Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Felix
Artikels: 0

Re: Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Bericht door Felix » do mar 26, 2015 18:00

Ik was bevriend met een paar lokale medewerkers van de ambassade en weet dat zij zich bij dit soort voorvallen ontzettend inspanden om de getroffen families te helpen. Daarbij werden ze daarover regelmatig opgehitst door het Ministerie van Buitenlandse Zaken die op hun beurt door de familie werden benaderd.

Het aantal consulaten zou me van minder belang lijken als andere EU consulaten de behandeling dichtbij van zaken zouden kunnen overnemen als er geen eigen consulaat is. Je zou zeggen dat de EU toch ergens nuttig voor moet zijn.

Het is natuurlijk ook mogelijk dat dit verhaal nog meerdere kanten heeft.



Reysigher
Artikels: 0

Re: Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Bericht door Reysigher » do mar 26, 2015 18:40

Van enige empathie geef jij geen enkele blijk, jouw morele opvoeding is waarschijnlijk ergens volledig mislukt. Een betweter met een enorm ego is mijn beschrijving voor jouw karakter. Ik zou zeggen neem nog een borreltje met jouw vrienden van de Ambassade.

@Salseros, die eerste regel drukt exact uit wat voor figuur dit is.

My two Centavos



dutchman
Artikels: 0

Re: Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Bericht door dutchman » vr mar 27, 2015 07:36

Cees, ik snap jou volkomen!
Waar zijn de oprechte mensen die in wat voor situatie dan ook hun rug recht houden...
Maar ach, ik was toch maar een bijklussende clown, niet?
Ik bel je dit weekend ff.
Groeten,
Jeroen

PS
Richard, je veinst!



Felix
Artikels: 0

Re: Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Bericht door Felix » vr apr 17, 2015 12:59

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2393 ... eid__.html

Dit artikel heldert een en ander op.



Reysigher
Artikels: 0

Re: Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Bericht door Reysigher » vr apr 17, 2015 23:55

Ik heb al eerder gesteld dat het woord empathie jou onbekend is......

Dit artikel verheldert helemaal niets voor mensen die niet ingevoerd zijn in de afhandeling van deze tragedie. Ik vind het persoonlijk niet slim van haar dat zij aan dit artikel heeft mee gewerkt, alleen de standpunten binnen haar familie verharden zich waarschijnlijk door dit artikel.

Ik hoop dat de oplossing nabij is en dat de familie de radio stilte in stand houdt tot deze periode afgesloten is.

my two Centavos



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Bericht door René » za apr 18, 2015 06:03

@Wollie; om te beginnen mijn deelneming en sterkte in de komende tijden. In elke stad/staat werkt alles weer anders, maar uit eigen ervaring (Fortaleza-CE) mag een dodelijk slachtoffer van een gewelddadige dood niet gecremeerd worden omdat justitie de mogelijkheid wil hebben om tijdens een eventueel proces, het slachtoffer op te graven. Na die periode van 5 jaar, kan er een aanvraag voor crematie ingediend worden, door een advocaat, bij de rechtbank. Nabestaanden moeten dan goed beslagen ten ijs komen; een document van het slachtoffer waarin hij verklaart gecremeerd te willen worden, getuigen die bevestigen dat hij dat altijd wilde, e.d.
En dan hopen dat je niet een zwaar religieuze rechter voor je hebt zitten. De RK kerk heeft geen bezwaar tegen crematie, maar ik heb me laten vertellen (dus geen feit) dat er afsplitsingen zijn die tegen crematie zijn. Wij zijn al sinds juli 2013 aan het procederen voor toestemming om een geliefde te laten opgraven en te laten cremeren (en dan moet je nederig en beleefd blijven als je door een rechter wordt ondervraagd).
Sterkte,
René



Reysigher
Artikels: 0

Re: Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Bericht door Reysigher » za apr 18, 2015 07:42

Als je niet weet wat er speelt kan je soms beter je mond houden. Er is toestemming voor crematie. Door dit soort onnozele antwoorden wordt er alleen verwarring gezaaid, laat dat maar aan de Ambassade, Consulaat en Ministerie van Buitenlandse Zaken over, die zij afgestudeerd in het zaaien van verwarring. Dit is een familie aangelegenheid, zij zitten niet te wachten op jouw wijze adviezen.

Alles te weten maakt niet gelukkig....................



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Bericht door René » za apr 18, 2015 08:38

Zoals mijn post begon, is dat alles kan verschillen per stad of staat. Ik weet inderdaad niet wat de situatie in dit geval is, ik vertel alleen mijn ervaring. Mijn ervaring/post is wat er gebeurt is sinds het overlijden van onze zoon als gevolg van een verkeersongeluk, opzettelijk veroorzaakt door een ander automobilist. Ik wil dus eigenlijk niet reageren op Wolli, omdat ik dan spreek over mijn ervaring, en alleen praten over mijn ervaring brengt tranen in mijn ogen. Maar ik doe het om Wolli te informeren wat er misschien zou kunnen gebeuren. In het geval van Wolli is er dus wel toestemming voor crematie..... Een opluchting, want als ze zou moeten meemaken wat wij tot op de dag van vandaag leven, dat gun je niemand. In mijn antwoord zat geen schrijntje valsheid, betweterigheid, arrogantie of wat dan ook. @Reysigher; om jouw eigen woorden te gebruiken; "Als je niet weet wat er speelt kan je soms beter je mond houden". En ik ga ervan uit omdat je nu wel weet wat er in mijn geval heeft gespeeld, het met mij eens bent dat ik niet de onnozele ben.
René



Felix
Artikels: 0

Re: Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Bericht door Felix » za apr 18, 2015 12:56

In het geval Wolli komt eigenlijk naar voren dat zij geen zeggenschap heeft over de overledene, vandaar dat zij zich via de achterdeur over de zaken probeerde te informeren.

De ambassade veroorzaakt in dit geval geen verwarring Reiziger, ze spreekt en handelt alleen maar met diegene die die zeggenschap wél heeft, juist om verwarring te voorkomen.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4951
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Bericht door quasimodo » wo apr 22, 2015 23:26

Lichaam vermoorde Edammer nog steeds in Brazilië
REGIO | 17 april 2015 | 2 | Door Yara Hooglugt, Dichtbijredacteur

(Foto: ANP)
1 / 1zoom out
EDAM - Het lichaam van de Edammer Ronald Wolbeek, die in februari werd vermoord, ligt nog steeds in Brazilië. Al bijna 2 maanden ligt het lichaam in een koelcel van het mortuarium van de kustplaats São Luis.

Dat meldt het Noordhollands Dagblad vrijdagochtend. Ronald Wolbeek was met zijn vrouw Riet op wereldreis met zijn zeilschip, toen hij voor de Braziliaanse kust bij een brute overval werd doodgeschoten. Midden in de nacht sprongen drie gewapende mannen aan boord van het schip, dat voor anker lag in de kustplaats São Luis. Toen Ronald hen probeerde te verjagen, werd hij dodelijk getroffen door een kogel. Zijn vrouw Riet heeft de overvallers uiteindelijk weten te verjagen met een groot mes, en overleefde.

De zus van Ronald, Ellen Wolbeek uit Purmerend, vertelt nu dat het lichaam van Ronald nog steeds in Brazilië is. Het Noordhollands Dagblad citeert: 'Ze moeten toestemming verlenen en mij machtigen Ronald te cremeren of begraven. Maar dat willen ze niet. Onbegrijpelijk toch? Want nu verdwijnt mijn broer in een anoniem graf aan de andere kant van de wereld.' Onduidelijk is wat er nu met het lichaam gaat gebeuren.

http://www.dichtbij.nl/waterland/region ... zilie.aspx



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4951
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Bericht door quasimodo » wo apr 22, 2015 23:27

vr 17 apr 2015, 08:36| lees voor
Ellen Wolbeek mag vermoorde broer niet laten cremeren
Waardig afscheid bij wet verboden

Gijsbert Termaat
PURMEREND -
Het ontzielde lichaam van haar vermoorde broer Ronald Wolbeek ligt al bijna twee maanden in een koelcel van het mortuarium van de Braziliaanse kustplaats Sao Luis, en dat doet Ellen Wolbeek pijn.
Het liefst zou ze naar Zuid-Amerika vliegen om hem daar te laten cremeren en daarna zijn as over de oceaan uit te strooien. Zo zou hij het gewild hebben.
„Maar dat zal niet gebeuren”, zegt Ellen. „Want als zus heb ik daar niets over te zeggen. Alleen de eerstegraads familieleden kunnen dat beslissen. Maar laten die nu afstand hebben gedaan van het lichaam van hun zoon en vader. Ze moeten alleen wel hun toestemming verlenen en mij machtigen Ronald te cremeren of begraven. Maar dat willen ze niet. Ik leef al jaren in onmin met mijn moeder en neef en ze willen mij niet tegemoetkomen.”
In haar woning in Purmerend pakt Ellen een stapel brieven en uitgedraaide mailtjes. „Ik heb echt alles geprobeerd om het voor elkaar te krijgen, maar de wet is nu eenmaal zo dat alleen eerstegraads familieleden mogen beslissen wat er met een stoffelijk overschot gebeurt. Ook als ze er afstand van hebben gedaan.”
Wat voor de 60-jarige Ronald Wolbeek en zijn vriendin Riet Bross uit Edam de reis van hun leven had moeten worden, eindigde op 15 februari van dit jaar in een helse nachtmerrie toen criminelen hun zeiljacht de ’Lios Alvar’ overvielen. Terwijl het schip aangemeerd lag voor de Braziliaanse kust, probeerden drie overvallers de boot op te komen. Toen het alarm afging en Ronald en Riet de indringers wilden verjagen, werd Ronald neergeschoten. Hij overleed ter plekke. Zijn partner kon zwemmend ontkomen.
Het ministerie van Buitenlandse Zaken zegt dat het vaker voorkomt dat er binnen een familie onenigheid is over de ’afhandeling’ van een overlijden. „In de meeste gevallen komen nabestaanden dan echter wel tot overeenstemming of een compromis. Bij overlijden is het onze taak als consulaire bijstand van BZ om de eerstegraads familie in Nederland zo snel mogelijk te traceren en in te lichten”, zegt een woordvoerder.
Voor Ellen Wolbeek is het duidelijk dat haar missie om de laatste wens van haar broer te vervullen is mislukt. „Natuurlijk is het jammer dat hij geen (reis)verzekering had afgesloten, want dat had veel ellende voorkomen. Het is dan wel volgens de regels gegaan, maar als de wet zo in elkaar zit moet die veranderd worden. Ik heb de Tweede Kamer een brandbrief gestuurd waarin ik vraag hiernaar te kijken. Want dit is toch een absurde situatie…”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2393 ... eid__.html



Reysigher
Artikels: 0

Re: Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Bericht door Reysigher » do apr 23, 2015 01:32

Tenen krommend stukje van Ellen. Als Ellen morgen R$ 12.150 begrafenis of R$ 13.150 crematie overmaakt dan is deze week de zaak nog opgelost, maar Ellen mailde mij 3 dagen geleden "Echt absurd verder is de Braziliaanse overheid verantwoordelijk voor de begrafeniskosten kijk op de site BuZa" en geeft dan aan dat zij en haar familie absoluut niet van plan zijn om dit te betalen. Als ze dan ook nog even R$ 2.700 achterstallig liggeld en bij elkaar R$ 2.000 andere kosten, waaronder het verwijderen van het enorme bloedbad aan boord, schrijft ze "Verder is het absurd dat de slachtoffers van een moord ook nog schoonmaakkosten moeten betalen het was geen moord op verzoek. Zulke gekke dingen gebeuren hier niet"

Weet je ik ben wel een beetje klaar met deze familie te helpen, alles is te duur en zij willen alleen de zeilboot hebben om te verkopen. Uiteraard gaat Brazilië hier niet helemaal mee akkoord.

Mijn 2 Centavos



Felix
Artikels: 0

Re: Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Bericht door Felix » do apr 23, 2015 13:00

Te zijner tijd zal het slachtoffer dan waarschijnlijk begraven worden als indigente, in een kartonnen kist en met nog twee anderen in een zelfde graf. De boot wordt dan later waarschijnlijk geveild.

Indigente is iemand die geen cent heeft, een bedelaar. Vaak zijn het personen waarvan de identiteit niet vaststaat.



dutchman
Artikels: 0

Re: Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Bericht door dutchman » do apr 23, 2015 16:37

Cees, wat moet dit verschrikkelijk zijn voor Riet.
Kunnen wij geen inzamelingsactie houden?
Vergeet die familie ook al doe je hun waarschijnlijk ook een plezier, het gaat nu in de eerste plaats om Riet.
Zij waren geliefden en zij was erbij...
Jeroen



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Bericht door Progresso » do apr 23, 2015 16:43

Allereerst moet het me van het hart dat ik het redelijk onbeschoft vindt, dat Reysigher hier details uit e-mails die tussen hem en een van de nabestaanden hier op het forum plempt. Het getuigt niet echt van goede manieren. Gezien de noodkreet op dit forum, alsmede het stuk in de Telegraaf lijkt het erop dat Ellen geen stap verder komt.

Ellen heeft heel goed gezien dat er blijkbaar Nederlanders zijn in Sao Luis die uit de ellende een slaatje willen slaan. Een voorbeeld is bijvoorbeeld ook datgene wat Reysigher hier beweert over de begrafenis kosten.

De kosten van de begrafenis hoeven in het geheel niet betaald te worden door Ellen of haar familie. Die worden gedragen door de plaatselijke overheid, zoals correct vermeld wordt op de website van BuZa:
Als de familie van een overledene zonder reisverzekering de kosten voor het overbrengen naar Nederland niet kan betalen, wordt het lichaam in het buitenland begraven of gecremeerd. Dit gebeurt volgens plaatselijke gewoonten. De plaatselijke autoriteiten betalen dan voor de uitvaart.
Verder kost een begrafenis in Sao Luis geen R$12.500. De totale kosten bedragen voor een uiterst simpele begrafenis maximaal R$4000. R$ 400 voor een goedkope kist, transport IML naar de gemeentelijke begraafplaats max R$ 800, kosten medewerkers begraafplaats en gebruiik faciliteiten R$ 800 en grafrechten R$ 2000. That's it. Het moge wel duidelijk zijn waar de rest van het geld zou zijn gebleven als Ellen op het voorstel van Reysigher was ingegaan.

Crematie is in Sao Luis mogelijk, echter Reysigher kan dit nooit regelen en zeker niet in één dag. In de gemeentewet van Sao Luis staat dat na een gewelddadige dood een slachtoffer wel mag worden gecremeerd (in tegenstelling tot Fortaleza) maar dat dit uitsluitend gebeurt na tussenkomst van een rechter.

De bewering dat Reysigher het stoffelijk overschot binnen een dag vrij kan krijgen bij het forensisch instituut is ook de grootst mogelijke onzin. De enige die in dit geval het lijk vrijkrijgen zijn de nabestaanden in de eerste, danwel tweede graad met overlegging van de juiste papieren. Als retour wordt het lijk vrijgegeven en klrijgt men de overlijdensakte. In het geval van een buitenlander kan ook de consul de vrijgave regelen en moet ter identificering van het lijk naar het IML.

Tot zover de hulp van onze mede-Nederlanders in Sao Luis.

Dan de hulp van onze ambassade. Zoals ik al eerder had opgemerkt klopt daar geen ene zak van. Men maakt er zich met een Jantje van Leiden vanaf.

Wederom, op de website van BuZa staat het volgende:
Hulp van ambassade

De medewerkers van de ambassade, het consulaat en BZ proberen de nabestaanden zo goed mogelijk bij te staan. Zij houden contact met de nabestaanden tot het moment dat de overledene naar Nederland is overgebracht of in het buitenland is begraven of gecremeerd.
Men heeft het hier nadrukkelijk over nabestaanden en beperkt zich niet tot nabestaanden in de eerste graad. Echter de woordvoorder van BuZa (in het Telegraaf artikel) het iets anders:
Het ministerie van Buitenlandse Zaken zegt dat het vaker voorkomt dat er binnen een familie onenigheid is over de ’afhandeling’ van een overlijden. „In de meeste gevallen komen nabestaanden dan echter wel tot overeenstemming of een compromis. Bij overlijden is het onze taak als consulaire bijstand van BZ om de eerstegraads familie in Nederland zo snel mogelijk te traceren en in te lichten”, zegt een woordvoerder.
en heeft Ellen het volgende op de mouw gespeld:
„Ik heb echt alles geprobeerd om het voor elkaar te krijgen, maar de wet is nu eenmaal zo dat alleen eerstegraads familieleden mogen beslissen wat er met een stoffelijk overschot gebeurt. Ook als ze er afstand van hebben gedaan.”
Ik heb er nog even de wetboeken op nagezocht, maar nergens in de wet op lijkbezorging staat dat de eerste graad familie dit beslist. Volgens het Nederlandse recht heeft niemand de plicht, maar ook niemand het exclusieve recht om iemand te begraven. Er staat nergens, maar dan ook nergens in de wet op de lijkbezorging dat de familie in de eerste graad dit beslist.

Uiteindelijk kan het gewoon een vriend van de familie zijn die de taak op zich neemt om de begrafenis te regelen. Er is zelfs geen toestemming van de familie voor nodig. Normaliter gebeurt een en ander in goed overleg, maar in dit geval ligt er een stoffelijk overschot langzaam te vergaan in de koelcel van het IML. Ellen heeft wel degelijk de mogelijkheid om de begrafenis te regelen. Dat het consulaat niet meewerkt en zich beroept op niet bestaande wetgeving is schandalig.

Maar er is meer waar volgens mij de Nederlandse ambassade volledig de fout in gaat.

De moord is gepleegd op zeeschip dat onder Nederlandse vlag vaart. Hoewel ik niet 100% zeker ben of het schip ook daadwerkelijk geregistreerd is bij het kadaster kun je daadwereklijk stellen dat de Nederlandse wetgeving van toepassing wordt op dit misdrijf.

Op dat moment gaat het Internationale zeerecht in werking, een VN verdrag dat door zowel Nederland als Brazilie is geratificeerd. Ik twijfelde nog even of een plezierjacht ook daadwerkelijk onder het zeerecht zou vallen, maar in de memorie van toelichting van de Wet publiekrechtelijke registratie zeeschepen staat het volgende:
Zeeschepen niet in commercieel gebruik

De categorie zeeschepen die niet commercieel gebruikt worden, omvat met name zeeschepen van niet-commerciële instanties (zoals onderzoeksinstellingen, natuur- en milieuorganisaties en reddingmaatschappijen) en pleziervaartuigen, de grootste categorie. Anders dan de commercieel gebruikte zeeschepen worden de niet-commercieel gebruikte zeeschepen niet economisch uitgebaat en evenmin beheerd vanuit een scheepvaartonderneming die een professioneel bemand kantoor in Nederland heeft. Gelet op de daartoe strekkende verplichting van het VN-Zeerechtverdrag, staat het publiekrechtelijke register ook open voor inschrijving van deze zeeschepen in geval de reder inschrijving wenst en indien voldaan wordt aan de desbetreffende voorwaarden voor inschrijving. Deze voorwaarden zijn – uiteraard – wezenlijk verschillend van die betreffende commercieel gebruikte zeeschepen, met name in die zin dat het beheer van zo'n zeeschip niet relevant is en de beheertoets dan ook ontbreekt.
Ik ben er redelijk van overtuigd dat het toepasbaar recht hier het Internationale verdrag van Zeerecht is. Als dit daadwerkelijk zo is, dan gaat de Nederlandse diplomatieke dienst in Brazilië voor de zoveelste keer volledig nat.

Het stoffelijk overschot en het het bewijsmateriaal (de boot) hadden allang in Nederland moeten zijn bij het Nederlands Forensisch Instituut, de verdachten hadden het geluk gehad dat ze in Nederland berecht zouden worden en de familie had in Nederland de beschikking over het lichaam.

Ik ben benieuwd of er mede-posters zijn die meegaan in deze redenering?



dutchman
Artikels: 0

Re: Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Bericht door dutchman » do apr 23, 2015 17:18

Richard, je overdrijft zoals gewoonlijk en je insinueert dat Cees er een slaatje uit wilt slaan.
Wat is jouw belang eigenlijk als ik vragen mag?
Mijn enige belang is het welzijn van Riet.
Als Riet hulp nodig heeft dan moeten we dat samen regelen.
Cees?



Felix
Artikels: 0

Re: Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Bericht door Felix » do apr 23, 2015 17:42

Het is heel makkelijk om de ambassade zaken te verwijten en meestal is dat ook terecht. In gevallen als dit en ook bij gedetineerden is het echter zo dat zij zich beperken tot contact met de gevolmachtigde en dat was in dit geval niet Ellen. Dat doen ze juist om niet in andermans ruzies verwikkeld te raken en ook om niet tussen personen uitgespeeld te worden.

Wat de begrafenis van de overledene betreft, aannemelijk is dat hierbij ook de kosten van het bewaren van het lichaam in de koelcel gerekend wordt, evenals misschien andere kosten die door de deelstaat zijn gemaakt.

Begraven door de overheid zelf gaat waarschijnlijk via de door mij eerder genoemde indigente procedure en daar komen dan geen grafrechten aan te pas.

Progresso ik vind dat je veel te ver gaat in je insinuaties betreffende Reysiger.

Dutchman, als ik me niet vergis is Riet de vrouw van de overledene, waarom kan zij zelf haar verantwoordelijkheid niet dragen? Het gaat hier tenslotte niet om fortuinen! Het is schijnbaar ook haar keuze om de zaak niet aan Ellen over te dragen/te laten of om samen met de familie iets te regelen.



Felix
Artikels: 0

Re: Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Bericht door Felix » do apr 23, 2015 17:54

Progresso, ik denk dat het zeeschip binnen de territoriale wateren van een ander land onder de wetgeving van dat andere land valt. Je ziet bv. voordat het schip een haven aan gaat doen de kasten met de belastingvrije rookwaar en drank verzegeld worden en pas weer open gaan als het schip de territoriale wateren weer heeft verlaten.

Een schip wordt ook ingeklaard ongeveer net zoals een passagier die aan land komt.



wollie22
Artikels: 0
Berichten: 24
Lid geworden op: wo mar 25, 2015 17:43

Re: Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Bericht door wollie22 » do apr 23, 2015 18:06

Beste mensen

Ik verzoek jullie de opmerkingen van de heer reisiger te negeren

Er is meneer reisiger geld beloofd door de zoon van mijn broers vriendin die heeft zich terug getrokken en nu is hij pissig

Ook weet de heer reisiger dat ik die financieele middelen niet heb, heb ik hem heel erg duidelijk gemaakt en nu maakt hij me hier zo zwart

Wat denken jullie zelf ,als ik dat geld had dat ik dan niet allang in dat klote sao luis had gezeten

Verder weigert de heer reisiger de papieren van de boot die hij in bezit heeft af te staan aan mij FAMILIE


Hij noemt mijn persoonlijk drama, de moord op mijn broer en de afwikkeling er van een KLUCHT

Vreemde zaak allemaal

De rest zal ik jullie besparen



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Bericht door Progresso » do apr 23, 2015 18:27

Felix,

De vergelijking met de gedetineerden gaat niet op. Daar is inderdaad terecht een contactpersoon, die indien de gedetineerde dat wil, aan kan wijzen. Dat hoeft overigens niet. Het is de gedetineerde die hier het heft in handen heeft.

BuZa maakt het zich heel gemakkelijk door idd dezelfde regeling trachten te laten werken voor overlijdensgevallen. Echter, de overledenen heeft in tegenstelling tot de gedetineerde niets meer te zeggen. Er is geen volmacht van de overledene.

In het geval van overlijden zijn er gewoon ook praktische bezwaren, zoals ook hier weer blijkt. Er is dus gedonder in de familie, met als resultaat dat het lijk blijft liggen. Het lijk blijft liggen, niet omdat er niemand is die de verantwoording op zich wil nemen, maar omdat ambtenaren zich beroepen op niet bestaande wetgeving. Er is geen wet die bepaald dat de familie in eerste graad het recht (of de plicht) heeft om de overledene te begraven. Het is niet aan BuZa om dit te bepalen. Het is aan degene die het initiatief neemt, in dit geval Ellen. BuZa heeft dan niets anders te doen om haar te helpen.

Daarnaast kan ik je ook vertellen dat Ellen wel geinformeerd is door BuZa, echter met FOUTE informatie. Iets dat nog veel ernstiger is. Er is haar verteld dat haar broer al reeds was gecremeerd. Dit is absoluut niet het geval. Blijkbaar houd men zich ook niet aan de eigen protocollen.

Als derde argument wat tegen de zelfverzonnen wetten van BuZa spreekt is het toepasselijke erfrecht. In dit geval kan de eerste graad familie als eerste beslissen over de erfenis; men kan haar verwerpen, benificiair aanvaarden of zuiver aanvaarden. Het ziet er naar uit dat de erfenis niet zuiver wordt aanvaard, noch benificiair. Uiteraard weten we dit nog niet, maar bij de rechtbank is nog niets bekend. Maar zelfs simpele beheersdaden (betalen van havengeld etc) worden nagelaten. Wordt de erfenis verworpen, dan treedt automatisch Ellen (tweede graads, zus) op als potentiele erfgenaam. Op dat moment moet BuZa dus wel in contact gaan treden met mogelijke erfgenaam Ellen, maar loopt tegen haar eigen contract met de familie in de eerste graad op. Men moet infomatie delen, die als vertrouwelijk door de eerste graad werd gezien.

Conclusie: BuZa verzint een wet die helemaal niet bestaat en zadelt de nabestaanden op met de problemen.

Dan het verhaal Reysigher. Ik heb voor de zekerheid nog even gebeld met een bevriende lokale begrafenisondernemer. Die moest een beetje lachen om de R$12.000 en vroeg of het om LadyDiane ging. Jullie Hollanders zijn wel lekker bezig, eerst de Petrobras omkopen en nu zelfs over de lijken van jullie landsmannen er een slaatje uit te slaan.

Ik wil niet veel zeggen, maar van deze Reysigher hebben we al eerder een volledig ongefundeerde beschuldiging van pedofilie gezien van een landgenoot in Sao Luis. Ook nu weer zien we hem statements maken die niet waar te maken zijn (1 dag voor vrijgave) en een volledig overdreven prijs die hij blijkbaar met een van de nabestaanden heeft afgesproken. Het spijt me zeer, misschien dat meneer dit soort fratsen in Duitsland kon veroorloven (ook niet, zoals hij zelf weet), maar hier speel je toch gewoon met vuur. Ik zou me als nabestaande doddergeren aan dit soort types die je zogenaamd proberen te helpen, maar als het eventjes wat moeilijker wordt de handen er van af trekken en ook nog een op een openbaar forum details uit privemails lopen te spuien. Volgens mij spoor je dan niet.

Tot slot, en daar ben ik toch echt benieuwd naar, klopt mijn redering mbt Internationaal zeerecht, waardoor, omdat de moord op een Nederlands zeeschip plaatsvond, het rechtssysteem van de vlagstaat in werking treedt.



Plaats reactie