Vacature: Vacancy Assistant to Innovation Counselor (AIC)

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie

Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Vacature: Vacancy Assistant to Innovation Counselor (AIC)

Bericht door Martinho » ma jan 14, 2019 23:23

Ik begrijp het niet, nog steeds niet.

Ik denk te weten dat deze vacature is voor ofwel Brazilianen die goed Engels kunnen spreken en met een relevante opleiding, ofwel Nederlanders met een relevante academische graad.
Waarom is een personeelsadvertentie dat altijd en alleen in het Engels?

En mocht je Nederlanders willen aantrekken, die zijn zo goed in innovatie kennelijk, dan lijkt me een startsalaris in schaal 7 voor een academische functie echt weinig. En dan moet je kennelijk ook maar zien hoe aan een visum valt te komen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vacature: Vacancy Assistant to Innovation Counselor (AIC)

Bericht door Felix » di jan 15, 2019 12:43

Schaal 7 is inderdaad erg laag voor zo'n functie. Maar, voor de diplomaten alles, voor de lokake werknemers, 'het ondervolk' zo min mogelijk.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Vacature: Vacancy Assistant to Innovation Counselor (AIC)

Bericht door Martinho » wo jan 16, 2019 15:02

Ik begreep dat ze zich niet alleen richtten tot lokale werknemers. Nog afgezien van het feit natuurlijk dat volgens de inzichten in Nederland de Brazilianen helemaal niet weten wat innovatie zou kunnen zijn. Anders hoef je die kennis niet naar Br te brengen toch?
Maar misschien is dat maar een indruk die ik heb, als ik dit soort stukjes lees.

Mochten er Nederlanders geinteresseerd zijn dan is het goed te bedenken dat in een stad als Sao Paolo in de veilige wijken de huren wel eens 1/3 tot de helft van dat salaris zou kunnen zijn. Van het netto salaris zeker. Mocht je het ongeluk hebben kinderen te hebben die je liever op de internationale school (of in ieder geval een opleiding die te vergelijken valt met de Nederlandse) wilt hebben dan is dat zeker de andere helft van het salaris. Dan valt het nog te hopen dat ze een plano de saude bieden, en ook nog door hun betaald wordt.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vacature: Vacancy Assistant to Innovation Counselor (AIC)

Bericht door Felix » wo jan 16, 2019 16:04

Sao Paolo?

Met lokale werknemers wordt hier bedoeld 'lokaal in dienst genomen werknemers' en dat zijn mensen in dit soort functies. Ze hebben ook geen diplomatieke status enz.



Plaats reactie