Bouw vissenbak gestopt

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7212
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Bouw vissenbak gestopt

Bericht door Progresso » wo feb 18, 2015 21:41

De bedoeling was ooit dat het aquarium nog voor het WK geopend zou worden. Waarschijnlijk gaat dat wel lukken. Het tijdsschema is aangepast aan de voortgang van de bouwwerkzaamheden van de luchthaven.

Secretário manda parar todas as obras de construção do Acquário de Fortaleza


Ato do secretário de Turismo do Estado, Arialdo de Mello Pinho, oficialmente tornado público na última sexta-feira, dia 13, paralisa todos os serviços de construção do Acquário de Fortaleza, contratado pela secretaria no Governo Cid Gomes, com a empresa Internacional Concept Management – ICM.
Bron: Diario

Dit zal wel weer een gevalletje overfacturatie zijn, danwel politiek opportunisme om nog even Cid Gomes een hak te zetten.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7212
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Bouw vissenbak gestopt

Bericht door Progresso » za feb 21, 2015 16:40

De bouw is dus stopgelegd omdat de overheid de achterstallige rekeningen van US$ 12 miljoen nog niet aan het Amerikaanse bouwbedrijf had betaald.

Waarschijnlijk is men ook niet zo slim geweest om het dollarrisico netjes af te dekken. Toen het contract werd aangenomen stond de dollar ergens op $1,85, we zitten ondertussen op de $2,90. Alleen op de achterstallige betaling een extra strop voor de belastingbetaler van R$30 miljoen.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Bouw vissenbak gestopt

Bericht door quasimodo » vr apr 17, 2020 01:06




comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Bouw vissenbak gestopt

Bericht door comulder » vr apr 17, 2020 08:11

Welkom in Brazilië. Dit slechts één van de projecten die nooit zijn afgerond. Nog een mooi voorbeeld in Fortaleza. Als we in Fortaleza zijn, rijden we regelmatig over de via expresse. Langs die weg staat al zo lang ik er kom (meer dan 20 jaar) een niet afgebouwde flat.
Wat ik me wel eens afvraag bij dergelijke projecten is, in hoeverre corruptie hier een rol speelt. Mijn gevoel (niet meer dan dat!) zegt me dat dat wel eens een grote rol zou kunnen spelen.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Bouw vissenbak gestopt

Bericht door quasimodo » vr apr 17, 2020 12:04

Ik denk ook vaak speculanten. Neem nu Nederland daar staan honderden winkels leeg. Een gemeente wijst een gebied aan waarin je een winkel mag beginnen en je kunt er geen pand kopen alleen huren tegen top prijzen dus er is weinig animo voor. Vervolgens maakt de gemeente het gebied kleiner en probeert de resterende winkels te dwingen te verhuizen naar een nog kleiner gebied en investeert in de rest voor woningbouw zodat de speculanten alsnog hun investeringen terug zien. Gevolg voor de overige winkels dat de huren nog steeds hoog zijn. Zouden ze niet beter de eigenaren kunnen dwingen om de panden te gebruiken als winkel en als dit niet lukt deze panden gedwongen in de verkoop moeten in een bepaalde tijd. Als de prijzen dan zakken zal er best animo voor zijn. Ditzelfde geld voor horecazaken en dergelijke.

Als ik zie waar dat aquarium ligt zou het mij niet verbazen als er mensen belangen bij hebben dit project te laten mislukken zodat er dadelijk appartementen gebouwd kunnen worden die meer opbrengen. Die vaak ook weer gebruikt worden als belegging voor rijke die het als een tweede huis gebruiken en hopen het ooit te verkopen voor de hoofdprijs. Als ik zie hoeveel lampen er doorgaans aan zijn in al die appartementen aan de beire mar staat vaak 80% gewoon leeg. Ik weet niet of Fortaleza hier wel zo veel aan heeft.



Plaats reactie