Nederlandse boeken (São Paulo)

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Bert Ernste
Artikels: 0
Berichten: 19
Lid geworden op: vr jan 16, 2015 18:51

Nederlandse boeken (São Paulo)

Bericht door Bert Ernste » do mar 19, 2015 14:57

Uit een nalatenschap heb ik in São Paulo vier dozen met Nederlandse boeken. Vooral avontuur en detective, maar ook wat diverse. Een groot aantal boeken van Alistair Maclean, een groot aantal Baantjers, diverse andere detectives en thrillers, onder andere twee boeken van Mario Puzo (van 'De peetvader' | 'The Godfather'). In totaal vier dozen.

Gratis af te halen in de wijk Pinheiros (São Paulo, SP).



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7399
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Nederlandse boeken (São Paulo)

Bericht door Progresso » wo apr 01, 2015 01:30

Bert,

Zou dit niet iets zijn voor de Nederlandse ambassade/consulaat. Ik zie een vrij actieve consul in Rio die regelmatig (volgens mij vandaag ook weer een in) persoonlijk de Nederlandse gevangenen in Brazilie bezoekt. Het gaat om zo'n beetje 46 man/vrouw die in extreme omstandigheden moeten zien te overleven.

Ik denk maar even hardop. Als die boeken op het consulaat liggen, dan kan er bij ieder bezoek wel een paar boeken meegenomen worden.



muddyron
Artikels: 0
Berichten: 37
Lid geworden op: zo okt 19, 2014 12:21

Re: Nederlandse boeken (São Paulo)

Bericht door muddyron » wo apr 01, 2015 14:25

neem in ieder geval een stapel mee naar bar internacional als je ze naar fortaleza toe kunt krijgen,we hebben dringend behoefte aan nieuwe boeken.



Felix
Artikels: 0

Re: Nederlandse boeken (São Paulo)

Bericht door Felix » wo apr 01, 2015 14:35

Boeken komen niet zomaar de gevangenis binnen.

Men is 'bang' dat de gevangenen de bladzijden gebruiken om in de muur gehakte gaten, bv. om een celtelefoon te verbergen, ermee te bedekken.

Ook is men bang dat er in buitenlandse boeken via teksten instructies aan de boeven gegeven worden.

Je kunt boeken meestal wel bij de ingang kwijt maar ze zullen zelden de gevangenen bereiken.

Het zal daarom waarschijnlijk nuttiger zijn de boeken bij de Bar Internacional af te geven.



Gebruikersavatar
q en q
Artikels: 0
Berichten: 279
Lid geworden op: wo nov 10, 2010 23:55
Locatie: Teresina

Re: Nederlandse boeken (São Paulo)

Bericht door q en q » zo apr 05, 2015 05:40

muddyron schreef:neem in ieder geval een stapel mee naar bar internacional als je ze naar fortaleza toe kunt krijgen,we hebben dringend behoefte aan nieuwe boeken.

Hallo Ron in mei kom ik naar Fortaleza en zal enkele boeken mee brengen voor International

Gr Henri


Leef met de dag........morgen kan het je laatste zijn ;-)

muddyron
Artikels: 0
Berichten: 37
Lid geworden op: zo okt 19, 2014 12:21

Re: Nederlandse boeken (São Paulo)

Bericht door muddyron » zo apr 05, 2015 15:34

klasse ,bedankt alvast henri .



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Nederlandse boeken (São Paulo)

Bericht door borsjea » wo apr 22, 2015 02:00

Bert,

Zag op de site van de Nederlandse Vereniging in Sao Paulo dat zij een boekenclub hebben.
Contactpersoon van deze club is te bereiken onder email adres irma@vanballegooijen.net.
Zie ook http://www.nederlandseverenigingsp.com/ ... c/imageoli



Bert Ernste
Artikels: 0
Berichten: 19
Lid geworden op: vr jan 16, 2015 18:51

Re: Nederlandse boeken (São Paulo)

Bericht door Bert Ernste » wo apr 22, 2015 07:56

Borsjea,

Dank voor de tip. Ik heb enkele weken terug contact gehad. Ze zouden de interesse peilen, maar ik heb niets meer gehoord. Het wordt de vuilstort.



Plaats reactie