Brazilieforum doet het weer

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Gesloten
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Brazilieforum doet het weer

Bericht door Progresso » wo feb 25, 2015 03:35

Het heet nu blijkbaar amobrasil.nl. Gehost wordt het in Duitsland. Ik kon gewoon met mijn oude password inloggen.

Ben benieuwd. Ik hoop wel dat men wel afscheid heeft genomen van een van de moderators. Zo niet, dan is het forum per direct ten dode opgeschreven.



mvdwereld
Artikels: 0
Berichten: 13
Lid geworden op: di jul 23, 2013 00:19

Re: Brazilieforum doet het weer

Bericht door mvdwereld » wo feb 25, 2015 05:50

Domeinnaam amobrasil.nl
Status actief
Houder: Skoena
Administratieve contactpersoon
admin@skoena.nl
Registrar Cronon AG
Pascalstrasse 10
BERLIN
Duitsland

Technische contactpersonen
hostmaster@cronon-isp.net
DNSSEC nee

Domeinnaamservers
docks13.rzone.de

shades04.rzone.de

Datum registratie
2012-03-30

Datum laatste wijziging 2015-02-24

Administratie door
NL Domain Registry

Gewoon het oude Brazilieforum dus.
Helemaal niets verwijderd zoals eerder aangegeven.



mvdwereld
Artikels: 0
Berichten: 13
Lid geworden op: di jul 23, 2013 00:19

Re: Brazilieforum doet het weer

Bericht door mvdwereld » wo feb 25, 2015 06:54

Ik zoek helemaal niets. Maar ik zie dat, in tegenstelling van wat Rudolf beweerde, het oude forum inclusief alle topics gewoon weer door hem online zijn gezet.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilieforum doet het weer

Bericht door Progresso » wo feb 25, 2015 18:37

Ik ben eigenlijk wel blij dat de boel weer online staat. In de loop der jaren is er natuurlijk een schat aan informatie op dat forum bij elkaar gekomen en het is natuurlijk zonde dat die informatie gewoon weg was.

Wellicht kan Rudolf zelf een tipje van sluier oplichten en aangeven wat bedoeling is van deze exercitie.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilieforum doet het weer

Bericht door Progresso » wo feb 25, 2015 22:07

Het idee van die Wiki is natuurlijk goed geweest, maar dat ging nooit goed werken met deze phpbb software. Het was eigenlijk ook geen echte wiki, maar meer een gemodereerde kennisdatabank die niet echt lekker werkte.



Felix
Artikels: 0

Re: Brazilieforum doet het weer

Bericht door Felix » wo feb 25, 2015 22:58

Het is natuurlijk wel leuk en nuttig als er antwoorden op veel gestelde vragen op een bepaalde plek staan en mensen daarnaar doorverwezen kunnen worden. Maar, zelf vind ik het prettiger dat die vragen, misschien keer op keer, beantwoord worden. Ze houden een forum levendiger, ook al omdat er meestal meerdere antwoorden komen en een onderwerp zich vaak automatisch uitbreidt en rijker wordt. Je gaat de dialoog met iemand aan en dat kan uitnodigend werken. Een forum heeft bezoekers nodig. Het is niet alleen een droge informatiebron.



mvdwereld
Artikels: 0
Berichten: 13
Lid geworden op: di jul 23, 2013 00:19

Re: Brazilieforum doet het weer

Bericht door mvdwereld » wo feb 25, 2015 23:26

Van mij mag de stekker eruit en de boel moet verwijderd worden, zoals Rudolf eerder aangaf te zullen doen. Die verhalen waarin het opgeheven vingertje van elke personen de boventoon voert zit ik niet te wachten. Ik zit al meer dan 10 jaar op deze forums, maar ik ben geheel gestopt met het geven van adviezen zolang er moraalridders zijn met een dubbele moraal. Voor een goed discussie forum zouden enkele personen permanent verbannen moeten worden, daardoor zou een forum die niet van Rudolf is beter zijn, want die heeft ook al een dubbele moraal getoond door enkele personen in bescherming te nemen die dat niet verdienen.

Als je bijvoorbeeld over een snackbar praat die voor veel teveel geld is verkocht (je mag blij zijn dat je die niet hebt gekocht, alleen door de val van de Real zou je dan al 2 jaar voor niets hebben gewerkt), dan wordt je aangevallen. Terwijl dat gewoon feiten zijn. daarentegen mag de vingerwijzer alles zeggen en mensen beschuldigen, daarbij gebruik makend van pseudoniemen waar hij anderen voor veroordeelt. Ik zou M. van T allang een permanente ban hebben gegeven. Ik denk dat 90% hem inmiddels toch niet meer kan luchten of zien. Benieuwd hoeveel mensen diegene al heeft weggejaagd of leerzame topics de grond in heeft geboord.

Zolang en forum van Rudolf er is en M. van T. aanwezig is zal je van mij dan ook geen bijdragen verwachten. Dit zal waarschijnlijk weer mijn laatste bijdrage zijn voor de komende 2 jaar.

Tchau



mvdwereld
Artikels: 0
Berichten: 13
Lid geworden op: di jul 23, 2013 00:19

Re: Brazilieforum doet het weer

Bericht door mvdwereld » wo feb 25, 2015 23:50

mtilburg schreef:Typerend: er moet weer gescholden worden.

En gelogen.

Zo gaat het dus op Nederlandstalige fora, elke posting wordt aangegrepen om eens lekker te trappen.
Natrappen is niet nodig, jij weet elke keer wel opnieuw te zorgen dat mensen alle respect voor je verliezen.
En vervolgens; Wat is er gelogen? Waar wordt er gescholden?

Volgens mij geef ik gewoon een mening, gebaseerd op feiten.

En daar wou ik het maar weer bij laten. Ik voel de enorme afkeer tegen iemand namelijk alweer opborrelen.
Liever kijk ik af en toe eens of er interessante onderwerpen zijn en hou me stil. Veel beter dan je opwinden.



mvdwereld
Artikels: 0
Berichten: 13
Lid geworden op: di jul 23, 2013 00:19

Re: Brazilieforum doet het weer

Bericht door mvdwereld » do feb 26, 2015 04:12

M. van T. Ik heb geen agressie beheersing nodig want ik ben eigenlijk nooit agressief, behalve dan tegen die Rata die mij wilde zakkenrollen. En daarbij hield ik het ook maar tot een zachte trap onder zijn kont.

Jij niets gedaan? Je hebt een heel forum om zeep geholpen alsmede diverse topics verkracht en allerlei mensen diep beledigd en vals beschuldigd. En achterbakse trucjes zijn heus wel opgemerkt, maar hier nooit vermeld. Kijk eens in de spiegel. En ik weet heel goed wat jij allemaal over iedereen hebt rondgebazuind, wat allemaal niet op waarheid is berust maar op jouw (verkeerde) interpretatie. Jij hebt al zo vaak mensen op de kast gejaagd dat het mij verbaasd dat nog nooit iemand je oren heeft gewassen. Ik zal diegene in ieder geval niet zijn, de moeite niet waard. Nu ook weer, beetje over belasting ontwijking boos worden en meteen als een klein kindje dreigen met smaad en laster. Je maakt je met al die dreigementen alleen maar steeds belachelijker. Wie neemt jou nu nog serieus ouwe belastingontwijker?

Als ik lees dat je schijnbaar mag kiezen waar je belasting betaald is het schandalig dat je dat in Nederland doet om een paar centen te besparen. ALS je mag kiezen zou het normaal zijn dat je in Brazilie betaald, anders ben je gewoon een uitvreter die van allerlei voorzieningen gebruikt maakt zonder er maar een cent voor te betalen. Je gebruikt de wegen, het ziekenhuis, je ademt de Braziliaanse lucht. Dankzij jouw besparing van een paar tientjes sterft er anders elke maand een Braziliaans kindje die anders van die belastingcenten gered had kunnen worden. Nu gaan die belastingcenten naar Nederland, waar je een hekel aan hebt.

Tijd om weer in leesstand te gaan.



dutchman
Artikels: 0

Re: Brazilieforum doet het weer

Bericht door dutchman » do feb 26, 2015 14:33

@mvdwereld,
Het probleem is dat die man uiterst gewiekst is.
Hij kan heel vriendelijk overkomen en heeft een hoop kennis.
Maar af en toe schiet ie heel vals uit en speelt mensen op slinkse wijze tegen elkaar uit.
Hij misbruikte zijn functie als moderator en maakte gegevens die alleen een moderator kan weten publiek.
Ik ken mensen die nooit maar dan ook nooit meer hier zullen komen dankzij het wellustige afschieten van nieuwkomers door dit heerschap. Mij staat bij dat iemand een vraag had over zeecontainers. Die moderator insinueerde dat het om een criminele activiteit zou kunnen gaan. Wat hij niet wist is dat dit een Nederlands stelletje was welke in Brazilië gingen investeren. Hij had een nogal goede job en heeft inmiddels een enorm bedrijf hier. Maar dit soort mensen raak je wel meteen kwijt en dus blijf je met een klein groepje zitten. Deze mensen zitten nu elders te reageren zoals op Facebook.



mvdwereld
Artikels: 0
Berichten: 13
Lid geworden op: di jul 23, 2013 00:19

Re: Brazilieforum doet het weer

Bericht door mvdwereld » do feb 26, 2015 16:51

Dutchman, ik weet het. Ik zag dat hij nu weer van mensen alle persoonlijke informatie aan het verspreiden is, hij heeft zelf ook weleens foto's van anderen misbruikt en ik heb gezien dat hij vele mensen heeft weggejaagd. Dat je dan later leest wat voor leuke dingen die mensen doen is diep triest. Die hadden heel veel waardevolle informatie kunnen delen voor mensen die ook in Brazilië (willen) wonen. Ik wil opmerken dat ik Rudolf 100% mede verantwoordelijk acht voor zijn gedrag, op een gegeven moment heeft hij alles gedaan om M. van T. te beschermen die van hem alle regels mocht overtreden. Ik hoop dat ook dat dat Brazilieforum met alle oude topics en waar M van T nog steeds toegang toe heeft snel weer offline gaat. Een initiatief van een onafhankelijke partij heeft meer kans van slagen. Temeer M van T. nu zoveel vrije tijd heeft dat hij niets anders kan doen dan de hele dag mensen wegjagen en als een speurhond informatie zit te vergaren om mensen te benadelen. Daar is hij nu zijn dagen aan het vullen. Via email onderhoud ik wel contacten dus hoor je inderdaad vaak leuke verhalen van ondernemers. Maar het merendeel van die mensen komen niet meer op deze forums. Het is toch dieptriest dat wij dat weten, maar dat die man gewoon een plaat voor zijn kop heeft. Je zou er eens een psycholoog op moeten zetten. Het is een Narcist.



mvdwereld
Artikels: 0
Berichten: 13
Lid geworden op: di jul 23, 2013 00:19

Re: Brazilieforum doet het weer

Bericht door mvdwereld » do feb 26, 2015 16:53

Maar ik ga weer in leesstand, ik begin me alweer te erg te irriteren.
En ik besteed mijn tijd liever ergens anders aan.
Succes met je irriteren want verbannen zal Rudolf hem nooit, welke regels hij ook overtreed.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Brazilieforum doet het weer

Bericht door Salseros » do feb 26, 2015 18:54

Dit topic gaat op slot, er zullen er meerderen volgen als dit geruzie doorgaat.
Laten we ons als volwassenen gaan gedragen!


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gesloten