Uitstel/afstel privatisering TAP

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Uitstel/afstel privatisering TAP

Bericht door Progresso » wo nov 11, 2015 23:43

Na de val van de conservatieve regering in Portugal onder leiding van Coelho zijn is er nu een linkse alliantie aan zet bestaande uit communisten en socialisten. Die linkse alliantie wil eigenlijk alle hervormingen van de afgelopen jaar terugdraaien.

Minimumloon omhoog
Vier extra vrije dagen
Maximale werkweek voor ambtenaren van 35 uur
Loonkortingen ambtnaren teruggedraaid
Pensioenen omhoog
BTW horeca terug van 23% naar 13%

Een en ander gaat betaald worden door het invoeren van een rijkenbelasting.

Verder wordt de privatisering van TAP stopgezet.

Het slot van het leidje is waarschijnlijk dat we als EU-burger voor de tweede keer €70 miljard in deze bodemloze put moeten gaan stoppen.

Als dit allemaal doorgaat, dan kan dit niets anders betekenen dan het einde van TAP. Vanuit de EU wordt iedere hulp gezien als staatssteun. Als dat gebeurt ben ik wel benieuwd wat er met de TAM-hub gaat gebeuren.

Afijn, weer spannende tijden.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Uitstel/afstel privatisering TAP

Bericht door Wade » do nov 12, 2015 00:10

De compromissen werden toch al ondertekend met de groep rond Neeleman?
Ondertekend contract = juridische verbintenis...?



Mac
Artikels: 0
Berichten: 7
Lid geworden op: di nov 10, 2015 14:32

Re: Uitstel/afstel privatisering TAP

Bericht door Mac » do nov 12, 2015 00:32

En gelukkig gaat het al zo goed in Portugal. Het wordt er alleen maar erger op.
Als de socialisten de dienst gaan uitmaken, mogen anderen daarna de financiële problemen weer gaan oplossen. Het zal toch uit de lengte of de breedte moeten komen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Uitstel/afstel privatisering TAP

Bericht door Progresso » do nov 12, 2015 00:41

@Wade: Volgebns mij zou de boel deze week helemaal rond zijn.

Ik denk dat Neeleman een hele grote schadevergoeding tegemoet kan zien.

Ook deze soap gaat gewoon door.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Uitstel/afstel privatisering TAP

Bericht door Wade » vr nov 13, 2015 01:20

http://www.reuters.com/article/2015/11/ ... U5oEDFi.97

Blijkbaar heeft de centrumrechtse overgangsregering van Portugal alles nog snel in orde gebracht betreffende de verkoop van TAP, vooraleer de sossen het konden verklooien.
Bron is Reuters, normaal toch een betrouwbare persgroep...



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Uitstel/afstel privatisering TAP

Bericht door Wade » vr nov 13, 2015 21:25

Yesterday, TAP entered a brand new cycle of its already long lifetime of 70 years in operation after the completion of the company’s re-privatization process — the acquisition of 61% of its share capital by the Atlantic Gateway Group, which is jointly owned by both the HPGB, SGPS Society, led by the Portuguese Humberto Pedrosa, and by the DGN Corporation, led by the North-American David Neeleman.
Thereby, to the experience of the Portuguese airline, based on the quality of its work, largely recognized by the aviation market, we now welcome a different set of experiences and management qualities that are also nationally and internationally acknowledged within the Transport sector, especially the Air Transport one.
With this change, TAP will ensure that it keeps all its Portuguese features and traits, in combination with new skills and know-how, as well as will reinforce its Lisbon Hub. Altogether, this will allow TAP not only to maintain, but to strengthen its leading role in connecting Europe to Africa and to the Americas.
As of now, the priority goes to the adjustment and improvement of working methodologies, as well as to TAP's consolidation, so that the next step is taken towards the reinforcement of its fleet and the expansion of the network — namely in Brazil and North America.
The decision to order 53 new Airbus aircrafts of the latest generation has already been taken.
This will allow TAP to operate new fuel efficient aircrafts, provide customers with more comfort and new cabin interiors. We will also be able to offer a more suitable product to fit the needs of different customers, because our clients' satisfaction always comes first.
Starting today, TAP takes off to a journey leading into the future with arms wide open, looking forward to count with our Customers preference while we strengthen the relationship with our business partners.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Uitstel/afstel privatisering TAP

Bericht door Wade » vr nov 13, 2015 21:27

Wel, ze laten er geen gras over groeien. Meteen een bestelling van 53 nieuwe toestellen bij Airbus... had Brussels Airlines ook maar een David Neeleman. Wij zitten met de Duitsers opgescheept als meerderheidsaandeelhouder(Lufthansa) en die investeren niks in de vernieuwing van de vloot.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Uitstel/afstel privatisering TAP

Bericht door Wade » vr nov 13, 2015 22:04

http://www.luchtzak.be/airlines_press_r ... -aircraft/

Een overzicht van de toekomstige vloot.



depeef
Artikels: 0
Berichten: 24
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 19:27

Re: Uitstel/afstel privatisering TAP

Bericht door depeef » za nov 14, 2015 11:38

De bevestiging vanuit de Nederlandse pers;

De Portugese luchtvaartmaatschappij TAP heeft meer dan vijftig nieuwe vliegtuigen besteld bij Airbus, Het gaat om toestellen voor zowel korte als lange routes, met een gezamenlijke cataloguswaarde van bijna 8 miljard euro, meldde Airbus vrijdag.
TAP wil veertien toestellen hebben van het type A330-900neo. Dat zijn vliegtuigen die geschikt zijn voor intercontinentale vluchten. Die order komt overigens wel in de plaats van een eerdere bestelling voor twaalf A350-900's. De A330's bieden plaats aan meer passagiers.

Daarnaast heeft TAP 39 vliegtuigen besteld van het type A320neo, te gebruiken voor korte tot middellange vluchten. De vloot van de Portugese luchtvaartmaatschappij bestaat al volledig uit Airbus-vliegtuigen.

Met de nieuwe toestellen wil TAP zijn vloot de komende jaren verjongen. Ze leveren een besparing op de brandstofkosten op omdat ze flink zuiniger zijn dan de oudere vliegtuigen waarvoor ze in de plaats komen, aldus topman Fernando Pinto.

Meerderheidsbelang
De nationale luchtvaartmaatschappij van Portugal heeft ruimte om te investeren in vlootvernieuwing dankzij investeerder Atlantic Gateway. Die heeft sinds deze week een meerderheidsbelang in het bedrijf, dat daarvoor in staatshanden was.

TAP maakt geen deel uit van een grote luchtvaartgroep als Air France-KLM, Lufthansa of IAG en heeft dan ook moeite zich staande te houden in de zeer zware concurrentieslag die momenteel in de Europese luchtvaartbranche woedt. Buiten Europa vliegt het bedrijf vooral op bestemmingen in Latijns-Amerika.

Door: ANP



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Uitstel/afstel privatisering TAP

Bericht door Wade » za nov 14, 2015 22:12

depeef schreef:De bevestiging vanuit de Nederlandse pers;

De Portugese luchtvaartmaatschappij TAP heeft meer dan vijftig nieuwe vliegtuigen besteld bij Airbus, Het gaat om toestellen voor zowel korte als lange routes, met een gezamenlijke cataloguswaarde van bijna 8 miljard euro, meldde Airbus vrijdag.
TAP wil veertien toestellen hebben van het type A330-900neo. Dat zijn vliegtuigen die geschikt zijn voor intercontinentale vluchten. Die order komt overigens wel in de plaats van een eerdere bestelling voor twaalf A350-900's. De A330's bieden plaats aan meer passagiers.

Daarnaast heeft TAP 39 vliegtuigen besteld van het type A320neo, te gebruiken voor korte tot middellange vluchten. De vloot van de Portugese luchtvaartmaatschappij bestaat al volledig uit Airbus-vliegtuigen.

Met de nieuwe toestellen wil TAP zijn vloot de komende jaren verjongen. Ze leveren een besparing op de brandstofkosten op omdat ze flink zuiniger zijn dan de oudere vliegtuigen waarvoor ze in de plaats komen, aldus topman Fernando Pinto.

Meerderheidsbelang
De nationale luchtvaartmaatschappij van Portugal heeft ruimte om te investeren in vlootvernieuwing dankzij investeerder Atlantic Gateway. Die heeft sinds deze week een meerderheidsbelang in het bedrijf, dat daarvoor in staatshanden was.

TAP maakt geen deel uit van een grote luchtvaartgroep als Air France-KLM, Lufthansa of IAG en heeft dan ook moeite zich staande te houden in de zeer zware concurrentieslag die momenteel in de Europese luchtvaartbranche woedt. Buiten Europa vliegt het bedrijf vooral op bestemmingen in Latijns-Amerika.

Door: ANP
Een A330 is geen groter toestel dan een A350, in tegendeel. Al is het geen erg groot verschil.

De A330 heeft een lagere operatiekost voor het soort vluchten waarvoor TAP hem nodig heeft (vluchten tot max. 10 uur). De A350 is geschikt voor langere intercontinentale routes.
Oorspronkelijk was de A350 bij de eerste ontwerpen voorzien als gewoon de opvolger van de A330 (sedert begin de jaren '90 in productie). Onder druk van enkele grote potentiële klanten (vooral uit de golfstaten) hebben ze hem opnieuw ontworpen met bredere romp en cabine, grotere brandstoftanks e.d. waardoor het uiteraard een stuk zwaarder werd en voor middellange routes zoals reeds aangehaald minder rendabel.
Bovendien waren er zeer weinig orders voor de A350-800, de kleinste versie van het type, waardoor Airbus besliste hem uiteindelijk niet te gaan produceren. De bestaande orders werden nu A350-900's, een langere versie (er komt ook een A350-1000) waardoor deze toestellen eigenlijk te groot waren voor een maatschappij als TAP. Andere kleinere maatschappijen kenden hetzelfde probleem. Airbus wilde niet dat deze klanten hun bestellingen annuleerden en naar Boeing gingen om 787's te bestellen en besliste een volledig geupdate versie van de succesvolle A330 te lanceren om het gat op te vullen (met nieuwe energiezuinige motoren, de aerodynamische vleugels van de A350 en ook in de cockpit en cabine zullen wel wat nieuwe snufjes te vinden zijn).

Azul heeft dus uiteindelijk de logische knoop doorgehakt. Doordat de A330 NEO (zo heet ie dus) pas eind 2014 gelanceerd is waren er nog niet zo heel veel exemplaren besteld en doordat het een aanpassing/opfrissing is van bestaande zaken neemt de ontwikkelingstijd van dit toestel ook niet zo heel veel tijd in beslag. Met wat geluk kan TAP binnen dit en 2 jaar ermee beginnen vliegen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Uitstel/afstel privatisering TAP

Bericht door Progresso » zo nov 15, 2015 18:02

De superlinkse Portuguese FNV (União Geral dos Trabalhadores) denkt dat ze het proces van privatisering, ondanks de daadwerkelijk verkoop nog kunnen terug draaien.

Zeg maar een beetje in de denktrant van Quasimodo. Neeleman is rijk en dat mag niet.
UGT espera "possibilidade de reverter o processo"

O secretário-geral da UGT, Carlos Silva, recordou hoje que a central sindical tomou "posições enérgicas" contra a privatização da TAP e defendeu que se deve manter em cima da mesa a "possibilidade de reverter o processo".

"Mantemos em cima da mesa a possibilidade de reverter o processo, se não for reversível, temos muita pena, mas o que podemos fazer? O próximo Governo que tome as decisões que entender mais corretas", afirmou Carlos Silva aos jornalistas, à saída de uma audiência com o Presidente da República, no Palácio de Belém, em Lisboa.

Carlos Silva disse que a UGT tomou "posições enérgicas" contra a privatização e que depois de o Governo manter essa intenção, a central sindical defendeu que "ao menos que o Estado ficasse com a maioria do capital".



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Uitstel/afstel privatisering TAP

Bericht door Wade » vr dec 04, 2015 09:58

Azul (Brazil) and TAP (Portugal) will begin reciprocal codeshare service on 10 December 2015, covering service between Portugal and Brazil, as well as domestic Brazil service.

Having now the same main shareholder helps...
Laatst gewijzigd door Wade op di jan 19, 2016 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Uitstel/afstel privatisering TAP

Bericht door Wade » di jan 19, 2016 13:14

In order to improve the profitability TAP Portugal reorganized its operation suspending, from March 27th, some less lucrative routes.
Therefore, from that date, TAP will suspend the flights from Oporto to Barcelona, Brussels, Rome and Milan, and from Lisbon to Bogotá/Panama, Gothenburg, Hannover, Zagreb, Budapest and Bucharest. The current route Lisbon/Manaus/Belém will be operated in a TAP direct flight to Belém and from there to Manaus in a flight operated in code-share with Azul.
TAP will contact in advance all passengers with tickets issued from and to those destinations, in order to find an alternative or refund all the amount paid.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Uitstel/afstel privatisering TAP

Bericht door Wade » ma feb 08, 2016 13:14

The current Portuguese Government made a new agreement with Atlantic Gateway consortium where the Portuguese State buys back 11% of the shares and keeps a total of 50% while it is prevented from building a position higher than that. Another 5% from Atlantic Gateway's shares will be made available for the workers of TAP Group and if entirely taken by them, the shareholder breakdown will be:

Portuguese State 50%
Atlantic Gateway 45%
Workers 5%

The previous agreement meant that within two years the Portuguese State would completely sell its position in the airline.
Wat is me dat nu weer?
Dus elke keer als het management van TAP (45%) in overeenstemming met het personneel (5%) een vernieuwing wil doorvoeren, dan kan de incompetente linkse regering van Portugal (50%) gewoon hun veto stellen en zit de boel geblokkeerd?



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Uitstel/afstel privatisering TAP

Bericht door quasimodo » wo feb 10, 2016 19:41




Plaats reactie