Petrobras novela

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Felix
Artikels: 0

Re: Petrobras novela

Bericht door Felix » do mar 12, 2015 02:48

Het duurt nog wel even voordat het proces werkelijk begint. Er zijn momenteel verdachten waarover onderzoek gedaan zal worden, daarna worden ze eventueel in staat van beschuldiging gesteld, daar moet het tribunaal geloof ik al aan meedoen en dan komt het proces. Het is trouwens kolder dat politici met een mandaat alleen door dat gerechtshof berecht kunnen worden.

Toffoli heeft overplaatsing aangevraagd - en gekregen - naar de Segunda Turma van het Gerechtshof waarvoor Dilma maar geen opperrechter benoemt. En de nieuwkomer van die Segunda Turma, hij dus, krijgt automatisch het voorzitterschap van dit proces. Zijn voorzitterschap begint in mei.

Men verwacht dat de lijst met verdachten nog wel zal groeien en ook dat er nog meer verdachten zullen komen zodra men ook de bouw van elektrische centrales gaat onderzoeken. Als de bouwbedrijven gaan klikken tenminste.

Stel dat het allemaal nog zo'n drie of vier jaar duurt, dan kan de hele situatie behoorlijk veranderd zijn en is de verontwaardiging en revolte tegen deze mensen misschien voor een deel geluwd.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Petrobras novela

Bericht door René » do mar 12, 2015 17:49

Voor de goede orde; ik noem mensen met een andere mening geen idioten, wel idioten zijn mensen die roepen om een terugkeer van de militaire dictatuur.
Rene



muddyron
Artikels: 0
Berichten: 37
Lid geworden op: zo okt 19, 2014 12:21

Re: Petrobras novela

Bericht door muddyron » do mar 12, 2015 19:51

dan spreek je jezelf dus tegen ,want die hebben dus een andere mening dan jou,als ze dat roepen.]
trouwens ,die idolate verering ,die jij al van voor de verkiezingen tentoonspreidde voor de PT,is toch werkelijk te belachelijk voor woorden,vooral gezien de eerste 3 maanden van Dilmas tweede mandaat en al haar leugens over dat ze geen belastingen zou verhogen en dat de problemen hier de schuld zijn van de internationale crisis.



Reysigher
Artikels: 0

Re: Petrobras novela

Bericht door Reysigher » vr mar 13, 2015 03:56

"Een land krijgt de regering die het verdiend" wordt vaak gesteld..

Kwa Militairen zijn Brazilië en Griekenland, in mijn ogen, twee kandidaten die aan een herhaling toe zijn.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Petrobras novela

Bericht door René » vr mar 13, 2015 09:11

Sorry, spreek mijzelf inderdaad tegen. Wat ik bedoelde te zeggen is dat ik andere meningen/politieke ideeën respecteer, behalve als deze andere ideeën belachelijk zijn. Zoals; Elke (militaire) dictatuur, racisme, facisme, holocaust ontkenning, hitler verering, etc. Excuses voor de door mij veroorzaakte verwarring dat je mijn opmerking niet begreep. Voorts, wordt ik op elke punt en komma aangevallen zonder argumenten of onderbouwing. Zonder argumenten, cijfertjes of welke onderbouwing dan ook word ik in een hokje geduwd (idolate verering, belachelijk voor woorden, rene afhankelijk van rijke klanten, communist, "Het is toch wel een beetje wereldvreemd om te stellen dat mensen die klagen over de toegenomen prijzen zich dan maar moeten afzetten tegen de stijging van de minimum salarissen sinds ongeveer 2002!"(het woord "zich" in deze zin zou volgens mij het woord "dit" moeten zijn, sorry....... reeële stijging koopkracht, loonontwikkeling t.o.v. inflatie is wereldvreemd?). En hieronder wat cijfers (bron: http://www.hildegardangel.com.br/?p=417151)
Produto Interno Bruto:
2002 – R$ 1,48 trilhões
2013 – R$ 4,84 trilhões
2. PIB per capita:
2002 – R$ 7,6 mil
2013 – R$ 24,1 mil
3. Dívida líquida do setor público:
2002 – 60% do PIB
2013 – 34% do PIB
4. Lucro do BNDES:
2002 – R$ 550 milhões
2013 – R$ 8,15 bilhões
5. Lucro do Banco do Brasil:
2002 – R$ 2 bilhões
2013 – R$ 15,8 bilhões
6. Lucro da Caixa Econômica Federal:
2002 – R$ 1,1 bilhões
2013 – R$ 6,7 bilhões
7. Produção de veículos:
2002 – 1,8 milhões
2013 – 3,7 milhões
8. Safra Agrícola:
2002 – 97 milhões de toneladas
2013 – 188 milhões de toneladas
9. Investimento Estrangeiro Direto:
2002 – 16,6 bilhões de dólares
2013 – 64 bilhões de dólares
10. Reservas Internacionais:
2002 – 37 bilhões de dólares
2013 – 375,8 bilhões de dólares
11. Índice Bovespa:
2002 – 11.268 pontos
2013 – 51.507 pontos
12. Empregos Gerados:
Governo FHC – 627 mil/ano
Governos Lula e Dilma – 1,79 milhões/ano
13. Taxa de Desemprego:
2002 – 12,2%
2013 – 5,4%
14. Valor de Mercado da Petrobras:
2002 – R$ 15,5 bilhões
2014 – R$ 104,9 bilhões
15. Lucro médio da Petrobras:
Governo FHC – R$ 4,2 bilhões/ano
Governos Lula e Dilma – R$ 25,6 bilhões/ano
16. Falências Requeridas em Média/ano:
Governo FHC – 25.587
Governos Lula e Dilma – 5.795
17. Salário Mínimo:
2002 – R$ 200 (1,42 cestas básicas)
2014 – R$ 724 (2,24 cestas básicas)
18. Dívida Externa em Relação às Reservas:
2002 – 557%
2014 – 81%
19. Posição entre as Economias do Mundo:
2002 – 13ª
2014 – 7ª
20. PROUNI – 1,2 milhões de bolsas
21. Salário Mínimo Convertido em Dólares:
2002 – 86,21
2014 – 305,00
22. Passagens Aéreas Vendidas:
2002 – 33 milhões
2013 – 100 milhões
23. Exportações:
2002 – 60,3 bilhões de dólares
2013 – 242 bilhões de dólares
24. Inflação Anual Média:
Governo FHC – 9,1%
Governos Lula e Dilma – 5,8%
25. PRONATEC – 6 Milhões de pessoas
26. Taxa Selic:
2002 – 18,9%
2012 – 8,5%
27. FIES – 1,3 milhões de pessoas com financiamento universitário
28. Minha Casa Minha Vida – 1,5 milhões de famílias beneficiadas
29. Luz Para Todos – 9,5 milhões de pessoas beneficiadas
30. Capacidade Energética:
2001 – 74.800 MW
2013 – 122.900 MW
31. Criação de 6.427 creches
32. Ciência Sem Fronteiras – 100 mil beneficiados
33. Mais Médicos (Aproximadamente 14 mil novos profissionais): 50 milhões de beneficiados
34. Brasil Sem Miséria – Retirou 22 milhões da extrema pobreza
35. Criação de Universidades Federais:
Governos Lula e Dilma – 18
Governo FHC – zero
36. Criação de Escolas Técnicas:
Governos Lula e Dilma – 214
Governo FHC – 0
De 1500 até 1994 – 140
37. Desigualdade Social:
Governo FHC – Queda de 2,2%
Governo PT – Queda de 11,4%
38. Produtividade:
Governo FHC – Aumento de 0,3%
Governos Lula e Dilma – Aumento de 13,2%
39. Taxa de Pobreza:
2002 – 34%
2012 – 15%
40. Taxa de Extrema Pobreza:
2003 – 15%
2012 – 5,2%
41. Índice de Desenvolvimento Humano:
2000 – 0,669
2005 – 0,699
2012 – 0,730
42. Mortalidade Infantil:
2002 – 25,3 em 1000 nascidos vivos
2012 – 12,9 em 1000 nascidos vivos
43. Gastos Públicos em Saúde:
2002 – R$ 28 bilhões
2013 – R$ 106 bilhões
44. Gastos Públicos em Educação:
2002 – R$ 17 bilhões
2013 – R$ 94 bilhões
45. Estudantes no Ensino Superior:
2003 – 583.800
2012 – 1.087.400
46. Risco Brasil (IPEA):
2002 – 1.446
2013 – 224
47. Operações da Polícia Federal:
Governo FHC – 48
Governo PT – 1.273 (15 mil presos)
48. Varas da Justiça Federal:
2003 – 100
2010 – 513
49. 38 milhões de pessoas ascenderam à Nova Classe Média (Classe C)
50. 42 milhões de pessoas saíram da miséria
FONTES:
47/48 – http://www.dpf.gov.br/agencia/estatisticas
39/40 – http://www.washingtonpost.com
42 – OMS, Unicef, Banco Mundial e ONU
37 – índice de GINI: http://www.ipeadata.gov.br
45 – Ministério da Educação
13 – IBGE

Graag alleen antwoorden met argumenten gebaseerd op feiten (misschien is deze bron onbetrouwbaar), maar aub niet met agressieve statements of argumenten gebaseerd op het gelijk dat je denkt te hebben. Zoals eerder gezegd, heb ik de wijsheid niet in pacht, en als mijn ongelijk met feiten wordt bewezen, ben ik de eerste die dat toe zal geven. Voor wat het waard is, Aecio zou voor mij persoonlijk financieel beter geweest zijn. Ik ben zeker geen communist, maar denk dat in een land als BR de sociaal economische situatie gebaat is bij een regime dat op de eerste plaats de belangen van de onderste sociale lagen beschermt.

Volgens mij al tot huilens toe behandelt; PT belooft corruptie aan te pakken en verdomd, tijdens PT regering komt er veel naar boven, ook in hun eigen partij..... Is PT dan een corrupte partij of pakken ze corruptie, ook in eigen partij aan? Hoeveel politici zijn er ooit veroordeeld in regeringen voor de PT? (@comulder...... inderdaad!) En het gaat hier inderdaad niet om rechts of links... het gaat hier tussen "rijk" en "niet rijk".

Belastingen.... ik heb een paar bonnetje bekeken en daar staan inderdaad behoorlijke belasting bedragen op. Meer dan de 21% (?) BTW in NL (tot bijna 35%). Het venijn zit hem in de bedragen die iemand kwijt is als hij een particuliere ziektekostenverzekering afsluit of zijn kinderen naar een particuliere school stuurt. Wat dus bevestigt dat alleen de upper middle class en rijken zich deze luxe kunnen veroorloven.

Nogmaals, een ieder kan mijn meningen/idealen bekritiseren of belachelijk maken. Ik heb een goed leven hier, maar ben van mening dat iedereen die het goed heeft, veel meer zou kunnen doen voor mensen die het niet goed hebben. Stickers op dure 4X4 die claimen dat ie "god is gegeven" vind ik daarom walgelijk.
Zondag 15/3 een Verstappen in de F1!
René



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Petrobras novela

Bericht door René » vr mar 13, 2015 09:40

@progresso; "Realiseer je dat de koers geen reële afspiegeling, maar een in zware tijden, door speculanten veroorzaakte, sterk overdreven reactie is op de economische situatie". Ik ga hier zwaar door het stof want wat ik wilde zeggen; realiseer je dat de koers EEN reële afspiegeling, maar etc....." Ik probeer hier niet op een goedkope manier uit te komen onder wat ik in eerste instantie gepost heb. Iedereen die mijn achtergrond (als valuta handelaar bij verschillende in NL gevestigde banken) kent, zal hier niet aan twijfelen. In een vrije markt is er maar één indicatie van een koers; vraag en aanbod.

Ik probeer dan ook niet de schuld op speculanten te leggen voor welke crisis dan ook. Speculanten zorgen hooguit voor héél misschien een laatste druppel (Soros wordt genoemd als laatste druppel tegen de GBP, wat onzin is).

Er zijn inderdaad geen vrije markten waar een handelaar/speculant op lange termijn de prijs/markt kan beïnvloeden. Alleen op het moment van het fixen (vaststellen) of vaststellen van de slotprijs van een koers of rentestand welke elke handelsdag plaatsvind, kunnen banken of (op de optiebeurs) marketmakers grote invloed uitoefenen. Google Libor en Kas Ass. En deze handelaren/banken zijn vervolgd/beboet.
Rene



Felix
Artikels: 0

Re: Petrobras novela

Bericht door Felix » vr mar 13, 2015 13:49

@Fortalezahouses, het begint vermoeiend te worden om mezelf steeds te herhalen, maar de PT heeft NIETS met het opsporen en aangeven van corruptie te maken, eerder het tegendeel! Dat gebeurt O N D A N K S de PT. Kijk nu bv. naar de manoevre om PT en Dirceu advocaat Dias Toffoli de voorzitter te laten worden van het proces tegen de corrupten en ook het bezoek onmiddellijk daarna van deze schmiecht aan zijn bazinnetje Dilma.

Sommige sectoren roepen inderdaad om een terugkeer van de militairen, maar dat hangt dan ook af van het type militair, men wil geen Bolivariaanse toestanden hier. Dat komt voor uit het sarcasme en de ironie van een Delúbio Soares in het verleden en het sarcastische uitdagende optreden van ex-president van Petrobras Gabrieli gisteren in de parlementaire onderzoekscommissie. Daarvoor had je de voorzitter van de "tweede kamer' al gehad die vrijwel de steun van iedere collega kreeg, ongeacht de partij. De truuc was het aanvallen van de procureur en het ontkennen van de ontvangst van de gelden onder het mom dat alle gelden op legale wijze waren ontvangen en dat de parlementariërs niet wisten waar die gelden vandaan kwamen en hen dus geen blaam trof.

Op zo'n momenten en niet die alleen, ontstaat er een grote onvrede, groter nog dan gebruikelijk, tegen de politici, vandaar dat sommigen graag de militairen terug zouden hebben.

Het is onzin te stellen dat regeringen voor de PT minder sociaal zouden zijn geweest, je begint een gebouw immers niet op de 15e verdieping. Het belangrijkste is geweest dat Fernando Henrique Cardoso de enorme inflatie heeft weten stop te zetten. Dát is de meest sociale gebeurtenis uit de afgelopen decennia. Er is ook geen enkele regering geweest die zoveel landlozen aan land heeft geholpen, de bolsa escola werd ook door hem begonnen, naar een idee van Cristovam Buarque die het idee als gouverneur, toen nog van de PT, in het Distrito Federal in praktijk bracht.

IK verklaar FHC beslist niet heilig, in zijn regering kwamen ook verrotte dingen voor zoals bv. de benoeming van Nelson Jobim als minister van justitie en later als opperrechter, maar hij was wel iemand met een langere termijn visie, iets wat je maar zelden ziet bij politici.

De burger protesteert tegen de moeilijkheden die hij op dit moment heeft om rond te komen, alles wordt duurder, zeer recente verkiezingsbeloften zijn in de vuilnisbak gegooid en er worden offers gevraagd terwijl van de andere kant een schaamteloze wijdverbreide en enorme corruptie in een staatsbedrijf aan het licht komt.

De huidige regering zou zo sociaal zijn? Vandaar zelfs dat de PT vakbond CUT protesteert en de straat op gaat, vandaar ook dat de MST van de zogenaamd landloze boeren zich 'zo rustig' houdt?



comulder
Artikels: 0
Berichten: 615
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Petrobras novela

Bericht door comulder » vr mar 13, 2015 14:33

Felix, ook voor de lezers wordt het ook steeds vermoeiender dit draadje te volgen. Als meer bezoekers van dit forum het hier mee eens zijn, doe er dan maar een slotje op.



Felix
Artikels: 0

Re: Petrobras novela

Bericht door Felix » vr mar 13, 2015 14:42

@Comulder, niemand is verplicht dit onderwerp te volgen. Dat het vermoeiend is voor de lezer kan ik me goed voorstellen. Maar het blijft een onderwerp dat van groot belang is voor Brazilië en door ons wordt veel 'inside information' gegeven en met 'ons' bedoel ik dan iedereen die hier over dit onderwerp post.

Het is hier een 'Fortaleza' forum maar sinds Rudolf van zijn Braziliëforum automatisch is gaan doorschakelen naar de Fortaleza-Corner lijkt het mij dat het daarmee ook een Brazilië forum is geworden.

Er is natuurlijk altijd de optie om dit onderwerp niet te lezen. Misschien kan het ook uit de algemene onderwerpen worden gehaald en apart aanklikbaar worden.

Voor Fortalezahouses en andere geïnteresseerden een tekst die ik toevallig tegen kwam: http://veja.abril.com.br/blog/rodrigo-c ... ca-kfouri/ ,
gewoon ter kennisgeving, zonder A of B te willen zeggen.



kiebert
Artikels: 0
Berichten: 2
Lid geworden op: do mar 12, 2015 01:28

Re: Petrobras novela

Bericht door kiebert » vr mar 13, 2015 17:39

comulder schreef:Felix, ook voor de lezers wordt het ook steeds vermoeiender dit draadje te volgen. Als meer bezoekers van dit forum het hier mee eens zijn, doe er dan maar een slotje op.
Waarom ? Dit draadje kan je toch gewoon overslaan als het je niet interesseert ....Ik denk dat het waardevol is om de algehele situatie in Brazilie in een draadje zoals deze te volgen. Vooral omdat het (nog niet en hoop dat het zo blijft) niet vervuild is met persoonlijke discussies en vetes e.d.



poentje
Artikels: 0
Berichten: 213
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:38

Re: Petrobras novela

Bericht door poentje » vr mar 13, 2015 19:11

mooi stuk over petrobras

wat er in brasil gaande is gebeurd bijna hetzelfde hier
jullie zullen best wel is gehoord hebben van de families rotschild en rockefeller die ook helaas voor het zeggen hebben in brasil

bijvoorbeeld onze mario werkte vroeger bij goldman sachs is allemaal een groot toneelspel voor de nieuwe nwo

het vierde rijk



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Petrobras novela

Bericht door quasimodo » za mar 14, 2015 00:39




dutchman
Artikels: 0

Re: Petrobras novela

Bericht door dutchman » za mar 14, 2015 05:46

@comulder, mee eens. Op het Brazilië Reis Forum http://brazilie.reisforum.nl/ zie je regelmatig twee heren op elkaar reageren. Volgens mij zijn het dezelfde lieden als hier. Niemand die het nog leest volgens mij al beweren ze zelf van wel...
Waarom zie ik alleen die twee oudjes van de Muppet Show moeilijk doen dan?
Volgens hun word ik genegeerd, ja door hun maar niet heus... ;-)



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Petrobras novela

Bericht door René » za mar 14, 2015 08:06

@Felix; Ik begrijp dat je het vermoeiend vindt om steeds maar weer jezelf te herhalen, Begrijp dan ook niet waarom je het doet. Het feit dat je jouw mening herhaalt heeft geen invloed op het waarheidsgehalte van jouw mening. Maakt niet uit hoeveel hoofdletters je gebruikt. Volgens mij heb je ongelijk, maar geef je graag de kans je mening met feiten (cijfertjes) te onderbouwen en beargumenteren. Grote kans dat als je jouw beweringen hard kan maken, ik mijn ongelijk accepteer. Maar inderdaad, steeds weer dezelfde woordjes achter elkaar, is ook voor sommige lezers vermoeiend.
Het staat iedereen vrij om impeachment, militaire dictatuur etc. te roepen, maar in deze situatie slaat het nergens op. Impeachment van de president kan alleen plaatsvinden als er door de rechter duidelijke bevestigde bewijzen zijn dat de president betrokken is bij een misdrijf, of de nationale veiligheid van het land in gevaar heeft gebracht. Verkiezingsbeloften die niet worden nagekomen (door velen grove leugens genoemd) vallen daar niet onder. Er is geen kandidaat die niet van te voren weet dat ie alle beloftes kan nakomen en bij winst water bij de wijn moet doen. Mooiste voorbeeld daarvan is m.u. George Bush; Read my lips...."

@Comulder; jij begrijpt het niet meer..... het verveelt je... slotje erop...... Met alle respect maar dat is nou juist de mentaliteit welke een gevaar is voor de vrijheid van meningsuiting. Sla het onderwerp over, maar probeer niet anderen hun recht van discussie over een onderwerp te ontnemen.

Nogmaals, ik kan het helemaal verkeerd hebben, en als je dat denkt, graag antwoorden met feiten/cijfers/etcetera. Argumenten die beginnen met zinsneden als "het is algemeen bekend" of "iedereen weet" zijn geen gegronde argumenten gebaseerd op feiten, maar wijzen eerder op het ontbreken van feiten en/of bewijzen.
Go terror Oehoe!
René



Felix
Artikels: 0

Re: Petrobras novela

Bericht door Felix » za mar 14, 2015 12:43

Fortalezahouses, impeachment is geen rechtszaak maar een politieke zaak. Er komt geen rechter aan te pas. Wie het beslist is het congres. Dat lijkt nu onwaarschijnlijk maar het kan verkeren zoals we met Collor zagen.

Vast staat dat de samenleving een boodschap aan de regering wil afgeven. Het gaat om verlies van koopkracht, uiterste verontwaardiging over de enorme corruptie bij Petrobras, verlies van garanties voor de werknemers, garanties die toch al minimaal waren en over het op een grove manier schenden van beloften die nog geen half jaar geleden gezworen werden.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Petrobras novela

Bericht door René » zo mar 15, 2015 09:15

@Felix; Ik dacht dat de "Hoge Raad" (supremo tribunal federal) bij impeachment besliste of er daadwerkelijk bewijs en dus grond voor impeachment bestaat, maar weet dit niet zeker.

Dat de bevolking een boodschap wil afgeven is duidelijk. Als je hier in Fortaleza aan PT stemmers vraagt of ze op 15/3 de straat op gaan, is het antwoord "JA"....... als je dan vraagt waarom, is het antwoord het voorgekauwde antwoord..... stijgende prijzen, belastingen, en meer van deze drogreden. Ja, prijzen zijn gestegen (waar niet?); maar zet welke prijsstijging dan ook af tegen de stijging van het minimum salaris (R$180 in 2002 en u bijna R$800); het bewijs van reële koopkracht stijging. Hogere heffingen op benzine en electra? Zelfde antwoord...... vergelijk de prijzen van 2003 met de prijzen van nu (benzine R$2 en een kWh R$0.30 tegen 3.30 en R$0.60...... Tegenwoordig een grote middenklasse, sociale vangnetten, verbeterde gratis gezondheidszorg en onderwijs; nog steeds beneden niveau, maar in vergelijk met 15 jaar geleden een verbetering. Maar moet nog veel beter.... en die verbetering kost geld, en dat geld moet ergens vandaan komen...... Percentages inkomsten belasting verhogen heeft geen zin want bijna niemand geeft zijn inkomen eerlijk aan. Dus heffingen bij de bron verhogen zoals bij bijvoorbeeld electra en benzine; verhogingen die niet of nauwelijks de koopkracht van de ondersta laag aantast, maar vooral de hogere klassen raakt. Dus waarom zou iemand uit de lage of middenklasse op 15/3 tegen PT/Dilma demonstreren? Pure onwetendheid... realiteit... was de situatie 15 jaar geleden beter???? Antwoord; nee.... maar na 12 jaar telkens meer geld in mijn zak, valt het dit jaar een beetje tegen...... impeachment!!!!!!!!! Zo'n beetje de hele vrij wereld onderging een financiële crises in 2008/2009... Brazilië groeide verder... Goedkope dollar (verraden ze zichzelf niet een beetje door een USD/R$ onder de 3.00 goedkoop te noemen?)..... IPads, Iphones, en I-alles werd in Miami aangeschaft, tot hele kinderkamer inrichtingen aan toe.
Politici die tijdens de verkiezingen beloftes doen die ze nadat ze gekozen zijn niet waarmaken..... Echt???? READ MY LIPS; NO NEW TAXES..... Maar de realiteit van vandaag de dag; In plaats van dat we met z'n allen onze schouders er onderzetten kiezen we ervoor om ons in te zetten, er alles aan te doen, om het schip te laten zinken. We laten ons daarbij vooral leiden door FB posts en peer-pressure, alles behalve gezond verstand. En stel dat het ons lukt om de economie in een recessie te leiden....... Dan zijn we toch beter af..... of niet??? Maar wie is daar dan wel bij gebaat? Precies, de rijke 10%...
Baal dat Max niet finishte....
René



Felix
Artikels: 0

Re: Petrobras novela

Bericht door Felix » ma mar 16, 2015 15:15

@Fortalezahouses, misschien voel je je hier wel thuis: http://www.conversaafiada.com.br/ .



Reysigher
Artikels: 0

Re: Petrobras novela

Bericht door Reysigher » ma mar 16, 2015 20:08

Na alles lezend wat "Fortalezahouses" hier neer pent valt het eindelijk kwartje, de nieuwe Karl Marx is opgestaan....

CeesH



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7393
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Petrobras novela

Bericht door Progresso » di mar 17, 2015 00:36

Deze is toch wel heel leuk: John Oliver




René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Petrobras novela

Bericht door René » di mar 17, 2015 04:48

@Felix en Reysigher; Meerdere keren, voordat ik mijn mening gaf, schreef ik dat ik de wijsheid niet in pacht heb. Mijn mening welke gebasseerd is op wat ik (in het noord oosten) met mijn eigen ogen heb gezien de afgelopen 13 jaar, ondersteund met economische kerngetallen over ongeveer die zelfde periode, i.c.m. een prikker die aangeeft mij geen plezierig persoon te vinden en tevens niet begrijpt dat ik niet tegen Dilma/PT ben omdat ik als makelaar het juist van de kapitalisten moet hebben, vind ik jullie laatste reactie (en dan druk ik mij zeer netjes uit) erg zwak; Felix verwijst naar een forum waar anderen het waarschijnlijk met mij eens zijn (eens zijn zonder na te denken....) Persoonlijk vind ik het juist een uitdaging om met andersdenkenden in discussie te gaan.... Helaas denkt felix daar anders over als de contra argumenten, gebasseerd op feiten/cijfers/etcetera zijn standpunt doen verbleken; Zoals ik in mijn bericht van "za maart 14, 2015 08:06" aangaf...; "Nogmaals, ik kan het helemaal verkeerd hebben, en als je dat denkt, graag antwoorden met feiten/cijfers/etcetera. Argumenten die beginnen met zinsneden als "het is algemeen bekend" of "iedereen weet" zijn geen gegronde argumenten gebaseerd op feiten, maar wijzen eerder op het ontbreken van feiten en/of bewijzen." En de reactie op mijn bericht, waarin ik aangeef dat ik het verkeerd kan hebben, wordt beantwoord met;
Felix; @Fortalezahouses, misschien voel je je hier wel thuis: http://www.conversaafiada.com.br/ .
en
Reysigher; Na alles lezend wat "Fortalezahouses" hier neer pent valt het eindelijk kwartje, de nieuwe Karl Marx is opgestaan....
Zelfs al zou ik ongelijk hebben (wat altijd een mogelijkheid is), laten jullie zien dat jullie niet over de vaardigheden beschikken om op hoog niveau te discusseren. Jullie maken jezelf belachelijk met deze antwoorden en ik ben benieuwd naar eerlijke reacties van mijn tegenstanders op dit antwoord.
Go Betty White!
René



Plaats reactie