Telegraaf: WK verkenning Fortaleza

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Telegraaf: WK verkenning Fortaleza

Bericht door Salseros » do apr 17, 2014 20:21

Op de site van de telegraaf, de wk-verkenning van Fortaleza en Natal...

http://www.telegraaf.nl/reiskrant/beste ... zon__.html

Moest af en toe wel lachen, forro wordt beschreven als swingende boerensalsa, de piratenbar is een Nederlandse naam (tja, na de vertaling van Pirata Bar klinkt het vrij Nederlands), het Heineken Cafe op Iracema wordt genoemd - dat al een tijdje niet meer bestaat en Het Pintje (heet nu Bar do Wil). Verder vreemd dat Bar Internacional niet genoemd wordt... ook omdat hun info dus over Fortaleza niet echt up to date is, waarom wordt dan ook de Satehut niet genoemd?


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 819
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Telegraaf: WK verkenning Fortaleza

Bericht door Ajax » do apr 17, 2014 23:15

Mooi verhaal en lijkt inderdaad wat verouderd. Dat is sowieso het probleem met informatie: het verouderd. Maar misschien beslist een potentiële toerist toch niet op basis van de Heineken bar om hier naar toe te komen.

En daarom is er dus dit forum, of niet? :wink:



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1017
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Telegraaf: WK verkenning Fortaleza

Bericht door Wade » vr apr 18, 2014 20:17

Die naam Kukukaya heb ik wel al vaker horen vallen. Zijn hier mensen die er al geweest zijn?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7477
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Telegraaf: WK verkenning Fortaleza

Bericht door Progresso » di apr 22, 2014 03:01

Wat een verhaal zeg. Het gaat wel heel hard achteruit met de telegraaf. Ze stelen tegenwoordig foto's van het internet en zetten er de bronvermelding Telegraaf op. De foto van Beiramar is overigens ook nog eens van voor de oorlog, toen er nog geen pieren lagen.

Er wordt gesproken over een gids bij Fort Schoonenborch, maar volgens mij zijn daar helemaal geen gidsen. Het gebouw doet gewoon dienst als kazerne. Je kunt inderdaad de dienstdoende wachtsoldaat vragen om toegelaten te worden, maar er is eigenlijk niet veel te zien behalve een paar wapens en uniformen van het Braziliaanse leger uit 1800.

Als je dan toch daar in de buurt bent lijkt het me veel leuker om als toerist door het chaotische centrum te lopen met de honderden winkeltjes en shops.


Ik zou toch minimaal de MercadoCentral noemen, Cumbuco, Canoa Quebrada, Beachpark, Praia do Futuro en zelfs een dagtripje naar Jeri.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1017
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Telegraaf: WK verkenning Fortaleza

Bericht door Wade » di mei 20, 2014 04:11

Mijn impressie was dat het enige dat in Fortaleza al klaar is voor het WK het stadion zelf is.

Zowat alle grote verbindingswegen tussen de stadsdelen en de toegangswegen naar het stadion zelf zijn nog één grote puinhoop van herstellingswerken of projecten waar veeeeeel te laat mee begonnen is. De meeste geraken nooit tijdig klaar tegen binnen 3 weken en rond het stadion zelf ben ik er zelfs zeker van tenzij de Marsmannetjes het komen fiksen.

Over het aspect veiligheid, tja. Op elke straathoek een flik zetten in de toeristische zone, daarmee los je het probleem niet op maar verschuif je het of camoufleer je het alleen maar. Bovendien is het strakke plan van al die duizenden WK-toeristen binnen een 'veilige zone' houden mijns inziens een utopie.

De luchthaven?????? Daar is gewoon praktisch geen flikker vooruitgang gemaakt in vergelijking met mijn vorige bezoek een jaar geleden. Enkel de funderingen liggen er van die nieuwe terminal, zelfs nog geen ruwbouw!

Ik hoor ook dat er in andere steden vergelijkbare problemen mijn, dus Brazilië gaat zich hier stevig belachelijk maken. Wat een gebrek aan organisatorisch vermogen! Ze weten al 7 jaar dat ze in juni moesten klaar zijn, dus waarom zo lang gewacht? Welke twee woorden staan er ook weer op de nationale vlag? 'wanorde en regressie'?



Gebruikersavatar
Ferry
Artikels: 0
Berichten: 547
Lid geworden op: di nov 13, 2007 18:51

Re: Telegraaf: WK verkenning Fortaleza

Bericht door Ferry » di mei 20, 2014 10:41

Het hoort gewoon bij Brasil, dat het niet af is, ik zou me kapot schrikken als ik daar over 3 weken aankom, en alles loopt op rolletjes. Het heeft ook zijn charme dat het een puinhoop is, anders heb ik het idee dat ik niet in Brasil ben, heb nog geen kaarten, maar zie op internet dat de groepswedstrijden ver onder de prijs worden verkocht(alleen brasil-mexico niet ), dus een paar wedstrijdjes mee pikken gaat wel lukken.
Hoop alleen dat de paspoort controle iets sneller gaat, maar dat zal ook wel een utopie zijn.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7477
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Telegraaf: WK verkenning Fortaleza

Bericht door Progresso » di mei 20, 2014 18:27

Dilma schreef:Nossos aeroportos estão preparados para oferecer um bom atendimento a todos que vierem assistir à Copa do Mundo. O mais importante é que eles estão ficando prontos para oferecer a nós mesmos, brasileiras e brasileiros, bons serviços, como merecemos e queremos
Het is maar dat je het weet Ferry, volgens de president is alles helemaal tiptop.



Bertje
Artikels: 0
Berichten: 92
Lid geworden op: za jun 02, 2012 16:06

Re: Telegraaf: WK verkenning Fortaleza

Bericht door Bertje » di mei 20, 2014 20:02

Progresso schreef:
Dilma schreef:Nossos aeroportos estão preparados para oferecer um bom atendimento a todos que vierem assistir à Copa do Mundo. O mais importante é que eles estão ficando prontos para oferecer a nós mesmos, brasileiras e brasileiros, bons serviços, como merecemos e queremos

De zelfoverschatting van een stelletje 3e wereld bewoners (ik wilde eerst zeggen apen, maar kon me gelukkig inhouden) die 7 jaar voorbereidingstijd hebben gehad en nu een grote bende aan te bieden hebben is werkelijk stuitend. Geweldige quote van een semi analfabeet (Dilma): 'como merecemos e queremos'

Valt mee dat ze het niet ovier 'respect' had. Waar hebben we dat woord hier eerder gehoord??



Xadrez
Artikels: 0
Berichten: 108
Lid geworden op: zo jan 27, 2008 23:32

Re: Telegraaf: WK verkenning Fortaleza

Bericht door Xadrez » wo mei 21, 2014 02:56

Vai tudo ficar bem!



Felix
Artikels: 0

Re: Telegraaf: WK verkenning Fortaleza

Bericht door Felix » wo mei 21, 2014 22:27

[quote]De zelfoverschatting van een stelletje 3e wereld bewoners (ik wilde eerst zeggen apen, maar kon me gelukkig inhouden) die 7 jaar voorbereidingstijd hebben gehad en nu een grote bende aan te bieden hebben is werkelijk stuitend. [/quote]
Bertje, stuitend waarom? Omdat het niet gedaan is zoals jij wilde, of als zoveel europeanen wilden? Stuitend???

Er kan toch gevoetbald worden waarschijnlijk, dus wat lul je verder. Een beetje langer wachten op het vliegveld en in de file naar het stadion is overkomelijk.

Spannend kan het wel worden als de paspoortcontrole stiptheidsacties onderneemt, als er andere categorieën gaan staken (bv. grondpersoneel luchtvaart) en er goed gedemonstreerd wordt maar daar gaat de regering niet over.



Bertje
Artikels: 0
Berichten: 92
Lid geworden op: za jun 02, 2012 16:06

Re: Telegraaf: WK verkenning Fortaleza

Bericht door Bertje » do mei 22, 2014 11:31

Beste Felix,

Voor begrijpend lezen had jij op school geen hoge cijfers. Zoveel is zeker! Als je de zin correct leest dan BEGRIJP je dat stuitend slaat op zelfoverschatting!!!!!!! en niet op de 'grote bende' die ook in de zin voorkomt.

De grote bende die ze aan te bieden hebben is overigens wel een gevolg van zelfoverschatting. 'Brasil zou dat varkentje wel eens even wassen"

De zelfoverschatting sloeg op de onzin uitgekraaid door de semi-analfabete Dilma: 'O mais importante é que eles estão ficando prontos para oferecer a nós mesmos, brasileiras e brasileiros, bons serviços, como merecemos e queremos'.

Genoeg gratis college weer. Volle kracht vooruit nu.

En wie 'lult' er hier nu eigenlijk Felix?? Geen Felix Felix maar hoogstens een Felix domestica ben je zoveel is wel duidelijk. Enne, wie de schoen passe trekke hem an! Goeiedaag!



Plaats reactie