Nieuwe Politiewagens Fortaleza

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Bericht door herm » ma feb 18, 2008 16:35

Te verwachten die commentaren, veel geld, heel veel geld en dat voor zo'n arme staat... Ze vergeten dat dit geld anders toch wel wordt uitgegeven aan iets anders en sowieso niet aan de armoedebestrijding, dan is dit tenminste iets waar de gewone burger ook iets aan heeft. Dan de discussie waarom geen nationaal fabrikaat of ten minste een merk/model dat in Brasil is geproduceert, simpel, om dat Toyota gewoon het meest betrwoubare merk is, zelfs Bin Laden rijd er in!


Nada

Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » za feb 23, 2008 00:27

De flikken mogen hier dan wel nieuwe auto´s hebben om de dikkenek mee uit te hangen, zelf zijn ze nog geen haar beter geworden.

We kwamen eergisteren ´s nachts terug van de Armazem tegen een uur of half drie. Mijn vrouw krijgt ruzie met de taxichauffeur omdat hij even dacht wat extra te verdienen door een omweg te maken via de M. Tabosa. We waren op de Abolição ter hoogte van de grote Banco DB en we zeggen stop maar al, we steken de straat zelf nog wel over (ons app. is in Rua Joaquim Nubuco, tegenover de AABB). Bij het oversteken komt er 1 van die rotkinderen naar ons toe (niet ouder dan een jaar of 10, 11) en vraagt geld. Ik zeg nope en loop door. Dan zegt dat rotjoch goed dan overval ik jullie. Ik antwoord dat er voor hem een pak slaag zit aan te komen in dat geval. Ondertussen staan we aan de inkomdeur maar net dan aarzelt die portier natuurlijk wat langer om open te maken. Dat kleine vlooienbakje begint stenen (gelukkig geen grote) van straat op te rapen en gooit die naar ons tot we binnen waren. 50m verderop stond hij geparkeerd, die Ronda, en al die tijd hebben de smerissen niks gedaan ofwel lagen ze gewoon te slapen.
Ikzelf sta natuurlijk ook machteloos want als ik die kleine schooier een dreun verkoop dan zou ik het zijn die het land niet meer in mag...



herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Bericht door herm » za feb 23, 2008 14:03

In zo'n geval kan die politie van de Ronda ook niet veel doen, is de wet die zuigt...... Ik maak zoiets ook wel eens mee, dan is het toch aan je vrouw om die etters vermanend toe te spreken,, ze zien heus wel dat jij een gringo bent....


Nada

Plaats reactie