O Mecanismo

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Nieuw op Netflix O Mecanismo

Bericht door borsjea » zo mar 25, 2018 14:22

Denk dat de meeste onder ons wel netflix hebben absoluut het kijken waard de nieuwe serie O Mecanismo geregiseerd door de regiseur van Narcos.

Trailer van de film:



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: O Mecanismo

Bericht door Progresso » zo mar 25, 2018 17:53




René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: O Mecanismo

Bericht door René » ma mar 26, 2018 06:04

Ik heb nog geen aflevering gezien, maar een paar kanttekeningen;
- De regisseur Padilha werd volgens de Volkskrant in de heftigste kritieken als fascist afgeschilderd (dat is de mening van de VK, niet van mij)
- volgens IMDB is het `loosely inspired´op de recente omkopingschandalen van Petrobras en Odebrecht. Het is dus geen documentaire gebasseerd op feiten, maar een (spannende) serie geinspireerd door Lava Jato.
- in de serie is ex president Joao Higino gebasserd op Lula. Regisseur Padilha legt deze Joao (Lula) uitspraken in de mond, die in een gelekt telefoongesprek in realitieit werden gezegd door Juca (PMDB) tijdens het plannen van de impeachment van Dilma. Wat hij o.a. zei was dat het onder dilma niet mogelijk was, ze afgezet moest worden, om het bloeden te stoppen. Bloeden refereert aan het aanpakken van corruptie. De transcriptie van deze gespreken kun je vinden op;

https://oglobo.globo.com/brasil/em-grav ... l-19357617

Dus O Mecanismo, waarschijnlijk een spannende serie, waarin fictieve figuren duidelijk gelinkt worden aan werkelijke personen. En waarin deze fictieve figuren gekoppelt worden aan uitspraken die niet gedaan zijn door de personen die ze moeten voorstellen, maar juist gezegd zijn door de tegenstanders.

Of dat Padilha een fascist maakt weet ik niet. Maar het is wel bewijs dat hij partijdig is, en daarin zo ver gaat om de personen die nu in het verdachtenbankje verwisselt met leden van de regering, welke in dat verdachtenbankje zouden moeten zitten. Het is dus een verdraaing van politieke feiten, dus politieke propaganda welke gepresenteerd wordt als een documentaire, door `gebasseerd op feiten´ aan het begin van elke aflevering te laten zien.

Feiten verdraaien, tegenstanders met leugens zwart maken... en dat als waarheid verkopen.... meewerken aan het verspreiden van haat om partijen tegen elkaar op te zetten.... een atmosfeer creeeren waar iemand wordt gedemoniseerd, wat zelfs kan eindigen in de dood van dat persoon.

Gelukkig hebben we in democratische landen dat na WWII nooit meer meegemaakt omdat we daar een les uit hebben getrokken (dit is sarcastisch bedoelt, dus kom niet met Theo, Pim, Rushdie, Marielle, etcetera)

Dus is Padilha een fascist... een verspreider van fakenews en haat.... in mijn opinie.... JA.

Toedels



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: O Mecanismo

Bericht door Progresso » ma mar 26, 2018 16:06

Volgens mij is Dilma niet zo blij met de film. In haar tweets begint ze met hoofdletters te schrijven. Maar volgens mij begrijpt ze het genre "fictie" en "artistieke vrijheid" niet. Ik zie verder uit de "linkse" hoek oproepen gedaan worden tot boycot van Netflix.

Dit is niet heel ver weg van boekverbrandingen en censuur.




Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie nieuws Het mechanisme

Bericht door Redactie » di mar 27, 2018 19:46

De brand die aangestoken werd in Brazilië nadat het Lava Jato onderzoek goed los barstte, kreeg vorige vrijdag nog een lading olie op het vuur, dit door de première van de nieuwe serie bij Netflix “O Mecanismo”, van de filmproducent … Lees verder →

Source: https://brazilienieuws.online/2018/03/2 ... echanisme/



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: O Mecanismo

Bericht door René » wo mar 28, 2018 07:43

@Pro; de kritiek van vooral links is niet gericht op het genre fictie of artistieke vrijheid. De kritiek is er op gericht dat een serie/film over een duidelijk herkenbare situatie gaat, waarin de hoofdfiguren heel simpel gelinkt kunnen worden aan politici, de serie/film propaganda wordt als je de waarheid niet met artistieke vrijheid een beetje mooier of spannender maakt, maar de waarheid op essentiele gebeurtenissen en feiten negeert of omdraait. Iets wat in veel landen door de bevolking doorzien zou worden... maar in Brazilie waar haat van vooral rechts tegen links een feit is, voedt deze serie die blinde haat...
- Vandaag is er een bus met eieren en stenen bekogeld omdat men er van uit ging dat het de bus van Lula was... maar was een bus met toeristen...
- Vandaag zijn er kogelgaten gevonden in de bus van Lula....
- Vandaag was er een interview met een rechter die de wet brak, en daar geen spijt van heeft

Dus... MBL, Mecanismo, O Globo, justitie en tig FB accounts die allemaal op meer of mindere mate links zwartmaken.... het draagt allemaal niet bij aan een zonnige toekomst van BR en haar inwoners.... en dat is ook waarschijnlijk de bedoeling...



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: O Mecanismo

Bericht door Progresso » wo mar 28, 2018 12:40

Suggereer je nou dat de Braziliaan te dom is om fictie te onderscheiden van de waarheid.

Hoeveel films over Amerikaanse presidenten zijn er niet geweest waarin er een loopje genomen met de feiten. Ik heb werkelijk nog nooit een Amerikaanse ex-president een oproep tot boycot joren oproepen.

Die beschieting (indien waar en niet in scene gezet) van de bus van Lula en de bekogeling met eieren van die andere bus is buiten alle proporties. Ik hoop dat je die verontwaardiging ook uitspreekt als onze zogenaamde landlozen weer eens met fors geweld private en overheidseigendommen vernielen.

In de praatjes die ik bij ons in de wijk maak merk ik wel dat men Lula moe wordt. En dan heb ik het over een wijk die velen enkele jaren gewoon als favela zouden hebben aangeduid en waar PT op bijna 100% steun kon rekenen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: O Mecanismo

Bericht door Felix » do mar 29, 2018 04:11

PT lid zegt zijn rekening bij Netflix op maar opent hem weer [naar goed PT gebruik] op de rekening van een stroman.
PTstaSeriadoSobreLavaJato.jpg
PTstaSeriadoSobreLavaJato.jpg (54.25 KiB) 9440 keer bekeken



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: O Mecanismo

Bericht door borsjea » vr mar 30, 2018 22:11

Felix schreef:
do mar 29, 2018 04:11
PT lid zegt zijn rekening bij Netflix op maar opent hem weer [naar goed PT gebruik] op de rekening van een stroman.
Vast om te kijken of hij nog wat van de serie O mecanismo kan leren.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: O Mecanismo

Bericht door René » zo apr 01, 2018 07:52

@Pro; `Suggereer je nou dat de Braziliaan te dom is om fictie te onderscheiden van de waarheid´. Niet alleen de Braziliaan, maar vele kiezers in landen waar fakenews organisaties grote invloed hebben op verkiezingen. Deze organisaties doen het vooral goed in landen waar er geen discussie meer mogelijk is tussen aanhangers van rechts en links omdat haat de boventoon voert. Zoals o.a. in USA en Brazilie.... In Brazilie is de meest succesvolle fakenews organisatie MBL.

`Hoeveel films over Amerikaanse presidenten zijn er niet geweest waarin er een loopje genomen met de feiten. Ik heb werkelijk nog nooit een Amerikaanse ex-president een oproep tot boycot joren oproepen´. Ik ben met je eens dat ALLE films gebasseert op ware gebeurtenissen het verhaal wat smeuiger maken of gewoonweg de waarheid aan hun laars lappen (mooi voorbeeld ARGO).

Maar het gaat hier om een ander principe. Het gaat hier om een serie welke uitgezonden wordt terwijl de processen tegen de politici, al dan niet schuldig of onschuldig, nog vol op aan de gang zijn. En als je dan uitspraken van corrupte politici die samenspanden in een laatste stuiptrekking om aan vervolging te ontkomen in de mond legt van een politicus wiens partij juist het slachtoffer was van de staatsgreep....

`Die beschieting (indien waar en niet in scene gezet)´... Als de bus van Lula wordt beschoten zitten ze daar zelf achter. Als Fachin telefonisch wordt bedreigt, is het de PT die zich als rechts voordoet om de rechtse aanhangers zwart te maken, als er een politici die de belangen van mensenrechten verdedigt in Rio word geexecuteerd, gaat binnen 24 uur het hele net over dat ze een crimineel was. If it walks like a duck and sounds like a duck... it´s probably a duck..... totdat het tegendeel bewezen wordt.

`van de bus van Lula en de bekogeling met eieren van die andere bus is buiten alle proporties.´Helemaal mee eens, ongeacht of de bus nou van rechts of links is´. In een democratie respecteerd elk normaal denkend mens de wet welke vrijheid van meningsuiting beschermt, en accepteerd elk weldenkend mens dat er dankzij die wet mensen bestaan met een andere mening, o.a. een andere politieke mening. En het weigeren van het aanhoren van mensen met een andere mening, het demoniseren of belachelijk maken van een andere mening, of geweld tegen een politieke mening, is een aanval tegen de democratie.

`Ik hoop dat je die verontwaardiging ook uitspreekt als onze zogenaamde landlozen weer eens met fors geweld private en overheidseigendommen vernielen´. Ik dacht juist dat die landlozen (MST) de slachtoffers waren, je bracht me aan het twijfelen. Dus heb even gegoogeld.

Los van de google zoek resultaten; geweld gebruiken tegen een andere mening/opinie/politieke orientatie is niet hetzelfde als opkomen voor je eigen recht op gerechtigheid. En als die rechten/gerechtigheid je ontzegd worden kan dat tot geweld leiden. En tegen dat geweld spreek ik niet bij voorbaat verontwaardiging uit. En om het dicht bij huis te houden, tijdens WWII vermoordde het verzet Duitsers, NSB´ers. En er zijn in de geschiedenis honderden van deze voorbeelden. Maar ik heb maar één voorbeeld nodig om aan te tonen dat je stelling discutabel is.

Dan nu met de zoek resultaten;
MST bestaat uit ongeveer 300,000-400,000 families, en vecht voor de rechten van deze groep mensen welke actief is in de agrarische sector en niets bezitten. Regelmatig `kraken´ze land dat door de eigenaar niet gebruikt wordt. Deze eigenaren behoren tot de elite, en hoe ze het eigendom verkregen hebben zullen we nooit kunnen bewijzen. En in het heetst van de strijd zullen aanhangers van de MST ongetwijfeld wel eens over de schreef zijn gegaan. Maar als puntje bij paaltje komt, zijn volgens betrouwbare bronnen zoals de VN (ONU/UN) deze MST juist de slachtoffers en niet de daders;
- zoek opdracht `ONU sem terras´... teveel om hier allemaal appart op te noemen does alleen de zoek resultaten; https://www.google.com.br/search?q=ONU+ ... e&ie=UTF-8
- https://pt.wikipedia.org/wiki/Movimento ... _Sem_Terra
- https://www.brasildefato.com.br/2017/12 ... a-despejo/
- http://www.mst.org.br/2017/04/17/violen ... -2016.html

Het feit dat je `zogenaamde´in je bewering gebruikte, was voor mij al bewijs genoeg dat je bevooroordeeld was.

`In de praatjes die ik bij ons in de wijk maak merk ik wel dat men Lula moe wordt. En dan heb ik het over een wijk die velen enkele jaren gewoon als favela zouden hebben aangeduid en waar PT op bijna 100% steun kon rekenen´. Als jij dat stelt, trek ik dat om twee reden in twijfel;
- Zoals hierboven bewezen ben je niet onpartijdig, maar juist bevooroordeeld. En dat maakt elke bewering die je maakt op z´n minst discutabel en waarschijnlijk onwaar.
- Persoonlijk maak ik geen praatjes in de wijk; in mijn wijk en in heel Fortaleza is het gevaarlijk om `in de wijk rond te lopen`. We stappen in onze auto in de garage waar we wonen, en stappen uit op bewaakte parkeertereinen van bijvoorbeeld shoppingcentra, supermarkten, etcetera.

Maar ook ik maak praatjes... met de portiers en schoonmakers werkzaam in het gebouw waar ik woon en in een ander gebouw waar ik werk, met de benzinepomp bediendes, met de kassa medewerkers in de supermarkten, etcetera.... En als het in die ontmoeting van slechts een of twee minuten op de politieke situatie in BR aankomt (altijd omdat ik het leuk vind om daarop aan te sturen), is het antwoord altijd `e complicado´.

Oftewel, als gevolg van het feit dat de overheid, justitie en politie onze grondwettelijke rechten niet respecteren, en in het geval van MP, onze rechten gewoonweg verkrachten, uit angst dit antwoord geven.

Als je met een rechtse aanhanger geconfonteerd of in gesprek gaat over de politieke situatie... niks complicado; `petistas vagabundas, FDP, queimar ao vivo, cadeia, Moro aos todos, PT quebrou a pais, etcetera´... En of je nou met de door de wet gegarandeerde grond beginselen of economische indicatoren aantoont dat ze er helemaal naast zitten.... wordt je simpelweg op faceshit of whatsapp geblokkeerd.

Mijn persoonlijke ervaring in gesprekken met linkse aanhangers, wil er geen eentje iemand levend in de fik steken. Vragen zich af hoe lang het volk partijdige rechters en rechtspraak accepteerd.... hoe het mogelijk is dat een rechter zowel de rol van rechter als aanklager mag vertolken... en dat deze rechter/aanklager daarna zelf toegeeft iemand tot gevangenisstraf heeft veroordeeld op overtuiging.. niet op bewijs... dat een rechter op de voorpagina staat van rechtse blaadjes... dat deze rechter speeches geeft op politieke partij congressen.... dat deze rechter op meerdere fotos staat met bewezen corrupte politici...

Ze vragen zich af hoe het in godsnaam mogelijk is dat de huidige onrechtmatige president niet in de gevangenis zit nadat via opgenomen gesprekken zijn corruptie bewezen is.... dat Aecio nog steeds senator is nadat hij op een opgenomen telefoongesprek zei dat degene die het geld zou ophalen, iemnd moest zijn die ze zouden vermoorden voordat ie z´n mond zou open doen. Uiteindelijk spande hij zijn neef en zus voor zijn karretje om zijn smeergeld op te halen... en ze werden opgepakt...

Een vriend van Temer, Fernando Segovia, die net was aangesteld als hoofd van de FP zei op TV dat hij in betwijfelde dat een koffertje met geld bewijst dat Aecio corrupt is... Gelukkig na drie maanden uit zijn functie ontheven....

Ze vragen zich af waarom zoveel onderzoeken naar bewezen corrupte politici door de hoge raad gearchiveerd zijn......

En dat allemaal tegen het licht dat democratisch gekozen Dilma is afgezet wegens gezond boekhouden en ipv nieuwe verkiezingen, werd vervangen door de verliezers van de verkiezingen.

Gezond boekhouden, net als alle voorgangers van Dilma deden, en twee dagen nadat Dilma was afgezet, werd gezond boekhouden door haar tegenstanders gelegaliseerd...

Ik zie alleen maar bumperstickers van Bolsonazi aanhangers.... Begrijpelijk dat er geen PSDB of (P)MDB stickers zijn.... Maar waarom geen PT bumperstickers???? Beetje Lula moe... E complicado.... Onzin.... Gewoon angst voor geweld van rechts.

En als jij, Pro, dit onzin vindt... daag ik je uit om een dagje met een Bolsonazi shirt door de stad te lopen, en de volgende dag met een PT shirtje door de stad te wandelen.... (voor de goede orde... JIJ trekt het PT shirt aan... niet ik...)

Tis een beetje dezelfde vergelijking als een auto met een Ajax bumpersticker in Rotterdam parkeren en een auto met een Feijenoord sticker in 020 parkeren.....

BREAKING NEWS;
Maria Magdalena; Petrus, het is niet waar... 1 April.... Helaas hoorde Petrus die laatse woorden niet en zitten we nu met de gebakken peren...



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: O Mecanismo

Bericht door Felix » zo apr 01, 2018 13:26

- Zoals hierboven bewezen ben je niet onpartijdig, maar juist bevooroordeeld. En dat maakt elke bewering die je maakt op z´n minst discutabel en waarschijnlijk onwaar.
Kijk eens in de spiegel man!



Plaats reactie