Wie is de winnaar van dit conflict?

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Wie is de winnaar van dit conflict?

Bericht door Felix » wo mei 30, 2018 02:32

cerca-de-600-caminhoes-estao-parados-na-altura-do-km-23-da-rodovia-anchieta-em-frente-a-fabrica-da-volkswagen-em-sao-bernardo-do-campo-sp-1527617511723_615x300.jpg



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Wie is de winnaar van dit conflict?

Bericht door Felix » wo mei 30, 2018 14:50




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Wie is de winnaar van dit conflict?

Bericht door borsjea » wo mei 30, 2018 16:28

Hoor inmiddels geluiden dat diverse vakbonden bij andere beroepsgroepen ook stakingen willen uitvoeren oa bus en metro.
Juist in een tijdperk dat er juist een pas op de plaats moet worden gehouden en er zeker geen geld is voor salarisverhogingen en andere zaken.
Regering ligt al maanden op zijn gat omdat geen hond met de verkiezingen in zicht actie durft te ondernemen terwijl arbeids en pensioen hervormingen niet langer kunnen wachten.Ook sociale voorzieningen zoals bolasa familia en minha casa minha vida zouden bevroren moeten worden verder afbouw van de macht van vakbonden, geen verplichte lidmaatschap van deze bonden en betaling van contributie uit eigen zak. Verder privatisering van diverse overheidstaken zoals correios, caixa en nutsvoorzieningen.
Het is te hopen dat er straks een president komt die durft impopulaire maatregelingen te nemen om de schade door coruptie en vele jaren PT regiem te herstellen. Geen investeringen meer in buurlanden maar in eigen land, schuldige aan coruptie volledig finacieel uitkleden.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Wie is de winnaar van dit conflict?

Bericht door Martinho » wo mei 30, 2018 17:00

Ik ben het er mee eens dat de vakbonden veel te veel macht lijken te hebben, en inderdaad is het vreemd dat je als werkgever voor het verplichte lidmaatschap van je werknemers moet betalen. En ik ben nog wel sociaal-democraat van huis uit. Maar op zich is dat niet het politieke probleem lijkt me.
Ik vind dat de PT gevaarlijke trekken heeft, voor een democratie. Ze hitsen hun mensen op, geven verkeerde en misleidende informatie om toch lekker hun zin te krijgen en zijn niet zelden erg agressief. Volksmennerij.

Hervormingen zijn inderdaad noodzakelijk, zonder twijfel bijvoorbeeld de veel te ruimhartige pensioenen en de veel te hoge betalingen aan parlementariers etc. Verder moet er dringend wat worden gedaan aan de inkomensongelijkheid bijvoorbeeld door een beter schijvensysteem w.b. inkomstenbelasting. Maar dat niet alleen: de minimum salarissen mogen best wat hoger worden, in kleine stappen dan, want dat betekent snel meer omzet en inkomsten voor de winkels. En dus een versterking van de economie denk ik. Maar ik ben geen econoom, dus vergeef mij.
Wat er zeker NIET moet is bevriezen van sociale voorzieningen als bolsa familia. Misbruik moet worden gestraft, dat wel, en de politiek (PT) moet het niet als lokkertje gebruiken. Maar dat MCMV programma mag van mij in de ijskast, tenminste als het gebruikt wordt voor de middenklasse en zelfs hoger (ik weet dat er jaren geleden buitenlandse investeerder mee liepen leuren met winstverwachtingen tot 20%, en volgens geruchten die ik gehoord heb is de beruchte triplex van Lula in zo´n project).
Wat volgens mij ook vooral niet moet is privatiseren van openbare nutsbedrijven. Het spijt me dat te zeggen, ik heb gewerkt bij het openbaar vervoer van Amsterdam en dat werd geen haar beter door privatisering. Het is een neo-liberaal idee dat de marktwerking de zaak zou verbeteren, daar is weinig tot niet van gebleken, kijk bijvoorbeeld naar de mislukking van de Nederlandse Spoorwegen. De Correios werk niet goed, omdat en een slechte bedrijfsleiding zit die geen harde besluiten kan of durft te nemen, is mijn idee, niet omdat het overheid is. Trouwens, de telefoonproviders en de elektriciteitsleveranciers ZIJN al geprivatiseerd, maar het resultaat is hopeloos slecht.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Wie is de winnaar van dit conflict?

Bericht door Felix » wo mei 30, 2018 18:54

Trouwens, de telefoonproviders en de elektriciteitsleveranciers ZIJN al geprivatiseerd, maar het resultaat is hopeloos slecht.
Vóór de privatisering van de telefoon bestonden er jarenlange durende files voor het verkrijgen van een telefoon en betaalde je de prijs van een auto voor een lijn. Maar, je had toen natuurlijk ook nog geen mobiele telefoons.

In Brazilië zijn staatsbedrijven echter altijd de kapstok voor veel verkeerde dingen geweest en ook daarom zou ik voor zo veel mogelijk privatisering zijn. Dat wil niet zeggen dat de Staat via wetgeving etc. geen toezicht zou kunnen blijven houden of, indien gewenst, maatregelen zou kunnen nemen.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Wie is de winnaar van dit conflict?

Bericht door Martinho » wo mei 30, 2018 21:59

De telefoon is inderdaad wel iets verbeterd t.o.v vroeger. Ik heb de tijden van TeleRJ nog meegemaakt, als ik mijn vrouw vanuit Nederland probeerde te bellen kreeg je OF niks, OF een ander, OF een geweldige echo, OF het gesprek viel middenin weg.

Het is inmiddels een jaar of 15, 16 geleden, dat ik een leuk boekje van haar kreeg. Het heet "How to be a Carioca" en dat beschrijft diverse malle situaties en gewoontes die je in het dagelijkse leven indertijd tegenkwam. Helaas heb ik het aan iemand (vergeten wie) uitgeleend, dus ik kan er niet meer letterlijk uit citeren. Maar er is een heel hoofdstuk over telefoneren in Rio.

Wil je een gesprek openen, dan is het eerste probleem het krijgen van een kiestoon. Mocht dat na een keer of 10 lukken, dan is het probleem om de juiste persoon te krijgen. De methode die beschreven wordt is deze: draai het nummer van die persoon, je krijgt iemand anders. Niet meteen ophangen, maar vraag welk nummer die persoon heeft. Vergelijk dat met het nummer dat je wilt, tel bij elk cijfer het verschil op (of trek het af) en draai het resultaat: ziehier, de gevraagde persoon!

Zo erg is het niet meer. Maar hier in mijn achterlijke regio is het werken van de telefoon eerder een uitzondering dan regel. Het komt regelmatig voor dat het hele dagen niet werkt. Als een te hoge vrachtwagen weer eens de kabels heeft weggevaagd is het helemaal feest, dan kan het weken tot maanden duren voordat men de juiste draadjes aan elkaar heeft verbonden. Ik heb, bij gebrek aan dekking, geen mobiel, dus ook alleen internet via ADSL. Wegens slechte infrastructuur was dat al minder dan beloofd (2 MB ipv 5) maar nu zie ik dat het teruggebracht is naar 1,5. ALS het al werkt, want hun server gaat om de haverklap plat. Oi heeft zoveel processen tegen zich lopen dat ze daardoor alleen al failliet kunnen gaan, die boeten kan je naar fluiten dus en nieuwe processen worden niet geaccepteerd. Standaard de waakhond bellen helpt ook niet meer, ze kunnen gewoon niet beter.

Ze hebben het onderhoud uitbesteed aan lokale firma´s. Die maken er een potje van heb ik al diverse malen gemerkt. Het lijkt er sterk op dat ze de benodigde kennis gewoon niet hebben, maar ze krijgen toch die contracten. Dat is dus de verkeerde manier van privatiseren: winst proberen te maken ten koste van kwaliteit en met bijna nul opleiding, renovatie en investering.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Wie is de winnaar van dit conflict?

Bericht door René » zo jun 03, 2018 07:49

@Borsjea; Alhoewel de werkelijke maffia boys nog steeds aan de macht zijn... Temer, Aecio, Juca, Gilmar, Carmem, en nog een paar honderd anderen, heb ik het vage vermoeden dat je het over Lula hebt en jij hem de maffia baas noemt.
Kun je jouw veroordeling met feiten onderbouwen?
Ik help je een beetje op weg;
- rekeningen in het buitenland?
- Illegale landingsbanen met helicopters volgeladen met cokcaine?
- familieleden die met koffers vol met geld over straat renden?
- Appartementen op zijn naam/naam van zijn familie met koffers vol met cash?
- opgenomen gesprekken over het betalen/ontvangen van smeergeld?
- tot 40 huizen/appartement op zijn naam, welke zelfs ondanks lage (35%) opgegeven waarden bij de belastingdienst, niet verantwoord kunnen worden door hun inkomen?

Ik help je nog een keer; Tot nu toe bestaat er geen enkel bewijs van corruptie tegen Lula. Zelfs de politiek gelieerde rechter Moro gaf eerlijk toe dat er geen enkel bewijs tegen hem was en hem dus op overtuiging heeft veroordeeld...

En kom nou aub niet op de proppen met dat appartmentje van drie verdiepingen... en als je wel die neiging hebt... google even...



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Wie is de winnaar van dit conflict?

Bericht door René » zo jun 03, 2018 09:46

En terwijl de BR economie onder PT regering steeds maar bleef groeien, kwam de Federale Politie steeds dichter bij in hun onderzoek naar corrupte politici, smeergeld, omkoping nepotisme, etcetera... Voorheen, voor 2003, was de FP met handen en voeten gebonden. Vanaf 2003 was het de PT die de FP geen stroobreed in de weg heeft gelegd in haar onderzoeken naar corruptie van politici... en de FP kwam steeds maar dichter bij....
Maar de redding was nabij; Aecio zou de verkieingen in 2014 winnen, en de FP inbinden... Maar Dilma won.... alle corrupte rechtse politici in de stress... en met behulp van FB en de pers (Istoe, Veja, Globo, etc) werden een paar miljoen schaapje gemanipuleerd om de straat op te gaan.... en werd Dilma uiteindelijk impeached op een techisch foutje... een technisch foutje waar ze niet eens schuldig aan was....



Maar goed...
- het corruptie probleem is opgelost
- De dollar staat weer op 2,00 zodat men weer naar Disneyland kan afreizen
- Benzine weer ver onder de 2,60 (in de tijd van Dilma)
- gasfles prijs weer onder de 100 reais...
- inflatie onder de 2%
- Selic van 14,5 naar 6,5%.... enorme stimulans voor de consument omdat daardoor de creditcard rentes van 500 naar 490% zijn ingestort
- Dieselprijs met 46 cent naar beneden; en we weten allemaal dat die korting ergens op verhaald moet worden. Die 46 cent kost ongeveer 9,5 miljard.
En natuurlijk denken we allemaal meteen aan het stopzetten van huursubsidie aan rechters met maandsalarissen vanaf 30,000 per maand; die huursubsidie stopzetten zou 5 miljard besparen. En dan kun je kiezen tussen het korten op Bolsa Familia... vergelijkbaar met wat we in NL bijstand noemen, maar dan een fractie daarvan... ongeveer 200 reais per maand.. OF.. we korten op de regeling die bestaat voor de dochters van overleden militairen... alleen dochters, geen zonen... zegt op zich al iets over hoe die regeling tot stand is gekomen... Deze dochters vangen momenteel ongeveer 15,000 reais per maand. Een uitkering die stop wordt gezet als ze trouwen.... Je raadt het al... ze trouwen niet voor de wet... alleen voor de kerk... hypocritie ten top.... en maar beweren dat de Bolsa Familie de arme mensen lui maakt....

MAAR NEE; die 9,5 miljard word gekort op openbare scholen, openbare ziekenhuizen, Minha casa Minha Vida, en andere sociale voorzieningen....

Nog duidelijker maken van wat er in BR aan de hand is kan ik niet, en lijkt me ook niet nodig... duidelijk genoeg...



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Wie is de winnaar van dit conflict?

Bericht door Felix » ma jun 18, 2018 13:50




Plaats reactie