Importeren Volkswagens vanuit Brazilië

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
goof1076
Artikels: 0
Berichten: 1
Lid geworden op: di okt 30, 2018 16:20

Importeren Volkswagens vanuit Brazilië

Bericht door goof1076 » do nov 01, 2018 16:15

Goedendag,

laat ik me eerst even voorstellen. Mijn naam is Govert en ben 44 jaar oud.

Op dit moment ben ik me aan het oriënteren om een auto vanuit Brazilië te importeren. Het betreft een volkswagen uit 1975.

Heeft iemand hier ervaring met het importeren van voertuigen vanuit Brazilië? Zijn er valkuilen (puur over de export procedure en niet over de aankoop van het voertuig) waar ik op moet letten?

Alle tips zijn meer dan welkom. Alvast dank voor de reacties!

Groet, Govert




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Importeren Volkswagens vanuit Brazilië

Bericht door Progresso » za nov 03, 2018 00:08




Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Importeren Volkswagens vanuit Brazilië

Bericht door Felix » za nov 03, 2018 02:25

Ik herinner me ineens dat vroeger de Braziliaanse auto's van dezelfde modellen als in Nederland, van aanzienlijk minder dik metaal, waren gemaakt. Misschien omdat het klimaat hier vaak minder hard is voor auto's, of gewoon omdat het goedkoper is zo. Maar, dat is al lang geleden en of het nog zo is weet ik niet alhoewel er in dit onderwerp nog over VW busjes uit de jaren 70 gesproken wordt. Je zou je kunnen voorstellen dat die dingen in Europa meer gevoelig zijn voor roest.

Het ging dan trouwens hoofdzakelijk over VW dat was een van de enige merken met modellen die hier en in Europa geproduceerd werden. Ze hadden hier echter geen verwarming, een assessoir dat ook in dit land best wel eens wenselijk is. Of er nog meer verschillen waren is mij niet bekend.
Een typische maar wel heel irritante 'uitvinding' van de VW om benzine te besparen rond de oliecrisis in de zeventiger jaren, was het plaatsen van een veer onder het gaspedaal die steeds meer weerstand gaf als je het pedaal dieper probeerde in te drukken :( !

Andere automerken waren er bijna niet, je had de Ford Corcel, Chevrolet en misschien de Dodge. De Dodginho was een voor die tijd mooi autootje maar na wat kinderziekten kreeg het een heel slechte naam en is Dodge met de productie van personenauto's in Brazilië gestopt. Later kwamen er meer fabrieken o.a. de Fiat.
dodginho.jpg
dodginho.jpg (9.9 KiB) 5512 keer bekeken



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Importeren Volkswagens vanuit Brazilië

Bericht door Progresso » zo nov 04, 2018 23:34

@goof1076 Deze kwam ik ook nog tegen. Als je zover bent moet je me maar even prive e-mailen. Ik heb eventueel nog een auto die mee kan naar Nederland.

https://kombi-warriors.com/nl/2017/12/i ... 6MwO6LLORM



Plaats reactie