Kijktip: Pater D. uit Caucai verdacht van .....

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7414
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Kijktip: Pater D. uit Caucai verdacht van .....

Bericht door Progresso » di feb 10, 2015 22:36

Je verwacht het niet.

Vanavond in Brandpunt op de staatszender NPO2: Bredase congregatie stuurt van misbruik verdachte pater naar Brazilie, die daar weeshuis runt.

Nou ja, verdacht, op de internets circuleren fimpjes van de man die heimelijk zijn opgenomen, op het moment dat hij gepijpt werd door toendertijd minderjarige weeskindjes.

Zelf oordelen.

Hier nog wat achtergrondinformatie:
Padres belgas acusados de pedofilia abrigam jovens no Brasil

Bredase congregatie stuurt van misbruik verdachte pater naar Brazilië, die daar weeshuis runt



dutchman
Artikels: 0

Re: Kijktip: Pater D. uit Caucai verdacht van .....

Bericht door dutchman » di feb 10, 2015 22:43

NPO2? Ik zie jou telkens over NPO.
Ik ken die omroep niet, is dat weer zoiets als NPS?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7414
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Kijktip: Pater D. uit Caucai verdacht van .....

Bericht door Progresso » wo feb 11, 2015 03:40

Geen idee eigenlijk. Volgens mij is het allemaal NOS. Het maakt allemaal niet zoveel uit. Alles wat op NOS, NPO of NPS wordt uitgezonden wordt betaald uit belastinggeld. Dat gaat rijkelijk op aan onmisbare talenten ( a 500.000 per jaar) als Pauw, Paul de Leeuw, Witteman en ik geloof iets van 30 omroepdirecteuren.

maar dan krijg je wel mooie televisie, radio en internetpaginas voor zoals Boer zoekt vrouw, Joop, de wereld draait door enz. Wat ik nou nooit begrijp, als mensen zo graag die programma's willen zien en die presentatoren dat geld gunnen, laat ze dan lid worden van een clubje en laat dat clubje dan die programma's maken en die belachelijke salarissen lekker zelf betalen. Ben je geen lid van het clubje dan betaal je wat extra.

Ik heb werkelijk geen idee waarom een overheid zich bemoeit met onafhankelijke media en waarom ik in godshemelsnaam iets van mijn inkomen moet afdragen aan een programma als Boer zoekt vrouw, overigens een programma dat ik als Nederlands belastingplichtige hier in Brazilie door rechtenbeperkingen niet eens mag zien.

Maar ik zal het wel weer niet begrijpen.



dutchman
Artikels: 0

Re: Kijktip: Pater D. uit Caucai verdacht van .....

Bericht door dutchman » wo feb 11, 2015 04:12

@Progresso,

Ik heb ooit met een advocaat de mediawet omver trachten te trekken.
Ik kwam nog op TV en in de kranten enzo.
Daags erna was de mediawet afgeschaft.
Niemand in mijn omgeving heeft ooit politie over de vloer gehad.
Daar zaten wij wel op te azen.
De ambtenaren praten wel normaal met ons.
Ze wilden wel meewerken want ja, er was geen jurisprudentie.
Wij hadden het draaiboek al klaar liggen om naar het Europese hof in Straatburg te stappen...

Wat betreft de rechten, echt heel simpel en betaalbaar.
AnonymoX is een extensie voor Firefox.
Ik betaal en het werk echt super.
Je kiest gewoon jouw land en kan kiezen uit een flinke lijst landen en een waslijst aan IP adressen.
Zijn de kosten niet.
Werkt beter dan TOR.



Pedro30
Artikels: 0
Berichten: 68
Lid geworden op: do jan 21, 2010 00:42

Re: Kijktip: Pater D. uit Caucai verdacht van .....

Bericht door Pedro30 » za feb 21, 2015 02:27

ik had hier in 2011 al over geschreven maar kreeg nogal tegenwerking van de zekere janvanel en andere personen uit Cumbuco waar pater Jan vertoefd.

Dit had ik gepost in 2011 hier op Fortalezacorner :

BRUSSEL Pater Jan V. D. verliet na klachten over seksueel misbruik België, om in de buurt van de Braziliaanse miljoenenstad Fortaleza een tehuis voor straatkinderen uit te bouwen. Daar maakte hij blijkbaar ook slachtoffers. Sinds 2001 bereikten de Braziliaanse politie al minstens vier klachten.



Jan V. D. groeide op in Overpelt en werd in 1965 tot priester gewijd. Hij werd onderpastoor in Merksem en daarna pastoor in Herk-de-Stad en Deurne. Hij was ook actief bij chiro en scouts. Het was de tijd waarin smalend werd gedaan over figuren als hij. Pater Jan kreeg van de jongelui de bijnaam ‘ pater Jeanne’. De geestelijke stond er volgens zijn slachtoffers om bekend dat hij een voorliefde had voor knapen van rond de twaalf jaar en vaak in zwembaden ronddoolde met een fototoestel.

Begin dit jaar stapten drie oudere mannen via Snap Belgium ( Survivors Network for those Abused by Priests) met hun verhaal naar het parket in Antwerpen en de Kamercommissie over seksueel misbruik. Volgens Snap werd V. D. in 1976 weggestuurd in Herk-de-Stad na klachten over misbruik van een kind. Pater Jan werd overgeplaatst naar een nieuwe parochie, Deurne, maar ook daar ontstonden problemen.

Daarop trok pater Jan de wijde wereld in als missionaris. In 1995 startte hij in het Braziliaanse Caucaia, een voorstad van de noordoostelijke miljoenenstad Fortaleza, met een opvangtehuis voor straatkinderen. “ Het is de slachtoffers hier in België bekend dat de feiten verjaard zijn”, zegt Lieve Halsberghe van Snap. “ Maar dat betekent niet dat we vanuit ons land enkel machteloos kunnen toekijken. Deze pater werkte daar, buiten het oog van wat voor controlerende instantie ook, met jongeren van elf tot zeventien jaar. Volgens wat we kunnen zien op de luttele foto’s die we hebben, zijn de kinderen die er verblijven bijna allemaal jongens.”

In Brazilië trok een journalist van Folha, een van de grootste kranten van het land, op onderzoek. Zowel in 2001, 2005, 2008 als vorig jaar zijn klachten ingediend bij de plaatselijke politiediensten, zo blijkt nu. Eén klacht is volgens Folha zonder gevolg geklasseerd, een aantal andere zijn nog in behandeling. Verjaard zijn deze zaken hoe dan ook niet.

Volgens Halsberghe is er reden tot onrust: “ De man werkt daar met de armsten onder de armsten. Nergens is de positie van een slachtoffer zo zwak als daar. Wij willen dat deze man wordt teruggeroepen.”

Het gaat de Eperança da Crianca intussen voor de wind. Dankzij Belgische, Duitse en Noorse giften kon Jan V. D. al vijf huizen kopen. Ook de gemeente Overpelt verleende via haar lokale derdewereldwerking financiële steun. De afgelopen jaren werd de man in zijn geboortestad al een paar keer gehuldigd als weldoener. Dat gebeurde in 2005 ook al eens door het stadsbestuur van Fortaleza – de laatste jaren overigens een steeds populairdere bestemming onder sekstoeristen.

Pater Jan V. D. is verbonden aan de Nederlandse Confederatie van Priesters van het Heilig Hart van Jezus, maar die reageerde tot nu stoïcijns op de aantijgingen tegen haar geestelijke. V. D. zelf stond in januari heel kort de Nederlandse krant De Telegraaf te woord en zei toen: “ Dit past in de middeleeuwse heksenjacht tegen de katholieke kerk.”

V. D. zou zich momenteel in België bevinden, maar lijkt voor de media te worden afgeschermd. Hij zou naar ons land zijn teruggekeerd om de justitie te woord te staan. Eind vorig jaar opende het parket in Antwerpen een onderzoek omtrent de getuigenissen van de drie mannen.



Pedro30
Artikels: 0
Berichten: 68
Lid geworden op: do jan 21, 2010 00:42

Re: Kijktip: Pater D. uit Caucai verdacht van .....

Bericht door Pedro30 » za feb 21, 2015 02:33

dit was ook nog een post uit 2011,

na deze publicatie vandaag in diverse Belgische Dagbladen vond ik het toch nog belangrijk genoeg dit hier te vermelden !
Mischien niet met algehele toestemming van vriend Janvanel (heksenjacht cq roddels !!!) !
Laten we in ieder geval hopen dat ALS !!! dit hele verhaal op waarheid berust justitie zijn beloop zal hebben en de dader gestraft zal worden !!!

http://www.gva.be/antwerpen/parket-hero ... ter-2.aspx

Parket heropent onderzoek naar misbruik door Antwerpse pater

11/05 Het gerechtelijk onderzoek tegen pater Jan V.D., die vroeger al in Merksem en Deurne was beschuldigd van seksueel misbruik van minderjarigen, is opnieuw opgestart na recente klachten over pedofilie in Brazilië.


Het Antwerpse parket onderzoekt twee klachten tegen de pater, een derde klacht behandelt het federale parket. Het onderzoek was eerder geseponeerd omdat de feiten van seksueel misbruik in België verjaard waren. Maar de recente klachten vanuit Brazilië zijn dat niet, en daarom konden de parketten de onderzoeken heropenen.

Pater Jan, afkomstig van Overpelt in Limburg, vertrok eind jaren tachtig naar opvangcen- Caucaia in Brazilië om er een opvangcentrum voor jongeren op te richten. Daar kwamen onlangs drie anonieme klachten van misbruik naar boven.

Lieve Halsberghe van slachtoffervereniging SNAP Belgium luidt al een tijd de alarmbel over de pater. “Hij is naar Brazilië vertrokken om daar verder te gaan met wat hij in België niet meer kon doen”, vindt zij. Daarom stapte ze recentelijk met slachtoffers en getuigen naar de politie.



Plaats reactie