Mening Nederlanders in het buitenland

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Mening Nederlanders in het buitenland

Bericht door René » zo mei 07, 2017 06:53

Graag jullie mening over politieke ontwikkelingen in Nederland.

Aan de ene kant politieke stromingen als Fortuyn en Wilders, die op het gevaar van islam wijzen... en aan de andere kant alle andere partijen van VVD tot Groenlinks, welke geen gevaar in islam zien, zolang er maar een gesprek gaande is.

En misschien kwalificeer ik als racist...... Ik zie geen kwade bedoelingen als het op zwarte piet aankomt. Gegoogled, maar geen uitsluitsel over de oorsprong van zwarte piet... Geen enkele indicatie dat het zwarte slaven waren (maar het feit dat sinterklaas uit marokko komt.....)

Aan de ene kant demonstraties tegen discriminatie, waar het argument dat discriminatie in NL een feit is; zwarte piet.... en bij dergelijke demonstraties zie je veel nederlanders met een huidskleur van wit-wit tot zwart-zwart...... (en na een paar minuten komen de PLO sjaaltjes te voorschijn...... etcetera)

Aan de andere kant, de reacties van "zwarte" nederlanders in verschillende interviews, die in het kinderfeest dat sinterklaas heet, geen enkel kwaad zien.... Videos die "zwarte" nederlanders laten zien op de ABC eilanden, die zich schminken om als zwarte piet op te treden.... Schminken in dit geval betekent zwarte make up, rode lipstick, een krulletjes pruik en grote gouden oorbellen....

Tot zover ik de demonstraties tegen discriminatie kan beoordelen, weinig tot geen mannelijke en vrouwelijke moslims die aan deze demonstraties tegen discriminatie deelnemen........ Aanhangers van een religie waarin alles en iedereen wordt gediscrimineerd, en erger zelfs, deze religie roept op tot het afslachten van niet moslims, homoseksuelen, etcetera.... Wel aanwezig in de eerste linie, mevrouw SS..... op de barricades om het onrecht dat zwarte piet heet aan te vechten..... als spokeswoman van een politieke moslim partij....

Maar ik heb niet het recht om de gevoelens van iemand die zich door zwarte piet gediscrimineerd voelt, als belachelijk te bestempelen. Een dame die bewust de publiciteit opzocht in het gevecht tegen, de door haar ervaren discriminatie tegen nederlanders met een iets donkere huidskleur...... juist deze dame sloot zich aan bij een politieke partij welke niet alleen islam voorstaat (=onderdrukking/discriminatoe/oproeping tot geweld) , deze partij weigert zich uit te spreken tegen de dictatoriale ontwikkelingen in het land die hun partij financieert.... Veel erger... zelfs nadat deze dame deze fascistische partij heeft verlaten, heeft ze niet de vrijheid om zich uit te spreken tegen de politieke gedachtengang van die politieke partij.....

En ik kan het standpunt van deze politieke partij begrijpen (democratie ontwrichten... elke uitspraak van een politicus tegen islam aanklagen met voorgedrukte aangifte formulieren)...... Maar niet de hypocrisie van deze dame....

In NL en de rest van de (westerse) vrije wereld, is het recht op vrijheid van meningsuiting, en dus ook het recht op vrijheid van religie, heilig........ en in mijn opinie, is dit heilig recht van vrijheid van meningsuiting/religie, het recht dat door extreme godsdienst waanzinnigen zal, en al wordt aangegrepen, om een einde te maken aan democratie....

"en in mijn opinie"..... het is geen opinie..... het is realiteit....

Kom er maar in...
René



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Mening Nederlanders in het buitenland

Bericht door Felix » zo mei 07, 2017 16:29

Ik kan me wel iets voorstellen bij de mensen die tegen zwarte piet zijn alhoewel ik hem als kind meer als een sympathieke prins uit een land met veel zon zag, dan als een nederige knecht! Het drama van de Afrikanen is echter heel groot geweest, ze zijn uit hun landen gevoerd en van hun identiteit ontdaan en zijn helemaal alleen in den vreemde gestorven, als ze al niet onderweg in het slavenschip omkwamen. Het is opvallend hoe de afstammelingen tot op heden naar hun oorsprong zoeken, een documentaireprogramma, Brasil - DNA África, of zoiets, doet dat door DNA testen aan te bieden en mensen dan mee te nemen naar het land van hun voorvaderen.
Voor kinderen maakt het niets uit of zwarte piet blauw of groen is.
In streken als voormalig joegoslavie is de zwarte piet een duivel, er zit dus blijkbaar wel iets heel negatiefs achter.

Wat de islam betreft. Ik ben een keer aan de koran begonnen, maar kwam niet verder als hoofdstuk 1 of 2 waar het al meteen met de bedreigingen begint. Het is voor mij moeilijk te begrijpen dat iemand in dit kinderachtige soort onzinnige shit gelooft.

Dat mensen PLO dasjes dragen is prima, het westen heeft meegewerkt aan het weggeven van Palestijns land dat nog niet eens aan het westen toebehoorde.

Ik zie het allemaal van heel ver natuurlijk, zowel in tijd als in km. Maar, ik heb een paar interviews met Sylvane Simons gegoogled en ik vond haar een intelligente en ad rem figuur.

Wat Wilders aangaat, ook hem zie ik nergens doen van waar hij beschuldigd wordt. Wel een beetje teveel kreten en die stomme uitspraken over een kopvodden taks. Hij zegt ook dat het hebben van twee nationaliteiten twee loyaliteiten met zich meebrengt en daar ben ik het wel mee eens.

De Kuzu partij laat zien cultureel heel ver van NL af te staan. Het misbruikt de Nederlandse normen voor zijn eigen nauwe kijk en plaatst zichzelf 24/7 in een slachtofferrol.

Van je immigranten moet je eisen dat ze zich aanpassen, je bent in het huis van een ander te gast, men moet blij zijn er te mogen wonen. Wat je nu ziet is dat een grote groep zich bewust niet wil aanpassen en daarin gesteund wordt door een belangrijk aantal wereldvreemde welvaartskinderen.

Men vergeet in Nederland dikwijls dat wat men gratis krijgt ook dikwijls als zonder waarde wordt beschouwd.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Mening Nederlanders in het buitenland

Bericht door Progresso » ma mei 08, 2017 02:57

Zwarte Piet, begint dat gezeik nu al begin mei.

Sylvanne Simons, dat is toch die mevrouw die zich bij de Erdogan-partij Denk aansloot: geen commentaar
Felix schreef:
Dat mensen PLO dasjes dragen is prima, het westen heeft meegewerkt aan het weggeven van Palestijns land dat nog niet eens aan het westen toebehoorde.
Hmm, doet geschiedenisboekje nog eens lezen. Ottomaanse Rijk viel volledig uiteen eind 19e eeuw. 1918 wapenstilstand Mudros. In 1920, tijdens de conferentie van San Remo zijn er destijds besluiten genomen over de verdeling van de mandaatgebieden (Palestina was, na de verovering van de Britten op de Ottomanen een Brits mandaatgebied), 1922 werd deze verdeling bezegelt door de Volkenbond (nu United Nations).

De Volkenbond bestond destijds uit rond de 50 landen, waaronder nagenoeg alle landen uit Zuid-Amerika, vele landen uit Zuid-Oost Azie, China, Japan. Dus niets "het westen" heeft meegewerkt.
Felix schreef:Hij zegt ook dat het hebben van twee nationaliteiten twee loyaliteiten met zich meebrengt en daar ben ik het wel mee eens.
Wel, ik wil best wel loyaal aan Nederland zijn, maar ik zou niet weten voor wie en waarom?
FortalezaHouses.com schreef:in mijn opinie, is dit heilig recht van vrijheid van meningsuiting/religie, het recht dat door extreme godsdienst waanzinnigen zal, en al wordt aangegrepen, om een einde te maken aan democratie....
Nooit begrepen waarom we in Nederland Islam nooit gelijk hebben gesteld aan een ideologie ipv godsdienst. Zodra je dit doet, ben je gelijk van alle problemen af. Het nazisme wordt ook niet geduld in Nederland. De jaren na WOII hebben we Mein Kampf verboden, mochten rechts-extreme bewegingen zich niet verenigen, werden nazi-symbolen verboden etc.

Zeg gewoon dat Islam een ideologie is die verboden is in Nederland en je bent in een klap van alle problemen af. Misschien ga ik dan nog een keertje terug naar NL.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Mening Nederlanders in het buitenland

Bericht door René » di mei 09, 2017 09:15

Ergens hoopte ik op een felle discussie, maar tegelijkertijd kon ik me een felle discussie niet voorstellen...

@Felix; "Ik kan me wel iets voorstellen bij de mensen die tegen zwarte piet zijn alhoewel ik hem als kind meer als een sympathieke prins uit een land met veel zon zag, dan als een nederige knecht! Het drama van de Afrikanen is echter heel groot geweest, ze zijn uit hun landen gevoerd en van hun identiteit ontdaan en zijn helemaal alleen in den vreemde gestorven, als ze al niet onderweg in het slavenschip omkwamen." Ik kan mij eerlijk gezegd niets voorstellen van de aversie van mensen tegen zwarte piet.... geen enkele gedocumenteerde connectie met wereldwijde of nederlandse betrokkenheid bij afrikaanse slavenhandel... Als dat wel het geval zou zijn, zou elk weldenkend mens afstand nemen van het begrip "zwarte piet"..... En met deze achterliggende gedachte.... op de koninklijke gouden koets staan taferelen die nederlandse betrokkenheid en misdaden aangaande slavernij weergeven....

Tegelijkertijd, zoveel verklaringen en steunbetuigingen van mensen die niet lijkbleek zijn, ter verdediging van zwarte piet....

Maar... als er werkelijk een groep Nederlanders zich tegen alle feiten in, gediscrimineerd voelen..... zoals Felix zegt "Voor kinderen maakt het niets uit of zwarte piet blauw of groen is". En dat is realiteit.... Dus principieel geen probleem met het loslaten van het concept "zwarte piet"

Principieel niet.... maar.... als ik de videos bekijk waar een sint binnen komt met dansende zwarte pieten.... en waar Nederlanders met een kleurtje, zich manifesteren met Malcolm X baretten, en als protest demonstratief de intocht de rug toekeren om een, als volwassenen eventuele negatieve invloeden van hun demonstraties op kleine kinderen te accepteren....

En weer een paar minuten later worden alle witjes voor racist uitgemaakt... want het waren wij witjes die een prominente rol hadden in de handel van slaven..... En eerlijk is eerlijk..... ook de NL witjes hadden een prominente rol.... een kleine 200 jaar geleden... Net zoals vele gekleurde afrikaanse stammen die andere stammen overvielen om deze "prisoners of war' aan de witjes te verkopen....

En misschien was de opa van mijn opa betrokken bij deze misdaad tegen de menselijkheid..... Maar ik kan mij voor die misdaden niet verantwoordelijk of schuldig voelen...En elk niet-witje die zich als slachtoffer presenteert omdat de opa van zijn opa daadwerkelijk een slachtoffer was.... zou zich diep moeten schamen omdat hij/zij probeert mee te surfen op het leed van zijn voorouders...

" Wat de islam betreft. Ik ben een keer aan de koran begonnen, maar kwam niet verder als hoofdstuk 1 of 2 waar het al meteen met de bedreigingen begint. Het is voor mij moeilijk te begrijpen dat iemand in dit kinderachtige soort onzinnige shit gelooft"..... of wat elke andere religie betreft....

"Dat mensen PLO dasjes dragen is prima"... helaas zijn de plo dasjes dragende figuren niet zo coulant als het om hoge hakken, korte rokjes, homosexualiteit, etcetera gaat. Dus in mijn opinie is het staat het dragen van een plo sjaaltje gelijk aan intolerantie....

"het westen heeft meegewerkt aan het weggeven van Palestijns land" Eindelijk..... hier kan een felle discussie uitkomen...... Elk stukje land kan aan wie dan ook worden toegeschreven, als je maar ver genoeg terug zoekt..... Romeinen, hunnen, barbaren, vikingen... etcetera... Maar verklaren dat er palestijns land bestond.... voor 1948 bestonden er op dat tot twee maal toe erkende israelische landen, en tegelijkertijd bestond er nooit nergens op de wereld een palestijns land.

"dat nog niet eens aan het westen toebehoorde.".... nogmaals..... in principe zou geen enkele politieke identiteit het recht moeten hebben om aanspraak te maken op welke M2 dan ook...... De realiteit is dat hondjes met urine hun territorium markeren en met hun tanden verdedigen, en mensen hetzelfde doen met grenzen en wapens.....

Maar... England, gebasseerd op oude regeltjes, had tot 1948 het mandaat/eigendom op wat we vandaag Israel noemen, en velen tot die datum palestijns grond gebied noemden..... En het westen heeft dus niet zo zeer meegerwerkt aan het weggeven van grond waar ze geen eigenaar van was, England heeft aan het eind van haar legitieme mandaat, een stukje grond over gedragen aan de historisch rechtmatige eigenaren.... Die een paar dagen later door ongeveer de hele arabische (antisemitische) wereld werd aangevallen..... En won.....

En in het midden oosten werden palestijnen altijd als uitschot gezien, zoals in europa zigeuners.... Totdat de islam marketing machine zich realiseerde dat "عدو عدوي هو صديقي" (the enemy of my enemy is my friend)

"Ik zie het allemaal van heel ver natuurlijk, zowel in tijd als in km. Maar, ik heb een paar interviews met Sylvane Simons gegoogled en ik vond haar een intelligente en ad rem figuur". aub... links.... want ik persoonlijk heb nog nooit een intelligent woord uit haar mond horen komen...... sterker nog... haar weigering om zich tegen de dictatuur van erdogan uit te spreken is voor mij het bewijs dat deze dame geen aanhanger is van democratie...

"Wat Wilders aangaat, ook hem zie ik nergens doen van waar hij beschuldigd wordt". In o.a. Nl leven we in een democratie, waar vrijheid van meningsuiting en vrijheid van religie gewaarborgd is. Het nadeel van deze/onze vrijheid is dat ons recht op vrijheid, wettelijk de gelegenheid bied aan religies of ideologieen, om ons deze vrijheid te ontnemen. Deze realiteit, in combinatie met het feit dat "wij" in elke confrontatie het gesprek willen aangaan met argumenten etcetera, en "zij" alleen maar je moeder de kanker willen neuken. Met andere woorden.... graag bewijs waar wilders zich als fascist manifesteert tegen islamitische denkbeelden/organisaties/etcetera.... En het feit dat Wilders (tegen alle principes van vrijheid van meningsuiting) op een partij bijeenkomst de vraag stelde "meer of minder" met als gevolg dat er in heel NL voorgedrukte aangifte formulieren klaarlagen tegen discriminatie en onderdrukking....... 99% van deze personen die dat papiertje hebben ondertekend, zijn voor uitroeing van joden, zijn voor het afslachten van alles en iedereen die niet moslim is, zijn voor het afslachten van homo's en lesbiennes, zien meisjes/vrouwen als ondergeschikt neukvoer...... Pijnlijk is dat onze westerse beschaving met al onze rechten, een platform bieden aan deze idioten.....

"Wat Wilders aangaat, ook hem zie ik nergens doen van waar hij beschuldigd wordt"..... Fortuyn of wilders.... beiden verwoorde de onvrede onder de nl kiezers..... dus de enige optie die de politiek correcte partijen hadden/hebben.... deze politici als fascisten afschilderen... demoniseren.... met als politiek succesvol resultaat dat Pim vermoord werd, en Wilders al meer dan 10 jaar onder strenge bewaking staat.... en laten we niet vergeten dat deze lafheid van voorheen gerenomeerde politieke partijen, het verraad van deze partijen puur en alleen om de stem van de kiezer, verantwoordelijk zijn voor de dood van Theo van Gogh, de dood van Pim Fortuyn, en de onmenselijke situatie waarin Wilders en zijn familie zich heden ten dagen bevind....

"Wel een beetje teveel kreten en die stomme uitspraken over een kopvodden taks."... Mee eens... hij zou zich politiek correcter kunnen uitspreken.... maar waarom zou je op je woorden moeten passen in een democratie?.... Aan de andere kant... in het kader van "ik neuk je moeder de kanker".... vallen zijn uitspraken best wel mee..... En laten we eerlijk zijn.... de meest walgelijke fascistische woorden die in dit tijdperk op NL televisie werden uitgesproken, waren van links coryfee marcel van dam, die in een uitzending van het vara programma, Pim Fortuyn een minderwaardig mens noemde. Dit was een referentie aan het nazi begrip "untermensch"... Van Dam heeft deze uitspraak daarna ten stelligste ontkent.... zelfs als het video fragment als bewijs werd gepresenteerd....

"Hij zegt ook dat het hebben van twee nationaliteiten twee loyaliteiten met zich meebrengt en daar ben ik het wel mee eens." Ik ben het absoluut met hem oneens dat het hebben van een dubbele nationaliteit verboden zou moeten zijn; marokkanen en turken die in NL wonen hebben dit recht wel, maar een nederlander die ergens anders in de wereld woont, kan zijn nl schap verliezen..... belachelijk..... Wel voorstander van als mensen die in NL wonen en een dubbele nationaliteit hebben, bepaalde beperkingen hebben; geen politieke functies (en helaas burgermeester Aboutaleb, de goede lijden onder de slechten), geen functies in het leger, geen functies bij de politie of in de gezondheidszorg.

"De Kuzu partij laat zien cultureel heel ver van NL af te staan. Het misbruikt de Nederlandse normen voor zijn eigen nauwe kijk en plaatst zichzelf 24/7 in een slachtofferrol".... Nee... hij gebruikt (niet misbruikt) de NL vrijheid en de NL wet.... om zijn door Erdogan gesponserde bacher te spuien.... We leven in de 2duizend nog wat..... waar op papier ook in NL de scheiding tussen staat en kerk bestaat... de realiteit laat zien dat er nog steeds politieke partijen zijn met een religieuze agenda... van CDA tot SGP.... en DENK..

"Nooit begrepen waarom we in Nederland Islam nooit gelijk hebben gesteld aan een ideologie ipv godsdienst". Simpel; het claimt een godsdient te zijn..... en tegelijkertijd... islam of jezus freaks.... same shit.... "De jaren na WOII hebben we Mein Kampf verboden, mochten rechts-extreme bewegingen zich niet verenigen, werden nazi-symbolen verboden etc." Hoe verwerpelijk Mein Kampf mag zijn, het zou niet verboden mogen zijn op grond van vrijheid van meningsuiting.... Maar... als je je sterk maakt voor een verbod op Mein Kampf..... zouden bijbel en koran helemaal verboden moeten zijn in verband met intolerantie en geweld.

"Zeg gewoon dat Islam een ideologie is die verboden is in Nederland en je bent in een klap van alle problemen af."; Kanker kanker kanker, ik neuk je de moeder (dus geen enkele kans dat we in NL de correcte weg bewandelen).

"Misschien ga ik dan nog een keertje terug naar NL"; Je gaat dus niet terug; veel succes met de gele rotzooi die ze hier mosterd noemen.... en vergeet shoarma, haring, zure bommen, lekkerbekkies, hollandse garnalen met cocktailsaus, oude kaas, rotti, bapao, file americain, drop, etcetera.... welcome to my nightmare......

rené



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Mening Nederlanders in het buitenland

Bericht door Felix » di mei 09, 2017 15:47

Maar... als er werkelijk een groep Nederlanders zich tegen alle feiten in, gediscrimineerd voelen..... zoals Felix zegt
Het gaat hier veel meer om gevoel als om feiten. Ik ben zelf wel eens, met enorme tegenzin, als sinterklaas opgetreden. Mijn zwarte piet was een Nederlandse neger die daar totaal geen bezwaar tegen had. Hij was wel blij dat hij zich niet hoefde te schminken.

Men vergeet ook voortdurend dat wij in Nederland ook lijfeigenen en horigen zijn geweest en dat we tijdens de industriële revolutie nog minder waren dan slaven.

Het wordt voortdurend gezegd dat Turken, Marokkanen, Argentijnen, etc. hun nationaliteit niet kunnen opgeven. Het lijkt mij heeel sterk dat deze dwang, als je hem echt niet wil, je volgens internationaal recht opgelegd kan worden. Het bevreemdt mij altijd dat zoiets nog nooit bij een internationaal gerechtshof aanhangig is gemaakt.

Fortalezahouses, het zou je teksten veel goed doen als je je citaties als
citaties
aanmerkt. Dan weet je ook meteen wie er eigenlijk wat zei.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Mening Nederlanders in het buitenland

Bericht door Progresso » wo mei 10, 2017 02:09

Felix schreef: Het wordt voortdurend gezegd dat Turken, Marokkanen, Argentijnen, etc. hun nationaliteit niet kunnen opgeven. Het lijkt mij heeel sterk dat deze dwang, als je hem echt niet wil, je volgens internationaal recht opgelegd kan worden. Het bevreemdt mij altijd dat zoiets nog nooit bij een internationaal gerechtshof aanhangig is gemaakt.
Ook dit is dus niet waar. Turken en Marokkanen kunnen wel degelijk hun nationaliteit afstaan. Bij Argentijnen kan het volgens mij weer net niet en daar komt zelfs het schorriemorie vandaan waar onze Koning mee is getrouwd. maar ja, haar vader hätte es nicht gewusst.

Turken moeten wel hun dienstplicht afkopen en hebben een klein probleempje met erfrecht, Marokkanen kunnen gewoon een beroep doen op Art. 19 du Dahir portant sur le Code de la Nationalité Marocaine.

Volgens alle gutmenschen in Nederland is dat onredelijk, dus mogen al die gasten gewoon hun Marokkaanse en Turkse nationaliteit houden. Het is zelfs zo erg dat bij geboorte bij de Burgelijke stand een Marokkaanse vader automatisch te horen krijgt dat zijn zoon of dochter direct twee nationaliteiten heeft. Bonk.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Mening Nederlanders in het buitenland

Bericht door Felix » wo mei 10, 2017 14:44

Het is zelfs zo erg dat bij geboorte bij de Burgelijke stand een Marokkaanse vader automatisch te horen krijgt dat zijn zoon of dochter direct twee nationaliteiten heeft. Bonk.
Ze kregen dan meteen ook een lijstje te zien van voornamen die door Marokko geaccepteerd werden. Is dat nog steeds zo?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Mening Nederlanders in het buitenland

Bericht door Progresso » wo mei 10, 2017 15:27

Geen idee, de laatste keer dat ik in een gemeentehuis was werd ik overvallen door foldertjes en bewegwijzering in het Arabisch en geholpen door een kopvod die nauwelijks correct Nederlands sprak.

Volgende maand ga ik sinds 15 jaar weer eens een keer terug naar Nederland. Ik moet eerlijk zeggen dat ik met veel tegenzin ga en er wel een beetje tegenop zie. Gelukkig blijf ik maar een paar daagjes in Nederland.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Mening Nederlanders in het buitenland

Bericht door comulder » do mei 11, 2017 08:33

Je hoeft in Nederland in ieder geval niet bang te zijn overvallen te worden. Dat is in Brazilië helaas wel anders :roll:



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Mening Nederlanders in het buitenland

Bericht door Felix » do mei 11, 2017 14:03

De eerste en enige keer dat ik overvallen ben was in Nederland.

Niet dat ik het risico in Brazilië niet buitensporig hoog acht.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Mening Nederlanders in het buitenland

Bericht door René » vr mei 12, 2017 09:25

"Ook dit is dus niet waar. Turken en Marokkanen kunnen wel degelijk hun nationaliteit afstaan." Nee , dat is volgens de marrokaanse en turkse wet niet mogelijk.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Mening Nederlanders in het buitenland

Bericht door René » vr mei 12, 2017 09:49

Ik vroeg om de mening van Nederlanders in het buitenland aangaande ontwikkelingen in Nederland. Ik vroeg om een mening zonder provocatie. Een van de antwoorden;

"Fortalezahouses, het zou je teksten veel goed doen als je je citaties als
citaties aanmerkt. Dan weet je ook meteen wie er eigenlijk wat zei.
Felix"

Als er prikkers zijn die sommige discussies niet kunnen volgen omdat ik volgens felix geen aanhalingstekens gebruik, reageer dan aub... afhankelijk van het aantal reacties biedt of ik of felix een excuses aan (en we weten allemaal dat hoe dan ook, felix geen sorry zegt....
René



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Mening Nederlanders in het buitenland

Bericht door Felix » vr mei 12, 2017 15:18

"Fortalezahouses, het zou je teksten veel goed doen als je je citaties als
citaties aanmerkt. Dan weet je ook meteen wie er eigenlijk wat zei.
Felix"
Als er prikkers zijn die sommige discussies niet kunnen volgen omdat ik volgens felix geen aanhalingstekens gebruik, reageer dan aub... afhankelijk van het aantal reacties biedt of ik of felix een excuses aan (en we weten allemaal dat hoe dan ook, felix geen sorry zegt....
Ik vermoed dat er maar weinig prikkers zijn die deze discussies (nog?) volgen.
Maar wat kost het om dingen te citeren, waarom is dat zo moeilijk voor je?
en we weten allemaal dat hoe dan ook, felix geen sorry zegt....
Sorry waarvoor???



Gebruikersavatar
dorus
Satehut-specialist
Artikels: 0
Berichten: 1736
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 16:40
Locatie: Oisterwijk

Re: Mening Nederlanders in het buitenland

Bericht door dorus » za mei 13, 2017 03:04

Oh ja, ik ben echt van plan om het eens een keer op mijn gemak terug te gaan lezen, maar dit gaat hier nog wel even door, dus ik wacht tot ik 14 dagen te tijd heb.


Sinds 2001

Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Mening Nederlanders in het buitenland

Bericht door Progresso » zo mei 14, 2017 18:31

comulder schreef:Je hoeft in Nederland in ieder geval niet bang te zijn overvallen te worden. Dat is in Brazilië helaas wel anders :roll:
Tja, daar heb je absoluut gelijk in. Sprak van de week nog een bekende Nederlander die met jong kind op de schouder nog even een pistool op zijn kanus gericht kreeg.

Wat dat betreft is het gras altijd groener bij de buren, maar ja dat komt vaak ook omdat er veel meer stront beschikbaar is.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 786
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Mening Nederlanders in het buitenland

Bericht door Ajax » ma mei 15, 2017 22:26

Zwarte Piet discussie...echt? :) Volgens mij is dit eigenlijk al lang geen discussie meer. Kort samengevat: Zwarte Piet gaat langzaam uit het straatbeeld verdwijnen. Vroeger onderdeel van een belangrijk en leuk kinderfeest, maar nu omstreden bij een minderheid in NL. En desondanks gaat ie op termijn verdwijnen? Ja, kijk maar naar reacties van buiten NL. Net als met veel meer ontwikkelingen worden we steeds mondialer en daarin wordt Zwarte Piet "uitgefaseerd" (jammer, ben overigens noch tegenstander, noch voorstander van hem. Ben ik de enige?).

Maar over naar de belangrijker thema's. Hebben we al jaren lang gesteggel in NL over Marokkanen, komen ineens de Turken in het nieuws dat ze eigenlijk meer Turk dan NL-er zijn. Zou Wilders toch zijn voordeel mee moeten doen? Nee, Rutte wordt herkozen en probeert het over links, hoewel dat vandaag mislukt schijnt te zijn.

Dus Progresso, belangrijk is wat voor regering er nu gaat komen. En wat die gaan doen. Regeren is vooruit zien. De komende maanden worden imho écht belangrijk voor de toekomst van NL op lagere termijn.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Mening Nederlanders in het buitenland

Bericht door Felix » di mei 16, 2017 15:28

De komende maanden worden imho écht belangrijk voor de toekomst van NL op lagere termijn.
Ik verwacht dat NL op de langere termijn uitgefaseerd zal worden in ruil voor de ongekozen ambtenaren eu.



Gebruikersavatar
dorus
Satehut-specialist
Artikels: 0
Berichten: 1736
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 16:40
Locatie: Oisterwijk

Re: Mening Nederlanders in het buitenland

Bericht door dorus » wo mei 17, 2017 03:54

Ik moet even goed nadenken, maar volgens mij heb ik wel eens ooit een Braziliaans paspoort gezien van een landgenoot, ik twijfel maar dan als mijn herinnering klopt dan is het ook in Brasil mogelijk om een dubbele nationaliteit te hebben ?


Sinds 2001

comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Mening Nederlanders in het buitenland

Bericht door comulder » wo mei 17, 2017 08:12

dorus schreef:Ik moet even goed nadenken, maar volgens mij heb ik wel eens ooit een Braziliaans paspoort gezien van een landgenoot, ik twijfel maar dan als mijn herinnering klopt dan is het ook in Brasil mogelijk om een dubbele nationaliteit te hebben ?
SSSSStttt, niet verder vertellen. Ik heb er thuis 3 zitten met een dubbele nationaliteit, NLs en Brs. Dat ze hun residentie niet in Brazilië hebben lijkt me voor het wel of niet toestaan van de dubbele nationaliteit niet relevant.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Mening Nederlanders in het buitenland

Bericht door Felix » wo mei 17, 2017 14:24

ik twijfel maar dan als mijn herinnering klopt dan is het ook in Brasil mogelijk om een dubbele nationaliteit te hebben ?
Het klopt wel en niet. Brazilië erkent in zo'n geval binnen Brazilië uitsluitend de Braziliaanse nationaliteit. Je kunt je dan in Brazilië nooit op de Nederlandse nationaliteit beroepen. Bij naturalisatie verklaar je dan ook afstand te doen van je andere nationaliteit.

Een ander geval is als je de bv. Nederlandse nationaliteit via geboorte meekrijgt, dan is er geen sprake van afstand doen.

Of je buiten Brazilië nog een andere nationaliteit hebt interesseert ze niet 'want de Braziliaanse wet geldt niet in het buitenland'.



Plaats reactie