Syrische vluchteling aangevallen op Avenida Paulista

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
WillemJan Vandenplas
Artikels: 9
Berichten: 9
Lid geworden op: vr nov 17, 2017 01:55
Contacteer:

Syrische vluchteling aangevallen op Avenida Paulista

Bericht door WillemJan Vandenplas » do apr 05, 2018 14:18

Syrische vluchteling aangevallen op Avenida Paulista
door WillemJan Vandenplas

Op 31 maart werd op de Avenida Paulista in São Paulo een betoging gehouden om de staatsgreep van ‘64 in Brazilië te herdenken. Er waren enkele honderden mensen afgezakt naar de MASP – het museum voor moderne kunst - waar de betoging begon. De Syrische vluchtelinge Sara Ajlyakin liep op de betoging...
Lees meer...



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Syrische vluchteling aangevallen op Avenida Paulista

Bericht door Felix » do apr 05, 2018 14:26

Het is buitenlanders verboden zich met Braziliaanse politiek in te laten. Deze vluchtelinge ging dus duidelijk over de schreef. Niet dat ze daarvoor in elkaar geslagen mag/moet worden maar het is natuurlijk wel gebrek aan intelligentie dat ze zich mengt in een demonstratie waarin de gemoederen toch al hoog oplopen.



WillemJan
Artikels: 0
Berichten: 216
Lid geworden op: wo apr 04, 2018 19:56

Re: Syrische vluchteling aangevallen op Avenida Paulista

Bericht door WillemJan » ma apr 30, 2018 00:52

Aanvulling op het artikel:

Het was een manifestatie voor Bolsonario, die al vaker negatieve standpunten heeft over Syrië.

ik heb ondertussen contact gehad met Sara, ze was tijdelijk van de sociale media. Eenmaal terug leerde ik dat ze was gerecupereerd, ze vertelde mij dat ze een tijdje had ondergedoken geleefd omwille van de vele media aandacht die ze kreeg. Ze vertelde dat ze blootgesteld was aan iets, in ieder geval is ze nu weer boven water.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Syrische vluchteling aangevallen op Avenida Paulista

Bericht door Felix » ma apr 30, 2018 02:17

Het was een manifestatie voor Bolsonario, die al vaker negatieve standpunten heeft over Syrië.
Wat zijn negatieve standpunten?
Ik beschouw standpunten pro Syrische 'rebellen' persoonlijk als erg negatief en wereldvreemd.

Nogmaals, vluchtelingen mogen zich niet met politiek bezig houden, ook Sara niet.



WillemJan
Artikels: 0
Berichten: 216
Lid geworden op: wo apr 04, 2018 19:56

Re: Syrische vluchteling aangevallen op Avenida Paulista

Bericht door WillemJan » ma apr 30, 2018 02:51

Felix schreef:
ma apr 30, 2018 02:17
Wat zijn negatieve standpunten?
Ik beschouw standpunten pro Syrische 'rebellen' persoonlijk als erg negatief en wereldvreemd.
Beste Felix, in Brazilië staat het vrije Syrische leger op de lijst van terroristische organisaties. Sara vertelde mij tijdens haar interview dat het in Syrië begonnen is met een revolutie, maar dat deze revolutie gemilitariseerd is geworden omdat Assad zijn tanks en soldaten op het burgerprotest afstuurde.

Al snel werd het conflict in Syrië verkocht als een imperialistische oorlog tegen een soevereine heerser. Dit verhaal is heel populair in Brazilië en onder extreem-linkse en extreem-rechtse strekkingen.

Dus evenals bij Bolsonario die eerder nog verklaarde dat hij tegen Syrische vluchtelingen is. Er zijn maar 3000 Syrische vluchtelingen in Brazilië, dit is dan echt belachelijk om als presidentskandidaat hierover een standpunt in te nemen.

Zoals je wel weet is de Syrische revolutie in twee gesplist geweest tussen burgeractivisten en rebellen zowel seculier als salafistisch in verschillende splinter groepen.

Sara behoort tot de burgeractivisten en is niet actief bij de Syrische rebellen omdat zij o.a. in Syrië in de niet gewapende vredesbeweging zit.

Als je mijn verhaal goed leest dan heeft Sara omwille van een trouw aan nationaliteitsverwerving gedaan en zij is dus geen vluchteling in Brazilië, zei mag dus actief met de politiek bezig zijn van Brazilië.
Laatst gewijzigd door WillemJan op ma apr 30, 2018 04:30, 1 keer totaal gewijzigd.



WillemJan
Artikels: 0
Berichten: 216
Lid geworden op: wo apr 04, 2018 19:56

Re: Syrische vluchteling aangevallen op Avenida Paulista

Bericht door WillemJan » ma apr 30, 2018 02:56

felix, bedankt voor dat nieuwe inzicht, was vergeten dat zij geen vluchtelingen is en had dat verband niet getrokken met actieve politiek.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Syrische vluchteling aangevallen op Avenida Paulista

Bericht door Felix » ma apr 30, 2018 05:02

Buitenlandse inwoners van Brazilië mogen zich officieel niet met politiek bezighouden. Deel gaan nemen of het vergezellen van politieke manifestaties is op zijn minst niet slim.



WillemJan
Artikels: 0
Berichten: 216
Lid geworden op: wo apr 04, 2018 19:56

Re: Syrische vluchteling aangevallen op Avenida Paulista

Bericht door WillemJan » ma apr 30, 2018 07:27

Hoe stak dat weer in elkaar in Brazilië, je moet niet alleen getrouwd zijn, maar ook een kind hebben?

Ik heb anderzijds wel veel filmjes gezien over Syrische vluchtelingen die het voortouw nemen als het gaat over anti-of pro-regime protesten, dat is ergens logisch sat ze hun strijd moeten verplaatsen naar het buitenland als in het land van oorsprong oorlog is.



Plaats reactie