg mij af of je hiervoor een visum nodig hebt, omdat het toch niet echt studeren is. Of dat je op een toeristenvisum dit ook gewoon mag doen. Ik ben verder freelancer dus ik kan werken vanuit waar ik wil, en zal ook wat reizen.

Wie kan mij antwoord geven? (Op internet heb ik nog geen duidelijk antwoord gevonden en ik weet dat het consulaat mij waarschijnlijk ook kan helpen, alleen heeft deze geen goede reputatie...).



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Visum nodig voor taalcursus?

Bericht door quasimodo » do feb 21, 2019 14:06

Als je minder als 3 maanden blijft geen enkel probleem.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Visum nodig voor taalcursus?

Bericht door borsjea » do feb 21, 2019 15:41

Zolang er geen werkzaamheden zoals stage tijdens de cursus worden gedaan en deze binnen de 90 dagen geld heb je geen enkel probleem.



TravelBug
Artikels: 0
Berichten: 2
Lid geworden op: do feb 21, 2019 10:41

Re: Visum nodig voor taalcursus?

Bericht door TravelBug » vr feb 22, 2019 07:56

Super bedankt voor de reacties! Dan gaat het goedkomen. De vliegticket is geboekt :D



Plaats reactie