Bezetting triplex Lula

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Bezetting triplex Lula

Bericht door Redactie » ma apr 16, 2018 16:36

Bezetting triplex Lula
door Redactie

De sociale beweging MTST (Movimento dos Trabalhadores Sem Teto – beweging van dakloze arbeiders, o.l.v. presidentskandidaat Guilherme Boulos) bezette vanmorgen het triplex appartement in het condominium Solaris, in Guarujá (aan de kust van de staat São Paulo). Het appartement vormt de focus van...
Lees meer...





Bron: https://brazilienieuws.online/2018/04/1 ... plex-lula/



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Bezetting triplex Lula

Bericht door borsjea » ma apr 16, 2018 22:05

Een groepje van 50 beroepsdemonstranten precies een buslading vol de man ontbijtje, lunche en een dagvergoeding van R$ 200,00.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Bezetting triplex Lula

Bericht door René » di apr 17, 2018 08:39

@Borsjea; grammatica en spelling daargelaten... links waar je beschuldigingen op basis van bewijs gerechtvaardigt worden?
En omdat ik van Redactie mensen niet mag wegjagen door ze een spiegel voor te houden...
For Borsjea is an honourable man...



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Bezetting triplex Lula

Bericht door Progresso » di apr 17, 2018 14:37

@Fortalezahouses: Je mag mensen wel degelijk een spiegel voorhouden. Wat ik niet wil is dat je mensen voor mongool en dergelijke uitmaakt. Speciaal voor jou en alle anderen die menen te moeten schelden op het forum heb ik dit draadje geopend.

@Borsjea stelt terecht dat er mensen worden geronseld. Ik heb dit meerdere malen zelf meegemaakt. In een van de winkeltjes die wij verhuren zat eens een vakbond van de CUT. Als er dan weer een demonstratie moest worden georganiseerd kreeg iedereen uit de buurt R$50, een rood T-shirt een leuk dagje uit naar Fortaleza met de bus en een broodje met mortadela. Ik zag dan de overbuurvrouw 's-avonds op de TV met zo'n rooie vlag zwaaien, de volgende dag lag ze weer in een delirium omdat R£50 toch wel heel aantrekklijk is om 5 flessen cachaca te kopen en die in een nacht op te drinken.

Dat het appartement van Lula niet op zijn naam stond lijkt mij wel duidelijk. Uiteraard zit daar een stroman tussen, de welbekende Laranja. Daar hebben zich dus talloze rechters zich over gebogen, inclusief rechters die Lula welgezind waren, maar men is blijkbaar nu tot twee maal tot de conclusie gekomen dat de beste man schuldig is. Daarnaast zijn er nog 6 rechtszaken tegen hem aanhangig.

Het is te hopen dat alle beroepsmogelijkheden van Lula nog voor de officiele termijn om hem te aanvaarden als officiele presidentskandidaat worden uitgevoerd. Het volk heeft dan duidelijkheid of hij daadwerkelijk schuldig of onschuldig is in deze zaak. Een eventueel presidentsschap zou dan wel er voor zorgen dat hij immuun wordt voor Vrouwe Justitia in de andere zes zaken die tegen hem lopen, wt op zichzelf natuurlijk schandalig is.

Er is overigens hoop voor Lula en zijn medestanders, zoals Brazilië Nieuws op het forum schrijft in zijn bijdrage "De processie van Echternach".
De kans dat Lula daadwerkelijk de gevangenis in moet, is nu erg groot. De kans dat hij weer terug vrij komt eveneens. Immers, vanaf september moet Cármen Lúcia plaats ruimen voor haar opvolger, Dias Toffoli, en die behoort tot de 2de groep rechters. M.a.w., hij zal niet aarzelen om deze discussie zo snel mogelijk op het programma te zetten. Indien er dan gestemd wordt voor een wijziging van de regel, keert Brazilië weer terug naar het tijdperk van voor het Lava Jato onderzoek, inclusief met vrijlating van corrupte en veroordeelde politici als Eduardo Cunha. De bewegingen van de Braziliaanse justitie vertonen enige gelijkenis met de vroegere processie van Echternach (foto hierboven), waar de deelnemers het ritme aanhielden met drie stappen naar voren, en twee terug.
Of dat weer een goede ontwikkeling is voor Brazilië is echter de vraag. Komt Lula vrij, dan komen ook de Cunha's van deze wereld weer op vrije voeten in afwachting van de verdere beroepszaken. Hiermee wordt het wel weer duidelijk dat als je maar rijk genoeg bent in Brazilië je kunt ontkomen aan berechting. De zaken bij de gerechtshoven duren jaren en voordat je het weet zijn de zaken verjaard. Is dat dan wat je wilt?



Plaats reactie