Papier invullen bij aankomst in Brazilië

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Papier invullen bij aankomst in Brazilië

Bericht door joaninha » di mar 20, 2018 15:43

Voorheen moest ik altijd een papiertje invullen bij aankomst in Brazilië. Met gegevens over je retourvlucht enzo. Dit papiertje werd al in het vliegtuig verstrekt zodat je het daar al kon invullen. Toen ik afgelopen week naar Fortaleza vloog had ik er geen gekregen. En toen ik bij de immigratie beambten op de luchthaven ernaar vroeg, zeiden ze dat het niet meer hoeft. Klopt het dat de regels hiervoor veranderd zijn?



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Papier invullen bij aankomst in Brazilië

Bericht door René » wo mar 21, 2018 10:32

Nee, dat klopt niet. Je bent verplicht dat formulier in te vullen als je iets aan te geven hebt.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Papier invullen bij aankomst in Brazilië

Bericht door Progresso » wo mar 21, 2018 15:58

Nee, je had vroeger twee papiertjes. Zo'n blank papiertje waar je inreis datum op kwam wat je dan weer moest inleveren als je ging uitreizen.

Wat @Fortalezahouses bedoeld is het douanepapier waarin je vooraf moet aangeven of je wat aan te geven hebt. dat lever je dan vervolgens in bij de Receita federal die je koffers controleren. Als ik het mij goed herinner van mijn vlucht van vorig jaar krijg je dat laatste papiertje nu uitgereikt in de aankomsthal, maar dat kan ik mis hebben.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Papier invullen bij aankomst in Brazilië

Bericht door joaninha » do mar 22, 2018 22:44

Ik had niets om aan te geven. Had alleen wat handbagage. Maar ik vroeg naar een papier wat je altijd moest invullen. Toen werd gezegd. Niet meer nodig. Ik gaf mijn paspoort af bij de Policia Federal, kreeg er een stempel in en was klaar.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Papier invullen bij aankomst in Brazilië

Bericht door René » vr mar 23, 2018 06:13

O je bedoelt dat `aankomst-vertrek´papiertje. Vond ik altijd al een raar documentje. Nooit ergens eerder gezien (Behalve in de film Argo). Ze hebben blijkbaar een appje gedownload om paspoorten te scannen...
René



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Papier invullen bij aankomst in Brazilië

Bericht door joaninha » vr mar 23, 2018 21:41

Inderdaad die bedoel ik. Ik ben net weer terug uit Fortaleza. Geen papiertje meer nodig. De paspoorten zullen ze ook wel inscannen en de gegevens opslaan. Het gaat allemaak steeds makkelijker. Net als elektronische paspoortcontrole met ogenscan die ze nu ook in Portugal hebben.



Plaats reactie