Formatie regering NL

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Formatie regering NL

Bericht door René » vr jun 16, 2017 07:08

EDIT:.... dat moment dat je je realiseert dat je inderdaad meer alinea's moet gebruiken....
VVD lachbek kikker, in een poging om tot een kabinet te komen, verwijt linkse Jesse dat hij zijn idealen en principes van zijn achterban, zijn kiezers, niet wil verloochenen...

Maar fuck denkt de VVD lachbek kikker... we (VVD/PVDA) zijn door de nederlanders afgestraft... voorheen samen 79 van de 150 zetels, gezamenlijk nu nog maar 42 zetels... maar als we nu deze 42 zetels afzetten tegen de 76 die benodigd zijn... een superklein verschil van 34 zetels... effe zoeken.. 34 zetels... simpel.. SP... o nee.. die verraden hun achterban niet... momentje...

CDA en D66, samen goed voor 26 zetels, dus dat komt op een totaal van 68 zetels... nog 7.... opgelost door de zetels van twee splinter partijen; Het fantastiche resultaat van VVD/PvdA (de grootste verliezers), samen met CDA en D66, en de laatse 7 zetels dankzij flipje en flapje....

En daar staat de trotse NL regering van 6 politieke partijen, die het onderling bijna nergens over eens zijn.... Maar in plaats dat deze partijen het landsbelang als prioriteit hebben, gaan ze het een paar maanden samen proberen... maar uiteindelijk valt dit kabinet.

Als NL politici en hun partijen al hun lachebekkie prioriteiten ondergeschikt zouden stellen aan het belang van Nederland, in correlatie met de verkiezing uitslagen, zouden VVD en PVDA niet mogen deelnemen aan een nieuwe regering; zij zijn afgestraft van 79 tot 42 zetels...

Welke partijen waren de winnaars?; PVV, CDA, GL,D66 en PvdD... En natuurlijk is de PvdD alleen maar nodig voor die laatste paar zetels, maar absoluut geen belemmering voor de standpunten van de andere partijen... Men noemt de PVV extreem rechts, maar als je vluchteling beleid buiten wegen laat, is haar programma centrum links, zoals dat van het CDA, GL en D66...

Maar waarom ook deze combinatie niet zal werken; GL en PVV staan recht tegenover elkaar over het vluchtelingen/immigratie beleid....

Daarom; nieuwe verkiezingen... en aan deze nieuwe verkiezingen mogen de VVD en de PvdA niet meedoen als gevolg van de verkiezings uitslagen. Persoonlijk ben ik van mening dat ook al die 0-10 zetel splinterpartijen in dit geval niet mogen deelnemen omdat ze bewezen hebben in eerste instantie niet te kunnen bijdragen aan het vormen van een nieuwe regering.

Dus.. nieuwe verkiezingen... met als enige kandidaten het CDA, GL, PVV en D66.... En als er daarna nog geen regering met de steun van 76 zetels gevormd kan worden... nieuwe verkiezingen, zonder deelname van de partij met het kleinste aantal stemmen tussen de vier partijen... etcetera... En ik persoonlijk hoop op D66... met wie.... nee tegen GL... nee tegen CDA... en niet comfortable met PVV.... Dus; na nieuwe verkiezingen valt GL af... daarna valt Cda af, en uiteindelijk heeft D66 50.1%...
Laatst gewijzigd door René op za jun 17, 2017 04:39, 1 keer totaal gewijzigd.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Formatie regering NL

Bericht door quasimodo » vr jun 16, 2017 16:09

Waarom die wens voor een nieuwe regering. Het gaat toch redelijk goed met het nu gemaakte beleid. De staatsschuld loopt lekker terug. Er is niemand aan de macht die dit geld weer uit kan geven want ze kunnen het niet eens worden waaraan. Dus zal het allemaal wel niet zo dringend zijn. Mocht het dan nodig zijn om iets te veranderen zorg dat alle partijen er een meerderheid van kunnen maken. Zo niet alles lekker bij het oude laten. Lekker kabinet demissionair laten scheelt enorm in de vertrekregelingen. Als het echt in het landsbelang is vinden ze in die 4 jaar wel een coalitie. Zo niet gaan we over 4 jaar wel weer naar de stembus en kijken we hoe dan de verhoudingen liggen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Formatie regering NL

Bericht door Felix » vr jun 16, 2017 17:13

Ik begrijp ook niet goed waarom de VVD die Klaver erbij heeft geroepen. Die jongen is populair, maar zijn ideeën staan toch echt iets te ver van de VVD af lijkt me. Alhoewel, dat Groen Links indertijd toch weer met rechts voor deelname aan een missie in Kunduz stemde, om daar (nooit vechtende!) politieagenten bekeuringen te leren schrijven... . Dan vraag je je als linkse kiezer (denk ik tenminste) toch af waarom je op zo'n partij stemt.

Dat D66 zich zo tegen de christenen verzet begrijp ik ook al niet zo goed. Mijns inziens is die hele discussie over een 'voltooid leven' enz. verkeerd. Straks gaan ouderen weg omdat ze al of niet onder maatschappelijke druk 'voltooid worden'. Behoorlijk decadent.

Ik ben tegen kiesdrempels, in een democratie horen ook de splinters hun zegje te kunnen doen als ze voldoende stemmen voor een zetel gekregen hebben. Waar wel over gedacht kan worden is om parlementariërs die uit een partij stappen hun parlementszetel af te nemen. In Nederland stem je in principe toch op een partij en niet op een persoon.

Ik snap de schijnheilige weerstand tegen de PVV niet zo, laat die een keer meedoen! Wat ik wel vind is dat Wilders zijn kader voortdurend niet goed weet te selecteren. Een ander gebrek is dat de partij Wilders is en zonder hem niet zou voortbestaan. Ik ben het in sommige onderwerpen met hem eens, maar ik heb een grote hekel aan de veelal goedkope kreten die hij de wereld instuurt.

De PvdA in de formatie betrekken zie ik als een soort verraad. De kiezer heeft duidelijk laten weten dat ze die deze nu niet willen. Als die jongens daar enig respect voor zichzelf en de kiezer hebben moeten ze dat ook niet willen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Formatie regering NL

Bericht door Felix » za jun 17, 2017 00:30

Per toeval(?) ontving ik zojuist een brief van de gemeente Den Haag waarin staat dat ik me daar als kiezer kan registreren en dat dit dan maar eenmalig hoef te doen en niet zoals voorheen bij iedere verkiezing.

Ik heb nog nooit vanuit het buitenland in NL gestemd, maar wie weet.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Formatie regering NL

Bericht door René » za jun 17, 2017 05:31

@Felix; "Ik begrijp ook niet goed waarom de VVD die Klaver erbij heeft geroepen. Die jongen is populair, maar zijn ideeën staan toch echt iets te ver van de VVD af lijkt me".... VVD met GL in een regering? Alleen al het feit om er over te praten.... zoals jij beargumenteerd... belachelijk... en daarna VVD lachebekkie GL de gekleurde piet toespelen....

"Dat D66 zich zo tegen de christenen verzet begrijp ik ook al niet zo goed". M.I. sla je hier de plank mis. Scheiding tussen staat en kerk is in NL niets anders dan een geaccepteerd principe, maar helaas niet in de grondwet opgenomen. En elke politieke partij zou zich met man en macht moeten verzetten tegen elke religieuze politieke partij die probeert haar religieuze fantasieen naar een wet wil omzetten.

Door dat foutje (om het niet in de grondwet op te nemen), heeft in het verleden vooral het CDA de wet op abortus en euthanasie tig jaar tegen gewerkt. Nu vandaag de dag euthanasie in beperkte gevallen waar de persoon in kwestie vreselijk lijdt, zonder enig uitzicht op verbetering, en een arts vindt die van mening is dat de eed van Hippocrates ook hulp bij het verkorten van leed inhoudt.... Niet onmogelijk, maar niet gemakkelijk via de reguliere weg.... het gebeurt natuurlijk veel vaker via de irreguliere weg... Vreselijk dat dat stiekem moet gebeuren, maar gelukkig dat deze stiekeme manier een eind aan veel leed kan maken.

"Mijns inziens is die hele discussie over een 'voltooid leven' enz. verkeerd. Straks gaan ouderen weg omdat ze al of niet onder maatschappelijke druk 'voltooid worden'. Behoorlijk decadent." Dit commentaar doet me denken aan wat Bill O'Reilly van Fox news (en het woord news moet je echt met een korreltje zout nemen), als een feit bracht, dan bejaarden in Nederland een armbandje dragen waarop staat dat ze niet ge-euthaniseert willen worden.

Flipje, wederom heb je geen idee waarover je het hebt en je mening over voltooid leven, vind ik persoonlijk getuigen van een beperkte blik op de maatschappij, maar helaas een blik/mening welke bij religieuze politieke partijen leeft.

Het recht op euthanasie bij een voltooid leven, verplicht niemand.... maar het geeft mensen op leeftijd het recht om te kiezen voor een menswaardig einde. En de criteria waarop deze mensen hiertoe besluiten, dat is aan hun... en aan niemand anders.... Dus jouw stelling dat straks ouderen weggaan.... Ik had al geen hoge pet van je op, maar gelukkig bewijs je regelmatig dat ik gelijk heb...

En zelfs CU was bereidt om toe te geven aan het recht van euthanasie bij een voltooid leven... zelfs CU zag in dat in alle redelijkheid bejaarde, maar gezonde mensen, het recht moeten hebben op zelfbeschikking.....

Alleen flipje niet....

"Ik ben tegen kiesdrempels, in een democratie horen ook de splinters hun zegje te kunnen doen als ze voldoende stemmen voor een zetel gekregen hebben". Mee eens.... maar in de situatie dat er geen meerderheidsregering door maximaal drie politieke partijen gevormd kan worden, en het land, tegen de uitkomsten van de verkiezings uitslagen in, geleid blijft worden door een demissionair kabinet welke afgeslacht werd door diezelfde verkiezing uitslag.....

Wat nu in NL gebeurt.... Er zouden nieuwe verkiezingen moet worden uitgeschreven, waarin alle splinters een stem advies uitbrengen, maar niet meer mogen deelnemen......

Daarna nog steeds geen nieuwe regering? Nieuwe verkiezingen waarin alleen de grootste 5 partijen deelnemen....

Etcetera.....

"Ik snap de schijnheilige weerstand tegen de PVV niet zo, laat die een keer meedoen!" Felix... wat je hier stelt bewijst dat de NL politici zich niet om NL bekommeren, maar alleen om hun lachebekkie privileges. Dat deze NL "politici" vechten voor hun eigen macht, ten koste van het NL volk.

Mijn bewijs; Als ik morgen een politieke partij begin gebasseerd op de religie Pastafarian.... als ik morgen een politieke partij begin als Denk... als ik morgen een pp begin met het doel dat of 010 of 020 afgeslacht moet worden.... Deze initiatieven worden terecht uitgelachen en genegeerd.... er zal geen enkele aanslag worden gepleegd op de de voorzitters van deze idioten....

De democratie waar wij zo trots op zijn, is vaak niets anders dan de dictatuur van de de meerderheid... En het feit dat de hele NL politiek zich niet stort op politieke partij Pastafarian, pp "kill 010", "kill 020"... en er tegelijkertijd ook geen aanslagen worden gepleegd op deze idioten, bewijst dat ze niet belangrijk zijn... geen gevaar vormen voor de zittende politieke uitzuigers....

Als er in wat wij in NL een democratie noemen, en waar we trots op zijn, zouden we verplicht moeten worden om de politieke standpunten van tegenstanders waartegen aanslagen zijn gepleegd, dit politieke standpunt als een waarheid te accepteren; De andere politieke partijen keken graag de andere kant op, en deden er zelfs alles aan op hun tegenstanders uit te maken als racsisten of op elke andere manier te demoniseren...

- Hans Janmaat; een aanslag op NL bodem waarbij zijn vrouw haar been verloor.... nooit een dader gevonden.... Really???
- Theo van Gogh; op een NL straat neergestoken....
- Ayaan... de eerste nederlandse die politiek asiel aanvroeg en kreeg in de USA....
- Pim Fortuyn; op een NL straat neergeschoten....
- Wilders; een NL politici, die de laatste tig jaar onder zware persoonlijke beveiliging leeft, en niet meer dan twee dagen op hetzelfde adres...

Bewijs voor uit welke hoek het gevaar komt met een gigantisch gefinancieerde PR afdeling (Saudi Arabia)....., en bewijs dat de NL politici geen enkele interesse hebben met de toekomst van NL en/of de wereld..... Het nu aan de macht zijn, overtreft elke toekomstvisie...

"De PvdA in de formatie betrekken zie ik als een soort verraad. De kiezer heeft duidelijk laten weten dat ze die deze nu niet willen. Als die jongens daar enig respect voor zichzelf en de kiezer hebben moeten ze dat ook niet willen". En niet alleen de PVDA, maar ook de VVD...

René



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Formatie regering NL

Bericht door Felix » za jun 17, 2017 06:35

Het recht op euthanasie bij een voltooid leven, verplicht niemand.... maar het geeft mensen op leeftijd het recht om te kiezen voor een menswaardig einde.
Met dat begrip van een voltooid leven kan er m.i. een sociale druk ontstaan, ook door familie etc. waarbij ouderen zich nadrukkelijk teveel gaan voelen, of zich zelfs ietwat schuldig gaan voelen omdat ze er nog zijn.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Formatie regering NL

Bericht door Progresso » za jun 17, 2017 16:10

De hele klucht van formatie is van een buitengewoon niveau kleuterklas. Hoe in hemelsnaam is het mogelijk dat een informateur wordt aangesteld van de allergrootste verliezer (PvdA). De 2e Kamer zer zich zelf volledig voor schut en laat zien dat het formatieproces onder leiding van de Koning helemaal niet zo'n slecht idee was. Zelfs die dikke Alexander kan deze Kindergarten nog wel op orde brengen.

De incompetentie van het meerendeel van de 150 parlementariers is echt schrijnend te noemen. Allemaal ambtenaren, leraren en politieagenten, die van kwalitatief goede wetgeving weinig kaas hebben gegeten. Nagenoeg geen echte ondernemers, wetenschappers of gewone arbeiders.

Het grappige in deze hele formatie is dat niemand de hete aardappel in de mond wil nemen. Islam en alle gerelateerde problematiek. De enige twee partijen die dat wel doen, worden met een uiterst ondemocratisch cordon sanitaire uitgesloten.

Het wordt allemaal verhult, ontkent en met mooie woorden toegedekt, maar ondertussen maken steeeds meer vrachtautos slachtoffers in mensenmenigtes, zijn opeens de filmrolletjes op het centraal station in Amsterdam verdwenen, vliegen er zomaar politiewagens spontaan in de brand in kansenwijken en hebben we gescheiden zwemmen.

Een goed begin zou zijn om alle salifistische islamitische clubjes te bestempelen als georganiseerde misdaad tegen de menselijkheid waar in de democratische rechtsstaat geen plaats is. Als we dan ook nog op ons voedsel dikke etiketten, gelijk aan die rokersreclame op sigarettenvepakingen , plakken dat het voedsel halal (dieren worden zwaar mishandeld, terrorisme wordt ermee gefinancieerd) is, stoppen met alle subsidies en nog een aantal van dat soort simpel door te voeren maatregelen dan wordt de wereld al een stuk mooier.

Maar ja, er zit een hele miljarden-industrie achter van advocaten, ambtenaren, tentenbouwers, bijstandsambtenaren, politie, cateraars die allemaal een zwaar financieel belang hebben dat we zoveel mogelijk belastinggeld in die onzin stoppen.

D'66 is toch wel het toppunt vanabsurditeit. Werkelijk schandalig hoe die truttebol Pia Dijkstra en die charletan Pechtold over cruciale thema's als leven en dood denken. Onder leiding van D'66 is jouw lichaam na je dood eigendom van de overheid. Bij levende mensen worden de organen er gewoon uitgesneden. Nog niet geboren kinderen mogen vermoord worden. Hoe decadent wil je een maatschappij hebben.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Formatie regering NL

Bericht door Felix » za jun 17, 2017 18:12

Een rol voor W. Alexander bij de formatie zou ik als een teruggang zien. Die kerel zou overigens ook als een blindeman aan de hand van een formateur lopen. Het is natuurlijk te gek voor woorden dat je een PvdA Tjeenk als formateur laat optreden, men doet werkelijk alles om de tweede partij van NL buiten te houden, en daarmee een belangrijk deel van de kiezers.

Wat Pechtold betreft, het wordt tijd dat hij eens ergens anders gaat werken. Als politicus lukt hem maar weinig en hij heeft ook belangrijke zaken die in het verleden tot de oprichting van D66 leidden, verraden.

Het heeft geen zin om drie maanden lang krampachtig een coalitie proberen te formeren met steeds dezelfde partners.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Formatie regering NL

Bericht door Progresso » za jun 17, 2017 21:06

Dat van willem-Alexander was ook maar een grapje. Deze man is zo extreem fout.

Als Rutte nu opstapt, dan is er dus ruimte voor een rechtse coalitie. Zijn persoonlijke vete met Geert Wilders is extreem en schaadt het landsbelang. De VVD moet ook eens grote schoonmaak houden binnen eigen gelederen. Na het debacle met de gemanipuleerde interne verkiezingen Rutte-Verdonk is het had berg-af gegaan. Die vetplek van een Keizer heeft iedereen daarna monddood gemaakt binnen dat clubje. Het resultaat is een Gummihals als Rutte met allemaal sufkutjes ernaast.

Pechthold is ook al lang over de tijd. Er is werkelijk niets meer over van de idealen van Van Mierlo.

De PvdA moet weer eens gewoon ontdekken wat een arbeider is. En dan niet gewoon een fabrieksarbeider maar iedereeen onder modaal, die op de arbeidsmarkt moeten concurreren met oostblokkers, Illegaliers en dat voor een salaris wat nauwelijks hoger is dan de bijstand. Zal wel niet meevallen.

De SP zal die wethouder uit Oss eens moeten dumpen. de man heeft in al die jaren nog niets klaargespeelt. Ik mag die partij op zich wel. Goed georganiseeerd, redelijk principieel maar helaas voor mij, volledig foute ideologie.

CDA is buiten Omtzigt een lafhartige partij.

Tijd voor een grote schoonmaak, nieuwe gezichten, kennis en kunde en terug naar de principiele zaken des levens.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Formatie regering NL

Bericht door René » zo jun 18, 2017 06:05

@Felix; "Het recht op euthanasie bij een voltooid leven, verplicht niemand.... maar het geeft mensen op leeftijd het recht om te kiezen voor een menswaardig einde"; "Met dat begrip van een voltooid leven kan er m.i. een sociale druk ontstaan, ook door familie etc. waarbij ouderen zich nadrukkelijk teveel gaan voelen, of zich zelfs ietwat schuldig gaan voelen omdat ze er nog zijn".

Felix, ik begrijp je standpunt, ik denk dat je sociale druk verwart met druk binnen de familie, maar hetzelfde geld of gold tig jaar geleden voor het recht op echtscheiding, voor het recht op abortus, het recht op euthanasie, het recht op openlijk uitkomen voor je seksuele (met "ks" ipv een "x" volgens autocorrectie....) aard, etcetera....

Over het algemeen gaat het bij de wil om een menswaardig einde bij het voltooid leven begrip, vooral om de wil van mensen op hoge leeftijd, die supergezond zijn, maar omdat hun levenspartner, kinderen, vrienden en andere sociale contacten er niet meer zijn.... er geen zin meer in hebben. En daarom (omdat hun levenspartner, kinderen, vrienden en andere sociale contacten er niet meer zijn) is de kans van een familie druk nihil.... Overigens, een familiedruk die zeker bestaat bij de reeds gelegaliseerde vorm van euthanasie...

Maar je hebt ongetwijfeld gelijk dat bij elke wettelijke vooruitgang, er door een klein percentage misbuik kan worden gemaakt.

Maar de discussie ging niet over wel of niet het zelfbeschikking recht op een menswaardig einde. Mijn punt was dat zelfs CU was bereidt om toe te geven aan het recht van euthanasie bij een voltooid leven... zelfs CU zag in dat in alle redelijkheid bejaarde, maar gezonde mensen, het recht moeten hebben op zelfbeschikking..... En die toenadering van CU kan ik begrijpen... Maar een kabinet met VVD en GL.... dat gaat te ver... niet met als doel een beter NL....met als enig doel de PVV er buiten te houden...



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Formatie regering NL

Bericht door René » zo jun 18, 2017 07:27

@Progresso; "Het grappige in deze hele formatie is dat niemand de hete aardappel in de mond wil nemen. Islam en alle gerelateerde problematiek. De enige twee partijen die dat wel doen, worden met een uiterst ondemocratisch cordon sanitaire uitgesloten.
Het wordt allemaal verhult, ontkent en met mooie woorden toegedekt, maar ondertussen maken steeeds meer vrachtautos slachtoffers in mensenmenigtes, zijn opeens de filmrolletjes op het centraal station in Amsterdam verdwenen, vliegen er zomaar politiewagens spontaan in de brand in kansenwijken en hebben we gescheiden zwemmen.
Een goed begin zou zijn om alle salifistische islamitische clubjes te bestempelen als georganiseerde misdaad tegen de menselijkheid waar in de democratische rechtsstaat geen plaats is. Als we dan ook nog op ons voedsel dikke etiketten, gelijk aan die rokersreclame op sigarettenvepakingen , plakken dat het voedsel halal (dieren worden zwaar mishandeld, terrorisme wordt ermee gefinancieerd) is, stoppen met alle subsidies en nog een aantal van dat soort simpel door te voeren maatregelen dan wordt de wereld al een stuk mooier."

Het is inderdaad helaas de waarheid..... De NL politiek weigert een serieus probleem voor de NL manier van leven aan te kaarten, omdat het de politici geen flikker uitmaakt..... als ze maar herkozen worden.... met alle gevolgen van dien...

Demonstraties tegen zwarte piet, waar mevrouw Sylvana voorop loopt, en daarachter veel palestijnse hoofddoekjes..... In strijd tegen discriminatie, maar vooral in strijd tegen israel en voor palestijnse rechten

In meerdere grote Nl steden worden NL inwoners, ongeacht huidskleur, religie of sexuele geaardheid; ongelovigen volgens de koran, regelmatig uitgescholden, bedreigt en zelfs aangevallen door moslim jeugd..... Je eigen vrouw of dochter omdat ze een jurkje aanheeft wordt en public voor hoer uitgemaakt.... Lesbische dames in Rotterdam krijgen klappen van 12-14 jarigen moslim kinderen... En dan gebeurt er helemaal niets.... alhoewel, zo'n treitervlogger maakt nog kans op een baan bij een krant....We durven onze bek bijna niet meer open te doen... want als je wat zegt, ben je een racist en liggen er duizenden voorgedrukte aangifte verklaringen klaar op het lokale politie bureau...

In NL Pim Fortuyn en Theo van Gogh.... Wilders onder 24 uur bewaking... Ayaan voelde zich niet meer veilig in NL tegen moslim extremisme.... laat het even inzakken... AYAAN VOELDE ZICH NIET MEER VEILIG IN NL EN VLUCHTTE NAAR DE USA.....

" D'66 is toch wel het toppunt van absurditeit. Werkelijk schandalig hoe die truttebol Pia Dijkstra en die charletan Pechtold over cruciale thema's als leven en dood denken." Wat vind jij schandalig aan hun opinie"? Misschien weet jij meer dan ik....

"Onder leiding van D'66 is jouw lichaam na je dood eigendom van de overheid". Ik kan me niet voorstellen dat er een politieke partij in NL bestaat die dit op hun partijprogramma zet.... dat is politieke zelfmoord.... Maar graag een linkje om je stelling te bevestigen...

Ik ben wel van mening aangaande hoe er om gegaan moet worden met overleden personen, lijken, dat als er enig nut te behalen valt voor het algemeen belang voor de gezondheidszorg, de overheid een functie zou moeten hebben.... Voorheen in NL moest je aangeven dat je orgaan donor wilde zijn.... tegenwoordig ben je automatisch orgaandonor, tenzij je je uitdrukkelijk hebt uitgesproken geen orgaan donor te willen zijn. Maar als er slechts één lever beschikbaar is terwijl er twee patienten op een lever wachten... patient 1 heeft zich nadrukkelijk uitgesproken tegen orgaan donatie, patient 2 was altijd al orgaandonor, maar is slachtoffer van alcoholisme.... Dan is het in NL de arts die de beslissing neemt wie de nieuwe lever ontvangt, en wie er dood gaat....

Ander voorbeeld.... één lever beschikbaar... twee patienten... de een is jood, de ander is atheist.... en het is de doktor die beslist...

Nog een voorbeeld; één lever beschikbaar.... twee patienten... een christen en een homo... de doktor beslist...

SORRY??????????

@Pro; "Bij levende mensen worden de organen er gewoon uitgesneden". ONZIN... er worden door overheid geen organen uit levende mensen gesneden.... Als je het hier hebt over hersendode mensen, die via apparaten "in leven" worden gehouden om hun organen voor transplantatie te behouden... En op het moment dat er een ontvanger voor een orgaan wordt gevonden, de "life support" machines worden uitgezet... wat zeker in de USA resulteert in een 5 minuten durende lijdensweg... als je dat bedoelt met "bij levende mensen worden de organen er gewoon uitgesneden"..... ga je dan diep schamen

Pro; "Nog niet geboren kinderen mogen vermoord worden".... Voordat ik op deze religieuze onzin antwoord, wil ik je de kans geven om jouw antwoord te onderbouwen.... Maar ik vermoed... (ik hoop...), dat je antwoord in de trant van "fooled you MF!"...

René



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 786
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Formatie regering NL

Bericht door Ajax » zo jun 18, 2017 16:00

Leuk die inhoudelijke discussie, maar volgens mij zitten jullie dicht aan tegen de "systeem discussie".

Vóór de verkiezingen wisten we namelijk al dat het politieke landschap versnipperd was en dat het lastig zou worden een kabinet te vormen. We zijn nu toch niet echt verbaasd dat het zo lang duurt? En gaan toekomstige verkiezingsuitslagen een makkelijker formatie opleveren? Als het antwoord nee is (en dat is het) dan wordt het tijd om het "systeem" te veranderen.

Een voorbeeld (over jullie discussie mbt de Islam): Stel je voor dat op termijn de Islamisering van NL (Europa) doorzet en "traditionele NL-se waarden" verloren gaan. Met uiteindelijk resultaat dat Europa Islamitisch wordt met bijbehorende wet- en regelgeving etc. Geloof het of niet: er zijn mensen die hier daadwerkelijk bang voor zijn. Misschien ondenkbaar, maar dit is dan ook maar een stelling.

Mijn vraag: gaat de huidige politiek/democratie een dergelijk hypothetische scenario kunnen stoppen of niet?

Ik denk van niet en dus zijn er in dat geval maar 2 opties: 1. laat maar gaan, het is al in gang gezet en we kunnen dit al niet meer stoppen of 2. denk eens na over "het systeem". Want de vraag is dus of het huidige systeem stand houdt of dat dit eindig is.

(Met systeem bedoel is: kiesdrempel, grondwet etc.)



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Formatie regering NL

Bericht door Progresso » zo jun 18, 2017 19:02

Fortalezahouses.com schreef:" D'66 is toch wel het toppunt van absurditeit. Werkelijk schandalig hoe die truttebol Pia Dijkstra en die charletan Pechtold over cruciale thema's als leven en dood denken." Wat vind jij schandalig aan hun opinie"? Misschien weet jij meer dan ik....
  • Kunduz-missie waar we Nederlandse soldaten hebben verloren
    De keuze verzorgingsstaat (zorg en liefde voor ouderen) versus immigratiebeleid
    Het standpunt van recht op zefbeschikking van individu versus moord op ongeboren leven (ook een individu, maar nog zonder stem)
    Overheid die eigendom wordt van jouw lichaam, tenzij je aangeeft van niet (in strijd met Grondwet artikel 11, overigens een zeer slecht geformuleerde wet)
Kan nog wel even doorgaan.


Fortalezahouses.com schreef:"Onder leiding van D'66 is jouw lichaam na je dood eigendom van de overheid". Ik kan me niet voorstellen dat er een politieke partij in NL bestaat die dit op hun partijprogramma zet.... dat is politieke zelfmoord.... Maar graag een linkje om je stelling te bevestigen...

D'66 had dit in haar oude partijprogramma staan. Pia Dijkstra heeft hier haar politieke carriere aan opgehangen. Natuurlijk heeft ze het niet zo verwoord, maar door het donorregister is jouw lichaam defacto van de overheid, en daarmee maakt het niet uit of je nu tegen of voor hebt aangekruist.
D'66 programma 2012 schreef: Daarnaast moet levende nierdonatie, binnen Nederland, eenvoudiger worden
Als een actief geregistreerde donor overlijdt, hoeven artsen geen toestemming te vragen aan de nabestaanden.
FortalezaHouses.com schreef:Dan is het in NL de arts die de beslissing neemt wie de nieuwe lever ontvangt, en wie er dood gaat....
Ja, precies. En artsen zijn volstrekt ongevoelig voor geld en allemaal van een ethisch hoog nieau. NIET. En daarom wil ik dus niet dat ik verplicht wordt geregistreerd in een systeem van de overheid. Ik heb al moeite met de Gemeentelijke Basis Administratie.
FortalezaHouses.com schreef:@Pro; "Bij levende mensen worden de organen er gewoon uitgesneden". ONZIN... er worden door overheid geen organen uit levende mensen gesneden.... Als je het hier hebt over hersendode mensen, die via apparaten "in leven" worden gehouden om hun organen voor transplantatie te behouden...
Voorbeeldje: Ze wachten niet eens tot je echt dood bent

De dood wordt normaal vastgesteld door een arts als er geen ademhaling EN hartfunctie meer is. De hersendood is een kunstmatig geconstrueerd doodsmoment. Uit een dood lichaam kun je nauwelijks organen gebruiken om te donoren, omdat al na een paar minuten door zuurstofgebrek de organen beschadigd zijn.

Over wat hersendood precies is bestaat geen wetenschappelijk bewijs, laat staan consensus (dat heeft wat minder nut, zie klimaatdiscussie). In een van de meest gerespecteerde medische vakbladen te wereld, The New England Journal of Medicine kun je deze overpeinzing lezen. Ik quote er even een stukje uit:
The arguments about why these patients should be considered dead have never been fully convincing. The definition of brain death requires the complete absence of all functions of the entire brain, yet many of these patients retain essential neurologic function, such as the regulated secretion of hypothalamic hormones.2 Some have argued that these patients are dead because they are permanently unconscious (which is true), but if this is the justification, then patients in a permanent vegetative state, who breathe spontaneously, should also be diagnosed as dead, a characterization that most regard as implausible. Others have claimed that “brain-dead” patients are dead because their brain damage has led to the “permanent cessation of functioning of the organism as a whole.”3 Yet evidence shows that if these patients are supported beyond the acute phase of their illness (which is rarely done), they can survive for many years.4 The uncomfortable conclusion to be drawn from this literature is that although it may be perfectly ethical to remove vital organs for transplantation from patients who satisfy the diagnostic criteria of brain death, the reason it is ethical cannot be that we are convinced they are really dead.
Ofwel, hoewel ethisch nog wel te verantwoorden, tenminste volgens deze auteur, maakt het nog niet zo dat we ervan overtuigd zijn dat een hersendode ook echt dood is.

Het begrip "hersendood" is natuurlijk geweldig voor de achterban van D'66, o.a. de hoogopgeleide dokters die weer een prachtig verdienmodel hebben gevonden met het transplanteren van organen.

Bij het oogsten van organen bij hersendode mensen wordt overigens volgens goed D'66 gebruik wel Halal geslacht, de patient wordt namelijk NIET verdoofd. De organen worden een voor een geoogst, waarbij het hart en longen volledig werken. Als ene laatste worden de longen verwijderd ten behoeve van een roker en als laatste wordt het hart verwijderd voor een of andere vetklep.

Iedere dokter kan je vertellen dat hartslag en bloeddruk fors omhoog gaan zodra de chirurg de eerste incisie wordt gemaakt, exact dezelfde reactie die ontstaat als de verdoving van een operatie uitwerkt of als je onverdoofd wordt geopereerd. Hoe kan dat nou???

Heb je jezelf weleens afgevraagd waarom zo weinig dokters zelf donor zijn?
FortalezaHouses.com schreef:Pro; "Nog niet geboren kinderen mogen vermoord worden".... Voordat ik op deze religieuze onzin antwoord, wil ik je de kans geven om jouw antwoord te onderbouwen.... Maar ik vermoed... (ik hoop...), dat je antwoord in de trant van "fooled you MF!"...
Het is een heel grappig bedoelde poging om mij te framen als "reli-gekkie", maar ik onderbouw mijn mening op wetenschap. Ondanks het feit dat ik niet gelovig (maar ook geen atheist) ben, ben ik inderdaad wel stevig bijbelvast. Dat is altijd makkelijk als er weer evangelicos langs de deur komen (vraag ze altijd om Mattheus 6-5 even hardop te lezen :)). De slimme onder hen begrijpen de hint meestal wel. Werkt overigens ook in mijn favoriete vervoermiddel, de bus, alhoewel dat meestal nuttige idioten zijn.

Afijn. even terug naar het onderwerp.

Het standpunt van D'66 is dat abortus voor de 24-ste week van de zwangerschap toegestaan is. Mijn mening is dat dit moord is. Ik zal het uitleggen:

Als ik jou vraag of je een kind een dag voor de uitgerekende datum mag aborteren, dan denk ik dat je zegt dat dit niet kan. De vraag is dan waarom je dat vindt. Ik moet hier even speculeren, maar ik vermoed dat je dan gaat zeggen omdat een kind van -1 dag levensvatbaar is. Of dat bij jou ook specifiek het geval is weet ik natuurlijk niet, maar dit is wel de redenering van de wetgever geweest. Dit staat overigens ook gewoon in het Nederlandse strafrecht, artikel 82a.
Artikel 82a Onder een ander, of een kind bij of kort na de geboorte, van het leven beroven wordt begrepen: het doden van een vrucht die naar redelijkerwijs verwacht mag worden in staat is buiten het moederlichaam in leven te blijven.
De medische wetenschap is momenteel zover gevorderd dat het mogelijk is om foetussen al voor de 24-ste week buiten het moederlichaam in leven te houden. Als je de medische wetenschap een beetje volgt dan ziet het er zelfs naar uit dat we het moederlichaam over een jaar of twintig helemaal niet meer nodig hebben.

Wat D'66 dus nu bepleit is het legaliseren van moord op ongeboren kinderen. Daar valt geen speld tussen te krijgen en dat heeft niets te maken met mijn of jouw religieuze overtuiging. Je kunt of het rechtsartikel 82a helemaal afschaffen, maar dan moet je ook niet zeuren dat vrouwen hun kind 1 dag voor de geboorte laten aborteren of je laat artikel 82 a staan wat betekent dat abortus in nagenoeg alle gevallen gelijk staat aan moord.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Formatie regering NL

Bericht door Felix » zo jun 18, 2017 21:20

Progresso,
en daarmee maakt het niet uit of je nu tegen of voor hebt aangekruist.
Ik heb indertijd nagekeken waar ik tegen automatisch donorschap kon tekenen. Dat bleek toen niet vanuit het buitenland te kunnen. Als ik dus bij een bezoek aan NL doodverklaard zou worden, dan kon men daar ongegeneerd aan me gaan prutsen.
Overigens is lang niet elke dokter het met D66 standpunten eens.

Ajax,
Leuk die inhoudelijke discussie, maar volgens mij zitten jullie dicht aan tegen de "systeem discussie".
Jullie?

Wat is een systeemdiscussie?

Ik ben wel verbaasd dat het vormen van een regering zolang duurt, juist omdat men van te voren al wist dat men versnipperd was had men daar beter over moeten nadenken en zich beter moeten voorbereiden. En als zo'n clown dan ook nog met zijn papadag komt dan heeft hij toch echt niet door hoe serieus het allemaal is.

Het valt te betwijfelen dat de islamisering op de langere tijd door zal zetten, ik denk zelf tenminste eerder dat het zal afzwakken. Over een tijd zijn die lui allemaal europeanen. Dat wil niet zeggen dat er harde maatregelen tegen dit soort invloeden genomen dienen te worden. Je woont graag of niet in Europa en dat moet duidelijk zijn.
Het dient duidelijk een voorrecht te zijn.
Mijn vraag: gaat de huidige politiek/democratie een dergelijk hypothetische scenario kunnen stoppen of niet?
Vooralsnog past men een politiek toe die bij onze cultuur hoort, maar niet bij die van hun. Onze politiek - ik zie het eigenlijk als een gebrek aan politiek - wordt door hen als een zwaktebod gezien, iets waarvoor men geen respect kan opbrengen, een idiote softheid. En dat werkt natuurlijk niet.

En dan ben je ook, hoe absurd ook, nog niet eens meer de baas in eigen land!



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 786
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Formatie regering NL

Bericht door Ajax » zo jun 18, 2017 22:17

Btw René, er zit een tegenstrijdigheid in jouw opmerkingen hier. Je geeft aan de ene kant aan dat het goed is geweest dat het CDA ooit eens buiten de regering viel (want toen konden de euthanasie wet, abortus enzo er door komen). Maar nu gaat het te snel allemaal wat D'66 met levenseinde wil. Neem maar van mij aan dat er niets gaat veranderen op dit vlak als het CDA weer gaat regeren, laat staan als ook per ongeluk CU er nog bij komt. Dus misschien geen groot thema deze kabinetsperiode.

Donor discussie is niet zo moeilijk, als je geen donor wil zijn kon je dat lang geleden al kenbaar maken. Enige nadeel nu is dat het tegen je gebruikt kan gaan worden als je zelf een keer een orgaan nodig hebt.

Maar laten we vooral de kortzichtigheid van dit soort plannen even bekijken. Zo hoorde ik dat sperma donoren nu gedwongen worden om identificeerbaar te zijn, omdat het recht van een kind om te weten wie zijn/haar vader is nu het belangrijkst is geworden. Dit is zo'n voorbeeld. We beginnen een discussie ergens halverwege. Zijn we vergeten dat lang geleden er vrouwen waren die graag een kind wilde krijgen en dat er daarom donoren werden gezocht? Er zijn vervolgens meer donoren bij gekomen om dit probleem op te lossen. Privacy voor de donoren was belangrijk. Door dat op te heffen zijn we toch weer bij het begin probleem: het wordt weer moeilijker voor vrouwen om alleenstaand zwanger te worden? Moet een kind allereerst niet blij zijn dat hij/zij er uberhaupt is, want dat was niet het geval geweest zonder een donor? Kortzichtig noem ik dit.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Formatie regering NL

Bericht door Progresso » zo jun 18, 2017 23:54

Ajax schreef:Donor discussie is niet zo moeilijk, als je geen donor wil zijn kon je dat lang geleden al kenbaar maken.
Ajax, ik kan dat niet kenbaar maken. Ik ben de komende maand een tijdje in Nederland en hoop dat me niets overkomt. Ik kan op geen enkele wijze Nee zeggen.

Maar op zich is dat niet mijn bezwaar. De wet regelt dat zodra je ingeschreven wordt bij de burgelijke stand de overheid bepaalt of je een donor bent, nog voordat je zelf over je eigen lijf kan beslissen. In de huidige wet is dat ouders mogen beschikken over het wel en wee van het lichaam van hun kinderen. In de oude situatie kon je als kind zelf aangeven met een donorcodicil of je donor wilde zijn, waarna de ouders eentueel nog bezwaar konden maken, maar nooit andesom.

de et verschilt niet veel van wat de Nazis hadden tijdens de 2 Wereldoorlog.

Het tweede probleem wat ik met deze orgaanoogstwet heb is precies wat jij in je post schrijft:
Ajax schreef:Enige nadeel nu is dat het tegen je gebruikt kan gaan worden als je zelf een keer een orgaan nodig hebt.
er wordt een oneigenlijke sociale druk op mensen gelegd, eenzelfde soort druk die je ook ziet bij de "voltooid leven" discussie waarbij ouderen in pisluiers moeten rondlopen omdat de overheid honderduizenden €uros stukslaat op asielimmigranten, maar geen geld meer heeft om fatsoenlijk voor de bejaarden te zorgen. Ja, dan zijn er dus bejaarden die inderdaad de sociale druk gaan voelen en zich overbodig gaan voelen.

Ten derde, D'66 loopt altijd te mekken dat Wilders en consorten de Grondwet naast zich neerleggen. Artikel 11 van onze grondwet gaat over de fysieke integriteit van haar burgers. D'6 heeft daar gewoon schijt aan.

Naast het feit dat de overheid voor mij totaal onbegrijpelijke redenen onder dwang je eigendom afneemt, mij als vrij burger ook nog denkt te kunnen gebruiken als kanonnenvlees en nu ook mij dwingt om iets over de bestemming van mijn lichaam denkt te moeten weten is voor mij compleet onbegrijpelijk. Ik heb weinig vertrowen in zo'n overheid en geef ze ook weinig legitimiteit.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Formatie regering NL

Bericht door Felix » ma jun 19, 2017 00:53

het wordt weer moeilijker voor vrouwen om alleenstaand zwanger te worden?
Het zou mijns inziens pas van beleid getuigen als er een actieve politiek tegen de overbevolking kwam want daarin huist een groot deel van de problemen de onze wereld kent.

Interessant dat je vroeger op school leerde dat Nederland na Japan (plaatselijk in Japan) het meest overbevolkte land ter wereld was met zijn 10 miljoen inwoners. Ladingen emigranten werden daarom met behulp en aanmoediging van de overheid richting Canada en Australië geduwd. Nu, jaren later, moeten we van de EU Füherin, de rattenvangster van Berlijn, een deel van haar wir schaffen das genodigden met open armen ontvangen. Wie niet meedoet moet straf krijgen en zich bovenal schamen!



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Formatie regering NL

Bericht door Progresso » ma jun 19, 2017 00:54

Ajax schreef:Donor discussie is niet zo moeilijk, als je geen donor wil zijn kon je dat lang geleden al kenbaar maken. Enige nadeel nu is dat het tegen je gebruikt kan gaan worden als je zelf een keer een orgaan nodig hebt.
Eigenlijk zit hier ook een enorm groot gevaar. De donorregistratie, maar ook de donorraadpleging is een oerwoud van procedures. Een ideaal werkterrein voor hackers. Je kunt met je DigiID inloggen en daar wijzigingen mee doorgeven.

Nu is dat DigID een extreem kwetsbaar systeem. DigiD is momenteel uitsluitend een gebruikersnaam en een pasword. Niets meer en niets minder. Een scriptkiddie kan binnen no-time duizenden DigiD zich toe eigenen.

Ook de systemen van bijvoorbeeld de Nedrelandse transplantatiestichting is gewoon een lachertje. Als je alleen al hun front-end ziet, waar gewoon nog notoir onbetrouwbare software wordt gebruikt hou ik mijn (niet-gedoneerde) hart vast als hackers in de administratie gaan zitten rotzooien.

Vertel mij maar een eens bijvoorbeeld of de Nederlandse transplantatie stichting mij met 100% zekerheid kan garanderen dat de informatie van de donoren in hun systeem voor de volledige 100% juist zijn. Ik ben benieuwd welke directeur van die Stichting dat durft te vertellen.

Die Stichting is soieso niet te vertrouwen. Er staat nog steeds geen jaarverslag 2016 op de website. In het jaarverslag van 2015 worden de salarissen van de directie niet vermeld (dus ga er maar vanuit, dik boven de Balkenende-norm) en zoals ik hierboven al zei:
. Ook is het programma Informatieveiligheid opgestart. In nauwe samenwerking met de afdeling Kwaliteit coördineren we de uitvoering van beheersmaatregelen. Deze richten zich op de beschikbaarheid, integriteit en vertrouwelijkheid van de NTS-informatievoorziening en op het beheersbaar maken van risico’s. Daarnaast ontwikkelen we
activiteiten om het bewustzijn van onze medewerkers op dit gebied te vergroten. Het is de bedoeling dat informatieveiligheid binnen de organisatie uitgroeit tot een integraal onderdeel van de bedrijfsvoering.
Dit is verbloemende taal in een jaarverslag voor het feit dat de interne IT een grote puinhoop is en men geen idee heeft welke risico's er zijn. Tja, en zo'n club moet dan gaan beslissen over mijn organen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Formatie regering NL

Bericht door Progresso » ma jun 19, 2017 01:07

Felix schreef:
Het zou mijns inziens pas van beleid getuigen als er een actieve politiek tegen de overbevolking kwam want daarin huist een groot deel van de problemen de onze wereld kent.
Het zou van beleid getuigen als het Nederlandse parlement een keer duidelijk uitspreekt hoeveel mensen ons land over 30 jaar zou moeten herbergen. De huidige sterfte- en fertiliteitscijfers zijn bekend, wat overblijft is immigratie en emigratie.

Knoop daaraan vast hoe je verzorgingsstaat er over 30 jaar uit moet zien. Ook dat is allemaal relatief makkelijk uit te rekenen (Ja, rekenen is niet ieders favoriete bezigheid).

Wil je de verzorgingsstaat zoals we die nu kennen op hetzelfde peil houden, dan kan het rekenkundig gewoon niet anders dat je immigratie uit islamitische landen zo snel mogelijk moet verbieden en emigratie van je hoogopgeleiden moet zien te stoppen. Je zult zelfs een heel sterke remigratie moeten gaan bevorderen van Somaliers, Ehtiopiers en ander Afrikaans volk, die geen economische of sociale bijdrage aan Nederland brengen. Je zult zelfs het vrije verkeer van personen in de EU moeten gaan opgeven.

Maar ja, dertig jaar is zover weg. De meeste politici hebben al moeite met vier jaar en zorgen dan ergens voor een mooi baantje bij de overheid of een door de overheid gesubsidieerde club.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Formatie regering NL

Bericht door Felix » ma jun 19, 2017 01:35

Het zou van beleid getuigen als het Nederlandse parlement een keer duidelijk uitspreekt hoeveel mensen ons land over 30 jaar zou moeten herbergen.
Ik denk niet dat er dan nog een 'ons' land zal bestaan, dat is dan allang verboden. Koekhappen en zaklopen zal nog enige tijd worden getolereerd en in enkele steegjes en donkere wijken van het zuiden zal rond december nog een schichtige gehaaste sinterklaas (zonder zwarte piet uiteraard) rondsluipen.



Plaats reactie