Gerucht: Morgen staking Policia Militar in Fortaleza

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7396
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Gerucht: Morgen staking Policia Militar in Fortaleza

Bericht door Progresso » wo mei 21, 2014 18:05

Wel, het is maar een gerucht welke in alle hevigheid door de vakbonden wordt ontkend.

Morgen is er wel een vergadering van de vakbonden waar zonder meer de mogelijkheden worden besproken om te kijken hoe de eisen kracht kunnen worden bijgezet.

Het is maar de vraag of de vakbondsleiders hun achterban onder controle hebben. Mocht dit niet zo zijn, en daar lijkt het toch wel enigszins op, gaan we de komende dagen in Fortaleza net zo'n drama zien als afgelopen week in Pernambuco. Gisteren is er weer een PM gebruikt als schietschijf voor de bandidos. Dit is al nummer vijf dit jaar, en de PM's zijn het gewoon beu.

Ondertussen zijn de winkeliers in het centrum hun panden al aan het dichttimmeren.

Bron: Radio Verdes Mare



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7396
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Gerucht: Morgen staking Policia Militar in Fortaleza

Bericht door Progresso » wo mei 21, 2014 21:26

En nummer zes dit jaar, net een half uurtje geleden:

Policial Militar é baleado na cabeça durante assalto no Jóquei Clube

Dit gaan de vakbondsleiders niet op orde krijgen. Reken op een onverwachte stillegging van het werk de komende dagen. Wat er dan gaat gebeuren......



Felix
Artikels: 0

Re: Gerucht: Morgen staking Policia Militar in Fortaleza

Bericht door Felix » wo mei 21, 2014 22:15

Staking bij de PM is verboden. Omdat het militairen betreft geldt het als muiterij. De stakingsleider van de PM te Bahia zit daarom nog steeds vast.

Maar, daarmee kan niet gezegd worden dat men desondanks niet gewoon staakt of deelneemt aan stipheidsacties. Die laatste zijn moeilijker te bewijzen alhoewel de spionagediensten van de PM wel telefoons afluistert enz.

Je kunt alleen maar hopen dat de politie de taken blijft uitvoeren en de bevolking niet nog meer aan zijn lot over laat.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Gerucht: Morgen staking Policia Militar in Fortaleza

Bericht door René » wo mei 21, 2014 22:41

Is misschien verboden maar ze hebben vorig jaar vanaf eind december een week of twee gestaakt in Fortaleza.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7396
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Gerucht: Morgen staking Policia Militar in Fortaleza

Bericht door Progresso » do mei 22, 2014 01:01

Ja, Felix,

Begin 2012 was het toch echt zo dat de boel plat is gegaan. Dat was een absoluut onwerkelijke situatie. Het was of je midden op de dag ergens in een verlaten stad uit een wild-west film rondloopt. Althans dat was bij ons zo. In de stad waren er plunderingen.

Als de 10.000 manschappen van de PM doorzetten ligt de boel plat. Dan kun je met 8000 man leger die momenteel al in de stad rondloopt er vanuit gaan dat je in bepaalde wijken gewoon een burgeroorlog krijgt.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7396
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Gerucht: Morgen staking Policia Militar in Fortaleza

Bericht door Progresso » do mei 22, 2014 15:10

En nummer drie binnen 48 uur.

[quote]Terceiro policial é baleado na Capital em menos de 48h[/quote]

De staking is in ieder geval niet doorgegaan. Wat de uitkomst van de vergadering van de vakbonden is geweest is ook nog niet bekend. En of de achterban er mee akkoord gaat ook niet.

Volgens mij gaan we twee hele spannende weken tegemoet zien, waarbij het zo maar opeens kan zijn dat alle autobanden van de PM lekgestoken zijn.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7396
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Gerucht: Morgen staking Policia Militar in Fortaleza

Bericht door Progresso » za mei 24, 2014 18:47

En we hebben een Plan B van de federale overheid mocht de PM gaan staken tijdens of net voor het WK.
Brasília. O governo federal montou planos alternativos caso policiais entrem em greve durante a Copa do Mundo, que acontece entre os dias 12 de junho e 13 de julho.

Nas últimas semanas, ameaças de greves de diversas forças policiais foram crescendo à medida que o mundial se aproximava. Em entrevista coletiva a correspondentes estrangeiros ontem, o ministro José Eduardo Cardozo disse que não espera greves no evento, mas admitiu que o governo trabalha com planos alternativos.
Bron: Diario

Als je artikel leest dan lijkt het erop dat het plan B uitsluitend bestaat uit een een oproep van de regering om niet te gaan staken. Concrete maatregelen worden niet genoemd.

Wel, laat ik maar gewoon het scenario beschrijven als de PM de boel plat gooit:

Rellen in de stad
Paniek in de stad
PM's laten zo snel mogelijk de banden van hun vehikels leeg lopen.
De militairen nemen de taken van de PM's over, maar kennen helaas de stad en de mensen niet.
De hel breekt los
WK afgelast.

Waarschijnlijkheid van dit scenario: 60-70%

UIteraard gooit die vetnek van een Ronaldo nog wat olie op het vuur.

De sponsoren zijn nu al als de dood dat de boel kort en klein wordt geslagen. De Hyunday dealer in Fortaleza heeft in plaats van vlaggetjes en andere WK-rotzooi voor de zekerheid al beschermmateriaal voor de ruiten klaar gelegt. Je ziet dat een groot aantal sponsoren hun activiteiten fors hebben terug gedraaid.

De "onafhankelijke" pers van Globo (Diario) durft zich nu al niet meer te mengen onder de demonstraten in de stad en doet verslag vanuit nabijgelegen flatgebouwen en hebben nu opeens toch maar de stickers van hun reportagewagens gehaald.

Dit wordt gewoon een grote blamage voor Brazilie



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 810
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Gerucht: Morgen staking Policia Militar in Fortaleza

Bericht door Ajax » za mei 24, 2014 19:47

Progresso schreef:Begin 2012 was het toch echt zo dat de boel plat is gegaan. Dat was een absoluut onwerkelijke situatie. Het was of je midden op de dag ergens in een verlaten stad uit een wild-west film rondloopt. ...
Inderdaad, was echt een vreemde gewaarwording! Daarna kan ik me (tot nu) gelukkig geen vergelijkbare staking herrineren. Maar zeker niet iets waar inwoners van Fortaleza op zitten te wachten.

Maar in die 40% onwaarschijnlijkheid zit dus het aflasten van het WK. Ik zou eerder de kans op 99% schatten dat het toch doorgaat (met alle protesten erbij).

Wellicht een leuk idee: een nieuw topic, waarin we op dit forum de voorstanders en tegenstanders van het WK in Brazilië benoemen. En dan mogen de tegenstanders het negatieve nieuws brengen en andersom.... Wat zeg ik? Waarom niet 2 topics, zodat de tegenstanders de postitieve verhalen niet hoeven te zien....



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7396
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Gerucht: Morgen staking Policia Militar in Fortaleza

Bericht door Progresso » za mei 24, 2014 21:24

En nummer vier binnen vier dagen. Volgens mij in Cumbuco, als ik mij niet vergis. Tevens eigenaar van een surfshop

Afbeelding
Mais um policial militar é baleado na RMF; 4ª ocorrência em 4 dias

Um policial militar foi atingido com 3 tiros, sendo um pescoço, outro no braço e um no abdômen, na tarde deste sábado (24), após supostamente ter sido abordado por 4 homens em uma tentativa de assalto na Avenida Central da Praia do Icaraí, em Caucaia.

Essa foi a 4ª ocorrência de policiais baleados na Região Metropolitana de Fortaleza (RMF) em apenas 4 dias.
Die staking van de PM's gaat er komen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7396
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Gerucht: Morgen staking Policia Militar in Fortaleza

Bericht door Progresso » wo mei 28, 2014 03:57

De moord op de derde politieagent is inmiddels opgelost.

De daders zijn gepakt en zullen het nooit meer doen.
Irmãos suspeitos de atirar em subtenente da PM são mortos na Parangaba
Keurig netjes een "lift" gekregen door de PM van het politiebureau naar huis toe.

Afbeelding
Sequência de imagens na delegacia e no local do crime. As vítimas ainda utilizavam a mesma roupa. Foto: divulgação



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5053
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Gerucht: Morgen staking Policia Militar in Fortaleza

Bericht door quasimodo » do jun 05, 2014 19:30

Braziliaanse politie krijgt loonsverhoging
Datum : 04/06/2014Land : Brazilië
Braziliaanse politie krijgt loonsverhoging
De Braziliaanse regering biedt agenten van de federale politie een loonsverhoging aan van 15,8 procent om een staking te voorkomen tijdens het WK voetbal. Met ingang van juli krijgen de agenten een verhoging van 12 procent, gevolgd door een verhoging met 3.8 procent in januari 2015.

Het akkoord komt na politiestakingen eerder dit jaar, waaraan naar schatting 250.000 agenten deelnamen. Voorbereidingen voor het WK, dat op 12 juni begint, zijn gepaard gegaan met protesten tegen de regering en stakingen. De Braziliaanse federale politie, die zich bezighoudt met crimineel onderzoek en de strijd tegen drugshandel, is ook belast met de veiligheid aan de grenzen en op de vliegvelden van het land.

De vakbond Fenapef verwelkomde het aanbod en zei dat ze geplande stakingen “voor, tijdens en na het WK en voor de verkiezingen op 5 oktober” had geschrapt. Voorzitter Jones Borges Leal zei dat de regering ook had ingestemd met de oprichting van een werkgroep die de carrièremogelijkheden van agenten gaat bekijken, wat een andere belangrijke eis was. Vorige maand gingen politieagenten in minstens veertien departementen in staking, net zoals leraren en ambtenaren.

De regering heeft de veiligheid opgevoerd in de 12 steden waar WK-wedstrijden worden gespeeld. In Rio de Janeiro worden twintigduizend mensen ingezet om de veiligheid tijdens de WK-finale op 13 juli te garanderen. Het is de regering er alles aan gelegen om een herhaling van de massale protesten tijdens de Confederatie Cup vorig jaar te voorkomen. Ruim een miljoen mensen gingen toen de straat op om te protesteren tegen corruptie en tegen wat zij zagen als buitensporige uitgaven voor het WK.

Bron : BBC World NewsBookmark and Share
http://www.lachispa.eu/nieuws/braziliaa ... verhoging/



dutchman
Artikels: 0

Re: Gerucht: Morgen staking Policia Militar in Fortaleza

Bericht door dutchman » do jun 05, 2014 21:24

Jullie wonen nog in Fortaleza? Zit je vast aan je koop drie-hoog-achter of geeft dit een adrenaline kick?
Ik zou het wel weten namelijk snel wegwezen!
Het is heel erg wat ik hier allemaal lees! Fortaleza en Cumbuco is jaarlijkse vaste kost. Wij hebben er veel vrienden.
Nederland is nou ook niet bepaald je-van-het, zeker sinds 2008 maar liever ergens in de kou op een houtje bijten dan alle dagen in doodsangst over straat.
Aan de andere kant zijn het wel weer de notoire reaguurders, zeg maar gerust azijnpissers die hier alle dagen de draadjes vullen.
Je hoort hier weinig opbeurende geluiden bijv. goed nieuws uit publieke of persoonlijke sfeer.
Ik heb wel goed nieuws alsmede interessante WK feitjes maar daar komt toch gelijk een lading azijn over dus laat ook maar zitten...
Bij ons in Rio deelstaat (uur rijden vanaf Galeão) hangen de vlaggen uit en zie je overal de nodige attributen van slingers tot toetertjes. Iedereen hier op de berghelling heeft een flinke gun dus het blijft daardoor juist rustig. Naar Zwitsers model zeg maar...
Wij gaan genieten, de liters staan klaar!



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5053
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Gerucht: Morgen staking Policia Militar in Fortaleza

Bericht door quasimodo » do jun 05, 2014 21:49

Iedereen hier op de berghelling heeft een flinke gun dus het blijft daardoor juist rustig. Naar Zwitsers model zeg maar...
:?: :?: :?: Zwitserland en iedereen een gun.

Meer Amerikaans model en daar is het ook echt veilig.

Maar positief nieuws ik ben benieuwd.

proost.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7396
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Gerucht: Morgen staking Policia Militar in Fortaleza

Bericht door Progresso » do jun 05, 2014 22:24

Ja, die Zwitsers begrijpen het wel. De kinderen leren daar op heel jonge leeftijd al met vuurwapens om te gaan. Er is daar nog gewoon dienstplicht en men moet tot veertig jaar om de zoveel tijd nog op herhaling. Daar wordt nog gewoon gellerd hoe je fysiek geweld neutraliseert en hoe je iemand met je handen snel kan uitschakelen. De militaire vuurwapens mogen thuis worden bewaard en staan bij de meeste Zwitsers gewoon in de gangkast. Prima systeem, met als gevolg dat het een van de meest veilige landen ter wereld is.

Het lijkt me in ieder geval beter als in Belgie/Nederland waar je om de maand een stille tocht hebt of zoals hier waar iedere dag een moeder weer vraagt om "justicia".



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 810
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Gerucht: Morgen staking Policia Militar in Fortaleza

Bericht door Ajax » vr jun 06, 2014 21:27

dutchman schreef:Nederland is nou ook niet bepaald je-van-het, zeker sinds 2008 maar liever ergens in de kou op een houtje bijten dan alle dagen in doodsangst over straat
Alle dagen in doodsangst over straat? Is dat in Rio dan zo? Herken dat niet, dat het hier gevaarlijker is dan in NL dat dan weer wel...



dutchman
Artikels: 0

Re: Gerucht: Morgen staking Policia Militar in Fortaleza

Bericht door dutchman » za jun 07, 2014 06:02

Ajax, in deze achterbuurt RJ voel ik me min of meer... heb mijn vriendjes... In Fortaleza ben ik anoniem maar val juist op. Dat maakt het verschil denk ik. En in Centrum RJ val ik niet op maar in FOR wel. Ben ik toch de toerist. Het is toch anders. Ik voel me niet meer prettig in jullie stad. Sorry! Hoe zit dat met jullie zowel in FOR als elders? Daar ben ik wel benieuwd naar.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 810
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Gerucht: Morgen staking Policia Militar in Fortaleza

Bericht door Ajax » za jun 07, 2014 15:50

Het is maar net wat je gewend bent en of je er de weg kent. Ik ken Rio dan weer niet, dus ben er zeker van dat ik in die achterbuurt van jou beter niet kan komen :)

Hier ga je ook naar het "centrum", dus de Beira Mar waar het stikt van de toeristen en ook niet snel naar minder toeristische wijken.

Verschil valt wel op. Zo maar wat waarnemingen vanochtend op weg naar het werk: het huisvuil van de appartementen wordt opgehaald door een man met zo'n karretje (afvalscheiding gaat hier misschien nog wel beter dan in NL). Het is verder relatief rustig op straat (het is bijna vakantie vanwege het voetbal en misschien zitten er stakingen aan te komen?). Voor de rest de gebruikelijke (winkel)activiteit. Wel staat er een geldwagen bij een van de vele plekken waar geld opgehaald moet worden en de bewaker erbij heeft een geweer in de aanslag en kijkt om zich heen of er toch niet iemand iets van plan is. Het is dus best veilig, maar dan wel voor BR begrippen...



Felix
Artikels: 0

Re: Gerucht: Morgen staking Policia Militar in Fortaleza

Bericht door Felix » za jun 07, 2014 18:05

40.000 man scanderen zonder enige aansporing dat Dilma in haar reet moet gaan nemen:

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... Vqx-ukCvwI



Gebruikersavatar
q en q
Artikels: 0
Berichten: 279
Lid geworden op: wo nov 10, 2010 23:55
Locatie: Teresina

Re: Gerucht: Morgen staking Policia Militar in Fortaleza

Bericht door q en q » ma jun 09, 2014 22:54

De Belgische voetbalbond geeft aan dat je je beter kunt registreren voor eventuele grote stakingen in Fortaleza, Rio de Janeiro enz, zodat men snel kan achterhalen of alles goed met u is, men is in België er dus niet gerust op !

Reisadvies Brazilië

Geldig op 9 juni 2014
.

Adresgegevens Belgische Ambassade voor Brazilië Externe link

Laatste update

Bij reizen in Brazilië is waakzaamheid geboden, in het bijzonder in Rio de Janeiro en sommige stadswijken.

Op 12 juni 2014 gaat het WK Voetbal van start in Sao Paulo. Indien u afreist naar Brazilië om het WK Voetbal bij te wonen, raden wij u aan uw persoons- en reisgegevens door te geven via volgende website www.belgianstobrazil.diplomatie.beExterne link. Zo zijn onze ambassade en consulaten op de hoogte van uw aanwezigheid in het land en kunnen ze u of uw contactpersoon snel bereiken en informeren, mocht dit nodig blijken. Raadpleeg zeker en vast ook de website van de Koninklijke Belgische VoetbalbondExterne link en de fanguideExterne link voor bijkomende informatie.

Na de grootschalige demonstraties in de maanden juni-juli 2013 in diverse Braziliaanse steden, vinden nog steeds met enige regelmaat protesten plaats, echter kleinschaliger van opzet en vaak geconcentreerd in São Paulo en Rio de Janeiro. Sommige van deze protesten, die vooral ‘s avonds en ‘s nachts plaatsvinden, lopen uit op vernielingen, gewelddadige confrontaties met de politie en in bepaalde gevallen zelfs op plunderingen. Het ligt in de lijn der verwachtingen dat de visibiliteit van de Wereldbeker zal leiden tot een verhoging van het aantal protestacties, al dan niet gekoppeld aan stakingen in de publieke of private sector. Men wordt aangeraden om de plaatsen waar de protestacties plaatsvinden te vermijden. Wees extra alert gedurende stakingen van de politiediensten.


Leef met de dag........morgen kan het je laatste zijn ;-)

René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Gerucht: Morgen staking Policia Militar in Fortaleza

Bericht door René » di jun 10, 2014 07:59

paniek zaaien is ook een vak.........



Plaats reactie