Door mijn schuld, door mijn grote schuld

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Door mijn schuld, door mijn grote schuld

Bericht door Redactie » di apr 03, 2018 22:18

Door mijn schuld, door mijn grote schuld
door Redactie

Het tijdschrift Época pakt deze week uit met een artikel over de corruptie bij de kleine Braziliaanse burger, zij die naar achterwegen zoeken om de wet te omzeilen. Het gaat hier om kleine zondaars, vaak fervente critici van de gigantische corruptie waarbij Braziliaanse zakenlui en politici vele miljoen...
Lees meer...



Gebruikersavatar
JoopLiefaard
Artikels: 0
Berichten: 25
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 16:30
Locatie: Ribeirão Preto - SP
Contacteer:

Re: Door mijn schuld, door mijn grote schuld

Bericht door JoopLiefaard » wo apr 04, 2018 13:33

Toen ik pas in Brazilië was heb ik een Braziliaans rijbewijs aangevraagd en moest daarbij een theoretische test doen. Een meerkeuze test op een computer in het Portugees. Ik had in die tijd nog de nodige moeite met het Portugees (dat is nooit helemaal weggegaan) en heb dat aan de vrouw die de test afnam verteld. Voor een biljet van R$ 50,- wilde ze met de antwoorden wel influisteren. Niet allemaal juist natuurlijk want dat zou verdacht zijn maar goed genoeg om te slagen.
Eigenlijk zou ik dus niets mogen zeggen over wat er op het gebied van corruptie in dit land aan de hand is. Maar ik doe dat toch. Mijn "jeitinho" valt in het niets vergeleken bij wat Lula, Temer, Aecio, Sarney en de ex-burgemeester van mijn stad allemaal doen of gedaan hebben.



Plaats reactie