Brazilie nieuws Fake news: fastfood voor gehaasten

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie nieuws Fake news: fastfood voor gehaasten

Bericht door Redactie » di mar 20, 2018 15:28

Na de moord op gemeenteraadslid Marielle Franco werd het Braziliaanse internet overspoeld door allerlei verzinsels omtrent haar persoon, kant noch wal rakend. Marielle was lid van de linkse partij PSOL en dat volstond voor rechts Brazilië om allerlei verdachtmakingen te …

Lees verder →



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie nieuws Fake news: fastfood voor gehaasten

Bericht door Felix » di mar 20, 2018 16:33

Het zogenaamde fake nieuws komt maar al te vaak van de pers.

Marielle wordt nu onterecht bijna heilig verklaard. Het is dwaas dat er nu een enorm schandaal wordt gemaakt omdat het een politica betrof. Naar de vele andere dodelijke slachtoffers wordt nauwelijks omgekeken.

Maar, binnenkort hebben we wel weer een ander schandaal waar de pers zich op kan bevredigen.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Brazilie nieuws Fake news: fastfood voor gehaasten

Bericht door René » wo mar 21, 2018 10:31

@Felix; Ze wordt om te beginnen niet heilig verklaard. En er wordt geen schandaal gemaakt omdat het een politica betrof.

De facisistische propaganda machine, een dag na haar dood, verspreide via alle SM leugens welke als feiten werden gepresenteerd, om haar executie goed te praten, of minimaal haar af te schilderen als een dubieus figuur. Allemaal fake news ..... Er wordt een schandaal gemaakt omdat het hier niet gaat om een ongelukkig slachtoffer van een random geweldsdelict.... Hier is iemand vermoord op haar de mond te snoeren... vanwege haar politieke opinie en politieke kritiek... Deze praktijken van het omleggen van politieke tegenstanders... Hitler, Stalin, Lenin, Putin, Kim jung, etcetera....

Deze laster werd o.a. door hoge politie ambtenaren en desembargadores verspreid.

Deze Marielle kwam op voor de sociale rechten van de onderkant van de samenleving. Hamerde op justitiele onderzoeken naar het buiten proportioneel gebruik van geweld, vaak resulterend in de dood van onschuldige omstanders, gepleegd door de militaire politie....

Niet zwanger op haar 16de... maar zelfs als dat wel waar was... is dat een reden om haar te executeren?
Nooit getrouwd met een grote drugsdealer.... maar zelfs als dat wl waar was...
Inderdaad voorstander van het legaliseren van wiet... is dat...
Lesbisch... is dat..
Vrouw... is dat...
Niet blank... is dat...

Maar terugkomend op @Felix; los van het feit dat ze niet heilig wordt verklaard, iets wat alleen het vaticaan kan verklaren, zelfs criminelen als de sadist van calcutta, waarom ONTERECHT?

Iemand die het opneemt en vecht voor de zwaksten in een maatschappij, politieke en politionele mistanden en wandaden benoemt.... is geen kerkelijke heilige... maar wel een politieke parel... zeker in BR... en waarschijnlijk daarom vermoord.

@Felix.... voordat je je tussen de regels door schaart aan de kant van de facistische fakenews verspreiders, die haar eerst met laster zwart maken, daarna alle berichten snel verwijderen omdat ze vervolgd gaan worden, daarna zeggen dat er een schandaal wordt gemaakt omdat het een politicus betreft... en waarom geen schandaal over al die andere slachtoffers... De aandacht proberen af te leiden dat het gaat om de vrijheid van menings uiting de mond te snoeren... misstanden aan te pakken...

En een verbazingwekkend aantal mensen stuurt die bagger door, zonder te checken of het waar is... zelfs hoge politie piefjes en desembargadores... Hoe zou dat toch komen.... ik vermoed een diep gegronde haat tegen links, zwart, LBGT...... En als hun ongelijk wordt bewezen allemaal lullige excuses... facisme.... Als gevolg van FB algoritmes, Whatsapp groepjes, en de waarheid dus niet meer belangrijk is...

Gefeliciteerd...



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie nieuws Fake news: fastfood voor gehaasten

Bericht door Felix » wo mar 21, 2018 14:54

daarna zeggen dat er een schandaal wordt gemaakt omdat het een politicus betreft... en waarom geen schandaal over al die andere slachtoffers...
Dit zeg en zie ik echt zelf hoor zonder door derden te zijn geïnspireerd. Zijn de anonieme slachtoffers minder dan deze politica? Aan hen wordt en werd nauwelijks aandacht besteed, zij komen alleen in de statistieken terecht. Ik vind dat een stuitend en hypocriet contrast.

Tot vandaag 21 maart zijn er in Rio de Janeiro in 2018 al 33 politiemensen doodgeschoten en daarnaast een groot aantal burgers. Maar daar kijkt de pers, noch de politiek, vrijwel niet naar om. Het komt even op het nieuws en dat is het dan. En dan wordt er nog niet eens over de gewonden gesproken. Ook de politieke bendes (want in hoeverre zijn dit soort criminele organisaties nog partijen te noemen?) laten zich bij de 'gewone' doden weinig horen want doden stemmen niet meer en er valt verder uit hun lijken weinig profit te halen.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Brazilie nieuws Fake news: fastfood voor gehaasten

Bericht door René » do mar 22, 2018 09:06

@Flipje; `daarna zeggen dat er een schandaal wordt gemaakt omdat het een politicus betreft... en waarom geen schandaal over al die andere slachtoffers... Dit zeg en zie ik echt zelf hoor zonder door derden te zijn geïnspireerd. Zijn de anonieme slachtoffers minder dan deze politica? Aan hen wordt en werd nauwelijks aandacht besteed, zij komen alleen in de statistieken terecht. Ik vind dat een stuitend en hypocriet contrast.´

Het lijkt erop dat je het verschil niet kent tussen de slachtoffers van de op geld uitzijnde ordinaire misdaad enerzijds, en anderzijds het monddood maken van politieke meningen, het snoeren van de vrijheid van meningsuiting, het verkrachten van de democratische grond beginselen. Het gaat niet om marielle, het gaat om waar ze voor stond, waar ze zich hard voor maakte... en om die reden als een gevaar werd gezien door duistere krachten... en daarom afgemaakt werd...

Maar volgens jou is het een stuitend hypocriet contrast dat een dodelijk slachtoffer bij een overval alleen in de statistieken komt, maar mensen als Hannie Schaft, Steve Biko, Marielle, en duizenden andere dodelijke slachtoffers van onderdrukking en misdrijven tegen de mensheid, de vrijheid van meningsuiting en de democratie.... niet om wie ze waren, maar om waar ze voor vochten....

Grappig dat je hier herhaalt wat facsist Alexander Frota een paar dagen geleden al zei...

Flikker je fascistische vriendjes van je FB account, en probeer voor jezelf te denken...



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie nieuws Fake news: fastfood voor gehaasten

Bericht door Felix » do mar 22, 2018 12:05

Hannie Schaft
Nooit van gehoord en toch leef ik nog.
De mening van Alexandre Frota over dit onderwerp kende ik ook al niet, alhoewel hij als rascarioca misschien goed op de hoogte is van de toestand daar. Maar, ik ben niet echt een fan van hem.
Maar, ik kan zelf denken, ik hoef niet overal naar te googelen om een mening te vormen.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Brazilie nieuws Fake news: fastfood voor gehaasten

Bericht door René » vr mar 23, 2018 07:51

@Felix; Dat je Hannie Schaft niet kent zal ik je niet kwalijk nemen. Je bent waarschijnlijk onder de 30 of bent niet echt geinteresseerd in vaderlandse geschiedenis. Echt geen verwijt.

Je bent niet echt een fan van Frota, maar herhaal zo goed als letterlijk wat hij zei. Als jij zegt zijn mening niet te kennen, geloof ik je. Maar in dat geval papagaai je alle FB herhalingen van je FB `friends´die het blijkbaar wel hadden gezien; Waarom zoveel ophef over haar dood en niet over alle dodelijke slachtoffers van overvallen, berovingen, etcetera....

Onschuldige (dodelijke) slachtoffers als gevolg van politie geweld laat ie gemakshalve achterwege....

En dat was nou een van de punten waar Marielle de lokale overheid en politie van laksheid beschuldigde, het opnam voor alle kleurtjes, alle sexjes, en gelijke rechten en gelijke behandeling voor iedereen.

Die enorme ophef over haar executie, waar ook haar chauffeur bij omkwam, is wegens het vermoeden dat ze niet een willekeurig slachtoffer is van een overval, maar vermoord is vanwege haar politieke opvattingen. En als iemand om een politieke mening, of om te vechten tegen onrecht, fascisme, rascisme, etcetera wordt gevangen gezet of vermoord.... dan is de ophef niet over de persoon zelf, maar waar die persoon voor stond, vocht, voor opkwam...

Het gaat dus niet om Marielle maar om vrijheid van menings uiting... het gaat niet om Pim Fortuyn maar om vrijheid van menings uiting, het gaat niet om Hannie Schaft, Salman Rushdie, Steve Biko, Mandela, Charlie Hebdo, cartoonisten.... het gaat om de vrijheid van meningsuiting en het monddood maken van dat recht.

Ik kan ook goed denken. En ik denk, voordat je je mening ventileert, het verstandig is om je in die materie te verdiepen. En dan is Google/internet een fantastische bron van kennis. En dat je persoon x of y niet kent is normaal... niemand kent alle historische figuren... Maar als ik in een bericht geconfronteerd word met claims over mensen waar ik nog nooit van gehoord heb, google ik die personen. Want ik denk dat je alleen dan een onderbouwd antwoord kan geven.

Een gefundeerde mening kan je alleen vormen door zo goed als mogelijk op de hoogte te zijn van de feiten. En tot een mening te komen zonder kennis van alle feiten, etcetera.... We weten allemaal dat zelfs vandaag de dag toe leidt...

Toedels



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie nieuws Fake news: fastfood voor gehaasten

Bericht door Progresso » zo mar 25, 2018 02:21

Zondag met Lubach,, maar dan op zijn Braziliaans (ook met lachbandje), over fakenews van de MBL




René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Brazilie nieuws Fake news: fastfood voor gehaasten

Bericht door René » zo mar 25, 2018 06:10

Wat een TOP filmpje!.... Waar ik uren en uren over loop de debateren, doet prootje in en paar seconden door een linkje te plaatsen...



Plaats reactie