Petrobras gaat staken

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7174
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Petrobras gaat staken

Bericht door Progresso » zo mei 27, 2018 19:49

Nu de transporteurs wel/niet gaan stoppen met de volledige blokkade van Brazilië kondigt de vakbond van de "Petroleiros", zeg maar de werknemers van Petrobras en aanverwante industrie, aan dat ze vanaf woensdag gaan staken. Zij eisen het aftreden van de CEO Pedro Parente, vrlaging van de energieprijzen en het vertrek van de troepen (Forças Armadas) voor de poorten van de raffinaarderijen.

https://exame.abril.com.br/brasil/petro ... rta-feira/

Het wachten is nu alleen nog op de gangs die de macht overnemen in de grote steden.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Petrobras gaat staken

Bericht door Martinho » zo mei 27, 2018 20:17

Dat laatste is al zo dacht ik. Zelfs het leger inzetten helpt niet meer.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7174
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Petrobras gaat staken

Bericht door Progresso » zo mei 27, 2018 20:39

Martinho schreef:
zo mei 27, 2018 20:17
Dat laatste is al zo dacht ik. Zelfs het leger inzetten helpt niet meer.
Ik zat meer te denken aan een stapje verder. Dus bijvoorbeeld dat die gangs de vrachtwagens gaan plunderen en de terminals waar alle bussen staan in de fik gaan steken.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7174
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Meer ellende op komst

Bericht door Progresso » zo mei 27, 2018 20:41

Meer ellende op komst
door Progresso

De vakbond Federação Única dos Petroleiros (FUP) laat via hun website weten dat ze in staking gaan. Het wordt een “waarschuwingsstaking” met een duur van 72 uur. Ze voegen eraan toe dat ze drie dagen lang de armen kruisen bij wijze van “voorsmaakje” voor een staking van onbepaalde duur. Brazilië...
Lees meer...


Bron: Brazilië Nieuws



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Petrobras gaat staken

Bericht door Baiano » zo mei 27, 2018 20:54

Vrachtwagens plunderen en autobussen in de fik steken is al langer een ernstig probleem in dit land. Ik vrees meer voor het moment dat de politie niet meer zou kunnen uit rijden wegens gebrek aan benzine. Het blijft een zorgelijke situatie, zoveel is zeker.



WillemJan
Artikels: 0
Berichten: 216
Lid geworden op: wo apr 04, 2018 19:56

Re: Petrobras gaat staken

Bericht door WillemJan » di mei 29, 2018 04:51

In Argentinië was dit het begin van een sociale beweging die deels de kirchners aan de macht bracht. Lees eens de Piqueteros, als je daar een systeem in krijgen, zou het eens heftig kunnen worden in Brazilië. Nou ja dat is het nu al. De leiders van die beweging werden echter gecoöpteerd in Argentinië. D'elia, was er zo één.

De belgische pvda heeft onmiddellijk kom af gemaakt met die beweging omdat er altijd een voorhoede volgens hen (de authentieke communisten) moet zijn, wel in brazilië hebben we Manuela, wat zou die denken? Boulos, is ondanks zijn naam, denk ik geen bolsjeviek...



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Petrobras gaat staken

Bericht door joaninha » di mei 29, 2018 16:46

Ik weet niet hoe de situatie is. Maar misschien liggen de raffinaderijen zowiezo al stil. Want als er lang geen transport is zijn tanks met benzine etc. ook een keer vol.



Plaats reactie