Braziliaanse televisie

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Braziliaanse televisie

Bericht door Redactie » ma mei 21, 2018 00:06

Braziliaanse televisie
door Redactie

Wie overweegt om zijn of haar toekomst in Brazilië te zoeken, en er van houdt om in de vrije uren languit te zakken in een gemakkelijke zetel of sofa om te genieten van een of ander leuk en kwalitatief televisieprogramma, verzekert zich best op voorhand van de mogelijkheid om snel te kunnen switchen...
Lees meer...

Bron: Brazilië Nieuws



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Braziliaanse televisie

Bericht door Martinho » ma mei 21, 2018 01:08

Het televisieaanbod is inderdaad ver beneden elke maat.

Niet dat het aanbod op de Nederlandse TV zo goed is, de laatste tijd. Want ook daar is middelmaat troef, worden kilo´s emotie verspild aan schijnbaar nutteloze zaken, en is het maken van een goede documentaire al lang geleden vergeten.

Persoonlijk vind ik Netflix ook niks, eigenlijk. Maar als je van films houdt (niet de nieuwste natuurlijk) zijn de tv kanalen van HBO en SKY best te doen. Er is wat dat betreft nogal wat keuze, al kosten deze pakketten wel een paar centen.

Ik volg tegenwoordig weer vaker de BBC, via de computer. Al is dat soms onmogelijk, zij maken actief jacht op VPN connecties. En soms ITV, voor de goede oude series zoals inspector Morse. Daar hou ik namelijk erg van. Ook wel de Nederlandse TV, een enkele keer de babbelprogramma´s zoals Jinek, maar vaak is dat me toch te lokaal en ik volg het binnenlandse nieuws niet meer zo.

Of anders op youtube.

Ik stuit net weer op Faustao, vreselijk.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Braziliaanse televisie

Bericht door Progresso » ma mei 21, 2018 01:31

Ik kijk hoogst zelden TV. In Nederland heb ik in mijn studietijd jaren geleefd zonder TV. Iedereen zei dan dat ik nooit goed geinformeerd kon zijn zonder TV. Ik had de/het NRC, Elsevier en de Economist en op het werk lag iedere ochtend de FT en FD. Tegenwoordig volg ik op Twitter het commentaar op het NOS staatsjournaal en kletsprogrammas als Pauw en Witteman. Ik geloof niet dat ik veel mis. Braziliaanse TV vergelijk ik altijd met Orkut. Wat een bagger. Aan mij niet besteed. Wat ik dan wel weer interessant vind om bijvoorbeeld de hele stemming van het hooggerechtshof te volgen in de zaak Lula, het Wildersproces of zo'n debat over de donorwetgeving in de 1e Kamer. Ach, ieder zijn tik.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Braziliaanse televisie

Bericht door Martinho » ma mei 21, 2018 23:12

Pauw is al lang niet meer met Witteman, maar dat is je vergeven ;)
En ik weet niet of Orkut nog wel bestaat, ik hoor alleen nog over Whatsapp en Instagram. Maar wat dat met TV te maken heeft weet ik niet.

Ja, dat proces tegen Lula en dergelijke hebben wij ook gevolgd. Ikzelf maar gedeeltelijk, want die eindeloze stemverklaringen met talloze herhalingen vermochten mij niet te boeien. Men hoort zichzelf er graag praten is mijn indruk. En als we de sprekers eenmaal gehad hebben, doen de commentatoren het nog eens dunnetjes over.

Natuurlijk kan je best zonder TV, maar dan moet je wel een (of meerdere) kranten of goede tijdschriften lezen. Vind ik dan, maar dat is geloof ik wel ouderwets. Ik ben wel geabonneerd op O Globo op papier, maar om eerlijk te zijn lees ik dat zelden. Het doet nu voornamelijk dienst als vulling voor de kattenbak, niet om mijn Portugees wat te verbeteren zoals oorspronkelijk de bedoeling.

Ik lees de NRC nog steeds (DE courant :) ) via internet, het is niet meer zo diepgaand als vroeger is mijn indruk. En Vrij Nederland idem idem.

Misschien omdat de afstand veel groter is lijkt het wel, maar wat de Nederlanders tegenwoordig beweegt interesseert me niets. Ik neem er op zijn hoogst kennis van met enige verbazing. Het is mijn land eigenlijk niet meer.



WillemJan
Artikels: 0
Berichten: 216
Lid geworden op: wo apr 04, 2018 19:56

Re: Braziliaanse televisie

Bericht door WillemJan » di mei 22, 2018 04:26

Vandaag heb ik bijna moeten huilen bij een braziliaans televisie programma. Mijn braziliaanse vriendin van toen ik in Brazilië woonde was present, ze moest een slaapkamer voor een kind ontwerpen en als er iets is waarmee ze niet bezig is dat is het met kinderen. Saudade man! Eenvoudige positieve televisie, dat is eigenlijk het Brazilië dat ik ken... Eenvoud, vakmansschap, hardwerkend en correct op politiek vlak. Tja misschien ben ik een alien...



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Braziliaanse televisie

Bericht door borsjea » di mei 22, 2018 14:59

Het ergelijkste vindt ik de presentatoren uit de goude glorie die al lang hun houdbaarheid hebben verloren namen zoals Silvio Santos, Faustão en Raul Gil. Personen die jaren geleden al hadden moeten stoppen maar vermoedelijk pas stoppen als ze het graf in gaan. Oude kerels die kwijlend naar de schaars geklede dansers kijken, je zou ze haast een Pil van Drion verstrekken



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Braziliaanse televisie

Bericht door Baiano » do mei 24, 2018 23:23

Ben het met je eens. Maar die pil was bedoeld voor mannen vanaf 75. Faustão is "nog maar" 68. Raoul Gil werd al 80, Silvio Santos 87. Denk niet dat zij die pil zouden nemen.

Ratinho is 62 en hoort dus bij de jeugdigen van de Braziliaanse TV. Jô Soares (80) was verstandiger en stapte eindelijk op.

Wat die eeuwige "dancarinas" betreft, nou het is wel duidelijk dat het die ouwe knarren motiveert, niet? Wie neemt het hen kwalijk...?



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Braziliaanse televisie

Bericht door Felix » do mei 24, 2018 23:30

Jô Soares (80) was verstandiger en stapte eindelijk op.
Jô Soares kreeg gewoon te horen dat er voor hem geen plaats meer was.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Braziliaanse televisie

Bericht door Martinho » vr mei 25, 2018 05:45

Baiano schreef:
do mei 24, 2018 23:23
Wat die eeuwige "dancarinas" betreft, nou het is wel duidelijk dat het die ouwe knarren motiveert, niet? Wie neemt het hen kwalijk...?
Nou, ik ben nog wat jonger dan 80, maar in die dansjuffers met hun gemaakte grijns heb ik nooit wat gezien. Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg, maar dat is natuurlijk wel heel Hollands.
Volgens mij is de motivatie van die oude knarren geld, heel veel geld. Als je ziet wat er aan verborgen en openlijke reclame in een programma als Faustão wordt gepropt kan je veronderstellen dat zijn salaris niet gering is. Nou zal me dat worst zijn verder, maar wat me kwaad maakt is dat dit soort programma´s er op gericht zijn de hebzucht op te wekken. Hebzucht naar spullen die niet alleen vaak totaal overbodig zijn, maar vooral ook onbetaalbaar voor de meerderheid van de kijkers.

De programma´s voor kinderen zijn ook heel erg. Vreselijk agressief en gewelddadig. En dus volstrekt niet opvoedkundig verantwoord.



Plaats reactie