Electrische apparaten op TAP vlucht

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Ned Evangelico
Artikels: 0
Berichten: 26
Lid geworden op: ma nov 15, 2010 13:29

Electrische apparaten op TAP vlucht

Bericht door Ned Evangelico » do aug 18, 2016 12:14

Over ruim een week vlieg ik terug naar Brazilie met TAP. Ik wil vanuit Nederland een stofzuiger (niet op batterijen) en een stoomreiniger (niet op batterijen) meenemen in mijn bagage. Kan iemand mij vertellen uit ervaring of dit is toegestaan. Vanuit TAP NL en TAP PT krijg ik tegenstrijdige verhalen. Alles past in de twee toegestane koffers - ook qua gewicht.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Electrische apparaten op TAP vlucht

Bericht door Wade » vr aug 19, 2016 09:49

Als het, zoals je aangeeft, binnen de limieten past qua afmeting en gewicht (2 x 32kg) zal er bij TAP geen haan naar kraaien.
Ik heb voor mijn schoonbroer die in een forrobandje zit ook al keyboards en allelei toebehoren voor instrumenten mee genomen in de ruimbaggage.

Het is echter de douane na aankomst op Fortaleza waar je mee moet oppassen, omdat ze voor alles proberen import taksen aan te rekenen. Zelf heb ik er nog nooit problemen mee gehad, maar anderzijds hoorde ik al verhalen van mensen die voor hun laptop (duidelijk geen nieuw exemplaar of in de verpakking, gewoon meegenomen om een filmpje mee te kijken tijdens de vlucht) een smak geld moeten ophoesten of anders werd hij in beslag genomen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Electrische apparaten op TAP vlucht

Bericht door Felix » ma aug 22, 2016 18:33

Een evangélico geeft zulk soort dingen natuurlijk netjes, zoals het hoort, bij de douane aan!



Ned Evangelico
Artikels: 0
Berichten: 26
Lid geworden op: ma nov 15, 2010 13:29

Re: Electrische apparaten op TAP vlucht

Bericht door Ned Evangelico » zo sep 04, 2016 16:33

Zonder problemen door de douane gekomen met 62 kilo bagage. De koffers moesten in Fortaleza wel door de scanner, maar de douanebeambte leek afgeleid door de dame voor mij, welke haar koffers moest open maken.

Ik heb inderdaad niets aangegeven. Heb ooit wel eens naar de douanen in Soa Paulo gebeld met de vraag of ik bepaalde voedingsproducten moest aangeven. Antwoord kwam neer op `Waarom? Dan maken ze je koffer zeker open."



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Electrische apparaten op TAP vlucht

Bericht door Felix » di sep 06, 2016 00:43

Maar jij bent toch een evangélico, en moeten die niet aan de regels gehoorzamen en het goede voorbeeld geven?



Plaats reactie