Bloggers, beheerders, moderators

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Bloggers, beheerders, moderators

Bericht door Felix » vr jun 08, 2018 03:54

Noch Luc, noch WillemJan hebben moderatie-rechten.
Heeft WillemJan een officiële rol op het forum, buiten zijn deelname als gewone prikker?



Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Moderators en beheerders

Bericht door Redactie » vr jun 08, 2018 17:39

Hier even wat tekst en uitleg over de moderators en beheerders van Brazilieforum. Een aantal bijdrages en reacties van het artikel van Willemjan worden naar dit topic verschoven.



Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Bloggers, beheerders, moderators

Bericht door Redactie » vr jun 08, 2018 18:15

Felix schreef:
vr jun 08, 2018 03:54
Noch Luc, noch WillemJan hebben moderatie-rechten.
Heeft WillemJan een officiële rol op het forum, buiten zijn deelname als gewone prikker?
Willemjan is/was een van de bloggers. Daarnaast mag en kan hij net zoals iedereen "prikken". De enige "officiele" rol is die hij heeft is de verantwoording voor de facebook pagina van het braziliëforum. Daar heeft hij volledig de vrije hand om dat een succes te maken. De enige restrictie is dat er geen groep "Nederlanders in Brazilië" wordt aangemaakt. Die groep is er namelijk al en vervult een zekere rol en naar mijn mening verwaterd zowel die bestaande groep als ook het Brazilieforum.nl dan.

Net zoals voor alle andere bloggers verzorg ik de publicatie onder het menu "blog". Om dat te doen zijn er nogal wat extra moderatierechten noodzakelijk. Bovendien hebben de meeste bloggers helemaal geen zin om zich bezig te houden met de technische zaken rondom het publiceren van hun artikel. Als laatste zijn er ook bloggers waarvan de bijdrages stikken van de taalfouten. Niet dat ik een ster ben in het Nederlands, maar soms is het echt tenenkrommend. Prima als in de discussies taalfouten staan, maar minder fraai in de blogsectie. Dat zijn de redenen dat ik dat in eigen hand hou.

Helaas ging het wederom mis met de publicatie van het blog, waarop WillemJan besloten heeft om het dan maar te "prikken. De gevolgen en verwarring zien we hier. Daarnaast was het ook blijkbaar nodig om prive-informatie van mij te delen op het forum. Die posts heb ik verwijderd. Tevens was ik behoorlijk verbaasd om te lezen dat hij op zijn LinkedIn profiel opeens stond dat hij manager was van het forum en ook op het forum sprak dat hij het forum ging overnemen. Dit gaf bij zeer veel lezers verwarring en gaf mij wel opeens heel veel werk met allerlei mailtjes van vaste bezoekers die het ook allemaal niet meer begrepen.

Ik heb Willemjan verzocht om even een maandje rust te nemen en zich even niet met het forum te bemoeien. Vanmiddag ga ik even het onderwerp van Willemjan (Interview Anneleen (31j) onderzoekt agro-ecologie in Brazilië voor de Wervel vzw) opkuisen, uiteraard met het risico dat er weer mensen gaan piepen dat hun reactie op dat artikel verwijderd wordt.

Het zijn nu net de dingen waar ik helemaal niet op zit te wachten maar is nu eenmaal fact of life als je dit als hobby hebt.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Bloggers, beheerders, moderators

Bericht door Martinho » za jun 09, 2018 01:15

Zonder moderatie gaat het dus niet, bljkt maar weer eens. Ik doe niet aan schadenfreude, maar je was eigenlijk een beetje te laat. Er is b.v. door niemand anders dan WJ gescholden, en die PERSOONLIJKE aanvallen waarover. zo werd geklaagd beperkten zich m.i. tot de constatering dat een onvoltooide studie niet "met vrucht" is.

Verder eerder lof dan kritiek. De journalistieke kwaliteit kan hoger maar ik weet dat het moeilijk is aan goede content te komen



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Interview Anneleen onderzoekt agro-ecologie in Brazilië voor de Wervel vzw

Bericht door René » za jun 09, 2018 07:12

Commentaar Redactie:

Dit bericht was oorspronkelijk geplaatst als reactie op het bericht "Interview Anneleen onderzoekt agro-ecologie in Brazilië voor de Wervel vzw". Op geen enkele wijze kon ik enige relatie vinden met het oorspronkelijke onderwerp. Dat is de reden dat ik het even hier naar toe heb verplaatst.


@Martinho; Ik wil bij deze mijn excuses aanbieden als ik je ooit heb uitgemaakt voor iets in de trant van " idioot"; Je haalt precies aan waar ik altijd tegen vecht;
Ad 1) Iedereen mag op whatever netwerkje, van FB tot Twitter en alle andere bagger sociale media, alles als waarheid claimen. Dus ook leugens. Deze bagger staat vol met drogreden, grammaticale trucjes om hun onzin als waarheid te verkopen... Natuurlijk... Dus... iedereen weet dat... het is een feit dat... etcetera.... allemaal loze beweringen die op al die sociale media gedeeld worden als gevolg van ontwetendheid, gebrek aan initiatief om via google op onderzoek uit te gaan.... vaak gebaserd op haat tegen "wat die anderen zeggen"
Ad 2) Om loze beweringen als waarheid neer te zetten, en als bewijs ongerelateerde, in het verleden bewezen feiten aandragen.
Ad 3) En als je het lef hebt om hun onzin met feiten en bewijzen bestrijd.... dan word je voor racist, communist, homo, atheist of wat dan ook uitgemaakt... afhankelijk van het onderwerp dat je met feiten bestrijd.
Ad 4) En als je links naar feiten en bewijzen plaatst, gaat men er niet op in, leest men erover heen, en komt met andere BS claims....

Op dit forum worden prikkers over het algemeen met respect behandelt. Eerlijk is eerlijk... als er een prikker is die vaak grens van fatsoen opzoekt en overschrijdt, ben ik het. Niet omdat ik het leuk vind om te stoken, of mensen uit hun tent wil lokken, maar omdat ik regelmatig oprecht kwaad wordt op mijn "tegenstanders" die waarheden claimen (zie Ad 1 hieboven), zonder links naar feiten.
En omdat ik slechts de waarheid gebasseerd op feiten (wat wel en/of niet bewezen is) wil verdedigen, wordt ik bestempeld als een petista en dat Lula mijn idool is... (zie niet alleen Ad 3, maar ook Ad 4 hierboven)

Na de verkiezingen in 2014, werd alle hens aan dek gezet om Dilma af te zetten.. wat ik een staatsgreep noemde. Hepie en Hepie waren van mening dat ze een misdrijf had gepleeg (pedalados fiscais = gezond boekhouden). Door elke voorganger gedaan, en de dag na haar afzetting door Temer gelegaliseerd.

De staatsgreep werd ook verkocht aan Hepie en Hepie om corruptie een halt toe te roepen...

De staatsgreep werd ook aan hepie en hepie verkocht om de dollar goedkoper te maken zodat "ze" weer op vakantie naar Disneyland konden gaan... kleine kindertjes op de schouders met Fora Dilma shirtjes

De staatsgreep werd ook aan hepie en hepie verkocht omdat de benzineprijs van 2,90 belachelijk was...

En als uiteindelijk de waarheid naar boven komt (Ad 1 -Ad 4), dan lult niemand er meer over.... zitten zich allemaal ergens in een donker hoekje te verstoppen;

Dilma is onschuldig verklaard; een niet corrupte democratisch gekozen president werd onterecht afgezet om corruptie te bestrijden door;

Ze werd afgezet door wel corrupte mensen om de reden dat ze hun eigen huid wilden redden... Cunha (nu in de gevangenis), Aecio (500 kilo coke en familie die op straat renden met koffers vol met geld), zijn einde is in zicht... VP Temer.... Nu president van BR... de bewijzen stapelen zich op tegen hem. En met het woord bewijzen, bedoel ik werkelijk bewijzen; opgenomen telefoongesprekken, kwitanties van contant betaalde verbouwingen van ongeveer 1 miljoen (nooit gedeclareerd)... etcetera...

Dollar op hoogste nivo ooit

Benzine bijna 5,00

Realiteit; er zit al 2 maanden een ex president gevangen op een politie bureau, veroordeeld door een rechter die zijn papieren om rechter te zijn, op illegale manier heeft bemachtigd... Moro die al sinds 2005 door justitie op fraude wordt onderzocht, wiens vrouw illegale valtua transacties deed met/of in naam van de doleiros van wiens gevangenis straffen door Moro van 123 jaar naar 3 jaar werden verlaagd. Moro die de conventie van Geneva/mensenrechten overtreed door Lula in de eerste 5 weken van zijn gevaniszetting zelfs het recht tot contact met zijn doktor werd verboden werd...

Maar gelukkig is met Temer de rechtsorde hersteld... klein puntje werd door goeroe Temer over het hoofd gezien. Door Petrobas aan het buitenland te verkopen, moet er tegenwoordig aan de pomp verkocht worden voor de prijs van; waarde dollar tegen real en de waarde van een vat olie in dollars.... Onder Dilma USD/BRL 2,60... onder temer vandaag 3,70

Maar wacht ff... hangt toch niet alleen van de koers van de real tegen de dollar af, maar ook van de prijs van olie op de internationale markt... ja.. nu wel... omdat BR, voorheen een olie exporterend land onder PT, dankzij het weggeef beleid van Temer, nu olie moet importeren/kopen van de buitenlandse bedrijven aan wie hij grote delen van Petrobras heeft weggegeven..

Gelukkig zijn de straten gevuld met miljoenen elite brazilianen gehuld in een geel voetbaltenue, welke 24 uur per dag met een lepel op een pannetje slaan... En natuurlijk ontbreken de Lula poppetjes in gevangenis outfits en de stickers van dilma niet bij de benzine dop...

Joh... eg waar... Brazilie is het land van de toekomst....

Martinho; de discussie tussen mij en "Ad 1 - Ad 4" prikkers op dit prikbord...

Toedels



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Interview Anneleen onderzoekt agro-ecologie in Brazilië voor de Wervel vzw

Bericht door Martinho » za jun 09, 2018 17:54

FortalezaHouses.com schreef:
za jun 09, 2018 07:12
Commentaar Redactie:

Dit bericht was oorspronkelijk geplaatst als reactie op het bericht "Interview Anneleen onderzoekt agro-ecologie in Brazilië voor de Wervel vzw". Op geen enkele wijze kon ik enige relatie vinden met het oorspronkelijke onderwerp. Dat is de reden dat ik het even hier naar toe heb verplaatst.


@Martinho; Ik wil bij deze mijn excuses aanbieden als ik je ooit heb uitgemaakt voor iets in de trant van " idioot"; Je haalt precies aan waar ik altijd tegen vecht;
Ad 1) Iedereen mag op whatever netwerkje, van FB tot Twitter en alle andere bagger sociale media, alles als waarheid claimen. Dus ook leugens. Deze bagger staat vol met drogreden, grammaticale trucjes om hun onzin als waarheid te verkopen... Natuurlijk... Dus... iedereen weet dat... het is een feit dat... etcetera.... allemaal loze beweringen die op al die sociale media gedeeld worden als gevolg van ontwetendheid, gebrek aan initiatief om via google op onderzoek uit te gaan.... vaak gebaserd op haat tegen "wat die anderen zeggen"
Ad 2) Om loze beweringen als waarheid neer te zetten, en als bewijs ongerelateerde, in het verleden bewezen feiten aandragen.
Ad 3) En als je het lef hebt om hun onzin met feiten en bewijzen bestrijd.... dan word je voor racist, communist, homo, atheist of wat dan ook uitgemaakt... afhankelijk van het onderwerp dat je met feiten bestrijd.
Ad 4) En als je links naar feiten en bewijzen plaatst, gaat men er niet op in, leest men erover heen, en komt met andere BS claims....

Daar ging het over en was wel degelijk in antwoord op mijn stukje in de Anneleen draad. Jammer van de uitweiding over de politiek :)



Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Re: Bloggers, beheerders, moderators

Bericht door Redactie » za jun 09, 2018 18:51

Tussen de politieke uitwijding (uitweiden doe je met koeien :), maar vergeef me, ik knoei ook maar wat aan met de Nederlandse taal) zou het inderdaad zo kunnen zijn dat de geoefende lezer een reactie zou kunnen ontdekken op het artikel van Willemjan. Ik kon hem zo gauw niet vinden.

Ik heb Anneleen een zuivere en schone discussie belooft. Daar komt vast en zeker ook politiek en corruptie en voor Fortalezahouses PT en Lula bij kijken. Het onderwerp is opnieuw gestart en de bal ligt nu bij Anneleen.

Ik heb e-mail contact met zowel Luc als met Anneleen. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat een wetenschappelijk geschoold iemand de discussie op zakelijke en wetenschappelijke gronden op een relatief klein forum uit de weg gaat. Juist een internationaal en universitair geschoold iemand zou daar geen enkele angst voor moeten hebben.

Ik bied een ieder een veilige gemodereerde omgeving en heb specifiek in deze discussie de drempel ietsje hoger gelegd, juist om de discussie los te krijgen. Gaat het me lukken, ik denk het wel, zeker met een beetje medewerking van een ieder.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Bloggers, beheerders, moderators

Bericht door René » zo jun 10, 2018 07:46

@Redectie; " Ik kan me nauwelijks voorstellen dat een wetenschappelijk geschoold iemand de discussie op zakelijke en wetenschappelijke gronden op een relatief klein forum uit de weg gaat. Juist een internationaal en universitair geschoold iemand zou daar geen enkele angst voor moeten hebben." Wat zijn de odds als we op deze veronderstelling willen wedden?

@Martinho; "Jammer van de uitwijding over de politiek"... kreeg je er gratis bij omdat het nooit jammer is om iets bij te leren. Maar uiteindelijk ging het niet over politiek, maar over wat jij eerder schreef en de vier puntjes die ik daarop antwoorde, ter ondersteuning van wat jij schreef.
Ltrzzz



Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Re: Bloggers, beheerders, moderators

Bericht door Redactie » zo jun 10, 2018 15:35

FortalezaHouses.com schreef:
zo jun 10, 2018 07:46
@Redectie; " Ik kan me nauwelijks voorstellen dat een wetenschappelijk geschoold iemand de discussie op zakelijke en wetenschappelijke gronden op een relatief klein forum uit de weg gaat. Juist een internationaal en universitair geschoold iemand zou daar geen enkele angst voor moeten hebben." Wat zijn de odds als we op deze veronderstelling willen wedden?
Wie stelt bewijst, zegt men op de universiteit. Maar ja, dat was rechten.
FortalezaHouses.com schreef:
zo jun 10, 2018 07:46
@Martinho; "Jammer van de uitwijding over de politiek"... kreeg je er gratis bij omdat het nooit jammer is om iets bij te leren. Maar uiteindelijk ging het niet over politiek, maar over wat jij eerder schreef en de vier puntjes die ik daarop antwoorde, ter ondersteuning van wat jij schreef.
Zoals van te voren is aangekondigd wordt dit specifieke onderwerp wat zwaarder gemodereerd. reacties waar irrelevante zaken, ad homina, scheldpartijen, toespelingen op namen en dergelijke in voorkomen worden onherroepelijk naar elders verhuisd. Niet mee eens? Prima, mag je er elders op het forum ovre mekkeren en indien ik daar beheoefte aan heb zal ik daar op reageren.



Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Re: Doe normaal

Bericht door Redactie » ma jun 11, 2018 00:38

Even ter verdediging van Luc. Het is de redactie die deze stukjes onder zijn naam plaatst, uiteraard volledig met zijn toestemming. De afspraak is dat er geen verplichting bestaat op welke wijze dan ook om in discussie te gaan. Vergelijk het maar met in columnist in de grote landelijke kranten. Hoogst zelden dat een Arno Grünberg met een willekeurige lezer in de brievenrubriek van de Volkskrant in discussie gaat over zijn stukjes.

Ik denk overigens dat die bereidheid er bij Luc en Wervel wel degelijk is. waarbij ik weet dat hij momenteel op tournee is in Brazilië en een razenddruk programma heeft. Ik denk niet dat we van Luc deze weken een reactie kunnen verwachten.

Een ander punt is denk ik toch ook wel de toon, of beter gezegd de stijl van je verzoek. Ik vermoed zo, de zuiderburen een beetje kennende dat je weinig kans maakt met je "verzoek".
Martinho schreef:
ma jun 11, 2018 00:16
Twee statement waar ik het eens met je over wil hebben, is dat mogelijk?
Wat denk je zelf?



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Doe normaal

Bericht door Martinho » ma jun 11, 2018 05:11

Ik denk zelf dat de "redactie" niet goed weet waar hij/zij mee bezig is.

Mensen die opinierende stukjes schrijven, of die opinies ventileren in als reisverslagen vermomde blogs, mogen enig tegengas verwachten. Vergelijk dat met een columnist in een willekeurige krant. Dat ze daar niet altijd op in gaan is een andere zaak,
Het maakt me ook niet uit WIE uiteindelijk de stukjes plaatst, zijn naam staat er onder.

Ik vraag WAAROM de noodhulp aan Afrika in de vorm van graan DUMPEN wordt genoemd. Dat vind ik heel vreemd. Ik vraag waarom landbouwbestrijdingsmiddelen die diverse malen met wetenschappelijk onderzoek bewezen onschuldig te zijn als GIF worden bestempeld, Ik wil dan weten waarom die biologische landbouw als gezonder en beter wordt voorgesteld, terwijl daar best veel tegen in te brengen is.

Maar als "redactie" vindt dat dat een verkeerde toon heeft, dan kan ik dat ook wel veranderen hoor. Dan is het geen vriendelijk verzoek meer, dan ga ik er keihard tegenaan. Ik ben namelijk niks minder dan Luc. Dus dan gaan we gezellig langs elkaar heen communiceren.



Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Re: Bloggers, beheerders, moderators

Bericht door Redactie » ma jun 11, 2018 14:50

Martinho schreef:
ma jun 11, 2018 05:11
Ik denk zelf dat de "redactie" niet goed weet waar hij/zij mee bezig is.
Wel, als je het zelf allemaal zo goed weet. Zorg voor een blogger over een onderwerp wat jouw interesseert en waarvan jij meent dat het interessant is voor de Nederlandstalige gemeenschap in Brazilië. Ik plaats het met veel plezier.

Je kunt natuurlijk ook doorgaan met je eigen poging om een forum of interessante site over Brazilië op te zetten, maar ik meen mij te herinneren dat die poging(en) niet echt succesvol zijn geweest.
Martinho schreef:
ma jun 11, 2018 05:11
Maar als "redactie" vindt dat dat een verkeerde toon heeft, dan kan ik dat ook wel veranderen hoor. Dan is het geen vriendelijk verzoek meer, dan ga ik er keihard tegenaan.
Je moet zelf weten welke toon je aanslaat. Maar verwacht niet dat anderen dan bereid zijn om met je in discussie te gaan. Zeker niet als je dan je zin niet gelijk krijgt en gaat dreigen.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Bloggers, beheerders, moderators

Bericht door Martinho » ma jun 11, 2018 17:37

Ik zal maar geen antwoord meer geven op deze beledigende en PERSOONLIJKE aanvallen. En ik ben of was nooit bezig met een eigen site of forum. Daar zijn er al te veel van en hebben allemaal de waarheid in pacht. Quod non



Plaats reactie