Fraudepraktijken onuitroeibaar

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Fraudepraktijken onuitroeibaar

Bericht door Redactie » do mei 10, 2018 22:15

Fraudepraktijken onuitroeibaar
door Redactie

Het lijkt wel of fraudepraktijken onuitroeibaar zijn in Brazilië. Er gaat nauwelijks een dag voorbij zonder dat de welmenende burgers van dit land geconfronteerd worden met het zoveelste bericht over fraude, smeergeld, oplichterij, omkoperij. Het mag een wonder heten dat Brazilianen nog altijd beschouwd...
Lees meer...


Bron: Brazilië Nieuws



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Fraudepraktijken onuitroeibaar

Bericht door Martinho » vr mei 11, 2018 22:59

Ik denk niet dat het typisch Braziliaans is hoor. Integendeel zelfs.

Maar het is wel zo dat het in alle lagen van de bevolking voorkomt, en niet of nauwelijks wordt bestraft. En dat is dan weer anders dan in b.v. Nederland, waar ook wel fraude is maar waar dat flink wordt afgestraft als het aan het licht komt (meestal).

Fraude en corruptie is net als prostitutie onuitroeibaar, in alle landen. Maar Brazilie heeft traditioneel wel moeite met handhaven van regels en wetten. Het lijkt wel of iedereen denkt: de regels gelden alleen voor anderen, niet voor mij.



WillemJan
Artikels: 0
Berichten: 216
Lid geworden op: wo apr 04, 2018 19:56

Re: Fraudepraktijken onuitroeibaar

Bericht door WillemJan » ma mei 14, 2018 08:56

Het is nu niet omdat Lula in de gevangenis zit dat we de lava jato moeten afvoeren... Dan ligt het er wel heel dik op waar dat ze bezig zijn in Brazilië.
Laatst gewijzigd door WillemJan op di mei 15, 2018 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Fraudepraktijken onuitroeibaar

Bericht door Baiano » ma mei 14, 2018 19:47

Er is maar één soort mensen die zou willen dat het Lava Jato proces moet afgevoerd worden, en dat zijn zij die erin betrokken zijn. Niemand in gans Brazilië zou die wens hardop durven uitspreken, op het gevaar af een flinke schop onder zijn jeweetwelwat te krijgen.

Het is bijna grappig maar in werkelijkheid erg triest om te zien hoe de witteboorden van alle strekkingen zich roeren als een duivel in een wijwatervat, roepend en tierend dat ze onschuldig zijn. Dan luidt het "Ik ben gerust en sereen, ik geloof in onze gerechterlijke instellingen", "Wij hebben altijd alle inkomsten van onze politieke campagnes aangegeven bij het kiestribunaal", "Wij werken mee met het gerecht", "Ik ben onschuldig en wil in debat gaan met de rechters die me veroordeelden", "Dit is geen veroordeling, dit is politieke vervolging", "Het gaat om een laffe aanval op mijn persoon" en "Mijn naam is haas, ik weet van niets".

Waar "ze mee bezig zijn in Brazilië" is het redden van hun eigen vel. De rest is pure bullshit. Helaas lopen er nog heel veel witteboordcriminelen vrij rond, ook tussen hen die aan de macht zijn, ook in de lagere regionen, zowel links als rechts. Het Lava Jato proces heeft nog erg veel werk voor de boeg.



Plaats reactie