Veiligheid bij concerten & evenementen

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Veiligheid bij concerten & evenementen

Bericht door Salseros » ma dec 31, 2007 14:06

Goedemiddag,

Ik ben van plan om een concert bij te gaan wonen tijdens mijn vakantie van een grote forró-band (welke weet ik nog niet).
Ik vraag me af hoe het met de veiligheid gesteld is bij zo'n concert... genoeg politie aanwezig?

Vaak zie ik op live dvd's een massa mensen die allemaal tegen elkaar gedrukt staan en NOOIT een enkele toerist.
Is het wel verstandig om dit te doen? Zo ja, waarschijnlijk beter om in gezelschap te gaan? Nog verdere tips, buiten het niet dragen van sieraden?

Thanks. :)



Marcel
Cumbuco Bar
Artikels: 0
Berichten: 733
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 23:10
Locatie: Cumbuco
Contacteer:

Bericht door Marcel » ma dec 31, 2007 14:44

Ik ben één keer bij een concert geweest. Daar kon je tafels huren en stond je in een afgesloten stuk. De entree was wel hoog R$ 150.00 p.p. maar dat was inclusief eten, drinken en dus die tafel met 4 stoelen. Ik heb toen nog één andere toerist gezien, we hadden samen kaartjes gekocht.

Het was trouwens bij Marine Park Hotel



Gebruikersavatar
jorry
Artikels: 0
Berichten: 266
Lid geworden op: di dec 04, 2007 12:17
Contacteer:

Bericht door jorry » ma dec 31, 2007 16:15

De veiligheid is bagger, en de bewakers hebben losse handjes.

Maar voor de rest is het top :-)

Ben zelf al tich keer geweest en heb nog nooit problemen gehad,

Ben je op dit moment in forta?

Grtz

jorry



Jonesy
Artikels: 0
Berichten: 320
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 22:38

Bericht door Jonesy » ma dec 31, 2007 16:54

ik zelf ben ook meerdere keren geweest die feesten zijn super om mee te maken kwa veiligheid valt het allemaal mee vond ik.alleen tegen het einde aan worden de brazilianen vaak zo dronken niet meer kunnen staan dus dan gaat het wel eens mis.trouwens pas paar keer ruzie gezien die snel verholpen werd door de beveiliging :)het nadeel is dat de feesten meestal stuk uit de buurt zijn en denk dat het gevaar buiten de feesten zit.(niet te lang rondhangen en naar huis gaan).het leuke is dat er bijna geen toeristen zijn :)


Laugh Now,Cry Later !!!!!!

Marcel
Cumbuco Bar
Artikels: 0
Berichten: 733
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 23:10
Locatie: Cumbuco
Contacteer:

Bericht door Marcel » ma dec 31, 2007 17:27

Jorry, ik ben 28 januari pas weer in Fortaleza....



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » ma dec 31, 2007 20:22

Bedankt voor de antwoorden, ga het maar eens doen...

Ik kwam deze banner tegen op een forró site, 1 van de meest populaire artiesten van dit moment en bij dit concert wordt er tevens een dvd opgenomen! Precies tijdens mijn vakantie... maar zonder adres, zegt iemand deze club wat? :)

Afbeelding



Gast
Artikels: 0

Bericht door Gast » ma dec 31, 2007 20:38

In zo'n dorp kent iedereen die club wel.

Dados Gerais
Distância de Fortaleza: 164,7km
Tempo estimado de viagem: 2h27min
Vias de acesso: CE-040/123/371/BR-304
Região administrativa: nove
Localização: microrregião do Litoral de Aracati
Data de criação: 15/9/1956
Toponímia: palavra originária do tupi, que significa rio das conchas.

Demografia
População estimada: 7 029
População: 6 579
População urbana: 3.672
População rural: 2.907
Densidade demográfica: 27,49 hab/km
Taxa de urbanização: 55,82%



Gebruikersavatar
Forrofan
Artikels: 0
Berichten: 39
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 19:26

Bericht door Forrofan » ma dec 31, 2007 23:47

Ik was afgelopen vrijdag nog op zo'n feest, net rechts na de afslag Prainha. Je bent daar als lange blonde toerist wel een bezienswaardigheid. Als er een klein ruzietje ontstaat springen de omstanders meteen in de bres om het te luwen. Bij vertrek is er een beveiliger meegelopen naar onze auto, je stopt m dan wat toe. Op de auto had ook iemand gelet, er zaten dus nog banden op, wel handig als je moe van het staan weer naar huis kunt rijden. Het is inderdaad wel steeds buiten de stad. het valt wel op dat iedereen op de weg wel rustig rijdt en keurig rechts houdt. Bij een politiefuik leteen ze er alleen op of de lichten van de auto het doen. Als je weet met hoeveel drank men daar over het algemeen weer achter het stuur kruipt. Lortom ik vind het iedere keer een belevenis een Forro feest. Hoe men weet wat wanneer en waar wat te beleven valt weet ik niet. Ik ga meestal mee met Brazilianen.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » di jan 01, 2008 23:04

Hmm, beetje ver flecha... niet echt te doen denk ik.

Na wat onderzoek zit ik nu te denken aan Parque do Vaqueiro in Caucaia of Cantinho do Ceu in Eusébio (beiden zo'n 25 kilometer vanaf Fortaleza, goed te doen met een taxi - handig toch eigenlijk dat "google maps").
In Fortaleza zelf zit ook een club waar regelmatig grote forró-bands optreden: Kangalha, op de Av. Washington Soares, schijnt vlakbij het shopping center Iguatemi te zijn... bij iemand bekend?



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » za jan 12, 2008 14:16

Gisterenavond naar Parque de Vasquiero geweest.
We waren met zijn vieren en de rit met de taxi kostte 60 reais, bij aankomst komen er (terwijl de taxi nog geeneens stilstaat) diverse mensen met toegangsbewijzen zwaaien door het raam. Na rustig uitgestapt te zijn moesten we 20 reais de man betalen voor de entree.

Ik keek mijn ogen uit hier, een groot park met 3 podiums en stervensdruk (meer dan 1000 mensen). Eerst speelde er een forró band, vervolgens vanaf een ander podium een axé band en daarna op het 3e podium een samba band, echt waanzinnig goed geluid en een ambiance... dat kennen ze in Nederland echt niet!
Overigens waren er totaal geen toeristen en iedereen zag ons als een attractie daar we met kop en schouders boven iedereen uitstaken (en we natuurlijk gringos waren).

Bier was zeer goedkoop, 2 reais per blikje.

Een echte aanrader voor iedereen, ik ga volgende week weer naar zo´n park, dat is wel zeker! :)



Gast
Artikels: 0

Bericht door Gast » za jan 12, 2008 14:29

klopt helemaal, ben er ook een paar keer geweest, wel handig als je een mobieltje bij je hebt, ben je elkaar kwijt geraakt vind je elkaar niet meer terug in de mensenmassa.
maar een perfect feest



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » zo jan 13, 2008 00:00

Ik was met 3 gasten uit Friesland, 1 was ruim 2 meter lang, dus ik kon het groepje altijd vinden. ;)


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Plaats reactie