Politieactie bij Oranjeplein Beira Mar Fortaleza

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
q en q
Artikels: 0
Berichten: 279
Lid geworden op: wo nov 10, 2010 23:55
Locatie: Teresina

Politieactie bij Oranjeplein Beira Mar Fortaleza

Bericht door q en q » do jun 26, 2014 00:14

Fortaleza -
Het Oranjeplein-feest in Fortaleza wordt zondagochtend gehouden op het plein achter het FIFA Fan Fest op de boulevard Beira Mar, waar vandaag een groep vuurwerk gooiende anti-WKdemonstranten met veel machtsvertoon verjaagd is door de politie.

Gewapend met mitrailleurs hielden zij nieuwsgierigen op afstand. Renske Bruinsma van de KNVB zegt echter dat het plein volgens de lokale autoriteiten een ideale locatie is, ook omdat er veel terrassen in de buurt zijn en beschutting te vinden is tegen de brandende zon.

Na afloop van het feest worden de fans in verband met de veiligheid met bussen naar het stadion gebracht. De woordvoerders van de verschillende organisaties zijn tevreden dat, na de teleurstelling in São Paulo waar het feest door de gemeente werd afgelast, het Oranjeplein weer doorgang kan vinden.
Bijlagen
fortaleza 1.jpg
fortaleza 1.jpg (48.85 KiB) 4541 keer bekeken


Leef met de dag........morgen kan het je laatste zijn ;-)

Gebruikersavatar
q en q
Artikels: 0
Berichten: 279
Lid geworden op: wo nov 10, 2010 23:55
Locatie: Teresina

Re: Politieactie bij Oranjeplein Beira Mar Fortaleza

Bericht door q en q » do jun 26, 2014 00:16

Even wat anders dit was het 16.500 posting bericht op FORTALEZA CORNER.......mooi he Salseros ! ;-)


Leef met de dag........morgen kan het je laatste zijn ;-)

René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Politieactie bij Oranjeplein Beira Mar Fortaleza

Bericht door René » do jun 26, 2014 06:22

Als dit bericht informatief is bedoeld, is er niks mis mee..... En misschien ben ik niet objectief omdat ik dagelijks in "gevecht" ben met tegenstanders van president Dilma, die alle feiten en, bewijzen en cijfers negeren, en dagelijks leugens als waarheid verspreiden.... Als "gringo" zal het mij een worst wezen.... sterker nog, een regering zonder PT zou voor mij misschien beter zijn.... Maar ik wordt een beetje ziek (misschien overgevoelig... bij deze mijn excuses) van elk bericht dat de probeert de WK in Brazilië in een slecht daglicht te stellen. Demonstraties in Sao Paolo..... bijna allemaal 16 jarige pubers.... die vernielingen plegen omdat ze beter onderwijs en gezondheidszorg willen? Idealisten die tegen de WK in Brazilië zijn, maar wel in het stadion zitten (in de VIP box, dus .....) en voor de hele wereld zingen "Dilma, neem het in je kont"..... Echt ongelofelijk de domheid en volgzaamheid van niet alleen de pers, maar ook die van individuen, alle bewijzen en cijfers negerend, alle resultaten/invloeden, gevolgen (financieel) welke goed zijn voor de gewone (= arme bevolking) puur en alleen omdat het niet in hun straatje (hun politieke partij) past. Lijkt een beetje op de situatie in een ander derde wereld land, waar in een eerste of tweede kamer, elk en ieder plan wordt tegengehouden omdat de ideologie van de partij boven de behoeftes van de bevolking staat......... (inderdaad... USA)



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 821
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Politieactie bij Oranjeplein Beira Mar Fortaleza

Bericht door Ajax » do jun 26, 2014 11:23

Rene,

Om met dat laatste te beginnen: ja, dit land lijkt in veel aspecten op de USA.

Ben hier nu een aantal jaar. Je hebt een beeld van een land dat je eigenlijk niet kent en begint dan ervaringen te krijgen waarmee je je een nieuw beeld vormt. Dingen die je dacht te weten kloppen niet en je mening veranderd dus. Met die misvattingen besef je ook dat zelfs je nieuwe beeld misschien niet helemaal klopt. Na enige tijd stel je weer bij. En zo kom je steeds meer te weten en wordt je mening over een land steeds correcter.

Mijn mening over het WK is dus simpel. Het is een groot succes, alleen lijkt het erop dat het (veel) beter had kunnen/moeten zijn. Uitsluitsel hierover krijgen we over een paar maanden ná het WK. Dan is duidelijker wat het WK dit land gebracht heeft (te weinig, en als ik er naast zit dan mag je het hier melden).

Grote vraag is waarom? Ik denk dat het (los van de FIFA waar iedereen tegen lijkt te zijn) vooral aan dit land zelf ligt. De problemen hier zitten diep. In de mensen zelf. De manifestaties zijn daar nu net een voorbeeld van. Hebben een aantal goedwillende mensen een leuk evenement naar je land gehaald, waar iedereen in principe beter van wordt? Zijn er altijd weer mensen die het verpesten en dus onderdeel zijn van de reden dat het een minder groot succes wordt. En zo zijn er veel meer redenen die te maken hebben met dit land zelf. Nog eentje dan: de neiging om snel resultaat te willen pakken. De Oranje fans gaan daar de komende dagen weer last van krijgen (verhoogde prijzen die aan oplichting grenzen) nog los van de te verwachten berovingen ed.

Maar over 50 jaar is dit echt een beter land (niet sarcastisch bedoeld)



Gebruikersavatar
q en q
Artikels: 0
Berichten: 279
Lid geworden op: wo nov 10, 2010 23:55
Locatie: Teresina

Re: Politieactie bij Oranjeplein Beira Mar Fortaleza

Bericht door q en q » do jun 26, 2014 15:22

Over de opmerking van Rene : Als dit bericht informatief is bedoeld, is er niks mis mee.....

Het antwoord is ja uitsluitend informatief....waarvan acte


Leef met de dag........morgen kan het je laatste zijn ;-)

Ruud
Artikels: 0
Berichten: 63
Lid geworden op: di dec 11, 2007 15:21
Locatie: Amsterdam

Re: Politieactie bij Oranjeplein Beira Mar Fortaleza

Bericht door Ruud » do jun 26, 2014 15:51

Ik was in Fortaleza van 31 mei tot 15 juni en heb nog een paar dagen van de WK kunnen meemaken. Het samen met de Brazilianen en voetballiefhebbers uit vele andere landen naar de wedstrijden Brazilie-Kroatie en Nederland-Spanje kijken op het Fanfest bij het strand van Praia Iracema was geweldig. Er zijn veel Brazilianen die kritisch zijn over het WK, vooral vanwege de financiële redenen (begrijpelijk), maar bijna iedereen is positief en trots dat het evenement in Brazilie plaats vindt.
De barracas op de Beira Mar zitten iedere avond vol en de sfeer is daar ook uitstekend.
Dat de Brazilianen echte voetballiefhebbers zijn is ondertussen weer gebleken. Bij alle wedstrijden heerst een echte voetbalsfeer en ook bij 'neutrale' wedstrijden (dus zonder Brazilie) leven de Brazilianen hartstochtelijk mee. Dat was ook weer te zien bij Griekenland-Ivoorkust. Het getoonde respect voor Drogba bij diens wissel liet zien dat de Brazilianen een echt voetbalhart hebben.
Ik vertrok op zaterdagavond 14 juni. Het was heel druk op Pinto Martins. 3 uur vertraging, maar overal hingen tv-schermen met de wedstrijden. Ondanks de grote drukte ging de security-check en paspoortcontrole weer snel.
Hopelijk is het WK een stimulans geworden voor het toerisme naar Fortaleza en de rest van Brazilie.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 821
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Politieactie bij Oranjeplein Beira Mar Fortaleza

Bericht door Ajax » do jun 26, 2014 17:07

Ruud, ben het eens met jouw constateringen. Maar als jouw post een reactie was op die van mij: mijn punt was dat het beter had gemoeten. Het fan fest wordt goed bezocht en Beira Mar zit vol. Bij het fan fest kunnen er echter veel meer bij. En de hoeveelheid fans uit andere landen komt op mij niet over als heel veel. (WK2010 was hier ook een succes, daarvoor hoeft een WK niet in Brazilië gehouden te worden).

Komen er nu bv. 10.000 Nederlanders of zijn het er (veel) minder? We gaan het de komende dagen zien.

Dat de Brazilianen echte voetballiefhebbers zijn weten we. :) Overal zijn de wedstrijden goed te volgen en het voetbal is geweldig! Eigenlijk gaat het mij daar om. Of het WK een succes is voor dit land is, zoals René zegt, worst.



Felix
Artikels: 0

Re: Politieactie bij Oranjeplein Beira Mar Fortaleza

Bericht door Felix » do jun 26, 2014 19:59

[quote]Sao Paolo[/quote]???



Gebruikersavatar
Ferry
Artikels: 0
Berichten: 547
Lid geworden op: di nov 13, 2007 18:51

Re: Politieactie bij Oranjeplein Beira Mar Fortaleza

Bericht door Ferry » wo jul 02, 2014 01:18

ik ben vanaf dag 1 in fortaleza aanwezig met de wk, en geniet elke dag waar ik ook kijk. Oranje feest was zeer gezelilig, alleen een beetje vroeg aan het bier. De wedsrijd was zenuw slopend, met ik denk 30.000 mexicanen in de kookpan. Jammer dat de vluchten naar Salvador zo duur zijn, anders was ik zeker gegaan,



Plaats reactie