geld overboeken naar brasiliaanse rek.

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Jonesy
Artikels: 0
Berichten: 320
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 22:38

geld overboeken naar brasiliaanse rek.

Bericht door Jonesy » wo jan 02, 2008 17:54

:D hai ik heb een pousada gereserveerd en nu moet ik wat aanbetalen nu kreeg ik een rekening nummer door met voorbeeld conta 1234x en dan nog angencia 2345X erin kan iemand me zeggen hoe dit werkt aangezien ik nog nooit geld heb overgeboekt naar brasil??alvast bedankt..


Laugh Now,Cry Later !!!!!!

Gebruikersavatar
rap
Wijnkenner
Artikels: 0
Berichten: 829
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 04:48
Contacteer:

Bericht door rap » wo jan 02, 2008 18:23

jonesy, wanneer kom je aan en wat moet je aanbetalen dan?



Gebruikersavatar
Dakar
Artikels: 0
Berichten: 317
Lid geworden op: wo dec 05, 2007 22:53

Bericht door Dakar » wo jan 02, 2008 19:00

Ik weet het niet van andere banken, maar bij de postbank via internet is dit heel makkelijk.

Net wat Rap aangeeft, hoe groot is het deel wat je moet aanbetalen van de totale reissom. (is dit redelijk?)

Verder is belangrijk; de IBAN en BIC (swift) code van de bank in Brasil, naam van de bank, plaats, adres, tenaam stelling!!



Gebruikersavatar
rap
Wijnkenner
Artikels: 0
Berichten: 829
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 04:48
Contacteer:

Bericht door rap » wo jan 02, 2008 19:07

ja maar ik bedoel als het bedrag niet groot is dan betaal je meer kosten dan dat je verstuurt daarom vraag ik , wat het bedrag is en misschien kan ik dan behulpzaam zijn.


Life is beautiful

Jonesy
Artikels: 0
Berichten: 320
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 22:38

Bericht door Jonesy » wo jan 02, 2008 20:25

het bedrag is 50 % aanbetalen dat is standaard bij de meeste oftewel alle pousadas ik had al aangeboden om het cash te betalen bij aankomst en zou dan wat meer betalen zelfs maar hun eisen allemaal aanbetaling wat ik wel kan begrijpen vanuit hun gezien helaas zijn er genoeg die vanalles boeken en niet gaan.het gaat hier om bedrag van 900 reais omdat het voor meerdere personen is.ik kom 28 januari aan tenminste als we geen vertraging oplopen hahahaha :P .alvast bedankt.het ging om banco brasil waar het heen moet!!!


Laugh Now,Cry Later !!!!!!

Gebruikersavatar
Dakar
Artikels: 0
Berichten: 317
Lid geworden op: wo dec 05, 2007 22:53

Bericht door Dakar » wo jan 02, 2008 21:10

Rap, ik betaal voor elke internationale overboeking bij de postbank 7,50 euro. Het maakt niet uit hoe groot het bedrag is.

Van Brasil naar Nederland betaal ik 50$ bij Bradesco en 30$ bij de ABN Real



andre van Nelle
Artikels: 0
Berichten: 180
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 16:15

geld overmaken naar brasiliaanse rekening

Bericht door andre van Nelle » wo jan 02, 2008 21:41

1800 reais voor een pousada?
ik zou nooit iets overboeken als ik jouw was maar wie ben ik ?
hier aankomen en niemand ergens vanaf weten ?
trek je plan dan maar
andre van nelle :(



Jonesy
Artikels: 0
Berichten: 320
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 22:38

Bericht door Jonesy » wo jan 02, 2008 22:02

klopt ik boek ook liever niets over vandaar dat ik zei ik betaal het als ik aankom en betaal wel wat extra maar als ik met carnaval kom in canoa dan wil ik wel iets hebben en niet dan veel meer betalen en ergens liggen waar ik niet wil.ik ben in november geweest toen was er een of ander feestweekend in brasil en alles echt alles tot de nok vol en dan betaal je echt het 3 dubble omdat ze weten dat je perse kamer wilt hebben.en zoals ik al zei het gaat om meerdere kamers en personen vandaar die prijs.informeer maar eens rond wat het kost een pacote met carnaval meeste liggen rond 800 p.p tot zelfs 1400 dat zijn de normale prijzen omdat ze weten dat het toch druk word.


Laugh Now,Cry Later !!!!!!

Gebruikersavatar
Dakar
Artikels: 0
Berichten: 317
Lid geworden op: wo dec 05, 2007 22:53

Bericht door Dakar » wo jan 02, 2008 22:24

Wat je zegt klopt helemaal Jonesy, meestal afgeladen en hoge prijzen
En wat Andre zegt klopt ook, die gedachte kwam bij mij ook gelijk op.
Geen vrienden hier die iets voor je kunnen betekenen of regelen?



Gebruikersavatar
rap
Wijnkenner
Artikels: 0
Berichten: 829
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 04:48
Contacteer:

Bericht door rap » wo jan 02, 2008 22:28

Dakar dat valt dan weer mee die kosten, i,k dacht dat het meer was.



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » do jan 03, 2008 01:52

Even off-topic:

Vanuit de US geld ontvangen op je Postbank rekening:

2000$ kostte mij 125$. Ikke bellen met de Postbank en werd afgesnauwd als een hond. Sindsdien maar Western Union.



herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Bericht door herm » do jan 03, 2008 10:17

Ik heb een paar maandjes geleden een test gedaan.
Overboeking 100eur met 'mijn postbank' (online) naar BB
Resulteerde in 200 en een paar rs. Was wel in 3 werkdagen op mijn BB rekening bijgeschreven, best snel dus!
In die tijd leverde het pinnen van diezelfde 100 euro met de postbank pinpas bij BB mij 268rs in de hand.
Ik realiseer mij dat het een deel vaste kosten is, zo'n 50rs dus.
Overigens moet de ontvangende BB rekening 'geatoriseerd' zijn om betalingen van het buitenland te mogen ontvangen, iets wat met een formulier (definitief) is aan te vragen, of anders per ontvangst bij de bank moet worden vrijgegeven


Nada

Gebruikersavatar
rap
Wijnkenner
Artikels: 0
Berichten: 829
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 04:48
Contacteer:

Bericht door rap » do jan 03, 2008 15:17

herm dus toch, dat er haken en ogen zitten aan het overboeken van geld naar Brazilie.
Indien niet geautoriseerd alleen maar gezeik.
Pinnen blijft bijna gewoon de enige mogelijkheid!


Life is beautiful

carlos
Artikels: 0
Berichten: 27
Lid geworden op: wo dec 26, 2007 14:20

Bericht door carlos » do jan 03, 2008 21:47

Ben ik helemaal met je eens Rap pinnen of cash meenemen
Ik ben in het verleden eens gaan informeren bij BB waar wij onze spaarrekening en betaalrekening hebben wat het mij koste om rechtstreeks van nederland geld over te maken naar onze rekening bij BB, ervanaf gezien dat je voor de boeking in NL bij eigen bank een x bedrag moet betalen rekend BB bij ontvangst ook nog eens aantal % af volgens mij zat hier een soort belasting in. Het geld zou naar de betaalrekening gaan, op onze spaarrekening (propanca) konden wij geen overboeking uit buitenland ontvangen. Het is uiteindelijk maar een klein verschil met geld overboeken via moneygram en een betaalrekening (conta corrente) bij BB kost je ook nog eens R$ 12 per maand.



herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Bericht door herm » vr jan 04, 2008 09:13

Op zich valt het allemaal wel mee. Je kunt met alleen een (gratis) poupanca bij BB ook gewoon geld ontvangen uit het buitenland. Daarvoor het je alleen het nummer van de Agencia en je rekening nummer nodig. De kostenverdeling kies je bij het invullen van de buitenlandbetaling op de internetbankiersite van bijv 'mijn postbank'. Ik was blij verrast over de snelheid waarmee de storting aankwam op BB, sneller dan een simpele overboeking naar een NL spaarrekening! Als je 1-malig de adressering en codering van de bank hebt ingevuld kun je die bij 'mijn postbank' opslaan in je adresboek, en is het op zich een makkie om de volgende keer nog iets over te schrijven. Mocht het om grotere bedragen gaan zie ik het toch als een goede optie. Het is eigenlijk veel beter dan als een lompe aan die pinkasten staan lurken met alle bijkomende gevaren van pasfraude, weigerende automaten, tot bandietjes die je gaan herkennen en de handel van je overnemen. Blijft het nodig om 1malig een autorisatie tot ontvangst van 'depositos do exterior' te ondertekenen bij BB, of de ontvangst per keer persoonlijk te gaan deblokkeren bij je eigen BB Agencia, ze bellen je als het geld bij hen binnen is.
PS; officieel kun je alleen een bras rekening openen als je braso bent, een permanencia met een indentiteitskaart voor een estrangeiro hebt, of 'een kennis bij BB'.


Nada

Plaats reactie