Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Reysigher
Artikels: 0

Re: Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Bericht door Reysigher » ma feb 23, 2015 18:36

Progresso, uitstekend en correct verwoord.

Slechts een kleine kanttekening, de politie heeft Riet 2 nachten laten overnachten in het mortuarium alwaar ze zich diende te wassen uit een emmer water. Waarschijnlijk is dit de reden dat de Nederlandse gemeenschap er op gedoken is, zeker niet het feit dat de politie zeer professioneel ook haar in het onderzoek heeft betrokken.

Ik blijf er ook bij dat deze moord niet was te voorzien, de ankerplaats wordt onder zeilers aanbevolen. Het bericht dat via de marifoon verstuurd is kan ook door Ronald geïnterpreteerd zijn als een lokroep om toch vooral dichter bij de wal te gaan ankeren en zo een makkelijker doelwit te vormen. Wie zal het zeggen wat Ronalds afwegingen waren om het te negeren.

CeesH



Felix
Artikels: 0

Re: Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Bericht door Felix » ma feb 23, 2015 18:55

Wie Ronalds afwegingen waarschijnlijk kent is zijn vrouw, hij zal het daar met haar zeker over gehad hebben.

De ankerplaats wordt volgens nieuwsberichten juist ontraden ook al omdat die omgeven is door favelas.

Wat die mevrouw in het mortuarium deed, als dat inderdaad zo is, weet ik niet. Maar, ik kan me voorstellen dat men aparte maatregelen nam en haar daar op een kamertje neerzette om te voorkomen dat ze op een politiebureau met anderen in een cel terecht zou komen. Misschien wilde ze zelf ook het lijk van haar man niet verlaten.

Het kan natuurlijk nooit goed zijn. Men gaat in Brazilië op avontuur maar verwacht wel dat de zaken in geval van nood een veronderstelde Nederlandse kwaliteit hebben.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Bericht door Progresso » ma feb 23, 2015 19:41

Ik ken de specifieke situatie in São Luís natuurlijk niet.

Bij de IML Fortaleza zijn er een aantal ruimtes waar familieleden kunnen overnachten. Dit omdat er natuurlijk ook veel doden uit het binnenland komen en er toch redelijk wat papierwerk moet worden geregeld voordat een lijk wordt vrijgegeven. De ruimtes stellen niet zo veel voor. Toilet op de gang. Douchen kan, maar wel in de autopsie ruimte :cry: .

Voor veel Nederlanders is het natuurlijk een lugubere gedachte, maar als ik je zo hoor was het alternatief een politiecel. Ook daar kunnen de meeste Nederlanders zich amper wat bij voorstellen. Ik denk dat we hier te doen hebben met een zeer goedwillende delegado, die binnen de mogelijkheden die er zijn het minst slechte alternatief heeft gekozen.



Reysigher
Artikels: 0

Re: Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Bericht door Reysigher » ma feb 23, 2015 20:17

Riet is op dit moment in Londen op doorreis naar Nederland.

Ik laat het hier verder bij, de meeste hier hebben geen idee van wat voor beslissingen oceaanzeilers doorlopend nemen. Neem in ieder geval van mij aan dat Riet en Ronald in deze wereld geen groentjes waren.

RIP Ronald

CeesH



dutchman
Artikels: 0

Re: Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Bericht door dutchman » ma feb 23, 2015 22:40

Felix en Progresso, er was dus geen hotel in de buurt?
Is bij mij het eerste wat in mij opkomt.
En die Nederlanders die er wonen dan?
Of hun zeilboot?
Meer dan een matras heb je toch niet nodig?
Alles beter dan een mortuarium of politiecel.
Maar idd RIP Ronald!



Felix
Artikels: 0

Re: Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Bericht door Felix » ma feb 23, 2015 23:00

Dutchman, de vrouw was in het begin een verdachte, in hun situatie is de partner altijd de eerste verdachte en dat is in andere landen ook zo. Daarom was ze niet vrij om te gaan en staan waar ze wilde.

Reysigher dat iemand oceaanzeiler is garandeert op geen enkel moment dat zijn of haar beslissingen verstandig of juist zijn. Riet en Ronald beschikten helaas niet over voldoende ervaring, of waren te arrogant, om een gevaarlijke en afgeraden situatie op zijn juiste waarde te schatten.



dutchman
Artikels: 0

Re: Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Bericht door dutchman » di feb 24, 2015 00:21

Felix, dan is de pliessie hier wat voortvarender dan de Hollandse.
Of het is dat ze vreemdeling is en dus mogelijk sneller het hazepad kiest.
Bij mijn weten moet er echt serieuze verdenking zijn wil men jou opsluiten.
Maar goed, dat is Nederland...



mvdwereld
Artikels: 0
Berichten: 13
Lid geworden op: di jul 23, 2013 00:19

Re: Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Bericht door mvdwereld » wo feb 25, 2015 23:32

Gadverdamme, nu zie ik dit topic pas. Snap niet dat die oude snackbarhouder hier nog steeds niet is verbannen. Je moet eens iets over die veel te duur verkochte snackbar zeggen, dan hing hij al aan de lijn met Sven om een berichtje over smaad en laster te schrijven. Wat een verschrikkelijk 'mens'.



wollie22
Artikels: 0
Berichten: 24
Lid geworden op: wo mar 25, 2015 17:43

Re: Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Bericht door wollie22 » wo mar 25, 2015 18:05

Felix schreef:Dutchman, de vrouw was in het begin een verdachte, in hun situatie is de partner altijd de eerste verdachte en dat is in andere landen ook zo. Daarom was ze niet vrij om te gaan en staan waar ze wilde.

Reysigher dat iemand oceaanzeiler is garandeert op geen enkel moment dat zijn of haar beslissingen verstandig of juist zijn. Riet en Ronald beschikten helaas niet over voldoende ervaring, of waren te arrogant, om een gevaarlijke en afgeraden situatie op zijn juiste waarde te schatten.
felix wie ben jij om een oordeel te vellen of ronald wel of niet arrogant was beetje respect is wel op zijn plaats
en PAS als je overal bij bent geweest mag je oordelen je lult



wollie22
Artikels: 0
Berichten: 24
Lid geworden op: wo mar 25, 2015 17:43

sao luis moord zeiler

Bericht door wollie22 » wo mar 25, 2015 18:14

aan alle forum leden die in sao luiz wonen

ik ben op zoek naar adres van gemeente politie sao luis

federale politie adres

adres van justitie

wie kan me vertellen in welk mortuarium mijn broer ligt wat kan ik doen om hem daar te laten cremeren

wie weet er iets van de status van het moordonderzoek/verdachten

wat kost een crematie in sao luiz en dan geen toeristen prijzen

is het veilig voor mij als blonde vrouw 56 daar heen te gaan waar moet ik opletten wel doen niet doen

hoe kom ik in kontakt met de havenbestuur daar

kan ik makkelijk taxi krijgen vanaf vliegveld en is dat veilig

hoeveel is het liggeld daar inde haven per dag maand



Reysigher
Artikels: 0

Re: Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Bericht door Reysigher » wo mar 25, 2015 20:45

Hallo Ellen,

Ik denk dat het verstandiger is om contact te zoeken met Riet en/of Ronny. Volgens mij is Ronny nu bij zijn moeder in België.

Ik wil mij er verder niet te veel mee bemoeien maar ik weet dat de Prefeitura ruim een maand geleden de begravenis heeft geregeld. Ik weet dat de politie de 3 daders heeft opgepakt, zij zitten vast in afwachting van hun proces. Wat er met de boot gebeurd of is gebeurd weet ik niet, ik ga ervan uit dat de Prefeitura daar beslag op heeft gelegd ivm de kosten die gemaakt zijn.

BTW. je hebt mijn emailadres.

CeesH



Felix
Artikels: 0

Re: Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Bericht door Felix » wo mar 25, 2015 21:27

Wollie,

Uit berichten bleek dat zij waarschuwingen niet begrepen hebben, of in de wind sloegen.

Wat je twijfels aangaan kun je het beste contact maken met het ministerie van buitenlandse zaken in NL die kunnen de ambassade opdragen die dingen voor je uit te zoeken.



Reysigher
Artikels: 0

Re: Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Bericht door Reysigher » wo mar 25, 2015 21:34

Felix schreef:Wollie,

Uit berichten bleek dat zij waarschuwingen niet begrepen hebben, of in de wind sloegen.

Wat je twijfels aangaan kun je het beste contact maken met het ministerie van buitenlandse zaken in NL die kunnen de ambassade opdragen die dingen voor je uit te zoeken.

Als je niet weet waar het over gaat kun je soms beter zwijgen, tot nu toe komt er alleen B.llsh.t uit jouw mond.



Felix
Artikels: 0

Re: Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Bericht door Felix » wo mar 25, 2015 22:25

Reysiger, ik herhaal hier wat er in de eerste berichten vermeld werd, dat wordt niet meteen bullshit omdat die versie jou niet zint.

Verder wil ik Mollie ook aanraden om met het ministerie van buitenlandse zaken in overleg te gaan, zij behandelen dit soort zaken. Je zou eigenlijk verwachten dat dit allang gebeurd was, maar als dat al gebeurd was waren de vragen ook al beantwoord of werd daar op zijn minst aan gewerkt.



dutchman
Artikels: 0

Re: Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Bericht door dutchman » do mar 26, 2015 06:10

Hey Cees,
Idd opvallend dat een klein groepje bargangers welke blijkbaar elkaar daar ontmoeten hier telkens betweterig meent te moeten reageren. Alsof dit forum van hun is. Heel storend idd!



Reysigher
Artikels: 0

Re: Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Bericht door Reysigher » do mar 26, 2015 07:53

Felix schreef:Reysiger, ik herhaal hier wat er in de eerste berichten vermeld werd, dat wordt niet meteen bullshit omdat die versie jou niet zint.

Verder wil ik Mollie ook aanraden om met het ministerie van buitenlandse zaken in overleg te gaan, zij behandelen dit soort zaken. Je zou eigenlijk verwachten dat dit allang gebeurd was, maar als dat al gebeurd was waren de vragen ook al beantwoord of werd daar op zijn minst aan gewerkt.
Zonder met de feiten bekent te zijn blijf jij maar BULLSHIT verkopen....

Een passage uit een email van de familie die ik deze week ontving "mijn moeder heeft nog 3 laptops bij de politie liggen, zij kon deze niet meer ophalen voor vertrek daar het kantoor gesloten was. Zou U misschien eens kunnen vragen of dat je deze zou mogen ophalen? Ik heb het een paar maal via de ambassade geprobeerd en ook via buitenlandse zaken doch geen geluk."

EIKEL.....



Felix
Artikels: 0

Re: Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Bericht door Felix » do mar 26, 2015 12:50

Ze zullen er op zijn minst werk van gemaakt hebben. Of zoiets dan per se lukt is een andere zaak en misschien zijn ze nog bezig. Maar, wie weet lukt het jou!



Reysigher
Artikels: 0

Re: Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Bericht door Reysigher » do mar 26, 2015 15:57

Felix schreef:Ze zullen er op zijn minst werk van gemaakt hebben. Of zoiets dan per se lukt is een andere zaak en misschien zijn ze nog bezig. Maar, wie weet lukt het jou!
Wat ben jij toch een ongelooflijke EIKEL...

Als jij nog steeds denkt dat de Nederlandse overheid iets doet voor haar onderdanen in den vreemde dan ben je wel enorm naief. Die gasten op de Ambassade en Consulaten zitten daar enkel voor zich zelf en hebben geen idee van wat er zich afspeelt in de echte wereld. Kijk alleen naar de spreiding van de Consulaten over dit enorme land.

CeesH



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Bericht door Salseros » do mar 26, 2015 16:41

REYSIGHER, aub normaal reageren, die 1e zin is niet nodig.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Zoveelste moord: NL Zeiler vermoord in São Luís

Bericht door Progresso » do mar 26, 2015 17:47

Het is toch wel schrijnend om te zien hoe onze ambassade hier acteert.

1. De zus van de vermoorde zeiler ziet zich gedwongen om op dit forum een soort noodoproep te plaatsen en hier in het openbaar te vragen waar haar vermoorde broer op dit moment is. Hoe pijnlijk.

2. Hoe is het in godshemelsnaam mogelijk dat een maand nadat haar broer is vermoord zij nog steeds niet weet waar haar broer is?

3. Hoe kan het dat Reysigher meermaals BuZa en de ambassade heeft proberen te bereiken en men blijkbaar geen behoefte heeft aan enige hulp van een local, maar tegelijkertijd zelf geen enkele support geeft aan de nabestaanden.

Blijkbaar heeft men bij de consulaten meer tijd om speeches te geven op begrafenissen van vermeende pedofielen dan het simpel helpen van de direkte familie van slachtoffers van een moordpartij.

Het is werkelijk schandalig.



Plaats reactie