Doe normaal

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Luc Vankrunkelsven
Artikels: 10
Berichten: 11
Lid geworden op: zo okt 22, 2017 14:00
Locatie: Brazilië
Contacteer:

Doe normaal

Bericht door Luc Vankrunkelsven » zo jun 10, 2018 23:13

Doe normaal
door LUC VANKRUNKELSVEN

Deze middag na het middagmaal werd me een koffietje aangeboden. Ja, in Brazilië wordt dat doorgaans gratis aangeboden; in België is dat betalen geblazen. Wit, witter, witst De bediende van het restaurant vraagt: “Wil je bruine suiker of ‘normale’ suiker?” Ik vraag wat stout: “Wat is ‘normaal’?”...
Lees meer...



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Doe normaal

Bericht door Martinho » ma jun 11, 2018 00:16

Bruine suiker of basterdsuiker is tegenwoordig wel weer in zwang, om eens af te wijken van het platgetreden pad. Witte, geraffineeerde suiker is zoeter en heeft minder smaak, wel zo handig in de koffie.

Ik heb zelf witbrood nooit als statement gezien, het is gewoon lekkerder. Bruinbrood is in Brazilie verkrijgbaar, maar niet erg veel mensen kopen het is mijn indruk. Maar wist je dat roggebrood, tegenwoordig bijna een luxeartikel, vroeger in noord-europa heel gewoon was?
Tijden veranderen. Smaken ook.

Ik wacht bijvoorbeeld nog steeds op het moment dat zoiets als de Nederlandse broodmaaltijd gewoon wordt in Brazilie. We hebben inderdaad de puntjes (Pao Frances) en soms ook iets meer dan de goedkope "ham" en "kaas" maar goed boterhambeleg is idioot duur en ver te zoeken.

Ik krijg ook niet vaak gratis koffie eigenlijk. Niet dat ik het hoef, zo´n piepklein bekertje of kopje met wat vaak het meeste lijkt op afwaswater. De lekkere koffie wordt voor een groot gedeelte geexporteerd, vermoedelijk bijvoorbeeld naar Nederland.

Europa DUMPT tarwe in Afrika zeg je. En die woordkeuze zegt mij dat er iets mis mee is, vooral natuurlijk omdat er "gif" bij zou worden gebruikt, Volgens Luc dus.

Twee statement waar ik het eens met je over wil hebben, is dat mogelijk?



Plaats reactie