Waar kun je goed eten?

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Waar kun je goed eten?

Bericht door Salseros » wo mar 21, 2007 20:24

Op de Beira Mar schuin tegenover de vismarkt (op de hoek, naast Felipe de Belg) bevindt zich voor mij persoonlijk het beste restaurant van Fortaleza. Volgens mij heeft het geen naam (althans nooit kunnen ontdekken, indien iemand het wel weet - zeg het maar!). Heerlijk uitgebreid eten voor zeer weinig geld, bijvoorbeeld; een lekkere picanha (argentijns vlees), met rijst, bruine bonen, salade en patat voor zo'n 16 reais... echt zeer goed.

Hebben jullie nog aanraders?


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

A
Artikels: 0
Berichten: 6
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 07:05

Bericht door A » wo mar 21, 2007 23:38

Ik ga toch echt voor Sal e Brasa. Vaste prik als ik in Fortaleza ben. Kost wel iets meer maar als je wat te vieren hebt, is het een aanrader. Kwaliteit van het eten is goed en de caipirinhas zijn ook super!!

Hiernaast is ook de Italiaan / pizzeria tegenover de Heineken Baja ook zeker een goeie tent. Ben alleen ff de naam vergeten.

Gr. A



Rene van Doorn
Artikels: 0
Berichten: 174
Lid geworden op: ma mar 05, 2007 15:53
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Bericht door Rene van Doorn » do mar 22, 2007 16:01

Ik ga ook voor Sal & Brasa, alleen oppassen dat je niet teveel van het buffet neemt, ze komen later nog 50 x langs met die spiezen...
La Marea in Iracema is ook goed, naast cafe Friends, met die dwerg
voor de ingang.
Ben met rene fortalezahouses vorig jaar nog bij een Japanner geweest, was ook goed, maar de naam ??


hand in hand kameraden

A
Artikels: 0
Berichten: 6
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 07:05

Bericht door A » do mar 22, 2007 16:17

Ja die fout had ik de 1e keer ook gemaakt bij Sal & Brasa :)

Het schijnt trouwens dat er aan de voorzijde van de favela die richting Praia de Futuro leid ook een heel goed visrestaurant zit. Ben er in oktober een paar keer langs gereden maar nog niet geweest. Iemand ervaring ermee?

De japanner schijnt inderdaad goed te zijn (die gasten zitten ook overal). Later dit jaar maar eens uitproberen :)



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » vr mar 23, 2007 19:23

Die Sal & Brasa, waar zit die precies? Ben er nog nooit geweest, heb wel wat gemist merk ik... :-?

Dat restaurant op Iracema dat 24 uur per dag open is (naast die reggaebar) is ook niet verkeerd trouwens. Heb alleen wel een slechte ervaring bij een restaurant (sorry ik ben heel slecht in namen onthouden) tussen Iracema en Beira Mar met 2 verdiepingen, ik moest daar zowat een uur op mijn eten wachten en toen ik het eindelijk kreeg was het ook zo weer weg (en had dus nog steeds honger).


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
muntje
Artikels: 0
Berichten: 810
Lid geworden op: za mar 10, 2007 18:57
Locatie: Zwijndrecht ( NL)

Bericht door muntje » vr mar 23, 2007 21:20

wij eten regelmatig bij hotel brasil tropical, zij hebben een uitgebreid lopend buffet van vis tot steak. ook niet hotel-gangers kunnen gebruik maken van dit restaurant.



A
Artikels: 0
Berichten: 6
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 07:05

Bericht door A » za mar 24, 2007 17:05

Salseros,

Je weet zeker niet wat je tot nu toe gemist hebt ;)

Check hun site maar eens: http://www.salebrasa.com.br (ben niet zo goed in routes uitleggen dus dit zal sneller gaan!).



Marcel
Cumbuco Bar
Artikels: 0
Berichten: 733
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 23:10
Locatie: Cumbuco
Contacteer:

Bericht door Marcel » za mar 24, 2007 17:23

Salseros het is bij mij om de hoek dus ik zal het n juni wel ff uitleggen.

Gr.

Marcel



Gebruikersavatar
muntje
Artikels: 0
Berichten: 810
Lid geworden op: za mar 10, 2007 18:57
Locatie: Zwijndrecht ( NL)

Bericht door muntje » zo mar 25, 2007 01:16

ook GHELLER is een aanrader, lopend buffet.



Gebruikersavatar
muntje
Artikels: 0
Berichten: 810
Lid geworden op: za mar 10, 2007 18:57
Locatie: Zwijndrecht ( NL)

Bericht door muntje » zo mar 25, 2007 01:19

GHELLER, het adres:
Monsinho Tebosa Straat (tegenover Barão de Aracati Straat)



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » zo mar 25, 2007 12:24

Bedankt voor de link A, zetten we gelijk bij de "handige links"... :)

Nu ik het logo zie op die site, bedenk ik me dat ik er reeds diverse malen langs ben gelopen (die weg achter Beira Mar)... :oops:

@Marcel
Is goed, is inderdaad vlakbij het appartement! We gaan daar zeker een keer eten, leuk... met z'n vieren ofzo. :toothy8:

@Muntje... Gheller gaan we ook eens bekijken, ik ben gek op lopende buffets.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

ronny
Artikels: 0
Berichten: 145
Lid geworden op: di jul 03, 2007 12:35

Bericht door ronny » vr jul 13, 2007 21:03

Carne na Pedra langs filip de Belg.Goed restaurant en eigenaar Thomas is een goeie gast.Kom ik al vele jaren als ik in Fortaleza ben



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » vr jul 13, 2007 21:20

Is dat niet dat restaurant met die Duitse eigenaar? Zo ja, die schijnt inderdaad zeer goed te zijn... (Duitsers houden namelijk van veel en lekker, mijn voorkeur), heb er helaas nog niet gegeten. In Januari zeker eens kijken!


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » za jul 14, 2007 05:04

Neem een taxi,

Ga naar shopping Iguatemi (10 R$), ga naar de 1e verdieping en ga naar China Town. Chop Sue met Camarao en Macarao. Kost zo'n 30 R$ voor 2 personen maar daar kan een Nederlandse Chinees niet aan tippen.
Zie je ook gelijk eens een shopping center, zelfs ik kijk er elke keer m'n ogen uit. 300 winkels niet voor te stellen hoe groot.

Andere optie: Wijk Meireles, Rua Anna Bilhar, diverse goede restaurants, stuk voor stuk goes en niet de toeristen prijzen.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1016
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » za jul 14, 2007 05:42

restaurant Pelicano, Praia de Iracema (aan het allerlaatste stukje zeedijk in die straat die aan dat kerkje uitkomt). Eigenaar is een Spanjaard als ik mij niet vergis...

mooi, origineel en gezellig ingericht, zeer vriendelijke bediening, goeie keuken met invloed van verschillende culturen. en waar voor je geld. ik ben er met mijn vrouw verscheidene avonden geweest en verschillende dingen gegeten en steeds 1 conclusie: het was lekker. en veel, vooral als je vlees besteld, dan wordt het ook steeds zo mooi gepresenteerd bij jouw op tafel op een hot plate en je moet dan al flink kunnen eten om het allemaal op te krijgen.



Ghellers is een dikke tegenvaller. Toen we aankwamen was er een stand-up comedian aan het werk, maar aangezien we vrij laat waren had die vijf minuten later reeds gedaan met zijn show. toch rekenden ze daarvoor 20 reais extra aan. het eten was niet slecht (maar zeker ook niet beter dan vele andere rodizio's die Fortaleza rijk is), maar de bediening laat zeer te wensen over. als je de rodizio neemt krijg je een paar schaaltjes met frieten, uienringen, gefrituurde banaan... op tafel. mijn vrouw heeft (zoals altijd) eerder dan ik gedaan met eten. de ober komt vragen of hij haar bord mag afruimen. ok. maar neemt ook de andere zaken mee. vind ik dus ABSOLUUT niet kunnen. zoiets HOEF je zelfs niet eens te vragen als ober. je laat het eten op tafel staan tot iedereen gedaan heeft met eten, punt andere lijn. ik heb zelfs niks gezegd toen, ik wist op dat ogenblik al genoeg.
aan het eind, we betalen ongeveer 5 of 6 reais te veel, maar normaliter laat ik die dan liggen wanneer ze het wisselgeld brengen. maar een klant hoeft enkel een fooi te geven indien hij tevreden is over de service, toch? dat was ik dus niet van plan. heeft ie dan ook nog het lef het wisselgeld allemaal in van die kleine muntstukjes te brengen, waarschijnlijk in de hoop dat ik die niet zou willen meenemen. mooi niet dus. eerste keer Ghellers en laatste keer Ghellers. ze maken de Gringo's wel vrij duidelijk dat ze die niet moeten heb ik de indruk.
En die muntstukken? heb ik 's anderendaags aan die mentaal gehandicapte jongen, die daar op de Beira Mar zit met zijn accordeon gegeven.

Sal e Brasa ben ik ook geweest en ben er heel tevreden over. dat is 1 van de aanraders als je een rodizio wil (in betaalbare luxe). Spettus is een beetje vergelijkbaar maar is verder rijden.
Wil je een rodizio in een iets minder chique en wat goedkoper restaurant? vorig jaar ben ik verscheidene malen in Pampas geweest, dat ligt in die duinen achter Futuro, ergens in de buurt van Cidade 2000 geloof ik. Alleszins aan één van de wegen die naar het strand leiden (maar niet de gebruikelijke vanaf de Beira Mar). Ik heb wel gehoord dat het restaurant tegenwoordig van naam veranderd is...



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » za jul 14, 2007 06:09

Ben ik het niet mee eens

Ghellers is goedkoop en goed.
Je moet die obers en vleessnijders goed instrueren. Flink je mening geven als ze het verkeerd doen. Dit is Brazilie.

Zul je zien dat ze het kunnen.

Buffet moet je afblijven. Picanha mao passado ;-) en ze leren flinterdun snijden en met hun tengels van mijn mesa.

Weet je dat ze everzwijn serveren (verboden maar ach ja)

Vaak m'n bord wisselen en goed aangeven wat je wilt.

Fooi? Je betaalt 10% servicio, dat is de deal.



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » za jul 14, 2007 08:17

A
dat visrestaurant dat je bedoelt zit helemaal op het einde van de aboliçao richting praia futuro juist voorbij de splitsing naar Castelao,je koopt er je vis aan de ingang specialiteit camerao en dan ga je ermee aan tafel zitten dan komt er een ober je zakje met camerao ophalen en vraagt op welke wijze je ze wilt klaargemaakt hebben,je zit op een grote binnenplaats waar de tafeltjes rond een zwembad zijn geplaatst en er zijn soms live optredens.Het is er zeer lekker en goed van prijs!



No_Stress_Fortaleza
Artikels: 0
Berichten: 89
Lid geworden op: za jun 16, 2007 22:23

Bericht door No_Stress_Fortaleza » zo jul 15, 2007 21:06

muntje schreef:GHELLER, het adres:
Monsinho Tebosa Straat (tegenover Barão de Aracati Straat)
Kan ik helemaal beamen, heel vaak gegeten voor weinig centen. Wat ook wel leuk is om een keer zo'n pizza rodizio te bezoeken. Weet helaas de naam niet meer maar als je de bus pakt richting iguatemi en je door zo'n straat rijdt met allemaal 'dure' winkels zit hij links. Je kan daar allerlei verschillende pizza's eten, de leukste was wel chocolade-pizza :D



Plaats reactie