Welke bank is het beste voor bankzaken?

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jorry
Artikels: 0
Berichten: 266
Lid geworden op: di dec 04, 2007 12:17
Contacteer:

Welke bank is het beste voor bankzaken?

Bericht door jorry » di mar 18, 2014 05:59

Hoi kenners,

Even een vraagje.

Ik ga (vraag mij niet hoe) :-) een braziliaanse rekening openen.
Bij welke bank kan ik dit het beste doen?

- Lage kosten
- Internet bankieren
- Creditcard voor gebruik buitenland?

Ben benieuwd om jullie mening te horen

Grtz

Jorry



Gebruikersavatar
jorry
Artikels: 0
Berichten: 266
Lid geworden op: di dec 04, 2007 12:17
Contacteer:

Re: Welke bank is het beste voor bankzaken?

Bericht door jorry » di mar 18, 2014 21:12

Hoi mtilburg :-)

Ik kan niet vertellen hoe :-)

Hahha is het zo erg met die banken in brazilie hier pfff.

Grtz

Jorry



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Welke bank is het beste voor bankzaken?

Bericht door René » wo mar 19, 2014 04:49

Een bankrekening op eigen naam zonder verblijfsvergunning is niet mogelijk.... maar ik weet dat het een enkeling toch gelukt is bij Bco Santander. De pret is niet van lange duur, want uiteindelijk komt de centrale bank langs en wordt de rekening gesloten, het saldo voor een paar maanden gestalt. Als het in die paar maanden niet wordt opgeëist.....
Wat wel mogelijk is is een Previdencia (tenminste, zo heet het bij Bradesco). Dit is een soort oudedagsvoorziening (lijkt op lijfrente, koopsompolis). Je stort een bedrag, mag daar 6 manden niet aankomen, en bij opnames wordt inkomstenbelasting ingehouden. Als je geen inkomen hebt in BR, kun je de ingehouden inkomstenbelasting bij de jaarlijkse aangifte terugkrijgen....... moet je wel een bankrekening hebben waar ze het op kunnen terugstorten.. de belastingdienst stort niet terug in de Previdencia.

Wel opmerkelijk is dat de gemiddelde vakantie ganger (met alle respect voor Jorry; hij gaat ook alleen maar uit van wat hem verteld wordt) in die paar weken per jaar alle juiste contacten kan leggen om "wat dan ook" te regelen.... natuurlijk zijn alle "wat dan ook" dingetjes officieel niet mogelijk. Van bankrekeningen, import trucjes tot bouwvergunningen, allemaal begeleidt door de juiste vrienden met goede contacten, zeer "betrouwbare" advocaten, goedkoper materiaal inkopen zonder officiële rekening, ff zwart wat arbeiders aan het werk stellen, ff euries wisselen, regelmatig op advies van een lokale Nederlander.... eerst ff betalen, alles wordt geregeld.... 3de wereld land, alles kan... etc. etc. Ook op dit prikbord zijn voorbeelden terug te vinden.

Mijn ervaring is dat uiteindelijk bijna iedereen (die het ff geregeld hebben) er achter komt dat ze het fout hebben gedaan (fout zijn geïnformeerd, en daar dik voor hebben betaald). Dat is normaal gesproken in de laatste fase van het traject; spullen in de haven maar er blijkt opeens een nummertje te ontbreken, het bouwwerk heeft officieel bijna niets gekost (zwart werkers, geen INSS betaald, geen NF's), vergunningen ontbreken (SEMACE/SPU), problemen met eigendom papieren, zwartwerker breekt z'n rug, etc. etc.

Mijn oprecht advies is, maak geen gebruik van alle trucjes, vrienden, contacten, advocaten etc. Ze zijn er bijna allemaal op uit om je lichter te maken. Ongeacht alle beloftes of zelfs contracten, heb je geen poot om op te staan; rechtszaken duren hier jaren en na een hoger beroep ben je zo maar 10 jaar verder. Gewonnen???? Recht op een vergoeding????? De tegenpartij (er van uitgaande dat de tegenpartij een groep boefjes is die jou met voorbedachte raden heeft opgelicht) betaalt toch niet.

Goed advies kost geld. Wil je daar op besparen, betaal je uiteindelijk de rekening.
Succes,
René



Gebruikersavatar
jorry
Artikels: 0
Berichten: 266
Lid geworden op: di dec 04, 2007 12:17
Contacteer:

Re: Welke bank is het beste voor bankzaken?

Bericht door jorry » wo mar 19, 2014 11:08

Hoi rene

Bedankt voor jouw reactie.

Ik weet inderdaad dat er veel vakantiegangers op een roze wolk leven :-)
Met de bank is niet zo spannend en laten we zeggen 99% save, vertel je wel een keer hoe of wat :-)

vroeg mij alleen af welke bank het beste zou zijn.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Welke bank is het beste voor bankzaken?

Bericht door Salseros » wo mar 19, 2014 20:29

Nog een tip ontvangen per mail van een inwoner van Fortaleza:
Probeer dit eens een bankrekening te openen bij een kennis van mij is het op deze manier gelukt.


Natuurlijk staan er dikwijls lange rijen bij de banken maar is op te lossen nooit begin of eind van de maand te gaan ook niet half in de maand en altijd s,middags gaan


Nog een tip Banco Brasil gebruikt nieuwe i ban nummers maar 29 cijfers en letters


- bij Banco Itaú s.a een Poupanca = lopende rekening op eigen naam kunnen openen met een variabele rente die nu ongeveer 5 % is.
Hiervoor nodig : RNE nummer iemand anders, machtiging voor gebruik die bij cantorio moet worden geregistreerd, paspoort en CPF

- bij Bradesco een VGBL Fix = een investment rekening zonder risico en variabele rente geopend op eigen naam.
Normaal betaal je hiervoor 1,2 % entrada maar dat hoefde ik niet,geeft rond de 7,2 procent, staat eerste 6 maanden geblokkeerd en daarna bij opname betaal je 1,5 % boete over de ontvangen .
Hiervoor nodig : paspoort en CPF.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Welke bank is het beste voor bankzaken?

Bericht door René » do mar 20, 2014 06:59

Tegenwoordig hebben verschillende banken in BR IBAN nummers, maar die nummers slaan nergens op en kunnen alleen binnen BR gebruikt worden...... Een paar jaar geleden sprak ik op een feestje een Braziliaan die trots vertelde dat BR het meest moderne banksysteem ter wereld had...... Ik was er te gast dus heb instemmend geknikt.....
Succes,
René



trigio
Artikels: 0
Berichten: 7
Lid geworden op: zo mei 06, 2012 15:03

Re: Welke bank is het beste voor bankzaken?

Bericht door trigio » za apr 05, 2014 15:54

Hallo,

zonder permanent visum was de enige bank die mij een rekening wou geven met nederlandstalige loonfishes Bradesco. Weliswaar enkel een zichtrekening waarop ik veel kosten betaal...

Na het ontvangen van mijn visum ( wegens 5 jaar gehuwd ) heb ik een spaarrekening bij Caixa geopend. Dit geeft mij ongeveer 4% per jaar.

Ik ga volgende keer nogmaals op zoek om betere interesten te krijgen.

Banco do Brasil geeft iets meer intrest ( 5% ) maar daar heb ik geen rekening.

Het probleem dat ik heb met het opzoekwerk is dat er op de sites van de banken meer reklame staat dan hier op de site van een winkel...

Groeten,
T.



Plaats reactie