22 doden bij busongeluk in Canindé

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7399
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

22 doden bij busongeluk in Canindé

Bericht door Progresso » zo mei 18, 2014 22:46

Bij een busongeluk in de buurt van Canindé zijn 22 doden te betreuren.

https://secure.flickr.com//photos/verde ... 210019271/

Meer info op Diario



Jan Rossignol
Artikels: 0
Berichten: 129
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 21:38

Re: 22 doden bij busongeluk in Canindé

Bericht door Jan Rossignol » ma mei 19, 2014 21:24

Dit zijn (gelukkig) nog "nette" foto's. Ik zag gister foto's voorbij komen met alle gruwelijke details. Na 1 had ik t wel gezien. Lag letterlijk een halve Braziliaan. En zakken vol lichaamsdelen.
Is de veroorzaker, naar verluid een motorrijder waar de bus voor moest uitwijken, al gepakt?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7399
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: 22 doden bij busongeluk in Canindé

Bericht door Progresso » ma mei 19, 2014 21:56

Dat verklaart dan ook waarom er eerst sprake was van 22 doden en nu nog maar 18.

Waarschijnlijk had men ook geen calculator bij zich om het sommetje te maken.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1016
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: 22 doden bij busongeluk in Canindé

Bericht door Wade » ma mei 19, 2014 23:18

Jan Rossignol schreef:Dit zijn (gelukkig) nog "nette" foto's. Ik zag gister foto's voorbij komen met alle gruwelijke details. Na 1 had ik t wel gezien. Lag letterlijk een halve Braziliaan. En zakken vol lichaamsdelen.
Is de veroorzaker, naar verluid een motorrijder waar de bus voor moest uitwijken, al gepakt?
Heb die foto's ook gezien. Compleet verwerpelijk, onaanvaardbaar.
Ik reed zelf ook ooit eens voorbij een plek waar een dodelijk ongeval was gebeurd op de terugweg van Canoa. Ondanks de aanwezigheid van de politie deden deze geen enkele moeite om het volk weg te houden van het ongeval (hoe kan een gerechtelijke expert zijn werk doen op die manier?) en de plaats af te zetten met een lint. Hier in Europa ontnemen ze zelfs het zicht door alles af te schermen of er een tent overheen te plaatsen. Daar laten ze gewoon tientallen mensen komen waar ze willen en foto's nemen met hun smartphone. Geen enkele vorm van respect voor het slachtoffer en zijn nabestaanden.

Ik stoor mij er ook steevast aan wanneer de politie in het televisiejournaal een pas gearresteerde verdachte glunderend presenteert alsof het een jachttrofee is en die verplicht vragen te beantwoorden. Wat als achteraf blijkt dat die persoon onschuldig is?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7399
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: 18 doden bij busongeluk in Canindé

Bericht door Progresso » di mei 20, 2014 02:32

Met de hoeveelheid dodelijke ongelukken per dag is het niet verwonderlijk dat er nauwelijks enig onderzoek wordt gedaan. Het is vaak een kwestie van zo snel mogelijk de lijken ruimen, het voertuig afvoeren naar de lokale post van de Policia Rodoviario en op naar het volgende ongeluk. Zeker als je wat verder van een post van de Policia Rodoviario zit, zoals bijvoorbeeld in Canindé dan kan het zomaar een uurtje of twee kosten voordat er een verantwoordelijke ter plekke is.



janedina
Artikels: 0
Berichten: 44
Lid geworden op: za okt 26, 2013 22:32

Re: 22 doden bij busongeluk in Canindé

Bericht door janedina » di mei 20, 2014 23:27

Progresso ; zag je dan ook, dat toen de 2 shovels de bus weer een beetje aan de kant van de weg hadden gezet, er een "chauffeur" van de busonderneming, de bus gewoon startte, en er heel leuk mee weg reed? hij gaf nog een dikke duim aan de mensen......hier kan dat allemaal. misschien, (ik denk wel zeker) nog wel met menselijke resten erin. :roll:



janedina
Artikels: 0
Berichten: 44
Lid geworden op: za okt 26, 2013 22:32

Re: 22 doden bij busongeluk in Canindé

Bericht door janedina » di mei 20, 2014 23:30

Wade schreef:
Jan Rossignol schreef:Dit zijn (gelukkig) nog "nette" foto's. Ik zag gister foto's voorbij komen met alle gruwelijke details. Na 1 had ik t wel gezien. Lag letterlijk een halve Braziliaan. En zakken vol lichaamsdelen.
Is de veroorzaker, naar verluid een motorrijder waar de bus voor moest uitwijken, al gepakt?
Heb die foto's ook gezien. Compleet verwerpelijk, onaanvaardbaar.
Ik reed zelf ook ooit eens voorbij een plek waar een dodelijk ongeval was gebeurd op de terugweg van Canoa. Ondanks de aanwezigheid van de politie deden deze geen enkele moeite om het volk weg te houden van het ongeval (hoe kan een gerechtelijke expert zijn werk doen op die manier?) en de plaats af te zetten met een lint. Hier in Europa ontnemen ze zelfs het zicht door alles af te schermen of er een tent overheen te plaatsen. Daar laten ze gewoon tientallen mensen komen waar ze willen en foto's nemen met hun smartphone. Geen enkele vorm van respect voor het slachtoffer en zijn nabestaanden.

Ik stoor mij er ook steevast aan wanneer de politie in het televisiejournaal een pas gearresteerde verdachte glunderend presenteert alsof het een jachttrofee is en die verplicht vragen te beantwoorden. Wat als achteraf blijkt dat die persoon onschuldig is?
Volgens mij nog nooit voorgekomen hier: "onschuldig??"



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7399
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: 22 doden bij busongeluk in Canindé

Bericht door Progresso » wo mei 21, 2014 02:19

Janedina,

Ik kijk eigenlijk weinig tv, dus ik heb niets gezien en eigenlijk ook niets gemist. Ik hoorde wel dat de chauffeur van de IML iets van 12 lichamen in zijn auto had. Normaal gaan er maximaal vier lichamen in zo'n wagen, dus je kunt je wel weer voorstellen hoe dat is gegaan.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7399
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: 22 doden bij busongeluk in Canindé

Bericht door Progresso » vr mei 23, 2014 22:08

Bijna niet te geloven.

Het aantal doden welke te betreuren waren bij het ongeval in Canindé is bijgesteld van 18 naar 17.

Er lag een helft in het ziekenhuis in Canindé. De andere helft lag in het IML en was reeds begraven. De onderste helft is nu teruggegeven aan de familie en kan ook worden begraven.

Allereerst vraag je je dan af, hoe moeilijk is het om "hoofden" te tellen. Als je begint met 22, dan naar 18 en uiteindelijk uitkomt op 17 heb je toch wel ergens een probleembje als autoriteiten. Als er dan stukken overblijven, dan ga je die toch eerst bijelkaar zoeken voor je het lichaam vrijgeeft.

Only in Brazil.

Bron: Diario



Plaats reactie