Ceará (Industrie)

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dakar
Artikels: 0
Berichten: 317
Lid geworden op: wo dec 05, 2007 22:53

Ceará (Industrie)

Bericht door Dakar » vr jan 11, 2008 20:32

Op het reisforum werd een interessante vraag gesteld door niemand minder dan Sponzzzo!

Aangezien hij hier niet post, neem ik zijn vraag (zonder toestemming) over op dit forum. Kunnen we allemaal wat leren.

"Heb je buiten het toerisme ook nog andere bronnen van inkomsten in Ceará"



Gebruikersavatar
muntje
Artikels: 0
Berichten: 810
Lid geworden op: za mar 10, 2007 18:57
Locatie: Zwijndrecht ( NL)

Bericht door muntje » vr jan 11, 2008 23:37

wat dacht je van de cashews.



Gebruikersavatar
rap
Wijnkenner
Artikels: 0
Berichten: 829
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 04:48
Contacteer:

Bericht door rap » vr jan 11, 2008 23:38

Ik denk dat weinig mensen aan die griezel gaan antwoorden.
Hij haat Fortaleza, het interesseert hem niet.

Hij is alleen maar bezig om elke posting van Jim te bekritiseren, zoals voorheen BUU.
Die hem ook goed de waarheid verteld heeft.
En wie hij voor mij aanziet op het andere bord moet hij weten, vanwege zij drankmisbruik ziet hij toch alleen maar spoken, zijn hersens beginnen te vervilten.
Hij kan zich beter bezighouden met het tellen van die $ 17.000, de bluffer. :lol:



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » vr jan 11, 2008 23:52

De posting van Spons was weer ingegeven door drank en rancune.

Ik leef desalniettemin een flinke tijd in verschillende staten van Brazilie en heb met m'n eigen ogen de verschillen gezien.

Zoal de situatie in Ceara is heb ik nog nergens meegemaakt.

Ceara is onvoorstelbar arm, maar heeft ook zeer veel onvoorstelbaar rijke inwoners, het heeft buiten toerisme bijna geen industrie, maar de situatie is aan het verbeteren. De armoede is voor ons Europeanen onvoorstelbaar. Mensen doen alles om een paar centavos te verdienen.

Mischien denkt Spons wel dat hij keizer is of zo dat hij niet zo naar die armoede hoeft te kijken. Mischien gniffelt hij wel om de armoede, ik weet het niet, 't zal de drank wel weer zijn.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » za jan 12, 2008 00:28

Laten we spons in dit topic even vanaf nu buiten beschouwing laten en over het onderwerp discussieren, ok? :)

@muntje... cashews zijn inderdaad het nummer 1 export produkt van Brazilie, maar ik vraag me af hoeveel dit afweegt tegen de enorme stroom tourisme.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
Dakar
Artikels: 0
Berichten: 317
Lid geworden op: wo dec 05, 2007 22:53

Bericht door Dakar » za jan 12, 2008 01:48

Dat vind ik ook Salseros, ik vond zijn vraag gewoon interessant.

Wat ik weet maar ik kan het mis hebben gaat het om de volgende industrieen cq producten:

cashews, kleding-, schoenen-, metaal- industrie en garnalen

Ik denk overigens dat de enorme stroom toeristen waar je over spreekt wel mee valt.



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » za jan 12, 2008 02:32

Een half miljoen toeristen per jaar in Ceara, daar kan geen andere industrie tegenop.

Nu nog het geld dat die toeristen uitgeven een beetje eerlijker verdelen.



Paul
Artikels: 0
Berichten: 423
Lid geworden op: vr dec 07, 2007 19:36
Locatie: Tilburg

Bericht door Paul » za jan 12, 2008 03:31

Hoewel ik niet graag in het negativisme meegaa, valt me de zin op;
Datum:
11-01-2008 18:12:41 Heb je buiten wat toerisme, ook nog andere grote bronnen van inkomsten in Ceará ?
Als je zegt van 'buiten wat toerisme' en andere 'grote bronnen van inkomsten' san spreekt dat mekaar sowieso al tegen natuurlijk!
Ceara is booming en die procentueel gezien paar toeristen uit Europa speelt daar nauwelijks of geen een rol in! Kijk naar het centrum of Iguatemi daar bepalen buitenlanders nog geen 1% van de omzet uit, vergelijk dat eens met Amsterdam, dan praat je nog eens over aantallen!



Gebruikersavatar
rap
Wijnkenner
Artikels: 0
Berichten: 829
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 04:48
Contacteer:

Bericht door rap » za jan 12, 2008 05:44

Daarom Paul, vond ik het al een beetje vreemd, dat zo'n dronken garnaal hier interesse inhad!!!
Je moet die man niet meer serieus nemen, zijn hersens zijn al aangetast en totale Alzheimer is niet ver weg meer.

Laat hij maar lekker springen van zijn booreilandje en verzuipen, zal Lula ook blij mee zijn!!!



Gebruikersavatar
rap
Wijnkenner
Artikels: 0
Berichten: 829
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 04:48
Contacteer:

Bericht door rap » za jan 12, 2008 06:18

Onze mafketel uit Lauro de Freitas draait helemaal door, hij gaat al mensen aangeven (bluf)......de belastingontduiker, die ouwe seniele alzheimer figuur.
Jim nog een paar weken en we kunnen hem gaan opzoeken in een casa de doidos.



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » za jan 12, 2008 12:26

juist buiten de stad richting praia do futuro ligt toch een aardig stukje industrie dacht ik die grote opslagplaatsen van brandstof?telkens ik daar passeer voel ik mij ongerust want ik denk dat men het daar niet zo serieus neemt met de veiligheid. :shock:



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1015
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » za jan 12, 2008 12:33

maxx schreef:juist buiten de stad richting praia do futuro ligt toch een aardig stukje industrie dacht ik die grote opslagplaatsen van brandstof?telkens ik daar passeer voel ik mij ongerust want ik denk dat men het daar niet zo serieus neemt met de veiligheid. :shock:
daar waar je die ouwe spoorlijn moet oversteken bedoel je?



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » za jan 12, 2008 12:51

yep dat bedoel ik wade.



Gast
Artikels: 0

Bericht door Gast » za jan 12, 2008 14:35

Vind het prachtig dat Sponz hier niet post.
Maar waarom sommigen (namen noem ik niet) hier dan toch steeds weer sponz aanhalen snap ik niet.
Bovendien (al is hij dan een lul) kan hij zich niet verdedigen, dus Stop met die kul verhalen over Sponz.
Was blij dat we er vanaf waren



Plaats reactie