Vastgoed kopen geeft weer een permanent visum

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vastgoed kopen geeft weer een permanent visum

Bericht door Progresso » ma dec 03, 2018 14:38

FortalezaHouses.com schreef:
ma dec 03, 2018 05:56
@Progresso; Beter eerst even goed lezen voordat je onzin gaat adverteren.
Wie zegt dat ik onzin ga adverteren. Ik ga gewoon een portfolio aan onroerend goed verkopen. Daar zit genoeg werkgelegenheid aan vastgeknoopt. Volgens mij valt dat volledig binnen de regeling. Als er dan ook nog iemand is die een van de objecten als eigen woning gebruikt lijkt me dat ook prima kunnen.

Met de huidige koers is het wel heel aantrekkelijk denk ik voor iemand die een verblijfsvergunning wil krijgen, maar niet de behoefte heeft om te trouwen met een wildvreemd meisje, tegelijkertijd een stabiele (tweede) inkomensstroom wil hebben en een stuk vermogen wat inflatievast is.

Misschien zie ik het verkeerd, maar de economie in Ceará is behoorlijk aan het aantrekken. Ik denk niet dat het valt te ontkennen dat de hub-strategie van de deelstaat Ceará succesvol is. De datacentres worden momenteel gebouwd, het aantal lijndiensten op Pinto Martins breidt zich uit en ook de haven van Pécem groet gestaag. Met al die groei komen er denk ik ook weer een hoop buitenlanders die hier langer als 90 dagen per jaar willen blijven, maar geen zin hebben in al het gezeur wat komt kijken als het "huwelijk" stuk loopt.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Vastgoed kopen geeft weer een permanent visum

Bericht door Martinho » ma dec 03, 2018 15:41

Waarom moet je illegale activiteiten noemen? Schijnhuwelijken zijn in Brazilie niet zo verboden als basis voor een visum als overal elders bij mijn weten, en in ieder geval a-moreel. En dat blijft zo.

Persoonlijk hebben wij een nieuw contract met onze huurder moeten afsluiten wegen de beroerde economische situatie: een 20% minder. En we zijn niet de enigen, want de vastgoedprijzen waren door het plafond gegaan voor de OS maar zijn nu gekelderd, en de huren zijn daaraan gekoppeld. Noem je dat inflatievast? Noem je dat stabiel?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vastgoed kopen geeft weer een permanent visum

Bericht door Progresso » ma dec 03, 2018 19:04

Ik zie geen reden om dingen niet te noemen die gewoon regelmatig gebeuren.

Of het a-moreel is weet ik eigenlijk niet. Een huwelijk volgens de wet is niets anders dan een contract. Er staat volgens mij niet in de wet dat je van elkaar moet houden.

Daarnaast kin je je vraagtekens zetten bij wat dan een schijnhuwelijk. Ik ben daarmee geconfronteerd in Zwitserland. Wij woonden daar, maar mijn vrouw was vaak niet in het land. Zelf was ik hooguit in de weekenden thuis, de rest van de week leefde ik uit een Samsonite. Iemand die ons blijkbaar niet zo mocht vond het nodig om aangifte te doen. Ik heb daar wel een vernederend gesprek gehad bij de Frepo (vreemdelingenpolitie). Gelukkig is het Zwitserse burgelijke wetboek in normaal eenvoudig Duits geschreven, de ambtenaren konden mij geen rechtsartikel laten zien waarin stond hoeveel uur wij bij elkaar zouden moeten zijn.ondertussen zijn we al een paar decennia verder en zijn we nog steeds getrouwd.

Ik zou niet weten wat er eigenlijk a-moreel is aan een vrijwillig huwelijk waar plichten en rechten tegen over staan. Die plichten zijn overigens verstrekkend, denk maar aan erfrecht en scheiding. Dus zo'n goede oplossing is het niet. Vandaar ook dat ik hem noem.

Dan nog even op je opmerkingen over stabiliteit en inflatievast. Onroerend goed heeft net zoals vele andere zaken last van toestroom van speculatief geld. Mooi as je aan het begin van de bubbel instapt, beetje vervelend als je uit moet stappen als de bubbel geklapt is.

Ga je echter over de lange termijn kijken dan is onroerend goed gewoon een prima belegging waar inflatie niet je rendement weg eet. In Brazilië heb ik de afgelopen 2 jaar inderdaad de huren niet kunnen verhogen en heb iets meer leegstand gehad als me lief is. Nu de fabrieken weer extra shirts in aan het voeren zijn zie ik de leegstand terug lopen en lukt het me weer ietsje meer te vragen voor de huur.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Vastgoed kopen geeft weer een permanent visum

Bericht door Martinho » ma dec 03, 2018 19:55

Inderdaad is een huwelijk een contract. Een contract om voor elkaar te zorgen, niet om elkaar lief te hebben. Maar het is geen contract voor het verwerven van een visum en rot daarna maar op.

Maar kennelijk denk jij daar anders over.

Ik heb niet beweerd dat onroerend goed geen goede belegging is op termijn. Dat is het altijd geweest, zeker in de tijden van hoge inflatie. Maar nu even niet. We moeten afwachten wat het bewind van Bolsonaro brengt, als hij het voor elkaar krijgt om de economie te verbeteren zal het ook beter gaan met de onroerend goed markt.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vastgoed kopen geeft weer een permanent visum

Bericht door Progresso » ma dec 03, 2018 21:56

Dat voor elkaar zorgen gebeurt dan toch ook. De gevallen die mij bekend zijn vind ik allemaal netjes geregeld. Hij (meestal) zorgt goed voor haar of hem.

Nog niet zo heel lang geleden (1955) was het nog verboden voor getrouwde vrouwen te werken. Nog korter geleden mochten mensen van gelijk geslacht niet trouwen en zo zitten er tot op de dag vandaagnog wel wat geniepigheidjes in die wet. Hoe mensen tegen het huwelijk aankijken verschilt dus blijkbaar per generatie. Voor mij is het gewoon een contract tussen twee partijen waar plichten en rechten bij horen.

Dan nog even over dat onroerend goed. De afgelopen drie jaar denk ik dat onroerend goed nu niet de beste belegging was. Verder denk ik dat heel veel mensen het rendement veel te hoog inschatten. Het meeste rendement komt uit de waardestijging van het onroerend goed. De huuropbrengsten vallen meestal toch iets tegen. Er is meestal redelijk wat verloop. Het is niet zoals in Nederland waar mensen 10 jaar in dezelfde woning blijven. Verder heb je gewoon meer onderhoud. Enerzijds doordat mensen niet voorzichtig zijn met de woning en anderzijds omdat de gebruikte materialen gewoon van een slechtere kwaliteit zijn en door het tropische klimaat ook nog eens veel eerder kapot gaat.

Daarnaast moet je ook nog eens kijken naar de wisselkoersen. Investeerde je een aantal jaren RS 1 miljoen met de koers van toen en wil je het nu verkopen en je geld weer terug in Euro's dan ben je vaak niet echt opgeschoten.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Vastgoed kopen geeft weer een permanent visum

Bericht door René » di dec 04, 2018 05:51

@Pro; "Misschien zie ik het verkeerd, maar de economie in Ceará is behoorlijk aan het aantrekken. Ik denk niet dat het valt te ontkennen dat de hub-strategie van de deelstaat Ceará succesvol is"... mee eens... straks is het Nordeste dat zich van het zuiden wil afscheiden! Zeker met de huidige ontwikkeling van zon en windenergie in Nordeste.

"Nephuwelijk"... eigenlijk nog nooit zo bekeken, maar bestaat inderdaad niet... wettelijk gezien is een huwelijk is een huwelijk... of je nou trouwt uit liefde, voor geld of een visum.... Kan me nog herinneren da de PF bij ons thuis kwam om te kijken of het wel een echt huwelijk was.... ze waren binnen 5 minuten weer weg want er zaten twee tieners op de bank die NL en P spraken... maar eigenlijk gek... als ze willen weten of een huwelijk echt is, kunnen ze de trouwakte bij het cartorio checken....

"De afgelopen drie jaar denk ik dat onroerend goed nu niet de beste belegging was". Beleggen is investeren op de lange termijn. En ik denk dat de afgelopen jaren tot en met vandaag, zeker niet de slechtse instapmomenten in OG zijn, zeker niet voor buitenlanders tegen deze koers.

"Daarnaast moet je ook nog eens kijken naar de wisselkoersen. Investeerde je een aantal jaren RS 1 miljoen met de koers van toen en wil je het nu verkopen en je geld weer terug in Euro's dan ben je vaak niet echt opgeschoten". Mee eens, als je de slechtste koers vanaf 2002 neemt met de OG prijzen van toen, ben je ongeveer quite vwb de waarde van het OG, maar heb je door huuropbrengst gemiddeld een netto rendement van ongeveer 9% gemaakt.

Maar als we alles van te voren hadden geweten en je je euros tegen 4,00 had gewisseld eind 2002 toen duidelijk werd dat Lula zou gaan winnen, en je die mreais tot en met vandaag op een renterekening had gezet, zou je je euros verzesvoudigt hebben....

Maar ja... als je alles van te voren weet, trouw je nooit voor een visum...



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Vastgoed kopen geeft weer een permanent visum

Bericht door Martinho » di dec 04, 2018 15:51

Ik weet het niet zo zeker of een nephuwelijk niet juridisch aangepakt kan worden. Ik meen dat het in een grijs verleden in Nederland wel gebeurde ook, al zal het tamelijk moeilijk bewijsbaar zijn.
Ik weet ook, dat toen wij trouwden (in Amsterdam) er eerst toestemming moest worden verleend door de IND. Het was eigenlijk des te vreemder, omdat ik na alle ellende zeker wist dat trouwen geen grond is voor een verblijfsvergunning.

Volgens mij was er ook regelmatig sprake van het intrekken van het visum voor Brazilie als een huwelijk te vroeg strandt. Of dat daadwerkelijk gebeurde weet ik niet hoor, je weet hoe het gaat op het internet, daar wordt van alles beweerd zonder bewijs. Maar ik kan me voorstellen dat in duidelijke gevallen, of na aangifte, er kan worden aangevoerd dat het aangaan van een huwelijkscontract op valse gronden reden is voor juridische actie.

Ik doelde natuurlijk niet op jullie persoonlijk, die netjes zijn getrouwd, aan de huwelijkse plichten voldoen etc. Ik doelde op mensen met minder fraaie bedoelingen. Ik werd ooit door een advocaat uit Fortaleza bedreigd, omdat ik had ontdekt dat hij visa "regelde". Later begreep ik ook hoe. Het was in verband met het Lagoinha gebeuren dat zijn naam opdook, en de namen van enkele Nederlanders die hem hadden gebruikt.

In feite ben ik ook getrouwd voor een visum, eerlijk zeggen. Maar de hoofdreden was toch echt dat we bij elkaar wilden blijven, en daarvoor was een samenlevingscontract ook voldoende geweest. Of zelfs zonder, maar een contract geeft wat zekerheid. Maar dat was TOEN (2005) geen basis voor een visum.

Wat vastgoed betreft: ik kocht mijn huis in februari 2002, voor 130 k, wat toen gelijk stond aan 60 duizend euro. Met wat lenen had ik dat. Aan het eind van dat jaar, toen Lula al gekozen was, kelderde de koers naar 1:4 want alle buitenlandse investeerders schrokken zich rot. Gelukkig (hoewel ik niet ga verkopen tenzij ik failliet ga) steeg de marktwaarde een keer of 6-8. Dus dat compenseert enigszins.



Plaats reactie