Centrale Bank Brazilië grijpt in: R$ 3,73 voor de dollar

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Centrale Bank Brazilië grijpt in: R$ 3,73 voor de dollar

Bericht door Progresso » vr jun 08, 2018 19:55

Goldman zat er anderhalve maand geleden wel heel erg naast. Goldman ging voor R$3,00 voor de dollar. Brrr. Je zou maar naar je bankmeneer hebben geluisterd.
Among the group’s recommended trades and “conviction views” is going long Brazilian equities, and buying the currencies of Brazil, Chile and Peru against the dollar. Perhaps the most eye-catching is a forecast for the Brazilian real to reach 3 per dollar in three months, from 3.4078 late Tuesday -- a surge of almost 14 percent.
https://www.bloomberg.com/news/articles ... al-by-july


Nadat we vandaag bijna de R$4,00 hadden aangetikt heeft de Centrale Bank van Brazilië fors ingegrepen. Of de ingreep enig nut heeft valt te betwijfelen. Het is nu gewoon prijsschieten voor de speculanten. De huidige interim-regering met allemaal derde of vierde keus ministers aan het roer zijn dusdanig incompetent dat het beste is wat zij kunnen doen gewoon heel erg stilzitten is.

Ondertussen is het op economisch en wisselkoersvlak in Argentinië en Venezuela ook niet echt pluis.

natuurlijk vinden de speculanten het prachtig nieuws dat Lula zich weer kandidaat gaat stellen, kandidaat Bolsonaro publiekelijk heeft gezeg dat hij werkelijk de ballen verstand heeft van economische onderwerpen en als klap op de vuurpijl worden toch weer een aantal beloftes die Temer aan de vrachtwagenchauffeurs heeft gedaan verbroken, waardoor het heel goed mogelijk is dat we weer stakingen krijgen.

Ik ga voor de R$4,50 voor de dollar in de komende maanden. In Euro's fors boven de R$5,00.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Centrale Bank Brazilië grijpt in: R$ 3,73 voor de dollar

Bericht door Baiano » vr jun 08, 2018 20:04

Progresso schreef:
vr jun 08, 2018 19:55

Ik ga voor de R$4,50 voor de dollar in de komende maanden. In Euro's fors boven de R$5,00.
Wel ik zag gisteren 4,62 voor de euro, vandaag weer 4,38. Leuke koers voor zij die in euro's betaald worden, maar ik hou mijn hart vast voor de inflatie. Inkopen doen in een Braziliaanse supermarkt garandeert nu al een schok als je aan de kassa komt.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Centrale Bank Brazilië grijpt in: R$ 3,73 voor de dollar

Bericht door Progresso » vr jun 08, 2018 20:17

Ja, als die dollar inderdaad door blijft stijgen dan gaan de dieselprijzen fors omhoog. Petrobras zal dat verlies niet willen slikken en zal dus wederom bij Temer aankloppen. Die kan het natuurlijk steeds minder schelen (dat zien de speculanten ook wel) en zal wel weer een of andere concessie moeten doen waar de volgende president in januari mee aan de slag moet.

Het zijn de "markten" die Brazilië op de knieen krijgt.

Dit gaat nog zoveel pijn doen.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Centrale Bank Brazilië grijpt in: R$ 3,73 voor de dollar

Bericht door René » za jun 09, 2018 07:47

@Pro; "Ja, als die dollar inderdaad door blijft stijgen dan gaan de dieselprijzen fors omhoog". Als ik de dollar tegen de euro bekijk, zie ik geen stijging van de dollar. Feit is dat de dollar wel tegen de real is gestegen... sinds de staastgreep door corrupte politici...
"Petrobras zal dat verlies niet willen slikken en zal dus wederom bij Temer aankloppen". Voordat Petrobras aan het buitenland voor appels en peren verkocht werd, was Br een olie exporterend land. De geexporteerde olie werd tegen geldende marktprijzen verkocht, maar de overheid als eigenaar van Petrobras verkocht het aan eigen volk ver beneden de marktprijs... zoals het een sociaal democratische overheid betaamt.... Ver beneden de marktprijs, maar volgens O Gobo en MBL (en alle schaapjes op SM).. 2,60 voor een liter benzine was het belachelijke resultaat van de communisten als Lula en Dilma... Dagelijkse protesten bij benzine stations.. lepels en pannetjes naast hun Hiluxjes....
Benzine nu tegen de 5 reais per liter.... en zoals verwacht... nog steeds de schuld van de politiek van de PT....

Gelukkig zet je markten tussen aanhalingstekens... want het zijn niet de markten.. het is de BR maffia welke net als een kat, in het nauw gedreven rare sprongen maakt...
Toedels



Plaats reactie