Rio de Janeiro

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Hhenkk
Artikels: 0
Berichten: 2
Lid geworden op: di jul 31, 2018 16:44

Rio de Janeiro

Bericht door Hhenkk » di jul 31, 2018 16:53

Hallo allemaal,

Wij gaan aanstaande maart naar Rio voor een weekje.
Het lijkt ons fantastisch om naast de standaarddingen ook eens te gaan parasailen of paragliden. Wie heeft er hier tips waar je dat het beste kan doen? Vanaf welke plek en zo.

Natuurlijk zijn tips ove andere must do’s ook van harte welkom.

Hoe zit het nu trouwens echt met de veiligheid in Rio?

Alvast bedankt voor de reackties, leuk om er zo met elkaar over te kunnen praten.

Henk



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Rio de Janeiro

Bericht door Martinho » wo aug 01, 2018 21:29

Dat gliden gaat vanaf de "dubbele" berg die dois irmaos heet. Verder weet ik er weinig van, het lijkt me bepaald niet ongevaarlijk maar dat zal aan mij liggen.

De MUST DO´s zal je in overvloed op het internet kunnen vinden. Ongetwijfeld is daar de corcovado (Jezusbeeld) bij, doe dat met het treintje, dat is niet alleen leuk maar ook veiliger. Via de weg zijn er een paar favela´s onderweg, zeker niet aan te raden.

Als je sportief bent aangelegd kan je een rondje rennen of fietsen rond de lagune (logoa), dat is een mooie route. Ben je meer op de natuur dan raad ik een wandeling in Hortus Botanicus aan, heel leuk voor plantenliefhebbers maar er zijn ook veel vogels b.v. Heel goed te doen op een hete dag.
Ben je geinteresseerd in historische (militaire) zaken dan raad ik een bezoek aan het fort van copacabana aan. Daarna over de landtong van Apoardor is zeker ook goed te doen.

Belangrijk is ook wat je vooral NIET moet doen. Veilig is Rio allerminst, veel minder dan een willekeurige Nederlandse stad. Ga niet in het donker over stillere straten, neem dan een taxi. Ga niet in straten de berg op, daar is een favela waarschijnlijk en dat is sterk af te raden daar in te gaan zonder begeleiding. Ga dan ook maar beter niet naar een baile funk of iets dergelijks. Er zijn best leuke uitgaansgelegenheden, met name in Copacabana ed.

En vooral ook: niet met een vrouw van bedenkelijk allooi mee gaan (prostitutie is dacht ik nog steeds verboden) of iemand die misschien wel te jong is (al hebben ze een id die wat anders zegt, er staan hoge straffen op en de Br gevangenis is geen lolletje). En misschien ook onbekend: verdovende middelen, ook cannabis (maconha) en pillen zijn hier vaak streng bestraft.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Rio de Janeiro

Bericht door borsjea » do aug 02, 2018 18:57

@hhenkk,
Ik heb via een prive bericht het Facebook account van een frequent parasailer/paraglider en instructeur op dit gebied gestuurd.
Hij heeft ook een aantal jaren hier in Brazilie gewoont en veel locaties bezocht.



Hhenkk
Artikels: 0
Berichten: 2
Lid geworden op: di jul 31, 2018 16:44

Re: Rio de Janeiro

Bericht door Hhenkk » do aug 02, 2018 19:24

Dank jullie wel voor jullie reactie. Via fb heb ii inmiddels contact gezocht. In eerste instantie gaat het mij om een goed vertrekpunt te vinden vior het parasailen/gliden. Uiteraard samen met iemand die het kan 😉



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Rio de Janeiro

Bericht door borsjea » do aug 02, 2018 23:44

Alhoewel ik een tandemvlucht kreeg aangeboden houd ik het wel bij toekijken en van het uitzicht met de vaste grond onder de voeten. Morro do Itararé, São Vicente ligt hier net gek ver vandaan



Plaats reactie