Bilan 1 jaar gele koorts in Brazilië

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
WillemJan
Artikels: 0
Berichten: 216
Lid geworden op: wo apr 04, 2018 19:56

Bilan 1 jaar gele koorts in Brazilië

Bericht door WillemJan » ma apr 30, 2018 10:54

Brazilië: van 1 juli 2017 tot 17 April 2018 zijn er 1157 gevallen geweest van gele koorts en daarvan 342 mensen overleden. De meerderheid van de dodelijke gevallen bevindt zich in São Paul, Rio de Janeiro, Espirito Santo, Minas Gerais. PROMED 22.04.2018 http://portalms.saude.gov.br



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Bilan 1 jaar gele koorts in Brazilië

Bericht door Martinho » ma apr 30, 2018 22:32

Een van die gevallen was dus die Nederlandse missionaris die dacht dat Jezus hem wel zou beschermen.

Maar dat is een gepasseerd station.

Het kwam een beetje laat op gang, maar er zijn uiteindelijk massaal vaccinaties gegeven. Gratis. Ze kwamen zelfs langs bij ons thuis, maar we hebben vriendelijk bedankt. Niet dat ik tegen vaccinaties ben of in Jezus, maar deze vaccinatie heeft tot een verhoogd risico voor mensen boven de 60, en bovendien is de zomer voorbij en muggen zie je niet meer.

Ik kan dat artikel niet terugvinden op die site, maar als dat het dodencijfer voor heel Brazilie vind ik het niet echt alarmerend. Misschien ook leuk het eens te vergelijken met het dodencijfer door verkeersongevallen of als gevolg van geweld.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Bilan 1 jaar gele koorts in Brazilië

Bericht door Baiano » ma apr 30, 2018 22:57

"deze vaccinatie heeft tot een verhoogd risico voor mensen boven de 60, en bovendien is de zomer voorbij en muggen zie je niet meer"

Idem hier. Bovendien werd ik ingeënt tegen gele koorts in 2002, en nu blijkt dat dit voldoende zou zijn voor meer dan 10 jaren, weet niet hoelang. Heb me vorig jaar wel laten inenten tegen griep en wil dat nu opnieuw. Ben een jaar lang gevrijwaard gebleven van die ellende en dat is leuk. Een 'mutirão' bracht de medische ploeg tot aan de ingang van een nabije supermarkt. Ik kreeg meteen voorrang, gewoon op vertoon van mijn ID. Niet alles is slecht in Brazilië.



Plaats reactie