Een nieuwe bom voor Lula & Dilma?

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Een nieuwe bom voor Lula & Dilma?

Bericht door Redactie » zo mei 27, 2018 00:16

Een nieuwe bom voor Lula & Dilma?
door Redactie

Temidden van de chaos, veroorzaakt door de staking van de vrachtwagensector, publiceert het tijdschrift Istoé een onthullend artikel over het gerechterlijk akkoord, afgesloten tussen ex-minister Antonio Palocco en de federale politie. We kunnen de inhoud van zijn getuigenissen niet bevestigen, noch...
Lees meer...


Bron: Brazilië Nieuws



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Een nieuwe bom voor Lula & Dilma?

Bericht door René » zo jun 03, 2018 08:51

@Redactie"... bij mij roept het woord Redactie een gevoel op van onhafhankelijke journalistiek welke alleen afgaat op feiten, los van een persoonlijke opinie.
Maar helaas, Redactie plaatst volgend bericht; "publiceert het tijdschrift Istoé een onthullend artikel over het gerechterlijk akkoord, afgesloten tussen ex-minister Antonio Palocco en de federale politie. We kunnen de inhoud van zijn getuigenissen niet bevestigen, noch ontkennen. Maar als ze waar blijken te zijn, ziet het er niet goed uit voor de arbeiderspartij, nu al zwaar getroffen door de opsluiting van ex-president Lula. Indien Palocci de vruchten wil plukken van zijn biecht, zal hij bewijzen moeten leveren. Tot nader order werden die niet publiek gemaakt. Anderzijds heeft hij niets te winnen met verzinsels."

Stap voor stap;
- Istoe... een media outlet welke net als alle andere media outlets in Brazilie in handen is van ongeveer 5 families... 5 families die de media controleren, zoals de media in communistiche landen beheerd wordt. Propaganda.. niet de werkelijkheid
- Istoe werd in 1976 voor het eerst uitgegeven, tijdens de militaire dictatuur... moet ik dit verder uitleggen? Overigens grote verassing dat ook O Globo de militaire dictatuur in die tijd ondersteunde..
- "publiceert het tijdschrift Istoé een onthullend artikel over het gerechterlijk akkoord, afgesloten tussen ex-minister Antonio Palocco en de federale politie". Een onthullend artikel wat de waarheid blootlegt, met verboregen camera, verborgen microfoontjes, onderschepte documenten en andere bewijzen... journalisme op en top... o nee wacht effe.. een onthulling waarvan ze "kunnen de inhoud van zijn getuigenissen niet bevestigen"... dus geen onthulling... geen bedreven journalistiek, nivo van de pulpblaadjes die wekelijks met slachtoffers van ontvoering door UFGO´s spreken...
- "noch ontkennen"... klinkt spannend... dus kan waar zijn... zonder woorden
- "Maar als ze waar blijken te zijn, ziet het er niet goed uit voor de arbeiderspartij".. het ziet er met een regering onder leiding van een president waar degelijke bewijzen van zijn corruptie, gesteund door de eerste en tweede kamer (die steun werd openlijk gekocht door het finacieren van plannen van senatoren voor miljardfen goed te keuren), gesteund door de corrupte justitie tot en met de hoge raad toe... en allemaal als mooi weer wordt verkocht door de corrupte media.... En inderdaad... dat heeft heel veel onrecht veroorzaakt... werknemers rechten, scholing, gezondheidszorg en het gevengan zetten van Lula zonder enig bewijs.. Welkom in de wereld die Brazilie heet, waar de elite het na 12 jaar zat waren dat de armen de mogelijkheid kregen om vanonder hun steen uit te kruipen...
- "Indien Palocci de vruchten wil plukken van zijn biecht, zal hij bewijzen moeten leveren." Kun je aangeven welke andere kroongetuigen bewijzen tegen Lula hebben kunnen leveren... Bewijzen... documenten, verboreen camera/microfoon, rekeningen in het buitenland, appartementen vol met koffers geld, familie leden die over straat rennen met koffers vol met geld? ik weet dat ik telekns in herhaling val... steeds weer zeur om het leveren van bewijs... En zo hoort het... en als iedereen diezelfde mentaliteit had... bewijs... geen roddels...
- "Tot nader order werden die niet publiek gemaakt." Waarschijnlijk moeten ze nog een beetje afgestemd worden...
- "Anderzijds heeft hij niets te winnen met verzinsels." Niets??? Werkelijk??? Niet alleen in Brazilie, maar over de hele wereld krijgen criminelen strafvermindering als ze de woordjes/namem noemen die de aanklager wil horen.... Goed voorbeeld van een ander derde wereld land qua rechtsysteem is USA... en in BR is het toverwoord "Lula is de baas".. en ploep... gevangenis straffen verdwijnen als sneeuw voor de zon.... Kortom, iedereen die een klein beetje verstand van de situatie heeft weet dat hij alles te winnen/niks te verliezen heeft met leugens, maar niets te winnen/alles te verliezen heeft met de waarheid...

Een goede raad; mocht je aangehouden worden terwijl je gerdonken hebt, drugs/koffers met cash/wapens vervoerd, zorg dat je advocaat contact opneemt met Moro omdat jij bevestigd dat Lula/Dilma/PT overal van op de hoogte waren. Je hebt niets te verliezen met dat leugen...Heb je geen advocaat op speeddial staan, druk dan die corrupte smeris 50 reais in z´n handen.... Welcome to the thunderdome...



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Een nieuwe bom voor Lula & Dilma?

Bericht door Felix » zo jun 03, 2018 15:30

- Istoe werd in 1976 voor het eerst uitgegeven, tijdens de militaire dictatuur... moet ik dit verder uitleggen?
moet ik dit verder uitleggen?
Liefst wel ja.

De eerste editor/directeur van de redactie van het tijdschrift Isto É was de journalist Mino Carta, nou juist geen vriend van de militairen maar wel van Lula.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Een nieuwe bom voor Lula & Dilma?

Bericht door René » ma jun 04, 2018 07:02

@Felix; "Liefst wel ja". Okay... ga ik proberen uit te leggen... Tijdens deze militaire dictatuur, waar iedereen die ook maar een klein beetje verdacht werd van het hebben van aanmerkingen op deze soldaatjes, werden door deze soldaatjes gemarteld, verkracht en/of vermoord... Het blad istoé heeft haar oorsprong in die periode. Als Mino geen vriendje van die soldaatjes was, heeft hij dat heel goed verborgen gehouden en als een voorbeeld van hypocratie, zijn zakken gevuld door ze in de bek te lullen.
Als ze enige oprechte kritiek zouden hebben gepublicieerd over de soldaatjes... hadden we nooit meer van Istoé gehoord... En eerlijk is eerlijk.. de rechtse propaganda bagger die dit partijblaadje als waarheid verkoopt (nbet als Veja of Epoca)... daar krijgt zelfs Bill O´Reilly een strakke plasser van...
En het feit dat er 40 jaar later mischien een vriendschap ontstaat tussen Mino en Lula... het kan waar zijn... 40 jaar later.. andere tijd, andere percepties, Google...



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Een nieuwe bom voor Lula & Dilma?

Bericht door Felix » ma jun 04, 2018 14:17

Als ze enige oprechte kritiek zouden hebben gepublicieerd over de soldaatjes... hadden we nooit meer van Istoé gehoord... En eerlijk is eerlijk.. de rechtse propaganda bagger die dit partijblaadje als waarheid verkoopt (nbet als Veja of Epoca)... daar krijgt zelfs Bill O´Reilly een strakke plasser van...
Ondanks alles publiceerden deze 'blaadjes' (Revista Época bestond nog niet) regelmatig kritiek op de regering.

Mino Carta is altijd iemand geweest met scherpe maatschappelijke kritiek, ook toen en Isto É stond in die tijd als een oppositieblad bekend. Trouwens, ook via Veja kwam je dingen te weten en was er kritiek te horen.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Een nieuwe bom voor Lula & Dilma?

Bericht door René » wo jun 06, 2018 08:26

@Felix; "Ondanks alles publiceerden deze 'blaadjes' regelmatig kritiek op de regering. Isto É stond in die tijd als een oppositieblad bekend. Trouwens, ook via Veja kwam je dingen te weten en was er kritiek te horen".
Ik kan nergens iets vinden dat deze blaadjes tijdens de militaire dictatuur regelmatig kritiek hadden en/of bekend stonden als oppositie blad. Ze werden wel beiden opgericht tijdens de militaire dictatuur... waardoor ik jouw bewering in twijfel trek aangezien de meeste journalisten met kritiek op de militairen de mond gesnoerd werd (gemarteld en of vermoord).

Beiden, samen met epoca, staan bekend als rechtse anti linkse blaadjes, waar het met de waarheid of met het berichten van alle feiten, niet heel erg nauw word genomen.

Maar nogmaals... als deze bagger blaadjes tijdens de militaire dictatuur zich uitspraken tegen deze dictatuur en vochten voor de terugkeer van de democratie.... dan ben ik je een excuus schuldig... ik heb via google daar niets over kunnen vinden, maar jij zou zoiets nooit beweren zonder dat argument met feiten/bewijzen/links te onderbouwen.

Ben benieuwd.... (niet echt!)

toedels



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Een nieuwe bom voor Lula & Dilma?

Bericht door borsjea » wo jun 06, 2018 13:16

@FortalezaHouses.com
Ik zie deze blaadjes zelde, en enkele keer per jaar kom ik ze tegen in een consultorio of labaratorium maar is het werkelijk zo dat men alleen critiek leveren op links politici en partijen? Zijn de coruptie schandalen rond Temmer niet behandeld? Mischien moet ik toch maar eens gebruik maken van mijn gratis Vivo-Goread account om wat dingen na te kijken.
Zie regelmatig in je berichten namen van mediabedrijven/site die gekleurde informatie bieden, buitenlandse mediabedrijven maken van gebruik van Reuters waarvan de berichtgeving mij erg gekleurd over komt. Welke onfhankelijke ongekleurde media adviseer je ons te raadplegen? Plaats eens wat links wellicht helpt dat ook om een ander beeld mbt bv Lula te krijgen



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Een nieuwe bom voor Lula & Dilma?

Bericht door Felix » wo jun 06, 2018 13:46

waardoor ik jouw bewering in twijfel trek aangezien de meeste journalisten met kritiek op de militairen de mond gesnoerd werd (gemarteld en of vermoord).
@Fortahouses,
Hoe kom je erbij! De meesten vermoord???
Ga eens naar een bibliotheek en lees daar die bladen uit die tijd!
Veja was een blad van prestige, niet een familieblad vol reclame zoals nu.
Wat Isto É betreft, lees eens wat over oprichter Mino Carta.
Er was geen totale vrijheid maar je kwam wel veel te weten.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Een nieuwe bom voor Lula & Dilma?

Bericht door René » do jun 07, 2018 10:15

@Borsjea;
- Veja, dik een miljoen blaadjes bij de kassas van de supermarkten en online tot 25 miljoen volgers... dus een op de acht brazilianen tussen 0 en tig lezen die bagger (http://publiabril.abril.com.br/marcas/veja)
- "Leveren ze alleen maar kritiek op links?" Ze zorgen voor een anti linkse stemming met regelmatig artikelen met ongegronde of achteraf zelfs valse beweringen... meestal op de cover (https://pt.wikipedia.org/wiki/Veja)
- "Zijn de corruptie schandalen rond Temer niet behandeld?" Nu Temer een approval rate van een kleine 10% heeft, wordt de laatste paar maanden zijn naam inderdaad in deze blaadjes genoemd.... omdat zijn naam blijft opduiken in de onderzoeken door de federale politie naar corruptie etc. Maar desondanks alle bewijzen... zijdelings genoemd... niet aan het kruis genageld zoals o.a. Lula en Dilma zonder enig bewijs.. https://pt.wikipedia.org/wiki/Veja)
- "Zie regelmatig in je berichten namen van mediabedrijven/site die gekleurde informatie bieden..." Over het algemeen plaats ik alleen links naar Wiki... zijn zij politiek gekleurd? Welke andere sgekleurde sites haal ik regelmatig aan? Reuters komt op jouw gekleurd over?
- "Welke onfhankelijke ongekleurde media adviseer je ons te raadplegen? Plaats eens wat links wellicht helpt dat ook om een ander beeld mbt bv Lula te krijgen"... Vooral Wiki, reuters, NYT, WP, FT, etcetera..

- "plaats eens wat links"... WTF? Volgens mij ben ik de enige die zo goed als elke bewering met een link beloon. Inbovenstaande reactie op jouw bericht, plaats ik drie links om mijn argumenten te onderbouwen...

Jij onderzoekt niet.. sterker nog, je legt de verantwoordelijkheid bij mij neer op vragen die je hebt als "is het werkelijk zo dat men alleen critiek leveren op links politici en partijen? Zijn de coruptie schandalen rond Temmer niet behandeld?"Je hebt geen idee.... geen enkele link.... Etcetera...

- "plaats eens wat links"... Google zelf een een keer...



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Een nieuwe bom voor Lula & Dilma?

Bericht door René » do jun 07, 2018 10:35

@Felix;
- "Hoe kom je erbij! De meesten vermoord??? Ga eens naar een bibliotheek en lees daar die bladen uit die tijd!" Felix.... we weten allebij dat we voor informatie niet naar een bib hoeven... alles staat op het internet... Omdat jij blijkbaar beter op de hoogte bent dan ik... volgens mij was het een dictatuur, maar volgens jouw stonden de bladen in die tijd, dankzij de vrijheid van meningsuiting, vol met kritiek stonden tegen de militairen...
- "Veja was een blad van prestige".... tuurlijk.... een opgericht blaadje tijdens een militaire dictatuur waar gemoord en gemarteld werd.... Blad van prestige.... natuurlijk net asl Istoe... ik kan me niet voorstellen dat iemand die dit leest, gelooft dat weekblaadjes opgericht in een dictatuur betrouwbare nieuwsbronnen zijn... maar ik kan het fout hebben...
- "Er was geen totale vrijheid maar je kwam wel veel te weten"..... fuck me... er was geen totale vrijheid... HET WAS EEN MILITAIRE DICTATUUR ZONDER ENIGE VRIJHEID.... je kwam wel veel te weten.... wat moet ik daar nou op antwoorden? dat de joden in WWII veel te weten kwamen toen ze onder de douche stonden? Dat 30 miljoe russen er net voor hun dood achter kwamen dat de opgeofferd werden? en ga zo maar door....
Ga jij morgen eens naar de bib om dat prestige blad te lezen waardoor men indertijd veel te weten kwam.... Clown....



Plaats reactie