Belastingen in Brazilië, scheve verhoudingen

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Belastingen in Brazilië, scheve verhoudingen

Bericht door Redactie » wo jun 06, 2018 22:13

Belastingen in Brazilië, scheve verhoudingen
door Redactie

De fiscale politiek van Brazilië is een van de valkuilen waarin investeerders en emigranten in terecht komen, zich een hoedje schrikkend op het moment van de afrekening. Het onderwerp zou een prioriteit kunnen (moeten) vormen in de komende verkiezingsdebatten. Immers, het gaat om veel meer dan het...
Lees meer...

Bron: Brazilië Nieuws



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Belastingen in Brazilië, scheve verhoudingen

Bericht door Martinho » wo jun 06, 2018 23:48

Ik heb me wel vaker verbaast over de verhalen dat de belastingen in Brazilie zo hoog zouden zijn en zo ingewikkeld.

Ik weet het niet hoor, probeer het schijvensysteem van Nederland even in twee zinnen te verklaren, ik denk niet dat het lukt.

Sociale lasten idem. Tel alles bij elkaar op en je schrikt ook van alle sociale lasten in Nederland. FGTS is de werkloosheidswet (ongeveer) en INSS van alles en nog wat, wat in Nederland aparte fondsen zijn volgens mij. Een gedeelte daarvan (meer dan de helft) wordt door de werkgever opgehoest, wat dus in feite neerkomt dat het in de prijzen van de waren wordt doorberekend. Een ziektenkostenverzekering idem, al is dat alleen voor het hogere personeel denk ik, veel te duur voor minimumloners.

Dat er veel indirecte belastingen zijn wil ik wel geloven, maar de BTW valt ook niet mee.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Belastingen in Brazilië, scheve verhoudingen

Bericht door Progresso » do jun 07, 2018 00:03

Auteur vergeet nog even de vermogensbelasting. Die bestaat natuurlijk niet in het Belgische gedeelte van de lage Landen. Ik ken vele Nederlanders die weer terugkeren naar Nederland net over de grens. Met een vermogen van €500.000 heeft het al bijna helemaal geen nut meer om je in Nederland te vestigen.

Er zijn er ook een behoorlijk aantal die uitsluitend om die reden domicile in Brazilië hebben gekozen.



Plaats reactie