Fortaleza de zevende meest gewelddadige stad ter wereld

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Pedro2
Artikels: 0
Berichten: 55
Lid geworden op: wo feb 26, 2014 13:47

Re: Fortaleza de zevende meest gewelddadige stad ter wereld

Bericht door Pedro2 » do mei 15, 2014 08:22

@Progresso
Is dat heel Brasil of alleen Ceara/Fortaleza? Ik mag hopen het 1e.. En ik neem aan voor 80% afrekeningen in het criminele circuit?
Het geeft wel aan dat die Roussef er een flink zooitje van maakt. En de prefeito van For waarschijnlijk ook. Ook vwb het toerisme beleid. Ik hoop dat er snel de bezem door gaat en er echt eens wat aan die corruptie en oa verbetering van de leefomstandigheden gedaan gaat worden. Als 1e medische zorg. Vervolgens onderwijs, werkgelegenheid en betaalbare goede woningen voor iedereen. Het een kan het ander inhouden. De inflatie rijst ook de pan uit begreep ik. Maar ja Ik ben bang dat dat op zn minst nog gaat duren tot na de OS in 2016. Zijn er wijken bekend in For waar de meeste moorden het laatste jaar plaatsvinden?



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Fortaleza de zevende meest gewelddadige stad ter wereld

Bericht door Ajax » do mei 15, 2014 14:56

Pedro2 schreef:Ik hoop dat er snel de bezem door gaat en er echt eens wat aan die corruptie en oa verbetering van de leefomstandigheden gedaan gaat worden.
Wat ik het meest opvallend vind is dat er juist helemaal niets veranderd. Het zit hier te diep in het systeem en daarom gaat een echte verandering langzaam. Waarschijnlijk wordt het wel beter, maar denk dat je dat op de lange termijn moet zien (10 jaar? 50 jaar?).



Pedro2
Artikels: 0
Berichten: 55
Lid geworden op: wo feb 26, 2014 13:47

Re: Fortaleza de zevende meest gewelddadige stad ter wereld

Bericht door Pedro2 » do mei 15, 2014 15:30

@Ajax Ik hoop toch sneller. De wereld veranderd ook politiek/economisch gezien. Dus na verkiezingen en OS zal het wel sneller gaan. Misschien is het ijdele hoop en idd Keulen en Aken zijn ook niet op 1 dag gebouwd.. In elk geval is er al een grotere middenklasse nu en die zorgt vaak voor meer weerstand en snellere verandering.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Fortaleza de zevende meest gewelddadige stad ter wereld

Bericht door Wade » zo mei 18, 2014 18:46

Het algemene onveiligheidsgevoel in enorm toegenomen in Fortaleza. Dat is niet mijn mening, maar die van de lokale middenklasser.

Voor het eerst in 9 jaar is er 's nachts een kerel met een revolver voor mijn auto op straat komen staan (in Padre Antonio Tomas), gelukkig was hij te vroeg waardoor er nog 100m tussen hem en mijn wagen was waardoor ik hem nog in achteruit kon gooien. Mijn vrouw durft hierdoor 's avonds niet meer rijden. Persoonlijk vind ik dat belachelijk, het was een momentopname en dergelijke zaken gebeuren elke dag. Het had even goed al veel vroeger kunnen gebeuren en toen ik daar de eerste malen kwam en nog niet zo thuis was in Brazilië was ik achteraf beschouwd veel roekelozer dan nu.

Maar het is wel zo dat de veiligheid enorm verslechterd is, dat bewijzen niet enkel statistieken maar dat vinden de meeste mensen daar en je voelt het ook zo aan. Er hangt ook een rare sfeer omtrent die Copa, feest bij sommigen en spanning en frustratie langs de andere kant.
Door al die wegenwerken moet je omleidingen maken door buurten waar je dat liever niet doet ook bv.

Ik heb niet meer het vakantie-gevoel van vroeger moet ik bekennen. Eens je de realiteit kent, bezie je Brazilië dat achter de mooie stranden ligt niet meer zozeer als een paradijs. Moest mijn vrouw niet van daar komen denk ik niet dat ik in de nabije toekomst nog zou gaan. Maar zowiezo niet meer elk jaar, je betaalt gigantisch veel geld aan een dure reis die je ook goedkoper en dichter bij huis kan maken.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Fortaleza de zevende meest gewelddadige stad ter wereld

Bericht door Bert » zo mei 18, 2014 20:08

[quote="Wade"
Voor het eerst in 9 jaar is er 's nachts een kerel met een revolver voor mijn auto op straat komen staan (in Padre Antonio Tomas), gelukkig was hij te vroeg waardoor er nog 100m tussen hem en mijn wagen was waardoor ik hem nog in achteruit kon gooien. [/quote]

Rare techniek voor een overval. Op 100m afstand raak je geen pepernoot met een revolver. Meestal rijden die gasten op een motor..



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Fortaleza de zevende meest gewelddadige stad ter wereld

Bericht door Progresso » zo mei 18, 2014 23:09

@Pedro2

De cijfers zijn voor de staat Ceará. Ongeveer 80% van de moorden vindt plaats in de Regio Metropolitano Fortaleza. Als de tendens zich doorzet staat Fortaleza dit jaar waarschijnlijk in de Top3 van meest gewelddadige steden ter wereld.

Het gevoel van onveiligheid wat vele mensen beschrijven is natuurlijk terecht. Ontkennen of de andere kant opkijken helpen niet zoveel. Je moet gewoon super alert zijn.

Momenteel zijn er een aantal wijken, die voorheen gewoon normale middenklasse waren, die volledig leeglopen. Messejana en Sapiranga zijn bekende voorbeelden.

Het probleem van het vele geweld zal niet zomaar worden opgelost. De stad Fortaleza en Ceará hebben ongeveer twee miljard uitgegeven voor vier spelletjes voetbal. Dat geld is weg en foetsie. Er is enige vooruitgang te zien bij de gezondheidszorg. Het onderwijs is gewoon dramatisch. Geen enkele metro rijdt nog. De aanleg van alle snelwegen romd de stad zijn op zijn vroegst in 2016 klaar.

We gaan na de oogst van 2014 waarschijnlijk een zeer droog jaar in 2015 krijgen. Het gevolg is wederom dat er weer een enormee trek van het platteland komt naar de favela's. Werk is ewr wel maar niet voor honderdduizenden jonge mannen. Zonder geld of werk is de enige uitweg dus crack.
Laatst gewijzigd door Progresso op ma jul 14, 2014 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Fortaleza de zevende meest gewelddadige stad ter wereld

Bericht door Wade » zo mei 18, 2014 23:32

Bert schreef:[quote="Wade"
Voor het eerst in 9 jaar is er 's nachts een kerel met een revolver voor mijn auto op straat komen staan (in Padre Antonio Tomas), gelukkig was hij te vroeg waardoor er nog 100m tussen hem en mijn wagen was waardoor ik hem nog in achteruit kon gooien.
Rare techniek voor een overval. Op 100m afstand raak je geen pepernoot met een revolver. Meestal rijden die gasten op een motor..[/quote]

Ik vond het ook nogal dom, maar die kereltjes zijn dan ook meestal niet moeders slimste. Hij kwam ineens uit een soort zijsteegje midden op de straat staan. Normaal moesten we niet eens daarlangs rijden, maar zoals gezegd zijn er die werken waardoor alles ten noorden en ten zuiden van Iguatemi zowat van elkaar gescheiden is wat de grote wegen betreft.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Fortaleza de zevende meest gewelddadige stad ter wereld

Bericht door quasimodo » ma mei 19, 2014 00:27

We gaan na de oogst van 2014 waarschijnlijk een zeer droog jaar in 2015 krijgen.
Ik zou rustig even afwachten. Wij zouden een horrorwinter krijgen. Nu klagen ze dat ze over recessie omdat ze te weinig gas verkocht hebben. Ik ben al blij dat ze het weer van morgen goed voorspellen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Fortaleza de zevende meest gewelddadige stad ter wereld

Bericht door Progresso » ma mei 19, 2014 01:09

Die El Niño-voorspellingen zijn meestal erg accuraat. Ik moet zeggen dat we na twee jaar van droogte, een jaar van gemiddelde neerslag niet nog twee jaar met droogte te maken krijgen.



Plaats reactie