Jericoacoara

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Jericoacoara

Bericht door Salseros » za mei 23, 2015 15:14

Voor de mensen die hier nog niet geweest zijn, echt een aanrader. Wij zitten er momenteel voor 2 nachten, gisterenavond live Samba en vanavond forro. Tickets via internet gekocht voor 330 reais per persoon, incl. 2 nachten in een pousada met ontbijt en 2 excursies inclusief. Vandaag een extra trip voor 50 reais genomen waarbij je de hele dag onderweg bent en 2 lagoas aandoet... Echt top!


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
jorry
Artikels: 0
Berichten: 266
Lid geworden op: di dec 04, 2007 12:17
Contacteer:

Re: Jericoacoara

Bericht door jorry » za mei 23, 2015 19:31

Ik zeg foto's :mrgreen:

staat ook op mijn te do list



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Jericoacoara

Bericht door Salseros » zo mei 24, 2015 18:34

Ik zal wat foto's plaatsen over een week of 2 als we weer in NL zijn, vandaag of morgen komen er wel foto's op de facebook pagina van fortalezacorner!


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Jericoacoara

Bericht door Progresso » zo mei 24, 2015 21:00

Jeri is gewoon een aanrader. Er is een stukje snelweg aangelegd, zodat je er iets sneller bent. Meestal gaan we er een of twee keer per jaar heen, huren een chalet in Preá en gaan meestal met een pau-de-arara al die lagoas af.

Afbeelding

Wat nog veel (of beter gezegd, ook) leuker is, tenminste als je een huurauto hebt en wat tijd is door te rijden naar Parnaíba. Het is wel iets meer voor natuurliefhebbers. Je kunt daar met een boot mee, dwars door delta van de rivier Parnaíba, mangrovebossen, zandduinen en eilanden.

Afbeelding

Op de terugweg via Piripiri een bezoek brengen aan het nationaal park Sete Cidades, als je echt zin hebt maak je een afsteker naar het oude opaal-mijnwerkersstadje PedroII.
Afbeelding

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... F3rTAxkwFg

Anders rij je naar Tiangua en breng daar een bezoekje aan het nationaal park Ubajara. Met een kabelbaantje daal je af naar de grotten.

Afbeelding

Afbeelding

Vanuit hier kun je terug via Sobral, de Serra naar beneden rijden met een prachtig uitzicht over Ceará,
Afbeelding

of, en dat is veel mooier via het plaatsje Viçoca do Ceará, dwars door een prachtig heuvellandschap terugrijden naar de kust.
Afbeelding

Als je dan vandaaruit weer terug rijdt naar Fortaleza via Itapipoca dan heb je denk ik wel een mooi stukje van het Noord-Oosten gezien.
Afbeelding



Gebruikersavatar
jorry
Artikels: 0
Berichten: 266
Lid geworden op: di dec 04, 2007 12:17
Contacteer:

Re: Jericoacoara

Bericht door jorry » zo mei 24, 2015 21:12

Ziet er inderdaad mooi uit :mrgreen:



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Jericoacoara

Bericht door Salseros » zo mei 24, 2015 22:32

Bedankt voor de tips Progresso, zullen we zeker een keer gaan ontdekken, voor de rest de gehele omgeving van Fortaleza al gezien...

Wat mij trouwens opviel was het weer in Jeri, het is daar nog een beetje regenseizoen, relatief weinig zon gehad en af en toe een fikse regenbui overdag. Ook zo'n 80 kilometer voor Jeri flink wat gaten in de weg van de regen, vraag me af wanneer ze dit eens gaan repareren... Zal wat tijd overheen gaan denk ik.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Plaats reactie