Is dit hét moment voor braziliaanse aandelen?

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Floriano
Artikels: 0

Is dit hét moment voor braziliaanse aandelen?

Bericht door Floriano » wo sep 23, 2015 21:59

Men beweert dat je contrair-zeg maar tegendraads- moet durven handelen.
En niet als iedereen dolenthousiast is over de opkomende landen.
Dat het nu zowel economisch als politiek beroerd gaat in Brazilië is al maanden,
zo niet al een paar jaar bekend. De komende jaren zal het nog wel slecht blijven gaan.

Maar de beurs sorteert daar misschien wel op voor. En bereikt wellicht langzaam de bodem.
De IBOVESPA is dan "maar' zo'n 35% gezakt vanaf de absolute top, in euro's "van toen"
én de huidige gunstige wisselkoers is het veel meer.

Begin 2010 was de real ongeveer even veel waard als de oude gulden, 2,20 per euro.
Je kunt de aandelen nu afrekenen tegen een koers van op dit moment maar liefst 4,65 per euro.
Nog niet de helft.

Ik weet dat het een heel gewaagde stelling is, die veel emoties los zal maken.
Zijn er hier mensen die durven?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7216
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Is dit hét moment voor braziliaanse aandelen?

Bericht door Progresso » wo sep 23, 2015 23:54

De Braziliaanse economie kun je momenteel het beste voorstellen als een vallend mes dat net is losgelaten en nog wel enige maanden nodig heeft om de grond te bereiken.

Ik heb altijd geleerd om nooit een vallend mes proberen te grijpen.

Even ter illustratie. Met de huidige dollar stand bedraagt de verschulding van alleen Petrobras R$513 miljard. Dit bedrag alleen al is bijna 10% van het Bruto binnenlands product. 70% va de Petrobras schulden staan in € en dollars uit.

Deze week, dan wel volgende week zal minimaal één van de andere grote rating bureaus Brazilië op ""Junk" zetten. Met twee van de drie rating bureaus op "junk" betekent dat pensioenfondsen en andere grote beleggers verplicht moeten de-investeren.

Zoals al eerder vermeld. Mijn theewater zegt dat we naar de R$5,00 gaan en ik denk dat we zelfs de R$6,00 niet moeten uitsluiten. Selic zal naar de 20% tenderen en we gaan een hele diepe en zware crisis in, die wel een jaartje of drie, vier gaat duren.



Plaats reactie