Wasmachine...

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Wasmachine...

Bericht door René » ma mar 12, 2018 08:02

Ik woon dik 16 jaar in Fortaleza en heb momenteel wasmachine nummer 4... Maar over het gebrek aan kwaliteit waar een wasmachine een technische levensduur heeft van slechts 4 jaar, is niet waar ik het hier over wil hebben.

Ze verkopen hier relatief goedkope wasmachines die wassen met koud water, dus geen mogelijkheid om voor 30, 60, 90 graden te kiezen. Ik betaalde altijd dik meer, voor de wasmachines waar je de was temperatuur van het water kon instellen.

Een paar jaar geleden een LG was/droger voor 3 mille.... De droog optie gebruik ik niet; gebruikt veel energie en in de zon droogt het bijna even snel. Maar je lakens op 60 graden wassen zonder bleekmiddel, en elke drie maanden je machine leeg te laten draaien op 90 graden om alle bacterien, schimmels, etcetera te verwijderen... Voor mij de reden om veel te betalen voor een machine waar je de temperatuur van het water kan instellen...

Wie kent de reclame van Calgon niet?... bescherm het verwarmingselement in je wasmachine....

IN BRAZILIE ZIT ER GEEN VERWARMINGSELEMENT IN JE WASMACHINE.... Als je een wasmachine koopt waarop je het aantal graden kan instellen, moet je die machine aansluiten op een koud en een warmwater kraan.... En zo goed als 0% in Fortaleza heeft bij de wasmachine aansluiting een warm en koud water aansluiting...

Geen enkele verkoper wijst je hierop... Het feit dat er machines aan worden geboden welke de keuze van graden bieden in Fortaleza (Ceara en het hele noordoosten... maar misschien wel heel Brazilie) is misleiding en oplichterij...

Ben ik naief dat ik dit niet wist? Graag de mening van andere nederlanders die hier wonen...



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Wasmachine...

Bericht door Progresso » ma mar 12, 2018 21:31

Bij onze Samsung Ecobuble bladidbla zit wel degelijk een verwarmingselement. Dat ding doet het nu al zo'n vijf jaar zonder problemen. Er zit ook een heetwater aansluiting op. Dat is vooral handig als je een pousada hebt en dagelijks beddengoed moet wassen. Dat scheelt dan behoorlijk wat in de energiekosten. Het verwarmingselement werkt ook gewoon.

Overigens, toen ze de wasmachine afleverde was de doos open en stond er met grote letters DOA op. Nu weet ik wat DOA (Dead on arrival) betekent, maar ik wist niet dat men die terminologie hier ook gebruikt. Die machine kon dus gelijk mee terug. Wel weer een hoop gezeik met die winkel.

Het toverwoord wat ik toen heb leren gebruiken is "Procon" en iets mompelen over danos morais. Opeens stond er de volgende dag een nieuwe machine op de stoep. Dat met die Procon werkt overigens geweldig. Omdat om de een of andere reden nooit iets ineens klopt heb ik die (bagger) app van Procon op mijn mobieltje staan en vul het formulier gewoon in waar de gerent bij staat. Op miraculeuze wijze wordt het probleem dan opeens direct opgelost.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Wasmachine...

Bericht door René » di mar 13, 2018 06:15

In mijn LG bladibla zit ook een verwarmingselement... voor de droger functie... maar niet voor de wasfunctie. Maar volgens onderstaande link; http://www.samsung.com/br/support/skp/faq/1026085 denk ik dat je gelijk hebt.

Just lucky, of was je op de hoogte van het feit dat de meeste wasmachines alleen op hogere temperaturen kunnen wassen als ze op warm water worden aangesloten, omdat ze niet zoals we in NL gewoon zijn dat er een vermarmingselement inzit (en die kennis danken we aan Calgon).

Ik kan die procon app niet vinden, linkje?
grtzzzz



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Wasmachine...

Bericht door Progresso » di mar 13, 2018 10:53

Nee, ik wist het niet en ik zou mij flink genaaid voelen. Het is echt belachelijk hoe sommige bedrijven hier omgaan met hun klanten. Ik hoorde gisteren ook weer zo'n verhaal over Vivo.

https://play.google.com/store/apps/deta ... aec0661dfb



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Wasmachine...

Bericht door Bert » vr mar 16, 2018 07:39

Gatverdamme René jouw kleren zullen wel aardig meuren.

Die wasmachine zonder warm water optie moet je een paar keer per jaar schoonspoelen met chloor.
Wasmachine waterstand op max zetten en er dan een paar flessen chloor bij doen. Programma laten draaien, een paar uur laten stilstaan en dan spoelen met schoon water.
Succes



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Wasmachine...

Bericht door borsjea » wo mar 21, 2018 15:41

Hier een LG wasdroogcombinatie die het koude water keurig opwarmt to 40, 60 of 90 graden. Combinatie draait al 5 jaar.
De droogoptie is hier een groot deel van het jaar geen overbodige luxe, woonplaats ingeklemt tussen oceaan en tropisch regenwoud een groot deel van het jaar een luchtvochtigheid van meer dan 90% alleen in de ochtenduren een beetje zon op het balkon de was drogen duurt dan al snel meer dan een dag en de was ruikt dan niet meer zo lekker. Zodra de droger minder goed droog dan haal ik de kap er af en open ik het gedeelte waar de warmte toevoer in plaats hier koekt vaak wat stofresten aan, goed schoonmaken en dan draait de machine weer een aantal maanden goed.
Machine heeft ook een speciaal programma "Limpeza da Cesta" die de machine reinigt.

Een gebruikte/beschadigde machine krijgen is mij gebeurt met een vaatwasser, bij het uitpakken vond ik de zak die in de doos om de machine zat al vreemd op het moment dat de machine volledig uit de doos was zag ik op diverse plekken schade aan de machine. Onderzoek van de zak leverde een verzend etiket op de zak die in de doos om de machine zat was voor andere doelen gebruikt dus duidelijk op nieuw ingepakt. Diverse foto´s gemaakt en contact gezocht met Electroluxe waar de machine rechtstreeks was besteld werdt eerst wat moelijk gedaan, aangeboden de foto´s op te sturen en ook gedreigd met procom, na wikken en wegen zou de machine worden opgehaald voor onderzoek en daarna zou er een nieuwe machine worden opgestuurd al met al pas 14 dagen later een werkende machine in huis.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Wasmachine...

Bericht door René » do mar 22, 2018 08:42

Ik ga diep door het stof.... Mijn LG heeft wel een verwarmings element.... ook ik laat me blijkbaar misleiden door fakenews



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Wasmachine...

Bericht door borsjea » vr mar 23, 2018 00:06

Hoop niet een gevalletje doa wat het element betreft



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Wasmachine...

Bericht door René » vr mar 23, 2018 06:05

@Borsjea; nee geen DOA... maar als meerdere monteurs je vertellen dat je alleen op graden kan wassen als je hem aansluit op aparte warm en koud water aansluitingen, dat er geen verwarmingselementen in BR wasmachines zitten.... Bij die gedachte dat je zo genaaid zou zijn.... Ga je er van uit dat ze gelijk hebben....
René



Plaats reactie