Fortaleza de zevende meest gewelddadige stad ter wereld

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7399
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Fortaleza de zevende meest gewelddadige stad ter wereld

Bericht door Progresso » di jan 21, 2014 02:54

Fortaleza is de zevende meest gewelddadige stad ter wereld volgens de Mexicaanse niet-gouvermentele organisatie "Conselho Cidadão para a Segurança Pública e Justiça Penal". Volgens deze organisatie zijn 16 steden uit het lijstje van 50 Braziliaanse steden.

Bron: Diario

Ondanks een massieve versterking van de politiemacht is er nog steeds een sterk stijgende lijn in het aantal moorden.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7399
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Fortaleza de zevende meest gewelddadige stad ter wereld

Bericht door Progresso » di jan 28, 2014 00:47

Afbeelding
Vanmorgen op Beiramar, al weer snel weggehaald.

Overigens hadden we weer een zalig weekened met 42 moorden. Als dat zo doorgaat staan we volgend jaar op no1.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7399
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Fortaleza de zevende meest gewelddadige stad ter wereld

Bericht door Progresso » di jan 28, 2014 21:12

Blijkbaar kwam men nog een aantal lijken tegen bij het IML. In plaats van 41 moorden dit weekend staat de teller op 52. Dit nog even afgezien van de twee boefjes die niet ver bij mijn huis vandaan dit weekend door de politie zijn geelimineerd.

Bron: Diario

Reisadvies van BuZa blijft gewoon "Extra waakzaamheid betrachten".



Bertje
Artikels: 0
Berichten: 92
Lid geworden op: za jun 02, 2012 16:06

Re: Fortaleza de zevende meest gewelddadige stad ter wereld

Bericht door Bertje » vr jan 31, 2014 12:34

Lekker buurtje woon je! heerlijk toch Brasil! We gaan nog veel erger beleven. Het economische wonder, dat altijd al een zandkasteel was, blijkt een grote zeepbel. Ik gun het de Brazilianen van harte. Leren ze misschien, maar waarschijnlijk niet, een keer in de spiegel te kijken, in plaats van altijd naar anderen te wijzen.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Fortaleza de zevende meest gewelddadige stad ter wereld

Bericht door Bert » vr jan 31, 2014 16:30

Bertje schreef:Lekker buurtje woon je! heerlijk toch Brasil! We gaan nog veel erger beleven. Het economische wonder, dat altijd al een zandkasteel was, blijkt een grote zeepbel. Ik gun het de Brazilianen van harte. Leren ze misschien, maar waarschijnlijk niet, een keer in de spiegel te kijken, in plaats van altijd naar anderen te wijzen.
en Jij lekker veel plezier in een failliet NL, vol met Mocros, Moelanders en andere gelukzoekers en binnenkort 7 bejaarden voor één werkende.



Bertje
Artikels: 0
Berichten: 92
Lid geworden op: za jun 02, 2012 16:06

Re: Fortaleza de zevende meest gewelddadige stad ter wereld

Bericht door Bertje » za feb 01, 2014 01:01

Ben je boos en ongelukkig, bert??? Geeft niet joh. Lekker gaan slapen en morgen gezond weer op. Groeten van Bertje



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Fortaleza de zevende meest gewelddadige stad ter wereld

Bericht door Bert » za feb 01, 2014 13:44

Bertje schreef:Ben je boos en ongelukkig, bert??? Geeft niet joh. Lekker gaan slapen en morgen gezond weer op. Groeten van Bertje
Nope, integendeel zelfs! ik woon gelukkig in een stad met meer dan 300 dagen zon per jaar. Hopelijk komt het met jou nog goed met jouw boosheid tegen Brazilië.

Fijn weekend



Reysigher
Artikels: 0

Re: Fortaleza de zevende meest gewelddadige stad ter wereld

Bericht door Reysigher » za feb 01, 2014 18:50

Het valt op dat vele Nederlanders die in Brazilië wonen de SPIEGEL volledig kwijt zijn en vervangen hebben door een ROZE BRIL.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7399
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Fortaleza de zevende meest gewelddadige stad ter wereld

Bericht door Progresso » za feb 01, 2014 20:55

Ik had een mesje in de auto liggen, maar dat is net in beslag genomen door de politie.


Afbeelding
Bron: Diario

Mijn God, dit deed me direct denken aan Crocodile hunter, helaas dit is dus geen film.

Voor al die Hollanders die lopen te zemelen. Op het geweld na is dit een van de meest geweldige steden in de wereld die ik ken. Uiteraard zijn er best wel een paar zaken waar ik niet zo blij mee ben. Ik ben al een paar jaar niet meer in Nederland geweest, maar wat ik zo meekrijg zijn de meeste allemaal druk bezig om met pijn en moeite hun hypotheek af te lossen van hun veel te dure huis, is er een groep Nederlanders waarvan de helft een strafblad heeft en die je dochters aan het nafluiten zijn en menen zich te moeten uiten dat je dochter een hoer is, eet een kleine overheidselite zich letterlijk helemaal vol uit een Brussels belastingruif en lopen er een nog steeds een aantal topbankiers en consultants rond die allang in het gevang hadden moeten zitten.Uit ellende gaan de mensen dan maar stemmen op rare clubjes als de PVV en SP, maar die gaan de leende in Nederland natuurlijk ook niet oplossen. Wat een vooruitzicht, en dan al die winters zonder Elfstedentocht, die zomers waar na drie dagen boven de 20 graden men het al heeft over een hittegolf.

Geef maar maar Fortaleza. Dat geweld went wel.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Fortaleza de zevende meest gewelddadige stad ter wereld

Bericht door René » vr mei 02, 2014 06:45

Progresso en ik zijn het meestal niet eens, maar met deze post van Progresso ben ik het 100% eens. Fortaleza staat inderdaad in de top 10 meest gewelddadige steden ter wereld. En er bestaat inderdaad een kans dat je het slachtoffer wordt van een gewelddadige overval bij een stoplicht of op je werk wordt berooft en in de brand wordt gestoken....http://mais.uol.com.br/view/dsirb7h509t ... 26?types=A&). Maar het meeste geweld vindt plaats in sloppenwijken, afrekeningen in het criminele milieu en afrekeningen in de "bovenwereld". En inderdaad, er worden veel vooral Braziliaanse toeristen overvallen op de boulevard. En deze overvallen zijn vaak zeer gewelddadig; in NL kom je thuis en kom je erachter dat je gezakkenrold bent. In Fortaleza krijg je een pistool op je hoofd en als je een seconde aarzelt, is er een goede kans dat je wordt doodgeschoten.
Voor mij als inwoner, die niks met onder- en bovenwereld te maken heeft, me niet in toeristische gebieden begeeft, ervaar ik Fortaleza niet als onveilig.
Misschien niet helemaal objectief.... bij een rood stoplicht hou ik een grote afstand tussen mijzelf en de auto voor mij.... En kijk afwisselend in al mijn spiegels... en laat veel te vaak mijn autoramen schoonmaken....
Maar zoals progresso aangeeft.... een betere optie dan de werkstress en hypotheek stress in NL, met kutweer en discriminatie (vooral tegen niet moslims).



herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Re: Fortaleza de zevende meest gewelddadige stad ter wereld

Bericht door herm » vr mei 02, 2014 10:26

Ik heb even wat gegoogled en kom verschillende lijstje tegen waarin een aantal Br steden staan maar Fortaleza staat niet zo vaak in de top 10? new Orleans is volgens de meeste lijsten nog gevaarlijker.
http://listtoptens.com/top-10-most-dang ... 2013-2014/
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ci ... urder_rate

waarom zet je een link naar een geweldincident in Sao Paulo?


Nada

Felix
Artikels: 0

Re: Fortaleza de zevende meest gewelddadige stad ter wereld

Bericht door Felix » vr mei 02, 2014 12:54

Het gemakkelijke geweld in Brazilië is natuurlijk erg negatief en je moet dan ook leren het te omzeilen wat niet 100% mogelijk is. Desondanks ben ik in mijn 43 jr. Brazilië pas een keer overvallen en dat was in Rotterdam :( .



Rimad
Artikels: 0
Berichten: 3
Lid geworden op: vr jun 01, 2012 01:07

Re: Fortaleza de zevende meest gewelddadige stad ter wereld

Bericht door Rimad » za mei 10, 2014 16:20

Meer dan 40 gevangenen ontsnapt donderdag

http://diariodonordeste.verdesmares.com ... -1.1012994



janedina
Artikels: 0
Berichten: 44
Lid geworden op: za okt 26, 2013 22:32

Re: Fortaleza de zevende meest gewelddadige stad ter wereld

Bericht door janedina » zo mei 11, 2014 17:05

Felix;...... de meeste reageerders praten uit een vorm van eigen ontevreden, vanuit hun eigen beperkte visie.
meestal hebben ze problemen met documenten, beperkt mogelijke bewoning daardoor, afhankelijkheid, ect.
ik voel me zelf geheel niet ongemakkelijk hier, en nooit bedreigd gevoelt. ook "gelukkig" ,hier, nooit overvallen.
maar ben heus wel eens op een "nette" manier, bedrogen. ( geld/materiaal lenen o.d.)
uiteraard moet je bepaalde zaken, verstandig, omzeilen, en dat is iets wat je in europa weinig kent, en dus voor hier moet leren. maar om alles maar op 1 berg te gooien, dat het hier super gevaarlijk is, gaat mij veel te ver. Ik heb me hier ook nog nooit bedreigd gevoelt. Ik denk dat de meeste, langdurige "nederlandse" bewoners alhier, het zelfde hebben.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 810
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Fortaleza de zevende meest gewelddadige stad ter wereld

Bericht door Ajax » zo mei 11, 2014 19:26

Janedina, goed punt! Het is moeilijk om niet vanuit eigen negatieve ervaringen te praten.

Dat "verstandig omzeilen" is hier heel erg herkenbaar. Van nature doen wij dat als NL-ers niet en dan is misschien de kans op problemen groter. Weet niet hoe lang "langdurig" is, maar herken me hier wel in.

Feit blijft dat het hier veel gevaarlijker is dan in NL, ook al is je hier in lange tijd vrijwel niets overkomen.



Pedro2
Artikels: 0
Berichten: 55
Lid geworden op: wo feb 26, 2014 13:47

Re: Fortaleza de zevende meest gewelddadige stad ter wereld

Bericht door Pedro2 » zo mei 11, 2014 21:26

Je weet waar je heen gaat.. Dus gewoon je verstand gebruiken en niet je als domme en argeloze toerist gedragen. Een avondje stappen in bijv. Eindhoven kan tegenwoordig ook al niet meer.. ;)



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7399
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Fortaleza de zevende meest gewelddadige stad ter wereld

Bericht door Progresso » zo mei 11, 2014 21:38

janedina schreef: uiteraard moet je bepaalde zaken, verstandig, omzeilen, en dat is iets wat je in europa weinig kent, en dus voor hier moet leren. maar om alles maar op 1 berg te gooien, dat het hier super gevaarlijk is, gaat mij veel te ver. Ik heb me hier ook nog nooit bedreigd gevoelt. Ik denk dat de meeste, langdurige "nederlandse" bewoners alhier, het zelfde hebben.
Ik denk dat dit de truc is, verstandig omzeilen. Wat ik in de afgelopen jaren geleerd heb is om al je zintuigen bewust te gebruiken. Het klinkt misschien een beetje als soft gewouwel, maar tien jaar geleden keek ik wel, maar merkte ik gewoon een hoop dingen niet op. Nu zie ik gewoon aan de hand van kleding, haarkapsels, spraakgebruik, handgebaren, houding van mensen en meer van dat soort dingen wat voor vlees je in de kuip hebt.

Ondanks een aantal negatieve ervaringen voel ik me als een vis in het water. Maar alert moet je zijn.

Ik denk dat dit ook wel het probleem is van de meeste Nederlandse toeristen die hier komen. Men is hooguit Marbella gewend. Die enkele keer dat ik op BeiraMar kom dan denk ik echt wel eens, hoe dom kun je zijn. De wat oudere papa en mama die bij zoonlief op bezoek komen en dan toch met het horloge van het 40-jarig arbeidsjubilieum om moeten lopen, en mama toch met haar gouden erfstukje om haar hals. Tja, het is eigenlijk vragen om problemen.



Rich
Artikels: 0
Berichten: 13
Lid geworden op: ma jan 07, 2013 00:12

Re: Fortaleza de zevende meest gewelddadige stad ter wereld

Bericht door Rich » ma mei 12, 2014 18:03

Ik woon nu iets langer dan 1 jaar in Fortaleza en heb zelf gelukkig nog geen vervelende situaties mee gemaakt Graças a Deus!

Maar in mijn omgeving zijn er veel die al eens één of zelfs meerdere assalto's hebben meegemaakt. Mijn vrouw ook al 2 keer, de laatste keer was bij de stoplichten Rua Tibúrcio Cavalcante met Dom Luis. Veel vrienden en familieleden rijden nu dan ook gedwongen rond in een blindado om zich veiliger te voelen wat eigenlijk te gek voor woorden is. Als er een familie feest is in een casa de praia zijn we gedwongen om meerdere bewapende beveiligers in te huren omdat vooral dit soort gelegenheden, veel mensen bij elkaar, een mooi target is voor die vagabundas. Assalto's zijn hier zeker een heel groot probleem! Er wordt in dit topic, naar mijn mening, hier veel te luchtig over gesproken.

Ook de lokale bevolking went daar niet aan en is zeer ontevreden over de publieke veiligheid. Goed voorbeeld is de demonstratie vorig jaar op 13 juni, Fortaleza Apavorada, op de Beira Mar. Ik weet die datum trouwens nog zo goed omdat ik op die dag in de ochtend was getrouwd en wij 's-middags hebben mee gelopen in de demonstratie.

Mij went het ook niet maar leer er wel mee leven. Ik draag hier geen horloge meer of er moet een speciale gelegenheid zijn, 's avonds niet meer stoppen voor stoplichten, niet meer alle creditcards in portemonnee eentje is genoeg etc. etc..



Pedro2
Artikels: 0
Berichten: 55
Lid geworden op: wo feb 26, 2014 13:47

Re: Fortaleza de zevende meest gewelddadige stad ter wereld

Bericht door Pedro2 » di mei 13, 2014 02:19

Ik denk dat jullie beiden gelijk hebben @ progresso en @rich. Maar dat was 10 jaar geleden ook al zo. En beter wordt het nergens in de wereld helaas. Al willen sommige "cijfer makertjes" dat ons wel doen geloven..



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7399
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Fortaleza de zevende meest gewelddadige stad ter wereld

Bericht door Progresso » wo mei 14, 2014 01:33

@Pedro2

Beter wordt het inderdaad niet. De cjfers over de laatste vier maanden zijn net uitgebracht. Het totaal aantal moorden is gestegen met 14% tov de eerste vier maanden van het vorige jaar.

In totaal zijn er in de eerste vier maanden 1615 moorden geregistreerd.

Het enige lichtpuntje wat ik kon vinden was dat er in April maar 346 moorden zijn gepleegd.



Plaats reactie