Trump ‘il principe’ in Brazilië en Argentinië

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
WillemJan
Artikels: 0
Berichten: 216
Lid geworden op: wo apr 04, 2018 19:56

Trump ‘il principe’ in Brazilië en Argentinië

Bericht door WillemJan » vr apr 20, 2018 11:02


Als er nog iets heel was van de linkse alliantie in Latijns-Amerika, dan is het wel de centrum-rechtse alliantie tussen de President van Brazilië Temer, en President van Argentinië, Macri. Helaas volgens Trump mag deze niet meer blijven bestaan. Te gevaarlijk voor de Amerikaanse hegemonie in Latijns-Amerika.


Het is een historische alliantie die in de populaire cultuur de zon (Argentinië) en de maan (Brazilië) wordt beschouwd, luna y sol of lua e sol. Als deze in eclips zijn, dan breekt er weer ‘een gouden eeuw’ aan voor beide landen zoals rond de eeuwwisseling van de 19de naar je 20ste eeuw.

Ongeveer 100 jaar geleden kwam er een einde aan de gouden eeuw in Brazilië, tegenwoordig zijn beide landen weer goed aan het samenwerken omdat Temer en Macri elkaar wel vinden. Dat was niet minder zo tussen de Kirchners en Lula en Dilma.

Trump besliste dat het eens genoeg moest zijn dus geen betere verdeel en heersstrategie volgens Machiavelliaanse principes dan Argentinië toe te laten tot de OCDE of de OESO, de club van ontwikkelde landen. Terwijl Brazilië niet welkom is. De twee worden dus uit elkaar gespeeld.

De reden hiervoor is omdat volgens Trump het beleid van Temer niet democratisch onderbouwd is en dat van Marcri wel.

Dat is natuurlijk allemaal met een serieuze korrelzout te nemen, want in Argentinië wordt er naar stuurboord gegaan op basis van een verschil in de verkiezingen van 0,5 % (Verschil tussen de kandidaten Macri en Scioli), in Brazilië werd er naar stuurboord gegaan op basis van het opsmukken van economische resultaten (reden van impeachment van Dilma).



WillemJan
Artikels: 0
Berichten: 216
Lid geworden op: wo apr 04, 2018 19:56

Re: Trump ‘il principe’ in Brazilië en Argentinië

Bericht door WillemJan » za mei 26, 2018 02:43

http://www.valor.com.br/internacional/5 ... sil-espera

Colombia treedt nu ook toe tot de OCDE..



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Trump ‘il principe’ in Brazilië en Argentinië

Bericht door Martinho » za mei 26, 2018 03:30

WillemJan schreef:
vr apr 20, 2018 11:02

De reden hiervoor is omdat volgens Trump het beleid van Temer niet democratisch onderbouwd is en dat van Marcri wel.
Ik vraag me af waar je dit allemaal vindt hoor, ik persoonlijk heb het zware vermoeden dat Trump
a) niet weet waar die landen ongeveer zijn.
b) de genoemde personen niet kent.
c) weinig te vertellen heeft over het toelaten of niet tot de OESO

Maar ik kan me vergissen natuurlijk.

Maar het is wel grappig natuurlijk. Een president die steeds verder in de polls wegzakt en aan alle kanten de grondwet met de voeten treedt die iets roept over een andere president die inderdaad ook weinig waardering heeft.
De grootheidswaanzin te top.



WillemJan
Artikels: 0
Berichten: 216
Lid geworden op: wo apr 04, 2018 19:56

Re: Trump ‘il principe’ in Brazilië en Argentinië

Bericht door WillemJan » za mei 26, 2018 04:01

Martinho schreef:
za mei 26, 2018 03:30
WillemJan schreef:
vr apr 20, 2018 11:02

De reden hiervoor is omdat volgens Trump het beleid van Temer niet democratisch onderbouwd is en dat van Marcri wel.
Ik vraag me af waar je dit allemaal vindt hoor, ik persoonlijk heb het zware vermoeden dat Trump
a) niet weet waar die landen ongeveer zijn.
b) de genoemde personen niet kent.
c) weinig te vertellen heeft over het toelaten of niet tot de OESO

Maar ik kan me vergissen natuurlijk.

Maar het is wel grappig natuurlijk. Een president die steeds verder in de polls wegzakt en aan alle kanten de grondwet met de voeten treedt die iets roept over een andere president die inderdaad ook weinig waardering heeft.
De grootheidswaanzin te top.
Ik geef je groot gelijk, bij de crisis rond Noord-Korea kreeg ik schrik dat die olifant in de poceleine kast aka Trump er nog een succes van zou maken, laat ons hopen dat de regering in de VS er één van lopende zaken is en dat Trump maar weinig invloed heeft, toch lijkt Trump de wereld als zijn speeltuin te zien. In ieder geval heeft hij de economie niet echt onder controle, want de verbetering van de economie zijn niet echt toe te schrijven aan zijn beleid. Anderzijds weet ik hier niet veel over, want ik ben niet zo bezig met de noordelijke hemisfeer



Plaats reactie